Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Mayıs 2014, 13:28
#781
Yunusus üst kapak işi nasıl oldu, eline geçtimi nedir sondurum, dün ikindin sularında dörtyol sahilde idim, balık davasına atçek gene boş, arayacaktım bi ara sonra dedim başka programı vardır.
Öğlen saatin'de yola çıkmıştım motor sanki benzin bitirmiş gibi pırpır edip durdu 3-4 defa sanırım karbüratör şamandırasını tam tamir edemedim, yada benzin hortumu kıvrıldı.
Bir sonraki projemde, gözü karartıp plastik deponun ana çıkışı ısı ile kapatacağım, yedek olanı tek çıkış kullanacağım, musluğuda tek çıkışlı kaliteli bir model ile değişeceğim.
Son olarak gece yarısı dönerken, belen rampada litrelik 3-4 motorcu beni geçtiler (zoruma gitti :( ) korna ile selamlaştık,
Sanırım Sıtkı abi ve hamok tayfası idi, yelekleri güzeldi, ama fazla süratlilerdi
Reklamlar
-
05 Mayıs 2014, 14:18
#782
Abi ust kapak isi tamam subaplar alissin diye gevsek ayar birakmama ragmen motora bildigin can geldi.
Sen dortyola kadar gel bi haber verme... yazdim bunu kenara yazdim dur sen..
Patirtinin sebebi bencede samandiradan kaynakli.
Benim deponun ana cikisi kendiliginden kapandi nasil olduysa. Yedekte kullaniyorum bi sikinti yok musluk degisimi yapmadim.
Seni gecenler sitki abiler degildir diye dusunuyorum onlar 11 motor ciktilar yola 1 ariza ile 10 motor olarak devam etmislerdi aralarinda chopper varsa ümit abilerdir gunduz bende dortyolda denk geldim 4 motor geziyorlardi
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:16 ----------
Bende bu aralar motorun saseyi ve motor blogunu mat siyaha boyamayi dusunuyorum ama henuz dusunce asamasinda
-
05 Mayıs 2014, 14:22
#783
Çok iyi, bu bir çıkışı kapama fikri bende geçen aylarda hasıl oldu, hortumun biri adam aklıllı sıkışmıştı, yalnız dikkat ettim tek olunca daha agresif davranıyordu motor, bunu kısmetse yapacağım.
Al bendede o kadar , şasiyi aynı şekilde düşünüyordum ayan olduk herhal, kumlama atolyesi olsa burada şimdiye çoktan yapmıştım bir taraftanda, üstünde bulunan boy tırtıklı, sonradan atılacak boyayı mükemmel tutar diye düşünüyorum ancak olmuşken tam ömürlük bişe olsun istiyorum, bakalım.
Aynen farları aklıma geldi şimdi, land rover gibi irili ufaklı far doluydu motorlar, bi ara ödüm koptu UFO lar ensemde dolanıyor sandım,
Yahu yazmıştım, pazar günü elktrk kesilecek ne edelim diye, gerçi yine sıkılırdın ben malum sabit durup denizi dövyorum, garibin tesellisi ağbü, ay sonunda kısmet olursa artık.
-
05 Mayıs 2014, 14:56
#784
Her daim bekleriz bu taraflara gecince ara mutlaka..
Boya için mat siyah traktör egzos boyalari var ısıya da dayanıklı motor kismina uygulamada sıkıntı cikarmiyor. Arkadaslardan biri str250 sine atmis bahsettigim şekilde.. walla cok hos gorundu gozume o motor bile bakalim indiririm bi ara motoru
-
05 Mayıs 2014, 15:01
#785
Anladım sen bloğu boyamayı düşünüyorsun, tersi düşüncedeyim, çıplak kalması soğumaya bir nebze daha yardımcı olur, bizim şase gri, zincir yağı şubu derken rezil görünüyor, herdaim'de yağı çözsün diye yıkamacıya gitmek benlik değil, dirtbike forever,(pasaklıyım)de şasi ev/bahçe suyu ile yağı kaydıracak kadar pürüzsüz satıhta olsa iyi olacak, malum mevcut boya zımpara gibi mikro girinti çıkıntı sorun bundan kaynaklı.
