Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959 ... SonuncuSonuncu

Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #161

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hadımköy Nakkaş köyü.Herkese açık.Ücretli.Metin Esentürk sahibi.Nakkaş ın biraz dışında Yeşilbayır istikametinde yol üstü.Konteynırlardan anlaşılır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------



    Akrobasi biraz farklı,resimdeki daha çok motocros çalışması.dilerim eğitim alırsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------



    ilk ve son resimde ayak yere değmiyor.bunun cevabı kısa olmaz.dönüşlerde selenin ön kısmına oturuyorum.arka savrulursa sürücü önde etkilenmez.
    benim ön dişli 14 arka 53.arka 55 siparişi verdim.öne 13 bulamadım tornacıda hallediyoruz dediler arka dişli gelince aldığım yerde yaptırıcam.
    son resmi anlatayım sorulara daha iyi cevap olur.
    sürücü (hocam) ayakta süratle viraja yaklaşıyor.
    viraja girmeden uygun sürate düşüyor.(çok hızlıysa frenle(ön fren tek parmakla sıkılır)veya vites düşürerek(debriyaj kullanmadan vites küçülür ve büyür)sürat düşürdü.)
    virajdan önce fren veya vites düşürme işi bitiyor.(arka frenle dönüş olur,başka bir tekniktir.)
    ayaktayken selenin önüne (bazı durumlarda deponun üstüne) oturuyor .
    resimde görüldüğü gibi kalça selenin sol dışına çıkarken,sol bacak içi depoyu sağa doğru bastırıyor.
    sağ bacak depoya (sıkıca) bitişik ileri ön tekere doğru uzanıyor denge için.(çok nadir denge bozulursa ayak tabanı yere çarptırılır.)
    viraj içinde debriyaj sıkılıp bırakılarak dönüş kontrolü sağlanır.(dönüşlerde debriyaj işi kolaylaştırır.)
    amacımız virajda az zaman kaybetmek olduğu için viraj çıkışında ön teker düzeldimi gaza basılır.
    kısaca; yavaşla-vites düş-öne otur-motoru yatır-debriyaj-düzelt-gazla
    53 stok arka dişli aman yarabbi, bilgiler için teşekkürler, tüyoları paylaşmaya devam edin lütfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #162

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı blamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana biraz uzak kalıyor. Astronomik değilden kastınız nedir? Bir şeyi daha merak ediyorum motor kiralıyorlar mı ?
    pistte ekipman ve eğitim alınabilecek motor var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:48 ----------

    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    53 stok arka dişli aman yarabbi, bilgiler için teşekkürler, tüyoları paylaşmaya devam edin lütfen
    en önemli tüyoyu veriyorum.
    Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven
    Hocam genç ve amatör ruhlu olduğu için sırf para için yapanlardan daha çabuk ilerliyoruz.
    Tekniği refleks haline getirmek için bazen aynı virajda defalarca dönüyorum.
    Tur zamanım iki ay önce başladığım güne göre bayağı kısaldı.
    cenkito bunu beğendi.

  3. #163

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Carbon bizim takıma motor lazım.Satmayı düşünürmüsün.

  4. #164

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    "Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven" Boyunluk harici tümü mevcut bende

    Satarmıyım, sıfır fiyatının üstünde rakam verilirse belki yani hayır memnun'um hanzom'dan
    cenkito ve atilas bunu beğendiler.

  5. #165

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Bot,dizlik,dirseklik,vücut koruma,kask,boyunluk ve eldiven" Boyunluk harici tümü mevcut bende

    Satarmıyım, sıfır fiyatının üstünde rakam verilirse belki yani hayır memnun'um hanzom'dan
    işin en önemli kısmı güvenlik zaten.
    ufak değişikliklerle senin motor uzun yıllar götürür.ikinize mutluluklar.
    şehir içi motor kullanımım biraz zayıf.asfaltta ve trafikte kullanımla ilgili tüyolar iyi olur.

