Itina ile motur blogu boyanir ))
Itina ile motur blogu boyanir ))
Şimdiii birazcık neler yapıyorum rapor geçeyim
Sıyrılmıs olan avare dişli ve yağlama dişlisi yenileri çekilerek değiştirildi
Kartelde çatlayan bölge argon ile kaynak yapılıp yeri tekrar işlendi
Motor blogu toplandı.. Biraz karıştırıp destek aldık ama olsun toplandı
Sipariş geçtiğim boya geldi
Motor komple toplanıp askıya alındı
Ve blogun son hali
Şimdilik çalışmalar bu kadar.. yakında devamı gelir
Maşallah, kız gibi olmuş, ilk aldığım gündekinden parlak olmuş, eline sağlık
Aklıma muzurluk geldi, biimki balansörlü sanırsam balansörü iptal ederisek dahada tork/hp elde edilir herhal, sonra ver elini 38t arka dişli 170+
Abi balansörü iptal edersek motor o hizlara ulaştığında ya biz üstünde olmayız yada blok şasenim üstünde olmaz
Yok tükan kapalı abi yarın ki şaseyide boyayacagim buyuk ihtimal p.tesi yada salı günü artik ne zaman boşa düşersem.. yarın haberleşelim mutlaka hatta cemin aklına girip onuda getirtelim
Çok iyi olur, bizim moturun, contaları nasıl? usta arkadaşa sorduğumda muhtemelen alüminyum yahut bakır contalıdır bunlar dedi, yoksa yan kapak, sıvı conta ilemi toplandı, merak ettim, hatta anahtar var ise sende, şu benim kapağıda açalım bakalım avare dişlisi vsvs iyi durumdamı diye, kıllanmaya başladım hafiften.
Sadece sol yan kapak ve silindirde alimunyum conta var geri kalantum baglantilar icin dayson dedikleri yapistiriciyi conta olarak kullaniyorum ve tavsiye ederim. Sivi conta yetersiz kaliyor bizim makinada ust kapak icin kullanmistim ancak dayanmamisti. Elimde anahtar yok ne yazikki bizim peder sağolsum ne var ne yok toplayip gidiyor malzeme cantasini
Oki, zaten işime gelmiyor bir yandan tırsıyorum, yolda ırakır vsvs, artık gittiği yere kadar, iridyum buji testinide yapmış olrum kısmet ise 4yola kadar hiss ederim, iridyumun marifeti varmıymış yokmuymuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:03 ----------
Yapılan işler
2 adet regal raptor 350cc fan'ı
Fan'ları bağlamak için kablo anahtar,pabuç, sol radyatöre bağlantı için saç ayak uydurma basit(sağ radyatöre cuk uyuyor) vsvs
Fan performansı seyir halinde çift fan daimi açık duruşlarda, motor stop 2-3 dakika çalışmakta sonuç = gayeet başarılı
Benzin filitresini değişimi :
ilk filitrresi değildi zaten bir müddet önce değişmiştim, ancak nette gezinirken, gözüme otomobil benzin filitreleri takıldı, sanayii'de buldum, marka depar, ebatı nerede ise telefon kadar, sığar sığmaz vsvs derken sıkıntısız sığdı
Değerlendirme için erken ancak totlade yapılan değişiklerden pozitif yönde, etkisi mutlaka olmuştur
Egzoz bağlantı contası/keçesi vsvsv : yerine evvelden yaptığım ve herdaim problem olup eriyen yere, dün itibarı ile sprey boya kutusu sacı ve bir adet teneke meşrubat sacını kesip biçip uydurdum
Sonuç olarak şimdilik sıkıntı ve sızdırmazlık yok tek olan kelepçeyi, 2'ye çıkardım
Buji : İridyum meselesi, sonunda CR8EIX Iridyum Buji , nette satış yapan, bir siteden edindim, bu gün kullanımda, psikoljik etki vsvsv geçiniz erken olmasına rağmen, düşük devirlerde motor daha az vuruntu yapmakta , şahsi kanaatim kesinlikle faideli
Toplamda yapılanlar şuan için kesinlikle performans sıhhat açısından pozitif etkide, zamana bağlı gelişmeler olur ise yazarım.
Arkadaşlar elinde kazalı hurda belgeli veya kullanım dışı kalmış 2 zamanlı veya 4 zamanlı apache olan varsa almayı düşünüyorum aklınızda olsun,
Serkan,
535 939 20 86
Benimde iş durumları plan yapmama müsade etmiyor ne yazıkki :( dün sabah pazar keyfimin ortasinda telefon geldi iş çıktı mersine gitmek zorunda kaldim. Bi dahakine artik kismet olursa.
Serkan apachi'nin 2 zamanlısı yok. 2V ve 4V modeli var. 2V olan 17 beygir, 4V olan ise 27 beygir dediğimiz modeli.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
2 zamanlı herhangi bir motor yada 4 zamanlı apachi demek istediysen yanlış anlamışım kusura bakma
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
Hafta sonu ufak bir test yaptım. Motorun süspansiyonları gayet sert, araziye elverişli. Motora alışmak için arazide ufak turlar attım. Özellikle çukurlara hızlı girdim ama ön amartisörü hiç kapatamadım.
ah engin ah
bari resim gözukseydi.
orada motora binen birisi var ama gölge-siluet seklinde
birşey gözükmüyor
@dockerengin
Motur'un çalışmış dimek, ne imiş çalışmama sebebi?
bide nasıl buldun? yz125'ten sonra yavan gelmiştir gerçi^^
bujı ve piposu değişince calısmıs.
ilerde de karburatör temizliği varmıs sırada
Ben bujiyi sökemeyince ustama götürdüm. O buji piposunu ve bujiyi değiştirince motor çalıştı. Ama marş hala zor alıyor. Tık diye basınca tek marşda çalışmıyor yani.
Abi Yz çok ayrı makine ya. Hafifliği gücü kontrölü çok iyi. Ben bundan sonra bir süre kendi motoruma alışmak için Yz'ye hiç binmeyi düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------
Şuan debriyaj maneti kırık. Bu yüzden debriyajı tek yada 2 parmakla ortasından sıktığım için çok fazla sert geliyor ve aşırı yoruyor. Fabrikada da şuan manet yok galiba. Başka birşey uydurmaya çalışacağım ama orjinalini bulursam hemen değiştiririm. Adamlar manetleri bile düşünüp araziye göre tasarlamışlar. Manetlerin ortasında iki yanında da ufak delikler var. Motor manetin üstüne düştüğünde direk darbeyi takoza vermemek için böyle birşey yapmışlar. Aşırı darbe geldiğinde manet ortadan kırılıyor ve takoza zarar vermiyor. Yarım manetle kullanması zor olsa da yolda bırakmıyor.
Bunun gibi ince düşünülmüş çok fazla ayrıntı var.
Bu da alışırken abimin çektiği bir video:
Bu da motorları taşıma şeklimiz.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)