Hep atıl kurt atıll kurt , bi kerede katıll kurt, diyin yav, benden bu kadar artık, küstüm
Hep atıl kurt atıll kurt , bi kerede katıll kurt, diyin yav, benden bu kadar artık, küstüm
Müdürüm sağlammısın yaşıyonmu
Moruk hiiç keyfim yok, yine roman yazacam ancak okuyucular bedevi hikayesini duysunlar.
Efenim, dün coştuk İskenderun Amanos dağ zirvesi yaptık, oradan patika yollar, orman içinde aksiyon kayalık yol dahi sayılmayan yerlerden düşe kalka geçim , 3 defa yere yapıştım rekor bende idi, korkarak gaz vermeme sonucu, çok usta crossçu'yum ya bahanem hazır^^ tabii arka lastiğin aşınık olmasıda cabası.(devamı olur inşaallah lastik vs sonra)
Şahane ve benim için bayaa zorlayıcı bir gezi idi, ve ilk defa gerçek cross kayalık yol aşımı tecrübesi oldu, Belen'de lahmacunumuzu yiyip ayrıldık ve Reyhanlı yolunu tuttum.
Kırıkhan'ı 10-15 km gibi geçtikten hemen sonra, arka lastik aniden patladı, çok şükür kontrollü şekilde emniyet şeridinde durdum, kendime gelip göz ile kontrol en yakın istasyon gerimde kalmış idi ve Pazar günü hasebi ile, kapalı olabilir bidaha yol depmeyeyim deyip kalan 30 kilometreyi deponun üstün oturup emniyet şeridinden, devam ettim, 3.vites sanırım süratim20-30km arası idi.
Gölbaşın'dan dönen uzaktan tanıdık gençler, motosiklet ile yanıma kadar sokulup yardım filan için, durdular, bende durayım dedim^^ , cross takım zaten yüksek, bide depo üstündeyim, durdum ayağımı sola atar atmaz ben yine hööp asfalta yapıştım çok kötü düştüm.
Kafam'da asfalta kütledi tabii'ki kask var hissetmedim bile ancak dirsek tüm yükü üstüne aldı garibim halen sancıyor (şişme yok çok şükür)
Tabii lastik zaten patlak idi, bide debriyaş kolu dibinden kırılınca kebab oldu, biraz küfrettim tabii duruma
Yanaşan motordaki gençleer hemen kaldırdılar motoru, bişey varmı vsvsvs, yok dedim ancak debriyaj gitmişti, boşta çalıştırıp 1'e atıyorum küt sönüyor, genc'in biiri abi biraz itecem seni, tam o sırada 2'ye at devam edersin dedi, aynen dediği gibide oldu ve kalan kilomtereleri kaplmumbağa hızında tamamladım.
Dirsek korumam olduğu halde ters düşme sonucu dirseğime hasar almışım sıcakken fark etmedim ancak 1 saat sonra burnumu kaşıyacak kadar kaldıramıyordum sol elimi, kırık yok ancak koruma olmasına rağmen çok kötü darbe almışım halen burnuma yetişemiyor sol elim, acı ve sancı düne göre iyiyim sanırım yumuşak doku travması.
Neyseki ilçe girişinde lastiköilerin hepsi tatil, bi Klx crosslu arkadaş geldi tesadüfen, Allaha şükür motor ustasıymış hemen gel dükkanı açacağım dedi debriyaj kolunu ve tandık lastikçiyi ayarlaırm diyince iyi dedik, yapıldı sağolsun, kendi sırt çantasındaki yedek arka iç lastiğine konmuş olduk (elbette ücreti mukabilinde)
Hasılı kelam bugün, debriyajı zorla çeke çeke çarşıdaki işleri hall edip, eve döner iken bu defa ön teker gümledi, bi cünüplük söz konusu yahut nazar (kişisel fikrim kesinlikle NAZAR ) Moruk bi ara şaka ile karışık bana sizin orda gelde okutalım, yahut kurşu n döktürelim demiş idin, şaka değilse birgün bu dediğini yaptırmak istiyorum.
Ben'de durumlar bundan ibaret, geizye ilişkin foto atacaktım, ancak yapmayacağım artık net alemine foto moto zor atarım.
cok gecmiş olsun kardesim valla sendekide bedevi sansı olmus.
Allah beterinden saklasın , tekrar cok cok gecmiş olsun
Müdür sen ne yaptın yaa :( arazideki dususlerde birsey olmadi dedik gonderdik şansa bak.. Allah beterinden saklasın ve geçmiş olsun hacım.
debriyaj kolunu kirdigin zamanlarda aklinda bulunsun biraz hareket ettirip 1e atarsan sonmez sonrasinda uygun devirleri buldukca yukseltebilirsin vitesi sikinti olmaz.
Okutma konusunda evet ciddi idim. Musait oldugun bi vakit gel okutalim seni
Çok geçmiş olsun üstad
geldimi hep üst üste gelir zaten.
Nazar konusunda bişeyler yapın cidden.
Bu arada bende burayı sürekli okuyan ama yazmayan tayfadanım.
