Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
22 Eylül 2013, 20:35
#141
atilas adlı üyeden alıntı
Teşekkürler Carbon.Kırkından sonra motosiklet merakım başladı.Haftasonları toprak bir pistte Apachi 20kw kullanıyorum.motokros yarışçışı genç bir kardeşimle çalışıyorum.beş altı haftasonudur Apachi nin üzerindeyim.pistte bulunan derin traktör izleri,taşlı mıcırlı yerler,patikalar,bozuk alanların hepsinin üzerinden defalarca geçiyorum.
son zamanlardada hızlı gelip hafif motoru yatırırken arka fren yapıp motorun arkasını savurarak dönüş çalışıyorum.
Apachi şu ana kadar bu şartlarda sorun çıkarmadı.Apachi çalıştığım pisttin motoru kendime wr125r almıştım ilerde ikisini karşılaştırma imkanım olur.wr ye dün cros lastik taktım henüz fazla arazi görmedi.
Ohh be sonunda en azından kullanım tecrubesine/kıyas yapabilme şansına sahip birini bulduk, bendenizde 33 yaşında kross sahibi oldum, ancak ağabey sen benden 4-5 adım ileridesin, heleki teknik sürüş ve koşullara ve hocalara sahipsin imrendim, ancak wr250 yada 28 beygir üstü makinelerin torku haricinde eminim kontrolü dahi mükemmel apaçinin, kıyaslamanızı sabırsızlıkla bekliyorum.
Reklamlar
-
24 Eylül 2013, 09:07
#142
Motosiklet geçmişim çok fazla değil.vitesli motor on sefer falan kullanmışımdır.mobiletede küçükken binerdim.5 6 saat gazı kapalı bir kros kullandıktan sonra 5 6 hafta sonudur da apachi yi kullanıyorum.250 300 dönüm büyüklüğünde telle çevrili sürücü kursları için hazırlanmış sonra ufak bir motosiklet pisti ilave edilmiş bir arazide kullanıyorum.arazide herşey var yol,pist,tarla,mıcır,taşlık alan,patika,hendek,derin traktör izi.arazinin bozuk düzgün bütün yerlerini defalarca turladım.motor bütün engelleri zorlanmadan aşıyor.henüz dik tepe tırmanmadım.motor yol düzgün bozuk demeden kendisi zaten dümdüz gidiyor.son haftalarda dönüşlere ve virajlara yoğunlaştım daha çok.motorun arkasını savurup duruyorum pistte.şu ana kadar apachi de sorun yok.wr 125r yle karşılaştırırsak;wr daha yüksek,apachi nin süspansiyon daha sert,wr nin amartisör çalışma mesafesi daha uzun.wr ye kros lastik taktıktan sonra egzos u çıkarıp turladım apchi yle kafa kafaya oldu diyebilirim.ikiside güzel motor.biraz daha ilerleyeyim daha iyi kıyaslama yaparım.
-
24 Eylül 2013, 21:11
#143
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun
Wr 2 zamanlımı?
-
24 Eylül 2013, 22:59
#144
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun
Wr 2 zamanlımı?
125cc 4 zamanlı 15 beygir makina
http://www.yamaha-motor.eu/tr/produc...view=techspecs
-
25 Eylül 2013, 00:08
#145
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
@atilas Dediğim gibi teknik ders alabilme, parkurda kullanma tecrübesi bakımından benden şanslısınız, egzosu çıkarmaktan kasıt nedir anlayamadım ancak, kafa kafaya ise wr olağan üstü bir makina olmalı, hayırlı olsun
Wr 2 zamanlımı?
egzos borusunun ortasındaki kelepçeyi gevşetince borunun yarısı ve susturucu motordan ayrılıyor.egzos olmayınca güç biraz artıyor ve tank gibi ses çıkıyor.wr 4 zamanlı 15 hp.apachi den inip egzossuz wr ye binince ataklıkta bir fark hissetmedim.onun için kafa kafaya oldu diye yazdım.yakında pist dışında arazi ve toprak yollara çıkmaya başlayacağız.apachi yle wr yi yan yana kıyaslama imkanı olacak.wr almış olsamda apachi yle çok keyifli vakit geçiriyorum.bu arada wr nin egzosunu söküp honda civic egzosu uydurduk bugün.sesi bayağı değişti.arkayada büyük dişli araştırıyorum.
