Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1021
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayir durumun yagsizlikla alakasi yok. Hata veren kısımın yağ ile çok da işide yok aslinda ama henuz bi yorumda yapabilmis degilim nasil olurda o hale gelir diye.
    Yağlama dislisinin kirilma sebebi avare dislinin kendini yerken attigi çapaklar olarak düşünüyorum.
    Bir kaç foto atayim..

    Internet cok yawas yukleyemedim.. en kisa zamanda atarim ufak ufak
    muhtemelen motorun sıkıstırma oranı yuksek, ve mars motoruda gayet güçlü. pistonu itemeyince

    aradaki zayıf halka patlak veriyor olmalı
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1022
    blamir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2012
    Motosikleti
    Z750R, Husaberg FE450e, YZ125
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj maneti ve radyatör yamulması, fenaa düşüş ancak, sonrsında sorunsuz çalıştı ise mesele yok, hiçbir kuwet hanzo sevgimden bişey alamaz

    Ayrıca hergenc gızın başına mutlak gelirmiş böyle şeyler
    Sonrasında sorunsuz çalıştı sıkıntı yok. Valla crf250l den sağlam. Defalarca düştü kalktı, hopladı çakıldı hala çalışmaya devam ediyor 17bg lik model olmasına rağmen gidişide güzel.
    Carbondioxid bunu beğendi.

  3. #1023
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Motoru dün akşam gidip aldım. Motor hala çalışmıyor dün depoyu söküp benzin hortumunu çıkarttım. Bugün yanisini alıp değiştireceğim. Akşam bujiyi de kontrol edip tekrar çalıştırmaya çalışacağım. Bir kaç fotoğraf atayım.



    Carbondioxid ve ademx bunu beğendiler.

  4. #1024

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı dockerengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru dün akşam gidip aldım. Motor hala çalışmıyor dün depoyu söküp benzin hortumunu çıkarttım. Bugün yanisini alıp değiştireceğim. Akşam bujiyi de kontrol edip tekrar çalıştırmaya çalışacağım. Bir kaç fotoğraf atayım.

    http://i60.tinypic.com/2n0ui4w.jpg

    http://i58.tinypic.com/289lzwj.jpg
    Hayırlı olsun.

    1- Karbüratörü sökün, manifold contasını hafiiiff esneterek çatlak varmı bakın, karbüratörü dağıtın memelere bakın tıkanıklık daralma varmı, bulabilirseniz sanayii tipi ultrsonik temizleticiye verin, iyice titresin
    Bunlar tamam ise hava ayar vidası tam sıkılacak ama sıkıp zorlamadan hafifçe sonrasında hava ayarı için önerilen hava ayar vidasını 1.5 tam tur açmak, şamandıraya bakın, içerisine benzin almışmı diye, solvent yakıttan dolayı platik aksam eriyip şamandra içine benzin alıp ağırlaşıp ayarsızlık yapmakta.

    2- Depoyu sökün, bnzinden tamamen arındırın, sahibi ben gibi alır almaz çapak temizliği yapmışmı bakın, yapılmamış ise pürmüz mahareti ile iyice yıkandıktan sonra yakın, bknz ilk sayfalar.

    3- Depoyu sökün elektrik aksamı, sigortalar kablo aksamını göz ve el ile muayene edin, sigortlarda yanma çatlama kırık, elektrik kablolarda yanma, fare ısıığı tahribat varmı kontrol edin.

    4- Buji kablosuna pipodan ayırıp bakın yeter dercede uzunluk var ise ve saçaklar dağınık ise, kesip tekrar pioya, ters işlem olarak ateşleme bobini tarafında bakın, pipoda çatlak hasar varmı bakın.

    5- Akü sağlığına bakın, buji sökük iken mootor bedenine hafif yaklaştırıp kısa marş basıp, ark'ı kontrol edin, ark yeter derecede ise, mesele yok

    6- Benzini mutlaka ama mutlaka yüksek oktan tercih edin, shell 97 oktana bayılıyor benim sıpa.

    7- Depo kapağında bulunan sübabın tek yön çalıştığından sıcak havada arada sıada depoyu açıp tıslatın, ve kapak üztnde bulunan hortumdaki sübabı tek yön çalışmasının sıhhatine tıkalı olup olmadığına bakın.

