Uzun zamandır hiç hareket yok, senden bilgi bekleyen bi dünya insan var unutma bizi
Adam daha neyin bilgisini versin hacı
Sen önce hangi motoru istediğine karar ver, gençsin delikanlısın, kanın kaynıyor, aklın başka göbeğin başka oynuyor. Motor seçiminde zorlanıyorsun anlıyorum. Para da yok zaten. Bence sen şöyle kenarda oyna. Bisiklet vardı benim garajda, onu vereyim ben sana ??
Pekala, motor tek kişilik dizayn edildiğinden, yolcu pegi uydurup kullanıyorum (dez avantajı, egzost birleşim yerinden ayrılmakta, tekrar sıkılmak istemekte tabii düşük vites dğil ancak 3 ten yukarı viteslerde ve rüzgar ile, hiss edilir kayıp var, ancak yüksek devir çevrilince onuda tımnlamıyor, Hanzo'm ) 75+70kg+10kg malzeme ile zorlanmadan 2 kişi ile balık macerası yaptık, dik sert koşullar olmasada, diğer sınıfların zortlayacağı yerlerden güle oynuya gectik.
Arka dişin büyüklüğü, ve 1. vitesin kısalığını, torkun yüksekliğini tam kavradık, ancak dişli düşürme fikrim devam ediyor, henüz yaptırabilmiş değilim, kısmet ise 46'ya düşüreceğim, tamalandığında kısmet ise buradan rapaorlarım.
Radyatör Hatay kavurucu sıcaklarında cokta iyi performans saglamıyor, neyseki müşürü yok direkt motordan alıyor devridaimi, Fan'da yok unutmadan, tabii ne yapsın ben diyen soğutma sistemi olsa bu sıcaklarda fasa fiso.
sunu da ilave edeyim ki motorla trafik cevirmesine girdiğinizde eger ruhsatta da soför +yolcu sayısı 1 geciyorsa fazla yolcudan direk ceza yazıyorlar
ben senin hatayda oldugunu bilmiyordum , bizde adana sıcaklarında kavrulmaktayız,
hava sogutmalıların en zor test bölgelerinden birindeyim
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
@cenkito
Eyvallah, hatırlatma için, elbette ruhsata işli, bu alet cross'tan süpermoto'ya, süpermoto'dan cross'a surat değiştirme yeteneğine sahip bir alet binbir suratlı, ancak fabrika etiketleri ve manuelde taşıma kapasitesi belirlemiş, ve bunu onaylıyorum 2 kişi için egzost'katalizör bağlantısı problemi mevcut, aklıma, ısıya mukavemetli esnek hortum geldi, tabi o kadar ısıya hangi hortum dayanır bilemiyeceğim, bunun dışında şuan sıkıntım yok.
Lastikler , jantlar , diskler , zincir , dişli ,set olarak, bulunduğum yerde servisi olmayışından ötürü , usta arkadaşımız vasıtası ile direkt olarak fabrikasından sipariş edildi, 1300+ mal oldu, sm jantlar,lastikler,diskler, yedekte ancak göbek rulmanlarının değişmesi gerekmekte, uygun rulmanlar beklenmekte (kaliteli rulman arayışı)
Motor'u arayışınız güç/tork ise 250 cc ler içinde yamaha wr250/ ve güç olarak bundan yüksek spesyaller haricinde, eminim diğerlerini mezara yollar bukadar net.
Ancak ufak tefek sıkıntıları mevcut, elektrik düzeninde ön far ampulu yüksek watt değerle değişmeli, şahane aydınatan gündüz bile far dilen sağ/sol sinyall ampüleri bulamıyorum, fabrikada dahi yokmuş, aynalar arada gevşiyor, sıkmak gerek, 2100 km devirdi motor, 3 defa gevşek vida bulup sıktım 1. ayak freni alyeni, 2.motor sabitleme somunu idi, 3. tehlikeli şek,lde oynanmış uydurulmuş arka göbek dişli somunarı Allah yüzüme bakmış, dişli yuvalarını genişletip göbeğe uydurmuşlar.
Şasi şahane,(evelden suzuki cross kullanmış bir abimizin görüşü), hülasa benim ihtiyaçlaımı karşıladı, kronik sorunu Allaha şükür şuana kadar yok, benizin sarfiyatı performans ihtiyacımdan ötürü yüksek, bunda asırı sıcak hava, buharlaşma etkende olabilir.
Foto istemişsiniz özel bir yerinin fotosu ise olur, genel foto ise Sıla'dan yoruldum şarkısı bana gelsin
#sürenadam
Muhtelif sayfalarda hep de aynı kullanıcının dilinden dökülmüş karılar hamamına yakışır yorumlar buluyorum neden acaba
Bu arada başlığın ve motorun sitedeki yegane sahibi arkadaş her türlü bilgi paylaşımından dolayı teşekkürler en sonunda gaza gelip alacam ben de apaçi olacam ya hadi hayırlısı bakalım
Sözlere inanmayı bırakalı çok zaman oldu, gözler bile beni aldattıktan sonra...
Aman aslan parçası, sen gaza felan gelme. Ben seni çözdüm... Sen de diğerleri gibi hiçbirşeye karar veremeyen ve aynı zamanda hiçbirşeyi de içine sindiremeyen yani bir nevi kocası tarafından birtürlü tatmin edilemeyen mahalle karısı gibisin... -_-
Sana biz sikuter alalım bak, hadi gel...
