abim konuyu baştan sona okudum çok sağol bilgiler için birkaç sorum olucaktı benim boy 1.70 sıkıntı yaşarmıyım birde ben sm yani endro istiyorum ama o pahalı biraz normal croos alıp sm jant lastik alsam sizce nasıl olur bütce 6000 6500 civarı .
abim konuyu baştan sona okudum çok sağol bilgiler için birkaç sorum olucaktı benim boy 1.70 sıkıntı yaşarmıyım birde ben sm yani endro istiyorum ama o pahalı biraz normal croos alıp sm jant lastik alsam sizce nasıl olur bütce 6000 6500 civarı .
Rodaj çook gerilerde kaldı şuan "4884" kilometrede , ancak motorum karbüratör hava jetinin kırılması sonucu yatmakta kısmet ise bugün pirinç parçayı kaynatmaya gideceğim, zira dellorto jeti ülkemizde bulamadım en azından internet üzerinden bulamadım, hiç değişim yok sm kit ile max solama sürati 130km, cross kit ile 118km, bu süratlere'de motor bloğu yırtınarak ulaşıyor, sebebi ön 13 diş, arka tencere ebatlı 51 olmasından, halen arka diş küçültme derdindeyim.
---------- Post added at 11:55 ---------- Previous post was at 11:52 ----------
Sm kit ile dahi bazen sıkıntı yaşatyor, (1.85 ile) ancak amortisörler düşürülürse"belki" sm ile nispeten durumu kurtarabilir, dediğiniz fiyat yanılmıyorsam plaka çıkartılamayan arazi tipi için, detaylı araştırın derim.
teşekkürler bu enduro modelinde var galiba öyle biliyorum yükseltme alcatma orjinalinden ön ile arka amortisör ayarlanabilir miş birde abim 7500 e plakalı sm modeli var endro sizce edermi okadar
Bu konuda bilgim yok malesef, sıfır ise eder tabii, değilse expert sayılacak bir bilene göstertin.
Bu arada malesef jet parçayı kaynatamadık, ancak mehmet usta sayesinde tanıdık bir arkadaşın eski gilera cross'unda dellorto olduğunu öğrenip jeti söktük, sonuc bendeki 60 numara, söktüğümüz 90, boyut farkı var henüz test edemedim, belli olmaz belki eskisinden performanslı olabilir
E hadi hayırlısı bakalım dediğin gibi daha performanslı da olabilir bu arada carbon hocam iskenderun da çapar motor diye biryer var(zannedersem yamaha honda bayilerinin olduğu yerde fener caddesinde) apachi bayisi ben motoru oraya getirteceğim. Zannedersem yedek parça teminide oradan yapılabilir bayisi olduğuna göre. Aklında bulunsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:59 ----------
Bahsettiğiniz motorun sıfırı için bayilerle görüştüm 8000 den fiyat açtılar ve indirimde yapacaklarını söylediler. Sahibinden.com üzerinde 8900 lerde verilen fiyatlara aldanmayın ki arayıp sorduğunuz zaman motorun 2014 nisan mayıs gibi ellerinde olacağını söylüyorlar. Distrübütör fiyatı 8000 liraya çekti ve ellerinde var. Ayrıca arazi lastikli alıp daha sonra cadde lastiği takabilme gibi bi şansınız yok. Çünkü arazi modeline plaka çıkarılamıyor. XZ250rm modelini alıp plaka çıkarabilir sm model olarak kullanabilir keyfi olarak daha sonra arazi lastikleri edinebilirsiniz. Bilginiz olsun
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Çok güzel şimdiden hayırlı olsun aslında bugün, daha doğrusu az evvel evime döndüm iskenderun'da idim, aldığınızda kasa ile gelince benzin koymadan evvel mutlaka depoyu söktürüp artık plastikleri yakın, karbüratörü benzin dahi koymadan, temizletin yada temizleyin servisi orası ise banada dellorto karbüratör memesi lazım sordura bilir isen sevinirim, zira benim servisleri ile kontağım yok, emaneten taktığım meme iş gördü çok şükür, motoru kimseye vermeyin kardeşiniz dahi olsa, rodaja dikkat edin, adınıza sevindim
Motorum kiymetlidir benim kolay kolay kimseye vermem ki cross makina kullanmisligim var bu makinalar baskasina vermeye gelmiyor adamlar en iyi ihtimalle ustune dusuruyor motoru
Sizin konuyu takipte oldugum icin baslangicta dediginiz gibi karburotoru actirmadan depoyu kontrol etmeden montajini yaptirmayi dusunmuyorum ama ne yazikki haala yurtdisinda oldugum icin suan alamiyorum. Burdaki işlerin bitmesini bekliyorum.. Bahsi geçen servisin numarasi 612 0915 benden daha temiz kontaga geçebilirsiniz tr aramalari sikintili burdan..
