Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
""" Karbüratör le igili sıkıntı hiss edince gözümü karartıp sarıldım anahtarlara, ve yanılmamışım, olduça pasaklı bir manzara, tahminen uzun zamandır fabrikadan deneme amaçlı konan benzin buharaşıp yerini tortulara bırakmış galiba, temizlik tamam ancak motoru çalıştıramıyorum yavaş yavaş abiler deneyim kazana kazana olacak oda inşallah."""
Akadaşlar benzin tercihlerinize dikkat edin, karbüratörü dağıttım topladım, hava gaz ayarları, buji derkene, tek problem'in "BENZİN" olduğunu anladık bugün,BENZİN boşaltılıp yeni BENZİN, konulunca 3. marşta motor çalıştı,böylece kendimede paye çıkartarak, artık karbüratör kirlendiğinde temizliğini yapabiliyorum diyorum
.
Önerim bulunduğunuz yerde temiz benzin satan yer olarak ünlenmiş yerlerden alımınızı yapın
daha sonraki denemenizde eski haline gelip tek marsta calıstıysa sonuc mükemmeldir, akünüzde zayıflamıs olabilir daha önceleri birden fazla marsla calıstıgı için
şöyle 30- 35 dk yol yapsanız oda kendini toparlar eski haline döner
elinize saglık bu çinliler ve servis agları bu gidişle eli anahtar tutan herkezi usta yapacak
"Sene başında aldığım ultrasonik temizleyici+kartuş temizleme solusyonu 3'er dakikalık periodlar 4-5 defa ve pırıl pırıl temizlik".
bide sizden ricam bu temizleyicileri biraz daha acıklarsanız sevinirim nedir nereden temin edilir fiyatları ne kadardır
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Reklamlar
-
cenkito adlı üyeden alıntı
daha sonraki denemenizde eski haline gelip tek marsta calıstıysa sonuc mükemmeldir, akünüzde zayıflamıs olabilir daha önceleri birden fazla marsla calıstıgı için
şöyle 30- 35 dk yol yapsanız oda kendini toparlar eski haline döner
Aynen dediğiniz gibi, şuan tek marşta çalışmakta, ve akü şarja muhtaç, ilk fırsatta 100 kilometrelik dinlendire dinlendire, ufak bir tura çıkmam lazım.
Ultrasonik temizleyici başka temizlik maksadı ile almıştım, tesadüfen ve isabeten, bazı videolarda motor aksamları kabürator temizliğinde'de kullanıldığını görünce, hemen kullandım, ancak kullandığım şey toner/kartuş temizleme sıvısı idi, haznesi küçük olduğundan, küçük parçaları rahatça, büyükçe karbürator gövdesini ise yan yatırıp çeşitli pozisyonlarda yatırarak tamamen temizlemek mümkün oldu, temizlik sonrasın çözelti dibinde oldukça pislik var idi.
Aynısı link: http://urun.gittigidiyor.com/bilgisa...-b800-85280521
Temizlemeye örnekler:
-
-
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Birde neden sadece ben raporluyorum, bu modeli Türkiye'de ilk benmi kullanıyorum, hadi bunu geçtik diğer versiyonları kullananlar ses seda çıkartmıyorlar, çokmu memnunsunuz yoksa ketum'musunuz? Aynı seriler lütfen çıksın ortaya
Hocam selamlar, daha önceki konuda oturduğunuz yerde yaşanan olaylardan dolayı moralinizin bozuk olduğunu söylediğiniz için paylaşım yapmanız konusunda pek yazmak istememiştim. Bu konu ise nasılsa!! gözümden kaçmış
Öncelikle sorunuza cevap; evet TR de ki çok sayılı kullanıcılardan birisiniz ve geri kalanlar da forumla işi olmayan kişiler belliki. Çok bekledik birisi şu motoru alsın diye. Sağolun siz de herşeye cevap veriyor, dikkate alıyor ve bol bol paylaşım yapıyorsunuz.
Bende de çok benzer bir motor var, bizim grup forumda biraz daha kalabalık ve hareketli tabi
Yağ filterinizi çok beğendim, hem mıknatıslı hem de pratik.