    8- Benzin hotrumlarında kıvrılma varmı, v ise sert tipler ile değişin, musluğu kontrol edin sıhhatli akıtma yapıyormu tıkanıkmı?, benzin filitresini mutlaka yenileyin şuan benimkinin üstünde avuç kadar otomobil filitresi var

    9- Bunlar yapıldı ve halen çalışmıyor, karbüratör benzini alıyor, egozdan benzin kokusu gelmesine rağmen çalışmıyor, filitreler temiz, depo kapak sübabı sağlıklı, ateşleme sağlıklı , manifol sağlam, vsvsvs ise son seçenek " SÜBAP AYARI"

    Vayy be, hanzo konusunda, anahtar tuta tuta uzman olmuşum


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:33 ----------

    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhtemelen motorun sıkıstırma oranı yuksek, ve mars motoruda gayet güçlü. pistonu itemeyince

    aradaki zayıf halka patlak veriyor olmalı
    Sıkıştırma 11.5:1
    Bende çekiniyorum kapağı açıp kontrol etsemmi diye, açıkçası işime gelmiyor, infaktrüs geçirtir oda çıkarsa artık
    dockerengin bunu beğendi.

  5. #1025
    dockerengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - youtube.com/user/dockerengin
    Motosikleti
    YBR125 > CBF150 > CRF250L > XZ250R 4V > ?
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun.

    1- Karbüratörü sökün, manifold contasını hafiiiff esneterek çatlak varmı bakın, karbüratörü dağıtın memelere bakın tıkanıklık daralma varmı, bulabilirseniz sanayii tipi ultrsonik temizleticiye verin, iyice titresin
    Bunlar tamam ise hava ayar vidası tam sıkılacak ama sıkıp zorlamadan hafifçe sonrasında hava ayarı için önerilen hava ayar vidasını 1.5 tam tur açmak, şamandıraya bakın, içerisine benzin almışmı diye, solvent yakıttan dolayı platik aksam eriyip şamandra içine benzin alıp ağırlaşıp ayarsızlık yapmakta.

    2- Depoyu sökün, bnzinden tamamen arındırın, sahibi ben gibi alır almaz çapak temizliği yapmışmı bakın, yapılmamış ise pürmüz mahareti ile iyice yıkandıktan sonra yakın, bknz ilk sayfalar.

    3- Depoyu sökün elektrik aksamı, sigortalar kablo aksamını göz ve el ile muayene edin, sigortlarda yanma çatlama kırık, elektrik kablolarda yanma, fare ısıığı tahribat varmı kontrol edin.

    4- Buji kablosuna pipodan ayırıp bakın yeter dercede uzunluk var ise ve saçaklar dağınık ise, kesip tekrar pioya, ters işlem olarak ateşleme bobini tarafında bakın, pipoda çatlak hasar varmı bakın.

    5- Akü sağlığına bakın, buji sökük iken mootor bedenine hafif yaklaştırıp kısa marş basıp, ark'ı kontrol edin, ark yeter derecede ise, mesele yok

    6- Benzini mutlaka ama mutlaka yüksek oktan tercih edin, shell 97 oktana bayılıyor benim sıpa.

    7- Depo kapağında bulunan sübabın tek yön çalıştığından sıcak havada arada sıada depoyu açıp tıslatın, ve kapak üztnde bulunan hortumdaki sübabı tek yön çalışmasının sıhhatine tıkalı olup olmadığına bakın.

    8- Bunlar yapıldı ve halen çalışmıyor, karbüratör benzini alıyor, egozdan benzin kokusu gelmesine rağmen çalışmıyor, filitreler temiz, depo kapak sübabı sağlıklı, ateşleme sağlıklı , manifol sağlam, vsvsvs ise son seçenek " SÜBAP AYARI"

    Vayy be, hanzo konusunda, anahtar tuta tuta uzman olmuşum
    Çok sağol Carbondioxid.

    - Karbüratörü şuan sökmeden problemi çözmeye çalışacağım. Haftasonu arazi planı var o yüzden yetiştirmeye çalışıyorum. Zaten daha önce hiç karbüratör söküp dağıtıp toplamadım ama bu motorda bu işi öğrenebilirim.

    - Depoyu benzin hortumu için söktüm zaten. Söylediğin gibi tekrar takmadan güzelce temizliyeyim.