  6. #166

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işin en önemli kısmı güvenlik zaten.
    ufak değişikliklerle senin motor uzun yıllar götürür.ikinize mutluluklar.
    şehir içi motor kullanımım biraz zayıf.asfaltta ve trafikte kullanımla ilgili tüyolar iyi olur.
    Eyvallah, hepimiz sıkıntısız kullanırız inşallah, ancak tüyo istediğiniz şehir içi trafik işte hayatın sınav sorusu bu olmalı, azami dikkat etmeli inanın arazideki kullanımdan daha hayati tehlikeli.
    Haddim olmayarak kendimce önerilerim olur elbet şuan için tam hakim olmadığınızı var sayarak sıkışık trafikte aralardan ilerlemeyi "yapmamanızı" öneririm(şimdilik), yolları biliyor iseniz dönüş yapacağınız istikametin şeridinde seyr edin.
    Dişli/yarı dişli lastikler olduğunu var sayarak şehir içi yollarda sürat sınırını aşmayınız, frenaj gerçekten kötü(dişli lastiklerde) buna yağıs ıslak zemini dahil etmiyorum bile, kayma olduğunda drift heyecanı kalbe zararlı
    Motorunuzun sinyalizasyon, far kısa/uzun hüzme gibi tuş/düğmelerine tam hakimyet için, çalıştırmadan biraz antrenman yapmanızda iyi olur.
    Sinyalizasyon'u unutmayın ve gerisinde bulunduğunuz araçların sinyalizasyon'unuda göz ardı etmeyin ve güvenmeyin, zira mağara terk insanlara (bazen kravatlı temiz yüzlü olupta, zihniyeti mağara olanlarda var) yada dalgın olanlara dikkat edin, hulasa arazide karşılacağınız tehlikelerden katbe kat fazlası trafikte mevcut.
    Sıfır süratte motordan devrilmemek adına hafif tümsekli yerlerde duruş yapmayın, apaçi ile sıfır süratte dönüş yapmak için durduğum yerde, ayağımı boşa atmam ile yere yan kapaklanmam ve fren manetini kırmam bir oldu (bu tip motorlar yerden bayaa yüksek+selede yüksek,185 boy ile kurtaramadım benim hanzoyu, tabii cana geleceğine mala gelsin.)
    Frenaj kabiliyetini ölçmek için trafiğe kapalı/nispeten kapalı yerde 1-2 deneme yapın, sakın viraj aldığınız yani direksiyon düz olmadığı zamanda ön frene asılmayın şimdilik.
    Can alıcı noktalardan biride benzini depodan eksik etmeyin, zira oldukça küçük hacimdeler, yedeğe sollama yaparken düşmesindense, direkt olarak yedek musluk çıkışını sabit bırakıyorum benim motorda.
    Ayna ayarlarınızı duruma göre ayarlayın, benim modelde düz yol ile yokuş/rampa çıkışlarında farklılık arz etmekte, örneğin 10 kilometre kadar tutan rampaya geldiğimde kenara çekilip ayna ayarımı yokuş/rampaya uygun hale getiryorum, rampa sonunda tam tersi işlem, belki sizdeki aynalar bu konuda sıkıntılı değildir.
    Sıkışık rodaj isteyen motor olduğunu var sayarak, "kompresyona" dikkat edin, benim başıma geldi neredeyse arka tekeri kitleyecek kompresyonu yaşadım, tehlikeli oluyor bazı durumlarda.
    Aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız kullanım dileği ile.
    cenkito bunu beğendi.