Bu modeli alan/almaya niyetli olan kimselere bendenizden inciler
1. Karbüratör'ü mutlaka elden geçirp güzelce temizlenmeli (marş dahi basmadan)
2. Süpermoto jant göbekleri/dişli sökülüp göbekte yiv varmı tam olarak karşılıklımı kontrol edilmeli marş dahi basmadan!(Geç fark ettim verilmiş sadakam varmış!)
3. Benzin konmadan evvel!!!, depo tamamen sökülüp yıkanmalı, varsa(ki var!) plastik çapakları yakılmalı(ben öyle yaptım memnunum)
4. İster cross ister süpermoto olsun teker göbek rulmanları kaliteli olanlar ile değişmeli( geç fark ettim doğrusu ses ile fark ettim, Allah yüzüme bakmış verilmiş sadakam varmış! ön rulman kitlemiş ve ben mübağalasız 100 kilometreden fazladır o şekilde kullanmışım, hamd olsun işte olağan üstülük diye buna derim.)
5. Çalışmada rölanti/hava ısınmada sorun yaşayanlar olur ise! hava filitresinde değişiklik yapılmalı(yapıldı) depo havalandırma sübabı iptal edilmeli(ben ettim)
6. Bulunduğunuz yerde en temiz benzini satan yerden benzin alınl yoksa ilk günden altın sarısı egzost'unuz olur, sebebi, kontamine/yağ oranı yüksek yakıt sonucu, yanmayan artıklar egzost katalizöründe yanmakta ve aşırı ısı, egzost renk kararmasına sebeb olmakta (benzinliği 3. değişimde "nispeten temizi bulunca fark ettik")
7. Motosiklet tek kişi olarak dizayn edilmiştir, buna rağmen, 2 kişi ilede tatminkar performansı vardır, ancak! 2 kişi ile sürüş sonrası performans düşer sebebi direkt olarak, egzost/katalizör birleşim yerindeki bağlantının yükten dolayı, ayrılması sonucu olur, hiss edilir derecededir, çözümü tekrar sıkmaktır.
8. İmkanınız var ise! lastik! değişin kaliteli bilindik markalar ile, hem süpermoto hem cross lastikler, malesef bayağı malzemeden, crosslar hadi diyelim çamurda/toprakta fark etmez, ancak süpermotom var, şöyle yatarım böyle viraj alırım derseniz Allah muhafaza hastahanede yatarsınız!!!.
9. Sağsol sinyal ampüllerine gözünüz gibi bakın ilginçtir, motoelektirk'çisi olan arkadaşlar sağlam olanları örünce bukadar net aydınlatan görmedik diyorlar, malesef bulunmuyorda, bi taraf orjinalken malesef dğer tarafı kısa devre sık yanıp sönen zayıf ampüller ile kullanıyorum, hulasa gelen orjinal ampüllerin değerini bilin(sinlete 12v21w -e4-H21w- bulursanız banada haber edin)
10. Ön far ampülü mutlaka yüksek watt ile değişin, 3. defa patlayınca değerleri aklımda değil ancak yüksek watt ile değiştirdik sorun yok.
11. Plakalık, arka plastik çirkef uzvu traş edin)) plakalık için bendenizin yaptığı gibi, 2 adet lama ile uydurun daha sağlam daha estetik.
12. Sıksık yağ değişin(rodaj safhasında) zira etikette ilk 56 kilometrede değişin sonraki 100 de, ve 300 de ve sonrasında her 300 km'de kendi kuruntumla yağı değiştim, bunlara harfiyyen uydum, ilk değişimlerde, mikron incelikte(parça tane değil) çapaklar var idi filitrelerde(2 adet filitre var) şuan 2667 kilometredeyim, iki gün önce tekrar yağ değiştim, filitrelerde sıfır çapak var idi sevindim, demekki gereği gibi rodajı yapmış, ve sağlıklı bir motor bloğu sahibiym dedim))
13. Torku-ivmelenmesi, olağan üstü keyif veriyor bana, arazide(haifif koşullarda) canavarlığını gördüm 2 kişi ile, her şartta bakarsanız oda sizi üzmez bir alettir, memnumum bu Hanzo'ya sahib olduğum için, darısı isteyenlere.
@spil444 Rica ederim, umarım alan/almaya niyeti olanlara akıllarından geçen soruların cevaplarıdır, hulasa memnumum arkadaşlar, son kuruşuna kadar torkuna feda olsun nokta net.
Teşekkürler Carbon.Kırkından sonra motosiklet merakım başladı.Haftasonları toprak bir pistte Apachi 20kw kullanıyorum.motokros yarışçışı genç bir kardeşimle çalışıyorum.beş altı haftasonudur Apachi nin üzerindeyim.pistte bulunan derin traktör izleri,taşlı mıcırlı yerler,patikalar,bozuk alanların hepsinin üzerinden defalarca geçiyorum.
son zamanlardada hızlı gelip hafif motoru yatırırken arka fren yapıp motorun arkasını savurarak dönüş çalışıyorum.
Apachi şu ana kadar bu şartlarda sorun çıkarmadı.Apachi çalıştığım pisttin motoru kendime wr125r almıştım ilerde ikisini karşılaştırma imkanım olur.wr ye dün cros lastik taktım henüz fazla arazi görmedi.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)