    - Depoyu felan söylemişken kabloları da hiç değilse söylediğin gibi kontrol edeyim.

    - Akü yeni şarj edildi onda problem yoktur çok büyük ihtimalle.

    - Benzin olayına da ayrıca dikkat edeceğim.

    - Onu da hemen kontrol edeyim. Arada mola verdiğimde de açıp hava yapıyor mu diye kontrol ederim.

    Verdiğin süper bilgiler için tekrar çok sağol. Harbiden uzman olmuşsun

  6. #1026

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Rica ederim, umarım kısa sürede çalıştırı broom brooom keyifle kullanır, bizede güzel foto gezi raporları yayınlarsın

    Depo kapağı sübabı benzin basıncını dışarıya basmıyor garip yapısından dolayı haps ediyor, ve ters çalışıyor, 34mm karbüaratör mahareti le emme yapıyor, bu durumda sıcakta ve çalışmayınca ben tedbiren kapağı sıkmadan bırakıyoruom, varsın benzin uçsun gitsin yoksa basınçtan dolayı Maazallah zbamm seyir halinde gerek olmuyor bu işi karbüratör üstleniyor .

    Karbüratör yapısı çok basit bu yüzden hep derim injeksiyondansa kolay müdahale ve tabii janavar kuweti için karbüratör herzaman benim için daha iyi tabii yakıyor meret, dediğim gibi krmaşık değil karbüratör yanında abin yahut biaraz bu işlere yatkın bir arkadaşın var ise kolayca bakabilisrsiniz, adım adım bakın, çünkü yatan motorda benim ilk sayfalarda yayınladığım karbüratör sorununa bakın macun olmuş taa çinden beridir yatan 2 senelik yakıt macun olup heryer i tıkamıştı, muhtemelen aynı şekide olmuştur.

    Çalıştırmada el marşı ile olmuyor ise!!!, ayak marşı ile kompresyonu alıp deflarca deneyin, ateşleme yapacak gibi ses geliyor ise yada ayak marşı ile çalışıyor el marşı ile çalışmıyor ise, muhtemelen sübab ayarı istiyodur, bunuda ustaya yaptırın siz karışmayın!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Alıntı blamir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sonrasında sorunsuz çalıştı sıkıntı yok. Valla crf250l den sağlam. Defalarca düştü kalktı, hopladı çakıldı hala çalışmaya devam ediyor 17bg lik model olmasına rağmen gidişide güzel.
    Pivot dönüşü şahlandırıp dönüş vaybee, olmuş harbi krossçu olmuşun tebrikler, valla ben bir yerimi kırarım diye çekiniyorum bu yaşta kırık mırık çekemem, motorun kırılmasıda ayrıca tabii, ama yavaştan başlamayı düşünüyorum çok hafiften
    cenkito, dockerengin ve ademx bunu beğendiler.

  7. #1027
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı dockerengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Verdiğin süper bilgiler için tekrar çok sağol. Harbiden uzman olmuşsun
    çinliler işi bilersen uzman, işi bilmezsen verem yapabiliyor
    Carbondioxid ve dockerengin bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  8. #1028

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çinliler işi bilersen uzman, işi bilmezsen verem yapabiliyor
    Aynen, şu motor hakkında bilgi edinmek için 5 kıtadaki internet forumlarını kurcaladım yazıştım, videolar şu-bu , ancak en önemlisi bilgi/yardım paylaşımında insanlık eden siz gibi üyelerden geldi, varol Cem bey kardeşim

    Bu arada flaşör sesli ikaz için geçen hafta 5 Tl'ye aldığım, ancak hiiiç güvenmediğim, stok flaşör yanında küçük ve adi duran zımbırtıyı deneyeyim dedim, aynen yazıldığı gibi tır/ağır vasıta geri sinyali gibi zonklatıyor ortalığı, ve yanma hızlarıda korktuğum gibi sıksık değil.

    Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak
    cenkito ve dockerengin bunu beğendiler.

  9. #1029
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    sende sagol carbon
    Carbondioxid bunu beğendi.

  10. #1030

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şaşırdım doğrusu, şuan risk alıp ses veren deliklerini slikon ile doldurdum, kurumasını bekliyorum , sesi kısmasını umuyorum bakalım ne olacak

    Babalar gibi çalışıyor, ses tam istediğim kıvamda oldu, slikon iyi kıstı sesini , aksi halde dozer hareketi gibi ciyak ciyak bağırıyordu

    Ne kadar dayanım sunar bilemiyorum, ön maşaya bağlanan yer uyumsuz öylece idarelik sıkıştıdım.
    cenkito ve dockerengin bunu beğendiler.