-
08 Mayıs 2014, 13:25
#786
Hacim benim kafami birsey kurcalamaya basladi su radyator-devirdaim baglantisinda.. gordugum bir kac offroad modelde farkli bir baglanti yapilmis sanirim. Resimleyecegim bugun bi netlestirwlim durumu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
bahsettiğim şey tam olarak şu resimde görüldüğü üzere
radyatör devirdaim bağlantısı farklılığı.. Tamam şekil olarak farklı ancak işlev aynı yönden olması gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer doğru bağlantı bu ise bizim motorların bu denli ısınmasının sebebi aslında devirdaim yapmıyor olması olabilir. Bu konu üzerine biraz düşünmek gerekiyor zannımca
-
08 Mayıs 2014, 13:55
#787
yunusus adlı üyeden alıntı
Hacim benim kafami birsey kurcalamaya basladi su radyator-devirdaim baglantisinda.. gordugum bir kac offroad modelde farkli bir baglanti yapilmis sanirim. Resimleyecegim bugun bi netlestirwlim durumu
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:12 ----------
bahsettiğim şey tam olarak şu resimde görüldüğü üzere
http://i.hizliresim.com/ml4vm4.jpg
radyatör devirdaim bağlantısı farklılığı.. Tamam şekil olarak farklı ancak işlev aynı yönden olması gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer doğru bağlantı bu ise bizim motorların bu denli ısınmasının sebebi aslında devirdaim yapmıyor olması olabilir. Bu konu üzerine biraz düşünmek gerekiyor zannımca
Bahsettiğin şüpheye bende kapılmıştım ilk zamanlarda egzost bildiğin yanık olmuştu sanırım daha ilk 500 km de iken, hülasa devridaim kapağını açıp gaz verdiğimizde tribünü dönüyordu,
Bu yüzden ara ara radyatör kapağını açıp "soğuk iken" hatta radyatöre antifiriz koyduğum yahut suyu yenilediğimde gaz verildiğinde su akışının sağlıklı olduğu görülüyor
Ancak sğağlıklı olarak devridaim olması için, yanılmıyorsam 5000 devire ihtiyaç duyuyor
Hasılı kelam ne edip yapıp "çift fan takılmalı" başka yolu yok kanımca ve fanlar müşür ile değil, anahtar ile manuel olmalı, seyahat ederken ihtiyaç yok, düşük devirle, şahir içinde manuel açmak gerek, tabii uygun fiyatlı/ebatlı, ve dayanımlı 12v fanlar bulmak lazım
Dün Yücel abi aradı o tarafa gelecem dedi , sanada haber etmiş tabii sen ofiste çalışıyorsun, V-stormu ile geldi gayet temiz bakıyor adam motorlarına maşallahı var çay/yemek sohbet, bir motor duayeni abinin yanına uğradık, moklu gölde durduk durmaz olaydık, zzaten bahs etmiştim burdaki durumu, hasılı elam 3 zıbıldak, karşı sınırın insanı, illa foto çekilecek motoru ile, müsade etti, adamlar takozdaki motorun üstüne çıkmaya çalışınca, ben neredeyse şalterlerim atıyordu, hasılı kelam çok şey kaçırmadın
Fan olayı sende hacim, malum beim ulaşma durumum ihale sende mutlu haberlerini bekliyorum
-
08 Mayıs 2014, 14:05
#788
Evet aramıştı Yücel abi ancak dediğim gibi ofiste rapor ıvır zıvır işler vardı 1-2 saat sonrasında müsait oldum tek başıma gelmek de istemedim sonrasında..
Dediğin şekilde devridaim i bende kontrol etmiştim ancak şöyle de bir durum var; devridaim motoru çalıştıktan sonra kapak olan sağ radyatörden bakınca her durumda içerde bir akış gözlemlemek gerekir ancak bu gördüğümüz sadece radyatör içerisindeki akış olabilir motor bloğundan çevirip çevirmediğini göremeyiz diyecektim ki şimdi aklıma geldi bloktan geçmiyor olsa o denli ısınamaz radyatördeki su.. haklısın sıkıntı yok sanırım bağlantılarda. Olay dediğin gibi fana kaldı bakalım bi ne çıkacak
-
08 Mayıs 2014, 14:24
#789
-
08 Mayıs 2014, 15:31
#790
Way arkadas adamim elinde evrak var tabi yapar giderini bizde oyle element uyduralim duralim fan işi bi sekilde hallolacak artik.. bakalim kismet
-
09 Mayıs 2014, 15:30
#791
MOTOR MANUELİ ISRARLA TEK KİŞİLİK OLDUĞUNU YAZDDIĞI HALDE, KENDİM KAŞINDIM VE MOTOR'A ARTÇI AYAKLIĞI İLAVE EDİP 4000- 5000 KİLOMETRE KADAR KULLANILDI.
MOTOR'U ASLA VE KATAA İKİ KİŞİ İLE KULLANMAYIN,ZİRA DÜN FARKINA VARDIK, BİR ARKADAŞ KARBÜRATÖRE BAKAR İKEN UYARDI, ORTA AMORTİSÖR YÜKTEN DOLAYI BİR KAÇ MİLİMETRE ERİMİŞ, EGZOST TARAFINA SÜRTTÜĞÜNÜ SANIYORUM.
Erime
Karbürtör şamandra, tekrar benzin aldı içerisine, mümessibi olarak aldığımız benzinin benzin değil, solvent olduğuna yoruyorum bu durumu
Ne yapaılım edelim derken Mehmet ustanın dükkanda Pz30'u inceledik ancak manifoldu tasarımı başka olduğundan şimdilik vaz geçtik
Sonrasında aklıma daha evvel yardım edip 32mm cross dellorto karbüratör memesini kullandığım Kadir arkadaşımızı ziyaret geldi aklıma, sağolsun karbüratörü verdi, deneyip bakacaz.