-
25 Eylül 2013, 00:32
#146
atilas adlı üyeden alıntı
egzos borusunun ortasındaki kelepçeyi gevşetince borunun yarısı ve susturucu motordan ayrılıyor.egzos olmayınca güç biraz artıyor ve tank gibi ses çıkıyor.wr 4 zamanlı 15 hp.apachi den inip egzossuz wr ye binince ataklıkta bir fark hissetmedim.onun için kafa kafaya oldu diye yazdım.yakında pist dışında arazi ve toprak yollara çıkmaya başlayacağız.apachi yle wr yi yan yana kıyaslama imkanı olacak.wr almış olsamda apachi yle çok keyifli vakit geçiriyorum.bu arada wr nin egzosunu söküp honda civic egzosu uydurduk bugün.sesi bayağı değişti.arkayada büyük dişli araştırıyorum.
İlginç bendeki problemde 2 kişi ile sürüş sonrası katalizör bağlantı yerinden ayrılıp, güç düşüklüğü yaşıyorum seste azalmakta, demek sizde tam tersi tesir güç artışı olarak yansımakta, esasen tek kişilik olmasına rağmen artçılı kullanıyorum, bu durumda egzost bağlatısı yazdığım şekilde milimetrelik açılma ile sorun teşkil etmekte, arka dişilim ise malesef 51 ön 13, bilgiler için sağolun, devamını bekleriz.
-
25 Eylül 2013, 22:10
#147
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
İlginç bendeki problemde 2 kişi ile sürüş sonrası katalizör bağlantı yerinden ayrılıp, güç düşüklüğü yaşıyorum seste azalmakta, demek sizde tam tersi tesir güç artışı olarak yansımakta, esasen tek kişilik olmasına rağmen artçılı kullanıyorum, bu durumda egzost bağlatısı yazdığım şekilde milimetrelik açılma ile sorun teşkil etmekte, arka dişilim ise malesef 51 ön 13, bilgiler için sağolun, devamını bekleriz.
motorlardan şu an için mennunum ama dayanıklılık,sorun çıkarmama,yedek parça bulunurluğu vs gibi değerlendirmeleri doğru yapabilmek ve okuyanları doğru bilgilendirebilmek için biraz daha kullanıp öyle yorum yazayım.
bilgi olarak işine yararsa kullanım şekillerini yazabilirim.
-
28 Eylül 2013, 23:47
#148
biraz önce pistten geldim.apachi wr karşılaştırmasına devam.yukarda yazdığım kafa kafaya pek doğru olmamış.enduro için wr pistte gazlamak için apachi daha uygun.arazide wr yle bozuk yerleri daha rahat geçiyorsunuz.iş pistte gazlamaya gelince apachi daha çabuk hızlanıyor,süspansiyon wr den sert olduğu için daha çok keyif veriyor.wr yle bozuk alanlarda durmaya yakın hızlarda kontrol daha kolay,apachi bu durumlarda daha zor kontrol ediliyor.apachi nin düşük motor devirleri biraz tuhaf,onun için arazi gezintisinde wr kadar konforlu değil.piste gelince orada apachi daha keyifli.gün geçtikçe pistte hızlandığım için apachi yle virajları daha hızlı alıyorum.
-
28 Eylül 2013, 23:54
#149
keske bu güzel anlatımlarınızın yanında bir kac tanede resim ve/veya video olsaydı
o zaman tadından yenmezdi
-
29 Eylül 2013, 11:51
#150
fotoğraf ayarlarını yakın çekimde unutmuşum.
-
30 Eylül 2013, 09:10
#151
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
birinci resimde virajda vücudumu yana kaydırmam gerekiyor.çalışarak bunu düzeltmem lazım.doğrusu üçüncü resim.ikinci resimde ayakta değilim,viraja daha yaklaşınca oturmam lazım.tabi bunlar pitte gazlarken lazım.sakin kullanımda gerekli değil.
-
30 Eylül 2013, 09:36
#152
@atilas Elinize sağlık, lütfen devam ediniz sayenizde teknikleri'de öğrenmiş oluyoruz, örneğin son resimde ayak yere neden konulur, ve bu çapta viraja hangi vites/sürat'te girdiniz?
Unutmadan büyük dişli araştırıyorum demişsiniz, sizin arka dişli kaç acaba?, şayet çaplar uyar ise bende küççültme derdindeyim ve elimde kullanılmamış bir 51 dişli daha var, sizinki 41-44 aralığında ise ve uyumlu ise değişelim.