  7. #167

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah, hepimiz sıkıntısız kullanırız inşallah, ancak tüyo istediğiniz şehir içi trafik işte hayatın sınav sorusu bu olmalı, azami dikkat etmeli inanın arazideki kullanımdan daha hayati tehlikeli.
    Haddim olmayarak kendimce önerilerim olur elbet şuan için tam hakim olmadığınızı var sayarak sıkışık trafikte aralardan ilerlemeyi "yapmamanızı" öneririm(şimdilik), yolları biliyor iseniz dönüş yapacağınız istikametin şeridinde seyr edin.
    Dişli/yarı dişli lastikler olduğunu var sayarak şehir içi yollarda sürat sınırını aşmayınız, frenaj gerçekten kötü(dişli lastiklerde) buna yağıs ıslak zemini dahil etmiyorum bile, kayma olduğunda drift heyecanı kalbe zararlı
    Motorunuzun sinyalizasyon, far kısa/uzun hüzme gibi tuş/düğmelerine tam hakimyet için, çalıştırmadan biraz antrenman yapmanızda iyi olur.
    Sinyalizasyon'u unutmayın ve gerisinde bulunduğunuz araçların sinyalizasyon'unuda göz ardı etmeyin ve güvenmeyin, zira mağara terk insanlara (bazen kravatlı temiz yüzlü olupta, zihniyeti mağara olanlarda var) yada dalgın olanlara dikkat edin, hulasa arazide karşılacağınız tehlikelerden katbe kat fazlası trafikte mevcut.
    Sıfır süratte motordan devrilmemek adına hafif tümsekli yerlerde duruş yapmayın, apaçi ile sıfır süratte dönüş yapmak için durduğum yerde, ayağımı boşa atmam ile yere yan kapaklanmam ve fren manetini kırmam bir oldu (bu tip motorlar yerden bayaa yüksek+selede yüksek,185 boy ile kurtaramadım benim hanzoyu, tabii cana geleceğine mala gelsin.)
    Frenaj kabiliyetini ölçmek için trafiğe kapalı/nispeten kapalı yerde 1-2 deneme yapın, sakın viraj aldığınız yani direksiyon düz olmadığı zamanda ön frene asılmayın şimdilik.
    Can alıcı noktalardan biride benzini depodan eksik etmeyin, zira oldukça küçük hacimdeler, yedeğe sollama yaparken düşmesindense, direkt olarak yedek musluk çıkışını sabit bırakıyorum benim motorda.
    Ayna ayarlarınızı duruma göre ayarlayın, benim modelde düz yol ile yokuş/rampa çıkışlarında farklılık arz etmekte, örneğin 10 kilometre kadar tutan rampaya geldiğimde kenara çekilip ayna ayarımı yokuş/rampaya uygun hale getiryorum, rampa sonunda tam tersi işlem, belki sizdeki aynalar bu konuda sıkıntılı değildir.
    Sıkışık rodaj isteyen motor olduğunu var sayarak, "kompresyona" dikkat edin, benim başıma geldi neredeyse arka tekeri kitleyecek kompresyonu yaşadım, tehlikeli oluyor bazı durumlarda.
    Aklıma gelenler bunlar, kazasız belasız kullanım dileği ile.
    çok teşekkürler Carbon.en az bir yıl şehir içine çıkma imkanım yok.çünkü wr ye kros lastik taktım.egzosuda civic in egzosunun sonunu uydurduk.çıkan ses malum.
    sen motoru satmayınca takip ettiğimiz bir ktm vardı bugün anlaştık yarın alıcaz inşallah.
    yaza doğru 250 lik bir kros daha alıcaz (gelirse wr250f)
    wr seneye boşa çıkacak.SM lastik takıp şehir içine yavaş yavaş çıkıcam.
    seneye kadar hazır olurum herhalde şehir içine.

  8. #168

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Bir sonraki ya Triumph Tiger 800XC , yada Hiç.

    Carbon internette geçen bir video izledim(linki bulup yazıcam)
    iki sürücüyü iki Triumph la Güney Amerika da uçsuz bucaksız bir yere bırakıyorlar.adamlar dağ,çamur,çöl,orman,kar,buz aşıp hedefe varıyorlar.
    geçen bir dergidede uzun yolda 10 12 farklı model yol testinde 1200gs ardında kıl payı ikinci oldu Triumph.
    Triumph ları takibe başlıyorum.

  9. #169

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir sonraki ya Triumph Tiger 800XC , yada Hiç.

