Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten
Hacim bitir su motoruda ortada bi bulusalim. Malum bende dusunuyorum motoru boyamayi.
O tarafa gelmye niyetlendim ancak zincir sikintim var bi getirtemedik işten güçten
Teşekkür ederim abi, belirttiğin gibi işgüç yok, benimki'si züğürt tesellisi yinede hamd olsun, abi esas sen hakkını veriyorsun araziye çıkmak arazide kullanmak herkesin harcı değil valla, keşke bizim buralar eskiye dönse'diyecem zaten yer yok, yakınlarda fazla arazi sürüşe uygun yerde yok oda ayrı.
Motor hali aynen son resmimdeki şekilde, şu ana kadar 1 litre jel boya sökücü, haricinde 3 kutu sprey sökücü, ve sanırım 2 kutu sprey boya çözücü daha gerekecek.
Zira şasi yüzeyi pütürlü ve ayrıntı tahminimden çok fazla, daha elektrik, ve egzoz var sırada, bakalım herhal bi 2-3 hafta, hergün azar azar teselliye devam şeklinde gideeğim.
Boya için kaliteli birşey bulamadım, artık bunaldığım içinde best diye mat sitah aldım, artık tekrar atarsa biraz fısfıs devam.
Not: Boya çözücü peşinde olanlara spreyi öneriyorum, jel olan fırça gerektiriyor ve yüzeyde eğer duramazsa yere şuraya buraya muhallebi gibi damlıyor, kapak açılırsa ve uçucu madde azalırsa etki kayb oluyor, hasılı kelam sprey boya çözücü daha efektif kullanışlı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------
Boyaya başlarsan kendin yapmaya kalkarsan işin çoook uzun, bi bitirebilsem, bende balık avına uçacağım nasipse.
Marş işini ne yaptıydın?
Marş işini tesisatta bi zibrtiyi degistirerek çözdüğümü saniyordum ancak daha sonra tekrarlamaya basladi zannediyorumki dügmeden kaynaklı bir sıkıntı var. Dibene kadar basinca dugmeyi kesik kesik vuruyor marş aldigi yerde tutarsam sikinti yok. Motor 8000 kmyi devirdi zincir laçka olmuştu degistirdim şıngırtısı kesildi
Kumanda paneline şayet basınçlı yıkama yaptırıyorsan, benim'de başaıma geldi, eleman 5-10 saniye oraya su tutunca cımcılık oldu, sağ-sol kendiliğinden yanıyordu, çözümü açıp fön ile kurutarak bulmuştum, tabii oksit yapmaması için bir sprey kullanmak gerek, kontak sprey gibi
Bide sen amortisörü yükseltmekten bahs etmiştin, nasıl yaptın acaba?, orta amortisörün çift yüsüğü var onu sıkarakmı? gevşeterekmi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------
Son olarak, halen şaside bulunan boya artıklarını temizlemeye uğraşıyorum, bunaldım artık,
En başından 3 hata yaptım
1. iyice yıkayıp yağ'dan temizlemedim şasiyi boya çözücünün gücüne güvendim hata.
2. Jel 1kg olan çözücüye boşa masraf ettim,fırçayada tabii, en baştan sprey almalıymışım
3. Diş firçası ebatında ve kalınca tel fırça edinmedim, onlar olaydı ilk günden bitmişti bu iş
o vidaları sıkarak, yay sertlestirilerek oturunca çökmemesi saglanarak biraz yukselir.
tabi konforda azalır.
yada baglantı yerine uygun tornada ek parca yapılarak toplam amortisör boyuda uzatılabilir
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Esas merak ettiğim şudur, bu amortisörü yukarı/aşağı kaydırarak maşa/zincir ilişkisini ne derece sağlıklı yapabiliriz, keşke ön dişli'yi büyülte bilse idik, tüm bu sorun oratadan kalkar ve maşa/zinciri daha sağlıklı eşlerdik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
Elektrik tesisatı için beynim sulandı, istediğim tipte slikonlu su geçirmez konnektör bulamıyorum, var ancak parça parça birinde 3'lü var, diğer sitede 2'li, diğerinde 1'li uğraşmayacağım, eski tesisatın oksitleri giderip, slikonlayıp kullanacağım, ilerde bulabilrsem tekrar dağıtırım, artık iyice ustalaştık motor üstünde
o zaman ben hemen merakını gidereyim
zincirin masaya sürtmesini azaltmak için motorun arka kısmını yukseltmek değil aksine alcaltman gerek
ne kadar yukselirse o kadar masa acısı artar ve o kadar fazla sürter.