-
30 Eylül 2013, 09:41
#153
Son resim guzel gorunuyor, tebrikler bende bir gun pistte oyle akrobasi uzerine egitim almak isterdim
-
30 Eylül 2013, 13:01
#154
-
30 Eylül 2013, 13:13
#155
spil444 adlı üyeden alıntı
Eline sağlık, resimlere bakınca kalbim sıkıştı, düz duvaramı çıkıyor adamlar ne yapıyorsa artık, 1 ay evvel bana göre bayaa dik kayalık bir rampadan motoru sektirerek zıplattım/tırmandım, herşey 3 saniyede bitti ancak bana 20 dakika sürdü gibi geldi yaşlandıkmı nedir
-
30 Eylül 2013, 16:41
#156
atilas adlı üyeden alıntı
.250 300 dönüm büyüklüğünde telle çevrili sürücü kursları için hazırlanmış sonra ufak bir motosiklet pisti ilave edilmiş bir arazide kullanıyorum.arazide herşey var yol,pist,tarla,mıcır,taşlık alan,patika,hendek,derin traktör izi.arazinin bozuk düzgün bütün yerlerini defalarca turladım..
sözünü ettiğiniz yer ilgimi çekti açıkçası... bu konuda biraz daha bilgi verebilir misiniz? ör:nerededir, herkese açıkmı, kullanım şartları nedir?
-
meendis adlı üyeden alıntı
sözünü ettiğiniz yer ilgimi çekti açıkçası... bu konuda biraz daha bilgi verebilir misiniz? ör:nerededir, herkese açıkmı, kullanım şartları nedir?
Hadımköy Nakkaş köyü.Herkese açık.Ücretli.Metin Esentürk sahibi.Nakkaş ın biraz dışında Yeşilbayır istikametinde yol üstü.Konteynırlardan anlaşılır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:29 ----------
polo34 adlı üyeden alıntı
Son resim guzel gorunuyor, tebrikler
bende bir gun pistte oyle akrobasi uzerine egitim almak isterdim
Akrobasi biraz farklı,resimdeki daha çok motocros çalışması.dilerim eğitim alırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
@atilas Elinize sağlık, lütfen devam ediniz sayenizde teknikleri'de öğrenmiş oluyoruz, örneğin son resimde ayak yere neden konulur, ve bu çapta viraja hangi vites/sürat'te girdiniz?
Unutmadan büyük dişli araştırıyorum demişsiniz, sizin arka dişli kaç acaba?, şayet çaplar uyar ise bende küççültme derdindeyim ve elimde kullanılmamış bir 51 dişli daha var, sizinki 41-44 aralığında ise ve uyumlu ise değişelim.
ilk ve son resimde ayak yere değmiyor.bunun cevabı kısa olmaz.dönüşlerde selenin ön kısmına oturuyorum.arka savrulursa sürücü önde etkilenmez.
benim ön dişli 14 arka 53.arka 55 siparişi verdim.öne 13 bulamadım tornacıda hallediyoruz dediler arka dişli gelince aldığım yerde yaptırıcam.
son resmi anlatayım sorulara daha iyi cevap olur.
sürücü (hocam) ayakta süratle viraja yaklaşıyor.
viraja girmeden uygun sürate düşüyor.(çok hızlıysa frenle(ön fren tek parmakla sıkılır)veya vites düşürerek(debriyaj kullanmadan vites küçülür ve büyür)sürat düşürdü.)
virajdan önce fren veya vites düşürme işi bitiyor.(arka frenle dönüş olur,başka bir tekniktir.)
ayaktayken selenin önüne (bazı durumlarda deponun üstüne) oturuyor .
resimde görüldüğü gibi kalça selenin sol dışına çıkarken,sol bacak içi depoyu sağa doğru bastırıyor.
sağ bacak depoya (sıkıca) bitişik ileri ön tekere doğru uzanıyor denge için.(çok nadir denge bozulursa ayak tabanı yere çarptırılır.)
viraj içinde debriyaj sıkılıp bırakılarak dönüş kontrolü sağlanır.(dönüşlerde debriyaj işi kolaylaştırır.)
amacımız virajda az zaman kaybetmek olduğu için viraj çıkışında ön teker düzeldimi gaza basılır.
kısaca; yavaşla-vites düş-öne otur-motoru yatır-debriyaj-düzelt-gazla
-
Merhabalar giriş ücreti ne kadar acaba?
-
blamir adlı üyeden alıntı
Merhabalar giriş ücreti ne kadar acaba?
Gidip yüzyüze görüşseniz daha iyi olur.astronomik değil.yeni kurulmuş bir yer.bir sefer gidip bakarsınız uygun bulmazsanız gitmezsiniz.ben 10 sefer kadar gittim her seferinde hızım arttı ve harcadığım enerji azaldı
-
atilas adlı üyeden alıntı
Gidip yüzyüze görüşseniz daha iyi olur.astronomik değil.yeni kurulmuş bir yer.bir sefer gidip bakarsınız uygun bulmazsanız gitmezsiniz.ben 10 sefer kadar gittim her seferinde hızım arttı ve harcadığım enerji azaldı
Bana biraz uzak kalıyor. Astronomik değilden kastınız nedir? Bir şeyi daha merak ediyorum motor kiralıyorlar mı ?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)