    Carbon internette geçen bir video izledim(linki bulup yazıcam)
    iki sürücüyü iki Triumph la Güney Amerika da uçsuz bucaksız bir yere bırakıyorlar.adamlar dağ,çamur,çöl,orman,kar,buz aşıp hedefe varıyorlar.
    geçen bir dergidede uzun yolda 10 12 farklı model yol testinde 1200gs ardında kıl payı ikinci oldu Triumph.
    Triumph ları takibe başlıyorum.
    Evet benim imza olur kendileri , kısmet nasip meselesi, ancak makina işte budur, tabii bizim klasmanın hafifliği kıvraklığı yok elbette, fakat sesi ıslık çalar gibi zarif ses, ivmelenme , asfalt ve kros arazi sürüşüne uygunluk, sadelik, albeni.... diye uzar gider, 800xc olsun, dahada motor arayışım olmaz herhal.

  10. #170

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet benim imza olur kendileri , kısmet nasip meselesi, ancak makina işte budur, tabii bizim klasmanın hafifliği kıvraklığı yok elbette, fakat sesi ıslık çalar gibi zarif ses, ivmelenme , asfalt ve kros arazi sürüşüne uygunluk, sadelik, albeni.... diye uzar gider, 800xc olsun, dahada motor arayışım olmaz herhal.
    dergiyi buldum.Motor On temmuz sayısı.başlık sekiz uçan cisim.
    şöyle yazıyor.
    altın madalyayı alan yine gs oldu,ama bu sefer zorlanarak,çünkü İngiliz Triumph birinciliği kıl payı kaçırdı.
    http://www.motoron.com.tr/sonsayi.aspx
    izlediğim video ve dergideki bu testten sonra Triumph benimde ustalık dönemi motorum olabilir.

  11. #171

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Carbon Apachi yle araziye çıkıyormusun?Jantları değiştirmek çok uzun sürüyormu.Cros jantların üzerinde ayrı fren diski ve dişli varmı,yoksa sm jantlardanmı aktarıyorsun?

  12. #172

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Araziye yaz boyu çıktım ancak, tam kros'dan ziyade enduronun ağırı diyelim av balık aksiyonlarına, ve extrem olmayacak şekilde, evvelden kross motor kullanmadım ancak azrazide 2 kişi ile performansı beni ve arkadaşları mest etti, keçi gibi idi.

    Jantları değişim malesef biraz can sıkıyor temel sebebi, sehpa sorunu olması,(hamam taburesine extra yükselteç koyup oturtuyorum koca hanzo'yu ) halen bi kriko alıp sanayide sehpa uyduramadım tembellik, sökümü takımı derseniz oda çok zor olmasada, zinciri tekrar germek ayarlamak derken toplamda yarım saat/45 dakika gibi bir zamanımı alıyor.

    Sm ve cross ikiside full ve ayrı, disklerde biraz şeklen/estetik olrak fark dışında aynı sayılır .





    Kabul ediyorum ben pasaklıyım

  13. #173

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Bu arada dün ilk hasarımı aldım.Hızlı girdiğim virajda kaydım.bacağım gereğinden çok yana açıldı.sağa kayarken sol ayağım
    toprağa bastı beden motorla sağa sol bacak sola derken dizim incindi.böylece virajda niçin öne oturulup ileri uzatılan bacağın niçin motordan
    çok açılmaması gerektiğini çok iyi anladım.vücut pozisyonum doğru olsaydı kaydığım anda ayak tabanını yere vurup kurtarabilirdim.
    arazi kullanımını yazayım biraz.