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Carbon hocam yakıt durumun ne alemde rodaj sonrası ortalama değerleri paylaşabilirmisin?
34mm karbüratör dediğinde dur bidaha düşün
cogu çinli 250 cc de 27mm kullanıyor str 250 mesela,
ve piyasada 250 lilik diye gecen karburatörlerde 30 mm.
yakmasına yaksın ama önemli olan yaktıgı kadarda kaçsın
crf 250 x de 37 mm
crf250 r de 32 mm
ama x modeli 30 bg, r modeli 43 bg
veriler ne kadar güvenilir bilemem ama
http://hondamcm.com/model_teknik.php?id=12
http://hondamcm.com/model_teknik.php?id=11
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Ne yalan söyleyeyim, şöyle 3-3.5 max yaksa eyi olurdu , hasılı kelam motora heves eden arkadaşlar oluyor özel mesaj ile soru soranlar, merak edenler, evet motor güçlü atik torklu, ancak dezavantajlarını parça parça hep yazdım yine yazayım gerçi bir çoğu kullanım hatasıda olablir, ve verdiği keyfe torka güce kurban olsun.
1. Dişli ebatları e güçten dolayı hüüüüpp diye biten vitesler
2. Benzin sarfı, torku ve güce orantılı olarak fazla 5-5.5 litre 100km değerlerinde, belki daha fazla yakmasıda olabilir.
3. Elektrik aksamı bana güven vermiyor, şimdiye değin 4 defa ön far patlaması/yanması oldu her seferinde gücü dahada artırarak yeniledik, en son kaç değerde taktık hatırlamıyorum, sanıyorum traktörler için olanlardan takıldı , sağ sol sinyal ampülleri sağ kısım patladı, malesef bulunmuyor,yerine led sistemin içini uydurup kullandık yanma hızı sıklaştı şimdilik problem yok.
4. Koltuk/konfor= sıfır (bunun böyle olduğunu az buçuk biliyordum, ancak bilmeyenler için şoke edici derecede sert )
5. Lastikler(teker) stok olarak gelen sm lastikler'de, cross tiplerde(toprak arazide sorun yok hatta, bence olması gerektiği gibi sertliği güzel) bayağı(adimsi), uzun ömürlü olduklarına şüphe yok, ancak frenaj/yol tutuş facia.
6. Yakıt tahminen 90 oktan'dan düşük oldumu kesinlikle yakıt seçiyor, gerçi bu durumu manuelinde belirtmişler 90 oktan ve üstü diye, tabii malum yurdumuzun istasyonlar'ında kaliteyi araki bulaki, 2 defa uyduruk benzin yüzünden çalışmama yaptı, az kalite ile depo temizlenip konduğunda kendisine gelmekte.
7. Ayna civataları bi kaç kez gevşedi ell ile tekrar ayarlasanda sollama yaparken oluşan titreşimden ötürü gevşiyor seyahat halinde el ile müdahale can sıkıyor, bunun dışında ilk zamanlarda kontrol ettiğimde ayak fren civatası az gevşemiş idi, bunun dışında öyle sıksık civata somun sıkma derdi oluşmadı.
8. Kontak anahtarı, kapağımı desem yayı tertibatımı desem, sağlam değil zaten şuan onsuz devam ediyorum
9. Tekerlek rulmanları, meselesi, ancak şimdi düşününce sanırım benim kullanım tipimden dolayı artçılı kullanımdan dolayı, rulmanlar dağılıyordu, neyseki orta kaliteli ile değişince sıkıntı olmadı.
10. Arka dişlisi 51 tencere ebatında, uygun arka dişli bulmak zor, önü büyültmek seçeneği yok 13 standart. gerçi bu bir karekter durumu sanıyorum verdiği torku bu denklemede bağlı gibi test edemedim kısmet olmadı bir türlü arka dişi küçültmek.
11. Motorsiklet tek kişilik dizayn edilmiş, olurda ben gibi yolcu pegi uydurup artçılı kullanırsanız, egzost katalizör yerinden milimetrik açılıyor güçten düşüyor ve klingrit contayı yenilemek gerekiyor, tek kişi ile sorun yok.
Şimdilik bunlar, dediğim gibi saydıklarımın bir çoğu motorun tek kişilik dizaynına aykırı hareketten kaynaklı durumlar, ancak artısının biri bile tüm eksilerini siliyor, hanzo power
Ben şu makinayi gelip bi alayim da dişli olayinida çözeriz kısmet olursa sanayiden ısıl işlem görmüş kütükten parça kestirir tahribatsiz muayenesini yapar ölçüleri verir tornacida işletiriz tüm sanayi bizim )
Hayırlısı ile dönersin ve alırsın inşaallah, duyduğum en güzel haber, evvelden kırıkhan'da tüfekçioğulları torna atölyesinde en iyi diş yapımı var imiş, bi kaç defa motor ile uğradım ancak, ısıl işlem görmüş levha yokluğundan, yada yaptıktan sonra su verme yapılamadığından, yaptırmak mümkün olmadı.
