@dockerengin
Geçmişte Crf kullanmışlığın var , sanırım Crf / Cbr kullanıcıları ile bir şekilde tanışıklığın vardır "sanıyorum" , malum bulunduğum yerde bilgi / imkan kısıtlı , ricam Cbr / Crf arka dişli 40-39 yahut 520 tipte uyumlu başka marka uyumlu arka dişliler nelerdir/elinizde Crfl 40 arka dişli satmak isteyen varmıdır?
Çünkü arka göbek yatakları aynı, hatta havşa yatakları milimetrik kaçık , kısacası piyasada bizim apaçiye uyumlu arka dişli bir tek Crf /Cbr serisinde.
KOnuda subap ayarlarını aradım ama çok farklı değerlerle karşılaştım. Benim motora da subap ayarı yapılacak. Sen subap ayarlarını hangi değerlere göre yapacaksın?
Konudaki yazılar;
"Eveet, o değerler yani " 0.04mm-0.06mm " olacak şey değiller, ayarladım ancak bariz performans kaybı ve sübap sesi olarak bana geri döndü, ve tekrardan ayarlama yapıp emiş 0.15mm, egzostu 0.18-20mm aralığına aldık, performans geri geldi ancak bir miktar sübap sesi halen mevcut, bu işte gariplik muallak'lık mevcut ama çözemedim gitti."
"Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
Hacım subap ayarlari 10-15 de açık pozisyonda ya boşluklu oluyor. Bir zaman sonra kendiliginden toplayabilir ancak maksimum performansı sente ayarı ile yakalamak istiyorsan 5-10 olarak en yuksek performansi yakalamistim ben."
"bugun subap ayari yaptim motora.. biraz deneme yanilma yontemi izleyerek yaptim aslinda da epey iyi oldu yaw makinanin sesi bile degisti ellaam
aklimdayken ayarlari 10a 5 yaptik bilginiz olsun"
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
Bu mesajını yeni gördüm kusura bakma. Ben sorar soruştururum. Sıfır bulamadın mı yoksa uygun fiyata mı almak istiyorsun?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Gruptan geçen hafta gezi görüntüleri
Sübab ayarı için acele etme derim, bir 15 gün sonra kısmet/nasib olur ise inşaallah motoru komple soyup, segman/sübab/egzantrik/boya/slikonlu fişler temizlik için yeniden girişeceğim.
0.04 - 0.06 değerleri Asiawing adlı distribtör ve yabancı forumlardan aldığım/öğrendiğim değerlerdi, bir fikre göre bunlar inc değerleri olup mm ye geçince aşağı yukarı 0.10 -0.15 e tekabül etmekte hasılı denedim zaten mümkün değil, neyse.
Son olarak ayar yapılacağı zaman sente işini şayet kaçıklık yok ise, motor'un sol yanında kafada bulunan 2 adet egzzntrik gözlem cıvatasını açıp öyle sente bulup öyle ayar yapın, değerler aklımdeğil, dediğim gibi motor buz gibi iken ben söktüğümde bakar yazarım buradan.
Dişli işine gelir isek, malum benim ilçe.... uygun olan tek ebad Crf/Cbr dişlileri , elbette orjinal olmasa olur ve ucuz 39 dişli ihtiyacım var Sm takım için üstündeki 40 ile sanırım oran tutmuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
...................
Gruptan geçen hafta gezi görüntüleri
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
Dünyayı satın almışsın
Benim motor hala bir abimde duruyor. Ufak tefek işlerini yapsın diye bıraktım. Sonra ben zaten binemiyorum diye almadım aylardır görmüyorum bile. Geçenlerde motordan bir ses geliyo söküp bakıcam dedi. Sökmüş bakmış eksantrik zincirinin durumunu kötü görmüş. Gergiye bakmış o da ayarlanmayacak şekilde kaynakla sabitlenmiş. Işıldar'dan zincir ve gergi siparişi verdim 2-3 günde geldi. Pazartesi de abim zinciri ve gergiyi değiştirmiş sesi gayet güzel geliyodu.
