Sakaryadan selamlar.Sonunda,babam sagolsun.Artik bende17hplik apachi sahibiyim.Dun aksam aldik motorun bugun bakimi yapiliyor kismet olursa aksam saatlerinde gidip alicaz.Herkese hayırlı surusler
Sakaryadan selamlar.Sonunda,babam sagolsun.Artik bende17hplik apachi sahibiyim.Dun aksam aldik motorun bugun bakimi yapiliyor kismet olursa aksam saatlerinde gidip alicaz.Herkese hayırlı surusler
hayırlı olsun
Tesekkurler bundan sonra bol bol basinizi agritirim artik
Hayırlı olsun. Degerlendirmeleri bekliyoruz
Teşekkürler değerlendirme icin belki biraz erken ama ben kisisel fikirlerimi sizinle paylaşayım. Motorun bugun 2ci günü simdi sogucak yaylasindan indim ve motorun performansindan cok memnun kaldim titresim tabiki var ama verdigi haz titresimi azaltiyor arazide on amortisörler cok sert onlarin yumusatilmasi lazim.Yakit konusunda ise motorun ilk gun deposunu fullemistim bugun cok az bi benzinim kaldi yani motor bana kalirsa yakiyor fakat rodaj donemi oldugu icin olabilir daha ilerleyen zamanlarda gorucez.Ilk gunden canımı sıkan şey el marsinin bozulmasi oldu.Galerideki arkadas motorun bakimlarini yaptiktan sonra motorla turladi yerler ıslak oldugundan motor biraz pislendi bende dayanamadim yikadim.Yikadiktan sonra yaklasik 25km kadar durmadan yol yaptim.Motoru kapadim kontağı açtım marş gelmiyor hemen servisi aradim akü sarj etmiyor oyuzden olabilir dedi yada yikarken birsey olmus olabilir dedi ilk bakima gittigimde bakicaklar.bende açıp kurcalamak istemedim.Simdilik bunlar motorun fotograflari var fakaylt mobilden atilacagini zannetmiyorum simdi deniyicem en kisa zamanda fotograflar gelicek...
hayırlı olsun semih yanılmıyorsam bizim rx lerle sizin 17 lerde aynı motor var loncin marka 100 km de 3.5 lt yakıyor bizimkiler
Tesekkurler.Olabilir km gostergesi olmadigi icin nekadar gezdim bilmiyorum o da yaniltabilir.Carbon hocam bu 17 likler icin hangi yagi önerirsin?2ci deponun bitiminde yagi degistirip genel bi kontrol yapmayi düşünüyorum
Malesef hiç bir bilgim yok, bende bulunan kitapçıkta, yağ rengi pislendiğinde uzun süre pis yağ ile sürmeyin değişin iye yazıyor, 10w40 önerilmiş ancak altına, ikliminize uygun akışkanlık seçin diyede eklenmiş, şayet sıfır ise ise motorunuz servisin kapısına dayanın, marş motoru arıza işi demek bu sebebtenmiş hep söyleniyordu, ben akü zayıflığından dolayı 1-2 defa zorlanma haricinde problem yaşamadım.
Teşekkürler servisle bugun tekrar gorusucem
Rica ederim, aşağıda yağ ile ilgili tavsiyenin olduğu resmi atıyorum, marş motoru işini ve akü şarjını mutlaka servise danışın sıfır ise, zorlamayın, sıksık yağ değişin, uzun ömürlü olmasını dilerim, masaüstü veya foto imkanınız olduğunda dişli çapı göbeği ebatları, şasi ve egzoz kısımlarını detaylı fotolarsanız sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:30 ----------
Karbüratör, manifold çapı, sürat müşür diyecektim sanırım göstergesiz cross tipte, bende çok meraktayım, filitreleri yağ değişiminde mutlaka temizleyin, sıfır iken ilk 300 kilometrede mikron seviyede olsa çapak atıyor motor her motorda olduğu gibi.