    1-arazide motor dönüşlerde bile gerekmedikçe ayakta kullanılır.
    2-işaret parmakları manetlerin üzerinde olur.gerektiğinde debriyaj ve ön frene çabuk ulaşılır.öne çok eğilmeyi engeller.
    gaz kontrolü daha rahat olur.
    3-dirsekler düşük değil yana açık.ön teker engelleri aşarken kollar amortisör gibi çalışır.
    4-bacaklar motoru sıkıca kavrar.
    5-inişlerde beden arkaya doğru eğilir.vücut ağırlığı arkaya verilir.
    çukur ve tümsek geçişlerindede ağırlık arkaya verilir.


    ortalama 2 şer saatlik 13-14 kullanım ve eğitimden sonra
    geçtiğim yerlere ben bile inanamıyorum.60-70 e çıktığımız yerler oluyor.
    traktör izi dolu tarlaları rahat geçiyoruz.
    üzerinde durmasını öğrenince zorluğun çoğunu motorlar hallediyor.
    asfaltta dar dönüşleri siz nasıl yapıyorsunuz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------


    bunlarda bizim motorlar
    resimdeki ben olmadığım için kelle gitti.
    cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  14. #174

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Geçmiş olsun, motorunuz kısrak gibi maşallah, asfalt ve dar dönüşlerden bahs etmek gerekir ise şahsen, lastiklerime güvenim sıfır, fabrika çayna lastikler, ancak şu çıkarıma vardımki bulunduğum yerde ne ala kebir lastik olsada ova eteğinde bulunan ilçe'm yolları ve çevresi, yazın toz, kışın traktör trafiğinden dolayı çamurlu.

    Motor'a güven sürüşüme güven olsada, yol tozluluğun'dan dolayı sıfır frenaj, ve kaplumbağa sürati ile dönüş, oysaki uygun şartlarda süpermoto'nun nasıl hareket kaabiliyeti olduğunu hepimiz biliyoruz, bunlar benim için hem gereksiz, hemde tehlikeli, ancak bir kaç bol virajlı rampa çıkışım oldu, gerek bu lastikler gerek kross tipler ile, garip ancak beklediğimden iyi manevralar yapabildim, bunu ise temiz yol+sıcak hava dolayısı ile yumuşayıp yola tutunan lastiklere bağladım, ancak bu günlerde azami dikkat ile seyr ediyorum.
    cenkito bunu beğendi.

  15. #175

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Carbon yukarıda yazdığım şekilde arazide ayakta kullanma antrenmanları yapmanı tavsiye ederim.
    bir süre sonra Apachi yle yaptıklarına çok şaşıracaksın.ayakta direksiyondan çok vücut ağırlığını sağ veya sol
    ayağına vererek arazide izler arasında geçiş yapabilirsin.
    eğim aşağı 3. vites gazı köklüyorum en ufak bir tedirginlik yaratmıyor Apachi.
    cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  16. #176
    Mehmet Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    Wr125r de 60 lık arka dişli kullananda var. (Arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110 (alıntıdır)

  17. #177

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Mehmet Turan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Wr125r de 60 lık arka dişli kullananda var. (Arkadaş çekişi arttırmak için arkayı 60diş yaptı. hız çok fazla değişmedi, gene 100-110 (alıntıdır)
    Mehmet Turan alıntıyı nerden yaptınız.

  18. #178
    spil444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2013
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    rx 250
    müjde carbon dişli sorunu çözüldü istediğin ebatta dişliyaptırabilirsin
    https://www.facebook.com/AkhisarMotOcrossYarislari bu sayfada ustanın nosu var buraya bak ben şanslıyım bana yarım saat mesafede
    Carbondioxid bunu beğendi.

  19. #179
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Kaç para ki?? Yani dişlinin tamamı yapılıyorsa biraz tuzlu dur. Yok diş sayısı belli dişlilere sadece somun yuvası açılıyorsa uygun olabilir
    Carbondioxid bunu beğendi.

  20. #180
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    AkhisarMotOcrossYarislari ile itibata gecen oldumu ?

    ben de ilerde 46 yada 47 arka dişli yaptırmayı düşündüğümden msj attım

    fiyat filan sordum bakalım cvp ne gelecek.

    resimlerde komple imal ediliyor, ısıl işlem olayını da yapıyorlarsa iyi yoksa işe yaramaz diye düşünüyorum.

    tabi malzeme işlenmiş de gelebilir tam fikrim yok.
    Carbondioxid bunu beğendi.


9. sayfa BirinciBirinci ... 78910111959 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)