Sikinti yok abi ben tahribatsiz muayene uzmaniyim her tur malzemeyle karsilasiyor testlerini yapiyorum disli icin tavsiye edilen en uygun malzemeyi tespit edersek bulmasi cok sorun olmayacaktir. Malzemeyi bulduktan sonrada illaaki isleyecek yeride buluruz
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Malzemeler sikinti değilmiş st37 st44 st52 ç1040/50/60 cok rahat bulunabilecek malzemeler
Sen niye türk sitelerine bakıyorsun
http://powersports.honda.com/competi...fications.aspx
CRF250-X dediğin 37 mm karbüratör kullanıyor evet.
http://powersports.honda.com/2014/cr...fications.aspx
CRF250-R ise enteresandır 2010dan beri Enjeksiyonlu. Son model 46mm ama daha öncekiler 50mm enjeksiyon beslemesine sahipmiş.
Daha doğru bir kıyaslama için 2009 model R özelliklerine baktım
http://www.hondanews.com/channels/po...specifications
CRF250-R 40mm karbüratör kullanmış en son,,,, hımmm... fazla uzağa gitmiş olamaz
Şimdi büyük karbüratör kullanımı çok miktarda besleme demektir. Bu da güçlü patlama ile yüksek güç demektir. Tabi çiğneyip hazmedebilirse. Yani o çok miktarda yakıtı patlatabilirse.
Bahsi geçen R ve X modellerinin emme aralığı 30~31mm , egzoz ise 25~26mm arasında. Bunlar gerçekten yüksek rakamlar. Bu değerler sayesinde fazlasıyla yakıtı alıyor, yakıyor, yansın yanmasın kolayca egzozdan çıkartıyor. O yüzden de yakıt verimliliği yani litre başına menzil çok düşük. Ha bir de sıkıştırma oranları çok yüksek, bu biraz yakıt verimliliğ sağlıyor, sağlam patlama oluyor içerde ve ciddi güç çıkartıyor ortaya. Ama ömürden de çalıyor.
Şimdi bu bizim apachinin karbüratörü ise biraz farklı, orjinalinde 2 zamanlı karbüratörü bu. Yani 34mm evet, yine motora yakıt aktardığı bağlantını genişliği 34mm, diğer karbüratörler gibi. Ve karbüratörün genel büyüklüğü açısından fikir de veriyor bu sayı. Büyük karbüratör demek sadece fazla yakıt sağlayan değil ayrıca yakıtı da iyi karıştırabilen demektir.
Ama 2 zamanlı karbüratörlerin jetleri biraz farklı bildiğim kadarıyla. Araştırdığım sürelerde 250 cc için karbüratörlerde kullanılan ~240 numara ana jete kadar bulmuştum. Ama bağzı karbüratörler 130~150 arasıydı bu değerler Sonra anladım ki bu yüksek numaralı jete sahip olan tipler 2 zamanlı karbüratörlermiş. Ama bunlar 4 zamanlı motorlarda da kullanılabiliyorlar günümüzde, apachide olduğu gibi. Lakin 4 zamanlının yapısı gereği 190 numaradan büyük jetlerin hiçbir ek faydası olmadığı, hatta bu sevilerde kullanılan jetlerin de verimliliğinin düşük olduğunu öğrendim.
Genel olarak 2 zamanlı karbüratörler basitmidir nedir, daha uygun fiyata satılıyor. Sonradan 4 zamanlılar için perf. karbüratörü araştırdım ve bizim motorlara (işte KLX'tir, NX250'dir, XR250dir, Appachi 250'dir gibi standart motorlar) uygun bişeyler buldum. Her üreticinin farklı yapıda jet'i ve karb.ü olsa da 130~150 arası ana jetlerin uygun olduğu sonucuna vardım. Tabi bunun bir de slow jet ve jet needle diye parçaları da var değiştirlebilecek olan.
Sanırım bu apaçi nin çok yakmasının sebebi karbüratörü. Ama jetleri mi büyük yoksa ayarımı bozuk bilemem. Bir de Carbondioxid arkadaşımız daha 1000 km de subap ayarı yapmaya çalışmıştı Sanırım orada da biraz sıkıntı oldu. Bunlardan ötürü biraz fazla yakıyor.
Yoksa bizim hacimde bir motora nekadar abanırsan aban, 60~80 kmh yerine istersen 110 kmh ile git, yine de 5lt yakmaz. Yani bir ayarsızlık olduğu kesin. Ben motorumu çoook çeşitli şekillerde performanslı kullandım. Ama 3.8 lt yi geçiremedim tüketim olarak Hadi büyük karbüratörle 4 olsun, bilemedim 4.2 olsun. Hadi sizin için 4.5 lt olsun
#sürenadam
4.5 olduysa 5 de olur hiçmi hatirimiz yok
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)