Amortisörün sert olduğu doğru full ayarlı olmasına rağmen, ön maşanınkileri halen yumuşatmış değilim, ancak bana göre bu zıplama cross hallerinde bir avantaj, normal seyirde sportif sürüş sağlasada konfor olarak rahatsız ediyor,.
Simdi servisle konustum 2.deponun sonunda gelirsin dedi.Mars icin akuye bakabilirsin dedi daha firsatim olmadi.Motorun zincirinden ince bi ses gelmeye basladi.Simdilik bunlar var yine marş yok malesef. Ilerleyen zamanlarda oluşabilecek sorunlari yasayan arkadaslar varsa tavsiyelerini bekliyorum.Herkese kolay gelsin.Bu arada yag degistirmemek icin kendimi zor tutuyorum.
Aaah ah bizde gectik o yollardan hep can sikintisindan yag degistirmeler, lan rodajdaki motora basmayayim diyerek gazı koklemeler yasanan sikintilar falan )) ama bi isin guzelligi bu zaten.. v stormu verdigim arkadas 2. Kazasini yapti dun motoru elinden aldim sabahtan beri toplamaya ugrasiyordum bitti sonunda ama o uzerime bulasan yagin verdigi huzuru hicbirsey veremez )
2. depo makul bir zamanlama, rodaja uyun yinede, arazide fazla zorlamadan, genelde düz zeminde(karayolu haricinde/cross ve plakasız herhal)zorlamadan her viteste her devirde ma fazla yüksek devirde olmadan bitirip servise gidin.
Zincir gerginliğine, yağlanmasına vida gevşeyenlerin sıkılmasına, gerçi bir tek, ayak fren cıvatası gevşemişti bende, motor bloğunuda gezp baksınlar.
Servise tembihleyin, aşağı yukarı her 300 kilometrede, yağı değişin imkan var ise, ilk 1000(bin)kilometre bu dediğimi yapın, sonrasında çapak kesildiğinde, artık 500'de bir, sonraki periyodda her 2000'de bir, artık 5000 oldumu,bir kere daha ve ve 3000-4000 kilometrede bir değişin ben aşağı yukarı bu şekilde değiştim, ilk 1000 içinde çapak sıfıra indi, zaten oluşan çapak mikron toz seviyesinde idi
Her yağ değişiminde yağ filitresini/lerini , benzin/gaz yağı ile temizleyin/tin servisle aranızı iyi tutunda, gaz debriyaj tellerinide yağ bassınlar şırınga ile, dayanımı arttırır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------
O janavarı, o arkadaşının elinden almakla iyi etmişsin, tahminen buüyük cc tecrübesi yok iken, atlı karıncadan, V-storma atlamış, iyi ettin.
Bende her gün azar azar, geri topluyorum motorumu, elektrik tesisatı oksitlere balata temizleyici dayadım açık konnektörleri slikonla izole ettim, Özledim sıpayı
Kullandığım sprey boyayı sevmedim, belkide tam kurumadı, neyse kutusu 3 gayme, 4 kutu yedekte, cızıldımı fısfıs devam
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:41 ----------
Moruk ayaklığın yayı takamıyorum, sökmüştüm boya kıvır zıvır için, saa zahmet ayaklık pegin yay durumunu, bir kaç açıdan resimlersen saa zahmet,
Hacım motor iskenderunda kaldı arkadasin elinden v stromu alinca benimkini orda biraktim. Ama gecenlerde bende biraz cebellesmistim yay ile.. ustte yarım gecme bir civata olacak iki yayı ic ice gecirip iki ucunu birden yukardaki yarim civataya vr tornavida yardimi ile ayakliktaki cikintiya takiyorsun
Heee direk peg detaylari lazim pardon hacim ben bildigin yan ayaklik anladim
Yan ayaklığınızın çift yay olması çok önemli hatta hayati! Ben 3 kere yaşadım bunu, çok şanslıyım.
@Carbon ne yaptın, uygun dişliyi bulabildin mi katalogdan? Arka dişli için özellikle bakıyordunuz...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)