Carbondioxid Facebook'ta "Honda Crf 250 L Türkiye" sayfasına üye olsana ordan dişli buluruz.
https://www.facebook.com/groups/143419699166862/
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:13 ----------
Dünyayı satın almışsın
Benim motor hala bir abimde duruyor. Ufak tefek işlerini yapsın diye bıraktım. Sonra ben zaten binemiyorum diye almadım aylardır görmüyorum bile. Geçenlerde motordan bir ses geliyo söküp bakıcam dedi. Sökmüş bakmış eksantrik zincirinin durumunu kötü görmüş. Gergiye bakmış o da ayarlanmayacak şekilde kaynakla sabitlenmiş. Işıldar'dan zincir ve gergi siparişi verdim 2-3 günde geldi. Pazartesi de abim zinciri ve gergiyi değiştirmiş sesi gayet güzel geliyodu.
Carbondioxid Facebook'ta "Honda Crf 250 L Türkiye" sayfasına üye olsana ordan dişli buluruz.
https://www.facebook.com/groups/143419699166862/
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
Bir arkadaşta gayet temiz bir dişli varmış. Buradan fotoğraflarını görebilirsin. Fiyatı da konuşabilirsin.
https://www.facebook.com/groups/1434...9533271555502/
Bir de Akın diye bir arkadaş yazmış.
"engın bey merhaba crf orjınal 40 dişli elımde mevcut, max. 400-500 km de sokulmuş sıfır ayarında son 100 tl ye verebılırım bılgınıze...akın agrag 532 665 12 88 tlf numdan ulasabılırsınız ıyı gunler"
Eyvallah Engin kardeş, birazdan ben arayayım o numarayı, facebok kullanmıyorum, ama bu çok iyi oldu emeğine sağlık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:06 ----------
Görüştük kendisi ile, ve dişli alındı, hayırlı olsun...
Malzemelere gelince dediğim gibi motor mazot yedi, 2 kişi sık kullanıldı , elektrik aksamı ilk günden beri gözüme iğrenç geliyor idi, 12. bini buldu artık bişey hiss etmesemde değişim vaktidir , nasip ise değişecem revizyondan geçecek.
Akın bey ile görüşmemizde elinde D.I.D 106 bakla oringli zincir oldugunuda ekledi onuda 150 tl'ye bırakacakmış , az kullanılmış durmda imiş, belki işine yarayan çıkarsa..
Engin tekrar teşekkür ederim , küçük taşra (aslında 100k nüfus var ancak herşeye ulaşılamıyor burada)'da yaşamın zorlukları, emeğine sağlık
Honda Crf250L dişli elime geçti ve Süpermoto takıma cukk oturdu, Akın beyin dediği gibi ,çok az kullanılmış, fbrikadan yeni çıkmış, kız gibi valla , kendiside dişili yükseltmek için sökmüş.
Elinde yine alüminyum arka dişli olduğunu ve D.I.D zincir bulunduğunu ekledi, ihtiyaç olur ise tekrar numarasını hatırlatalım
Akın agrag 532 665 12 88
4. Aladağlar için hazırlıklar devam ediyor. Önceki kamplarda çadır ve kamp ekipmanlarını yüklemekte sıkıntı çekiyor yüklediğim hali ile sürüşte rahatsız oluyordum. Bu sebeple bi yük demiri çalışması yaptım
bakiiiim bayaaa güzel oldu yaw
Akü, yağ, arka lastik değişti bakımlar yapıldı oringli zincir bekliyorum onuda bi değiştirirsem olay tamamdır.
Sağlam görünüyor , test'i ve geziyi döndüğünde yazarsın umarım , Akü / lastik / oring-li zincir tercihlerin ne oldu? ve fiyatlar lütfen.
Akü'm sıkıntılı gibi ya bi harici şarj aleti almalı yahut, her 1-1.5 senede akü değişimi en garantisi.
Bu arada şu meşhur 17bg'lik apachinin arka dişli 42 imiş, istedim bakalım nasıl olacak , artık benden pess hasıra oturdum , farelerin ağzındaki kırıntıları alıp besleniyorum o derecedeyim
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:13 ----------
Emmi'ler orjinal balata takımına 550 gayme didiler ,sadece balatalar sac'lar yay'lar satılmıyor imiş , oldu didim 5 sene sonra alırız işaallah.