Sağ ve salim olun arkadaşlar, eksik olmayın, dediğiniz gibi serii oldu herşey,çok şükür neyseki hafif atlattık O günün başında vardı zaten bir terslik snin su problemi vs, motorlar mıknatıs gibi her moku üstüne çekiyor anlaşılan, kendim zatn Ayet-el kürsi, felak nas okuyup çıkarım daiman belliki yetmemiş.
İstirahat başka seçenek yok, yavaş yavaş burnuma doğru kaldırabiliyorum sol elimi.
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi
O su akmasının civatayla falan alakasi yokmus dün biraz kurcaladim orda bi tahliye deligi var onun keçesi arizalanmis belliki. Devir artınca su akmiyor durunca akiyordu. Hizli tutkalla kapattim tahliye deligini bi sikinti kalmadi
eĞER dEVİR dAİM'in altındaki delik ise o,!!!
arkadaşlar TAHLİYE DELİĞİ motorun devirdaiminde sorun olduğu anlamına gelir,
ya kendin sök ve 20,,25 lira devirdaim keçesini değiştir,
yada git tamirciye ve 40,,50 lira yaptır,
devir daim sistemi şöyle işler,
motor içerisinde yağ vardır, ve devir dimin işi suyu yürütmektir,
devir daim motordaki sürekli dönen parçalar üzerine kurulur,
DEVİR DAİM KEÇESİ PATLAR İSE su tahliye deliğinden akar su eksiltir,
DEVİR DAİM YAĞ KEÇESİ PATLAR İSE motor bloğuna su karıştırır bu daha kötü bir durumdur,
sen tahliyeyi tıkamışsın artık su dışarı akamaz,
FAKAT o su devir daimin basıncı ile arkadaki YAĞ KEÇESİ'ni zorlayarak patlatır ise o zamanda anlaki motor bloğuna giriyor su,
EĞER HALEN SU EKSİLTİRSE İLERİDE UNUTMA MOTOR BLOĞUNU KONTROL ET,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Şimdi sıkıntıyı tam olatak tarif edecek olursak
Devir daim unitesinin altinda 4 5 cm derinliginde igne başı kadar bir tahliye deliginden su gelmekte. Ancak motor devirdeyken hareket halindeyken falan sikinti yok. Durdugu zaman basincsiz sekilde damla damla atiyor. Actim devir daim unitesini ama tahliye cikisi orda degil sağ kapagi oldugu gibi almam gerekiyordu bende ugrasmadim kapattim tahliyeyi
Aklıma gelen şu umarım değildir tabii, YAĞ / SU ... YAĞ gibi su üstüne çıkmak, yani su ile yağ karışımında durağan olduğunda su alta çöker,,,
Yunus bence! , motor yağını tümden şeffaf bir kaba 5 litrelik pet bidona boşaltıver, umarım dibinden su çıkmaz.. motor yalnızca durduğunda su atıyor ise yağın dibine çökmeye başlayıpmı atıyor acaba.
Tahliyeden akan su ise devir daim keçesidir,
Yani pervanenin arkasında üzerinde yay olan bir keçe olmalıdır,
işte arızalı parça o,,,
su yağın dibine çökemezki
SEBEBİ motor hareket ettikçe MİKSER misali çırpılıyr buda içerideki yağın KATRAN misali olmasını sağlayacak,
yakında HAVA TAHLİYE HORTUMUndan hava yerine kahverengi ÇAMUR misali akıntılar gelecek ve işin daha kötüye gidecek,
tüm bloğu sardığı zamanda her hafta yağ değiştirmek zorunda kalacaksın,
o malzeme yapıştığı yerden temizlenemiyor,
benzin ile komple bloğu yıkadım 10 adet fırça harcadım ve 4 sefer 1'er hafta boyunca her hafta yağ değiştirttim sahibine,
HALEN ARADA GELİYOR diye bilgi vermişti son zamanlarda,
motor senin karar senin ne istersen yapmakta özgürsün,
sadece bilgi vermek adına yazıyorum...
Bi sökeyimde bakayım ne var ne yok diye actim makinayı devir daim pervanesinin arkasindaki yayin icindetahliyeye giden bolgenin tam agzinin yaninda sivi conta buldum aldım temizledim. Yagı bosaltıp durumuna baktım iyi. Marş motorunun avare disliyi falanda kontrol ediim hazir firsat bulmusken dedim o da iyi. Birazdan calistirip kontrol edecegim su atacakmi diye. Son yag degisiminde fazla yag koymuslar onun farkina varmis olduk. Dur bakalim ne olacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------
He sonucu yazmayi unuttum sıkintı giderildi problem yok. Tamam
Yakıt sarfiyatım an itibarı ile 3.6 litre hemde arazi lastikleriyle. Katıl kurt
Walla işin garibi hicbirsey yapmadim motora. Pazar gunu bi ceyhan adama falan yapayim dedim olctum bu degerler cikti bende sasirdim. Ki arazi lastik ebatlari uyumsuz ve motoru kasar vaziyette olmasina ragmen sonuc bu
Walla ben şuan ordu ilindeyim hacım mesajlara falan bakıyordum hiç. Biraz gezeyim egleneyim haftaya takiliriz bi sikinti cikmazsa
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)