Sizin karbüratör baya kallavi birşey yanlız, dello-ortho meşhurdur. Bizimkiler gibi kopya, PZ30 diye ufak bişey koymamışlar, taktir ettim. Siz normal ş.içi kullanımda(tabi normalden kastım performanslı ) 4~4,5 arsını max görürsünüz. Ben bizim motorda nekadar gazlasam da 3,7 yi geçiremiyorum ama karb. küçük tabi
2 çeşit apachi var, biraz karıştırılıyor gibi. Motor bloğundan hangi model olduğunu anlıyabiliyorum ama en kolay yolu tek mi yoksa çift egzozlu mu (sizinki tek olan). Asyada ise Crossfire motorcycles diye geçiyor XZ250RR-4V modeli. XZ250R ise yine 17 hp lik olan model.
http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/
http://www.xmotos.es/detalles.php
http://www.giobikes.com/Dirt-Bikes-i...GIO-X37-250cc/ (17 hplik)
http://www.giobikes.com/Dirt-Bikes-i...X37R-4V-250cc/ (sizinki, 28 hplik)
-
@Syanur :
Selam, rica ederim bendeniz bilgi almak isteyenlere, merak edenlere klavuz olabiliyorsam ne mutlu, ilginç dediğiniz gibi bu modeli araştırırken oldukça sevilen bir cross olduğu, sahiplerinin çok övdüğü gibi şeylere rastladım ancak dediğiniz gibi, forumlara üye değiller anlaşılan.
Sizin motoru Xtreme-250cc'yi hatta sizin modelin offroad versiyonu için firmaya mail atmış idim, mümkün olur ise onroad'a çevrilirse niyetim o idi ancak geri dönen olmadı ve kuba str250'yi ilk çıktıklarından beri takip ediyorum, bilhassa str250 geleceği sıra ona niyetlenmiş idim, ancak firması motoru değiştirip uydurma kullanınca vaz geçtim isabet olmuş.
Asya rx250, apachi almadan evvel ramak kalmıştı rx250'i alacak idim kısmet,.
Karbüratör evet 34mm italyan dellorto, ve canımı sıkacak, hem benzin sarfiyatından dolayı,ve hem küçük depo sık sık benzini kontrol etmekten dolayı, ancak bu ivmelenmeye kurban olsun)))
Motor bloklarını detaylı şekilde inceledim vermiş olduğunuz linklerdeki tüm modelleri inceledim videolar, yabancı forumlar, dediğiniz gibi motor bloğundan27+ beygir olduğu açık seçik, yan kapaklar gibi detaylarda mevcut, sade yuvarlak sağ kanat ve camgöz yağ gözlemi, teşhis için yetti banada, motorun ciğeri itibarı ile zaten beygir konusu aydınlanıyor, zia menşei ve modeli
"ZONGSHEN ZS177MM" olarak hem tanıtım kartında, hemde ruhsatta öyle geçmekte, ve ruhsatta asıl menşei/marka olarak " xmotos xz250 rm" yazmakta.
Egzost konusu yine tek model beygiri yüksek olurken zann ediyorum estetik olarak kullanıcılar çift taktırmış, ara ara keşke bendekide çiftli olaydı diyorum))
-
hele şükür bu motor için başlık açıldı
benimde uzun zamandır aklımı alan bir model. şu an kuba str 250 kullanıyorum arazide ama geçenlerde aramıza yeni bir arkadaş katıldı, onda da 28 hp lik apachi var arazi tipi olan plakasız. biraz denedim ve çok hoşuma gitti. gücü çok iyi ve yeterli, malzeme kalitesi de bana çok başarılı geldi. kubayı satıp bu motoru almayı düşünüyorum ama şehir içinde de bindiğimden plakasız olması beni düşündürüyor. tabi onroad versiyonunu al, kros yap diyeceksiniz ama arada küçümsenmeyecek bir fiyat farkı var. 28 hp lik kros versiyonu tertemiz ikinci elini 6 - 6,5 gibi rakama almak mümkün.
neyse sizden bol bol paylaşım bekliyorum, bu topiği sürekli takip edicem çok teşekkürler.
-
Motor kodunu koyduğunuz iyi oldu. Biraz araştırdım, aslı astarı nedir diye. Birkaç link vs,
http://yitonmoto.com/show_products.asp?id=453 (buarada bu sitede bisürü parça vs, var. İletişime geçip satıp satmadıklarını öğrenmek lazım )
http://yitonmoto.en.alibaba.com/prod...ine_NC_CB.html (bu da alibaba sitesi, demekki satış yapıyorlar ama perakende olmayabilir)
Buradan da anlıyoruz ki bu motor 19kw yani 25~26 hp. Bence çok başarılı . Sadece TR deki satıcılar yok 28 yok 30 beygir diye reklam yapıyorda, ona istinaden söyledim
Yabancılarda konu çok tabi ; http://www.mychinamoto.com/forums/sh...-the-U-S/page2 (bizim motordan da örnek vermişler, resimlerde). Genel sıkıntı satıcıların motorlar hakkında bilgisi olmaması.