ama motorun arkasını yukseltmek alcaltmaktan kolay.
ya amortisör baglantı yerinin yerini değiştireceksin
yada daha kısa arka amortisör bulacaksın,
yada cok daha buyuk arka dişli ,
yada motoru sasede daha yukarıya baglayıp ön dişliyi yukseltmiş olacaksın
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Hmmm, şayet arka yükselirse, üst zincir sürtünmesi azalır, ancak bu defa alt zincir gerilip sürter, bu işin tek yolu 17-18 ebatında öndiş ancak ne mümkün, mevcut 13 diş ucu ucuna sığıyor, fantaziye gerenk yohh anlaşıldı, her sene koruma plastikleri değişecek, eriyene değin sprey gress basılacaaah.
Kafam karıştı şincik, anladığım yükseltme/alçaltma işleminin yalnızca bir sonucu oluyor, ancak bu sonuç aradığımız her iki yöne(alt üst zincir baskı)'de fayda getirmiyor sadece 1 yolu rahatlatıyor'mu acep?
Bundan dolayı ön dişin çapının büyüyüp alt/üst zincir yolunun genişlemesi gerekli demi mühendisim? (bi sigara yakayım kafam bulandı )
carbon zincire yuk üst kısımdan biner cekme yaptıgı için, o yuzden sürttüğü takdirde üst kısmı cabuk asındırıyor.
oysaki alt tarafda zincir zaten bol sadece temas edip geciyor. üstte ise testere gibi korumaya yuk bindirip yiyor
sematize etmeye calıstım. makina senin yanında sende gözünde canlandır.
zincirin korumaya daha az kuvvetle sürmesi için A acısını azaltmak, yada A mesafesini azaltmak lazım,
ozaman zincir korumaya binen yuk azalacaktır, evet alt kısımda yaklasacaktır
ama sürtse dahi yuksüz oldugundan o kadar asındırma yapmayacaktır.
A mesafesini azaltmak amortisör boyunu kısaltmaktan gecer o zaman da B de azalacak motor da komple alcalmıs olacak.
imkan olsa en temiz çözüm o idi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:14 ----------
yada bulunabilirse orjınalden farklı, dikey yönlü et kalınlıgı dar bir arka masa bulmak lazım
oda ne kadar saglam olabilir tartısılır
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Eline sağlık, şimdi tam anladım, motoru topladıktan sonra (sanırım bi 10 gün sürer )raporlarım durumu, alçaltırsam iyi olacak, zaten küheylan gibi cross takımda ucu ucuna yetiyorum, Sm'de yere iyice yapışır, rüzgar direncinden kazanmış olunur zahmet oldu ama şema olmasa halen garip garip düşünecektim varol
yahu ben de olmasam sen ne yapacan
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Doktor ne diyeceğimi bilemiyorum, kulaktan dolma duyduğum, bel fıtıkları olanların egzersizle rahatladıkları yönünde, hafif spor, hatta hafif ağırlık antrenmanı, tabi benim dediklerim kulantan dolma şeyler, tez zamanda sıhhate kavuşursun inşaallah.
insallah carbon düzelirsem zaten benden cekeceginiz var.
atlayacam kara küheylanıma hooooop sizin oraya
evet kardesim dogru duymussun.
spor, cekme-germe hareketleri rahatlatıyor.
zaten su sıralar rahat sayılırım ama en ufak birşeyde belim tekrar ses veriyor,
henüz tam düzelme (yada ona yakın) olmadıgından herseyden sakınıyorum.
eklemleri bozmak kolay ama yapmak cidden cok zor
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Ellaaaam ellaaam formuller dokulmus tezler yazilmis olayin Adı Koyulmuş
Pesinen soyleyeyim carbonun motor biter cemin rahatsizligi gecer orta noktada ben varim 4yolda bulusuruz
" 4yolda " İnceee incee hemde çook ince, güzeldi , dee benim hanzo ne zaman biter Allah bilir , ufak tefek şasi işi kaldı sonra boyama, sonra tekrar toplama nasipse, bloğa dokunmuyorum, elektrik tesisatına maalesef dokunamıyorum, istediğim sokaetler ve renkli kblolar yok, başka bahara baalım ne kadar sürer.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)