  11. #1031

    Üyelik
    24 Ocak 2013
    2 gün önce motoru bakima goturdum.Calismamasinin nedeni beyin.Motorun beyni yanmış beyin siparisi verdik bugun ellerine ulasmis arayip haber verdiler aksama motoru toplayip tekrar haber vericekler.Motoru aldiktan sonra çektiğim fotograflari eklerim.

  12. #1032
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Meraktan soruyorum, beyinden olduğunu nasıl tespit ettiler ?
    cenkito ve Carbondioxid bunu beğendiler.

  13. #1033

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Semih Sayın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2 gün önce motoru bakima goturdum.Calismamasinin nedeni beyin.Motorun beyni yanmış beyin siparisi verdik bugun ellerine ulasmis arayip haber verdiler aksama motoru toplayip tekrar haber vericekler.Motoru aldiktan sonra çektiğim fotograflari eklerim.
    Mümkünse beyinin fiyatını, ve resimlerini atabilirseniz sevinirim, beyin diyerek konjektör, yahut bobin vs değişmeye kalkmasınlar,servisin iyi niyet sorgulamıyorum ancak 2 versiyonunda beyin tipler aynımı diye merak ediyorum, bu yüzden foto rica edeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:58 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Meraktan soruyorum, beyinden olduğunu nasıl tespit ettiler ?
    Elektrik ateşleme zamanı vs vs bisürü zırva yazıyor cdi ile ilgili, servis manuelde, ama bende merak ediyorum doğrusu, Semih Sayın arkadaşımız servis ile detaylı konuşup buraya aktarır ise aydınlanacaz.

  14. #1034
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    hadi ortalıgı az karıstırayım bende

    klimanın içindeki 50 liralık basit bir parcadan kaynaklanan arıza için

    klıma motorunu 600 liraya değişmeye calısan servis de duydum
    Carbondioxid bunu beğendi.

  15. #1035
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi ortalıgı az karıstırayım bende

    klimanın içindeki 50 liralık basit bir parcadan kaynaklanan arıza için

    klıma motorunu 600 liraya değişmeye calısan servis de duydum

    Bizim arabanın 15~50 TL lik turbo sensörü bozukken 650 TL lik turboyu değiştirttiler. 2~3 yıl önce...hatta belki 4 seneden fazla olmuştur.
    #sürenadam

  16. #1036
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim arabanın 15~50 TL lik turbo sensörü bozukken 650 TL lik turboyu değiştirttiler. 2~3 yıl önce...hatta belki 4 seneden fazla olmuştur.
    garantisi dolmus 2005 opel astra dizel de de bizim basımıza geldi

    gaz yeme sorunun kaynagı beyin iken bosuna gaz pedal sensörünüde değiştirdiler

    baktılar olmadı sorunun beyinde oldugunu buldular
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  17. #1037

    Üyelik
    24 Ocak 2013
    Once akuye takviye yapıp denediler olmadi sonra elektirigi indirip bastan topladilar.Subapta sorun yok dedi sonra farkli bi motorun beynini takti tek marsta çalıştı.Motorun icinden pek anlamam yas 17 daha yeniyim benim sizden ogreniceklerim var:D
    ademx bunu beğendi.

  18. #1038

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı Semih Sayın adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Once akuye takviye yapıp denediler olmadi sonra elektirigi indirip bastan topladilar.Subapta sorun yok dedi sonra farkli bi motorun beynini takti tek marsta çalıştı.Motorun icinden pek anlamam yas 17 daha yeniyim benim sizden ogreniceklerim var:D
    Güzel hangi marka motorun beyni idi? fotosu lütfen, ve maliyeti.

  19. #1039

    Üyelik
    24 Ocak 2013
    50tl ama garanti kapsamina soktu.17lik offroad modelinde garanti yok fakat fabrika hatasi diye istismar yapti haricinde malesef fotografini cekmedim beyin 17 nin orjinal beyni siyah yaklasik 5 6 cm birsey

  20. #1040

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    iki radyatör arasında olanmı?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)