Ama şuanda piyasada 2 tane en baba çinli 250cc motor var, tek bilinen bu. Birisi sizin Zongshen kökenli olan bu model, diğeri bizim Shineray(yinggang diye de geçebilir) XY250GY-2 olan (motor kodu sanırım DB250). Asyanın getirdiği Orion/apollo diye geçen yada apachinin diğer 17hplik modelleri bunların bir tık altında. Bahsettiğim bu 2 üst modelde su soğutma, DOHC-4V motor kullanılmış. Zaten bizimki NX250 nin 1e1 kopyası, mühendsiliği konusunda şüphe yok. Şahsen parça kalitesi de çok iyi geldi bana(motor kısmı). Sizinkini bilemem, hiç görmedim ama aynı şekilde kaliteli duruyor.
Bu da sizin karbüratör ile ilgili olan bir link. Parçalar vs, var belki lazım olur ; http://www.dellorto.co.uk/merchandis...rtsectionid=32
Bu karbüratör performans açısından çok faydalı. Ancak sonradan farkettim ki bunlar 2 zamanlı motorlar için tasarlanmış karbüratörler, Aprilia RS125 lerde kullanılıyorlardı. O açıdan yakıt konusunda bişey diyemem. Aşırı abartacağını sanmam ama 4 zamanlı ve 2 zamanlı iğne(jet) vs, vs, parça numaraları biraz farklı işliyor, uzun hikaye
-
şu foto dikkatimi çekti de,
yanlış anlamadım ise rodajı 34 saat sürer demişler.
7. saatten sonra, 18. saatten sonra ve 34. saatten sonra yağ değiştirin demişler.
peki göstergede spesiyal motorlar gibi motorun çalışma saatini gösteren bir ibre varmı? yoksa motor kaç saatte bunu ölçmek çok zor olur.
ayrıca 2. viteste 20km, 3. viteste 30km, 4. viteste 40 km yi geçmeyin diyor. bunları uygulayabilmek gerçekten sabır ister.
ikinci eli alırken en korktuğum konu da bunlara ne kadar dikkat edildiği.. 10 kişiden 9 unun motoru aldığı gibi hiçbirşeyi önemsemeden deli gibi kullandığını biliyorum.
-
Ben rodajda dikkat etmeye çalıştım ama bizim sanırım karbüratörün yetersizliğinden dolayı alt devirlerde vuruntu yaptığından dolayı bir süre sonra "biraz daha" gaz vererek vites değiştirmeye başlamıştım. Yani bu değerler gibi kullansaydım motoru rodajda öldürürdüm heralde sarsıntıdan
-
@sgurdal :
Etikete binaen special kross diye avutuyorum/gerçekten öyle, ancak kross lastik olmaması, rodajda oluşundan dolayı, test edemiyecem, fiyat farkı gerçekten öyle, ancak gözü karartıp aldım, hiç pişmanda değilim, dijital sayaçta saat fonksiyonu yok malesef, devir göstergeside yok, "elden geldiğince talimata uymaya çalışıyorum" ancaklatife değil, alet düşük deviri hiç sevmiyor ya üstümden in yada biraz gaz yüklen diyor , aksi halde düşük devirde vuruntu yapıyor, orta devirde sıkıntı yok ondada hemen vites istiyor, olurda herhangi bir viteste devir tahminen 7000 üstüne ve fazlasına çıkarsa seni üstümden fırlatırım diyor başım belada bu aletle ancak dediğim gibi bunlara rağmn devi vermemeye çalışıyorum.
Tahminen bu modellerin 6 vitesli olanları için yazılmış o etiket öyle yoruyorum zira mümkün değil gibi birşey.
@Syanur :
Bu modeli honda "CRF 250 R" alternatifi olarak yorumluyorlar, hemde daha ucuza, artık motorumu biraz göklere çıkartacam ya idare ))
KW konusunu teknik belgeler ile cevaplayayım motor sertifikası ve ruhsat
Elektrik tesisatını tamamen yenilemek, daha kaliteli kablo ve konnektörler uygulatmak gerekli hiç güven vermedi, sanki ilk yıkamada problem çıkartacak gibi duruyor/ben fazla pimpirikliyim.