Ölçüleri karşılaştırıp uyumlu ölçüde balata almak gerekte nasıl olacak bakalım.
Walla gideceğimiz yol olduğu gibi kapandığından yola çıkamadık 13.14.15 marta ötelendi. Hazır kamp mamp yokken yarın binsem de bi adana mersin alanya gitsemmi diye dusunmuyor degilim.
akünün markası sanırım arc idi 12 volt 7 amper 45 tl
arka lastik swallow mt344 4.60-18 düzenli dişi oldugu icin durodan sonra pek bi rahat geldi. 130 tl
zincir istanbuldan üretim yapan bi arkadaştan geliyor tam fiyatını bilmiyorum henüz.
Sayın emmi tekrar tekrar söylüyorum çok pimpiriklisin.. hangi ara yedin balatayıda değistirme peşindesin anlamadim. Benim balatalar bile haala gavur malı gibi duruyor
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Her işte hayr vardır.. ,moruk bırak Adana Mersin'i , yağmurluğunu kuşan yarın atla gel çay içerik burda , takoz'unu ve fularını alırsın yalnız gelirken boş gelme baa İskenderundan terminal telleri lazım , antrenman yapmam gerek , slikonlu fişleri mok etmemek adına.
Bu arada lastik fiyat kaymak , hayırlı olsun.
Arkadaşlar motorumu satıyorum. Mekaniğine kefilim hiçbir sıkıntısı yok. Atv alacağım için satıyorum. Şuan alabileceğim bir atv bulduğum için güzel indirim yapacağım. Yeter ki gelin görün motoru.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...0859616/detay/
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:53 ----------
Çanta demiri çok iyi olmuş abi ama araziye girdiğinde eğer rampa felan tırmanacaksan kesinlikle sökmeni tavsiye ederim.
Ben crf ile standart çanta demiri yüzünden motoru fırlatırken motordan ayrılamadım ve düştüm
3 tane 10luk civataya bakıyir söküp takma işi sadece kamp malzemesini yüklemek için yaptım. Daha önceleri koltuktan kuyruga dogru uzatarak yüklüyordum hem sürüşde rahatsız ediyordu hemde düzenli yükleyemiyordum, yük yan yatıyordu falan şimdi gayet iyi oldu.
son bikaç gündür arka frenimi ayarlayamıyorum bi türlü.. havasını aldım hortumunu değiştirdim falan yok haala sıkıntılı..
Carbon hocam bugun seni bikaç defa aradım ama bir türlü ulaşamadım. Terminal teli dediğin nedir tam olarak?
Telefonlar sıkıntıda anlaşılan, oysa gün boyu açık idi telefon herhalde bakım vs bişey yapıyor olsa gerekler...
Terminal tel'i / yada Tel Terminal , konnektörler içerisinde bulunan kibrit çöpü gibi metal kabloyu tutan erkek/dişi fişler , hani şu terminal pensesi tarafından sıkılıp kabloyu sabitleyip , sonra konnektörlere giren fiş.
İskenderun oto elektrikçilerde bulunur diye tahmin ediyorum, malum bizim burası....
Heee bunun adı omuymuş ben ustadan isterken 'ağbü şu kablo fikfisinden versene' diyordum )) yarın gelme durumum olursa alırım abi sıkıntı yok
Eyvallah sıkıntı yok, sadece bir fikir, alınan konnektörlerde sadece yetecek sayıda konmuş, tabii ben acemiyim, bozar ism gelde bul sonra bu yüzden şey ettitdimm^^ gelmeden tilifon ediver (gerçi yine kurcalıyorlardır) çay'ı demleyeyim, tabii hava muhalefetine dikkat, sis yoğun oluyor bu aralar.
Sis çok sorun değilde şu arka freni halletmem lazım başıma bela edecem yoksa
Aman , aynı şey bendede oldu, balata değiştim yeni yeni kendine geliyor alışıyor sanırım, yinede fazla ıslanınca bahs ettiğin gibi prerformans düşüyor , yazın şahane Sm takım ile kazık gibi tam duruş yapabiliyordum, işte arazide çamurda pek fark ettirmiyor ama asfaltta dediğin gii sıkıntı.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)