-
Sizin motor 5 vites miydi ?? 6 yazan da var, 5 yazan da var önceden paylaştığım linklerde. Demek TR ye 5 olanlar gelmiş
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Sizin motor 5 vites miydi ?? 6 yazan da var, 5 yazan da var önceden paylaştığım linklerde. Demek TR ye 5 olanlar gelmiş
Evet 5 vites, bende 6 olmasın diye dua ediyordum, ikide bir debriyaj çek vites geç, cıkkk benlik değil
-
6 vites muhabbeti öyle son hız için değilde yakıt tasaruffu için yapılmış 5 vitesde max sürata ulaşıp, 6 da deviri düşürüp aynı hızla gidiliyor.
-
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
6 vites muhabbeti öyle son hız için değilde yakıt tasaruffu için yapılmış 5 vitesde max sürata ulaşıp, 6 da deviri düşürüp aynı hızla gidiliyor.
Benimde işim olmaz son sürat ilede, ancak benim bildiğim kısa vites aralıkları sayesinde, tork ve arazi performansını üst seviyede tutmak asıl amaç.
-
07 Haziran 2013, 01:31
#56
Carbondioxid paylaşım bekliyoruz
-
07 Haziran 2013, 02:05
#57
saturn adlı üyeden alıntı
Carbondioxid paylaşım bekliyoruz
Henüz 158 km deyim, almadan evvel,1 haftada rodajı 1500 km yaparım, şu rotadan sabahın köründe, kalkıp yaparım, şurada dinlenip çay içer motoru soğuturum diye düşünürdüm, umulmadık hadiseler/meşgulyetler çıkıyor insanın karşısına, inanın ben çok daha fazla sabırsızlanıyorum ancak... kader/kısmet "Kul plan kurarmış, yaradan gülüp geçermiş" ( bu deyişi çok seviyorum her daimde başıma gelir )
Bir püf/tüyo motor manuelinde yazan düşük süratle seyir İMKANSIZ / MÜMKÜN DEĞİL ya gaz aç diyor, yada kullanma beni diye motor vuruntu yapıyor.
-
07 Haziran 2013, 10:17
#58
Motoru vuruntu yaptırma, aynı hatayı ben de bir süre yapmıştım, aman deyim,,,
Üzerinde gelen lastikler ne marka ??
-
07 Haziran 2013, 12:04
#59
Syanur adlı üyeden alıntı
Motoru vuruntu yaptırma, aynı hatayı ben de bir süre yapmıştım, aman deyim,,,
Üzerinde gelen lastikler ne marka ??
Tabii'ki lastiğim "KİNGSTONE" neyseki Hatay sıcağını yiyince biraz hamurlaşıyor yoksa.., Sizin motorda ne oldu vuruntu olunca, ve nedeni ne idi?, sorun nasıl çözüldü?
Bu arada sabah bir 80 kilometre daha yaptım, yine gaz yemiyor orta devirde boğulcak gibi oluyor, derken biraz sinirle dip gaz yaptım 4. viteste, aman yarabbi, beygirlerin depiştiğini gördüm, yine kontrolü kaybediyordum, yol kenarına alıp hem hayvanı sakinleştirdim,(aslında korkudan, kendim bir sigara yakıp sakinleştim ) hemde moor soğusun diye bekledim.
-
07 Haziran 2013, 13:01
#60
Bir sorun olduğundan değil, ben de rodaj diye işte düşük devirde, yok çeyrek gaz, yok bilmem nekadar hızı geçme(zaten devir göst.si yok, hayal gücü+kulağımızla ayar veriyoruz ) diye kullanıyordum ilk km'lerde. Sonra kendi kendime hata yaptığıma kanaat getirdim çünkü böyle düşük devirde kullandıkça her vites büyüttüğümde motor vuruntu yapıyordu daha doğrusu çekmiyordu. O yüzden uzun uzun debriyaj kullanıyordum. Dedim bu hiç de sağlıklı değil, daha üst devirlerde vites atmaya karar verdim.
Yani diyeceğim o ki, şu hızı geçme vs, gibi limitleri değil, motorun rahat gideceği bir aralıkta kullan rodaj boyunca. Benim motora birşey olmadı ama sürekli düşük devirin sağlıklı olmadığı kesin.
Sizin aletin egzozu bizimkine nazaran daha açık gibi sanırım, devir yükseldikçe eğlence daha çok artıyor anlaşılan. Biz de egzozda 2 adet katalizör var ve motorun üst devirlerdeki gücünü çok fazla etkiliyor. Orta devirden sonra motor bağırdığı kadar gitmiyor ama bu da alt ve orta devirlerdeki çekişe pozitif yansıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)