Ancak yıllardır deposuna attığından, oldukça kirli ve oksidasyona uğramış, temizlik için elden geldiği kadar gayret edeceğim, olur ise ne ala bakalım
Plastik aksamları ayrıdıktan sonra Benzine yatırdım , 1 gün daha yatmasının ardından ultrasonik temizlemeye girişeceğimö, öncesinde bir kaç küçük parçayı yatırdım tam olmasada büyük oranda, temizlendi, asıl önemli olan, karbüratörün içinde bbulunan ince kanalların temizlenmesi.
Gelişme olur ise yazarım Yunus sende kontrol ediver orta amortisörü, ve aynı modele sahip olanlar asla artçılı kullanmayınız.
-
09 Mayıs 2014, 16:04
#792
Ben kontrol ettim bi sikinti yok hacim amartisorde ancak bugun icimde bur huzursuzluk olmasina ragmen 3koz yaylasina ciktim dönüşte yagmura hatta doluya yakalandim. Yogun sisli olan bi bolgede viraji goremedim ve islak yol sm jantlar sagolsun motoru zaptedemeyince yatirmak zorunda kaldim.. motordaki sikinti sadece debriyaj kolunun kirilmasi. Motoru yatirdigimda sol ayagim altinda kaldigindan biraz agri yapti ama allahtan uzun botlar vardi ayakta birsey olmadi. Pantlonun arka cebi yirtildi dusme anında ve telefon arka cebimde oldugu icin ceketin sirtligina verdim ağırlığı ama yinede kurtaramadik telefonu.. ekran iyice kirildi hoparlor falan zıcozlamış.. neyse bu sekilde anlatmış olduk sikinti yok
-
09 Mayıs 2014, 16:06
#793
yunusus adlı üyeden alıntı
Ben kontrol ettim bi sikinti yok hacim amartisorde ancak bugun icimde bur huzursuzluk olmasina ragmen 3koz yaylasina ciktim dönüşte yagmura hatta doluya yakalandim. Yogun sisli olan bi bolgede viraji goremedim ve islak yol sm jantlar sagolsun motoru zaptedemeyince yatirmak zorunda kaldim.. motordaki sikinti sadece debriyaj kolunun kirilmasi. Motoru yatirdigimda sol ayagim altinda kaldigindan biraz agri yapti ama allahtan uzun botlar vardi ayakta birsey olmadi. Pantlonun arka cebi yirtildi dusme anında ve telefon arka cebimde oldugu icin ceketin sirtligina verdim ağırlığı ama yinede kurtaramadik telefonu.. ekran iyice kirildi hoparlor falan zıcozlamış.. neyse bu sekilde anlatmış olduk sikinti yok
Geçmiş olsun, Sm lastikler berbat, birde yağmura tutulmuşsun double kokteyl olmuş , Korumanın önemi çıkıyor ortaya işte, ucuz yırtmışsın.
-
09 Mayıs 2014, 16:13
#794
yunusus adlı üyeden alıntı
Ben kontrol ettim bi sikinti yok hacim amartisorde ancak bugun icimde bur huzursuzluk olmasina ragmen 3koz yaylasina ciktim dönüşte yagmura hatta doluya yakalandim. Yogun sisli olan bi bolgede viraji goremedim ve islak yol sm jantlar sagolsun motoru zaptedemeyince yatirmak zorunda kaldim.. motordaki sikinti sadece debriyaj kolunun kirilmasi. Motoru yatirdigimda sol ayagim altinda kaldigindan biraz agri yapti ama allahtan uzun botlar vardi ayakta birsey olmadi. Pantlonun arka cebi yirtildi dusme anında ve telefon arka cebimde oldugu icin ceketin sirtligina verdim ağırlığı ama yinede kurtaramadik telefonu.. ekran iyice kirildi hoparlor falan zıcozlamış.. neyse bu sekilde anlatmış olduk sikinti yok
cok cok gecmiş olsun. sende fazla hasar olmaması sevindirici,
ötekiler düzelir-alınır-satılır sorun değil,
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
09 Mayıs 2014, 16:16
#795
yunusus adlı üyeden alıntı
Ben kontrol ettim bi sikinti yok hacim amartisorde ancak bugun icimde bur huzursuzluk olmasina ragmen 3koz yaylasina ciktim dönüşte yagmura hatta doluya yakalandim. Yogun sisli olan bi bolgede viraji goremedim ve islak yol sm jantlar sagolsun motoru zaptedemeyince yatirmak zorunda kaldim.. motordaki sikinti sadece debriyaj kolunun kirilmasi. Motoru yatirdigimda sol ayagim altinda kaldigindan biraz agri yapti ama allahtan uzun botlar vardi ayakta birsey olmadi. Pantlonun arka cebi yirtildi dusme anında ve telefon arka cebimde oldugu icin ceketin sirtligina verdim ağırlığı ama yinede kurtaramadik telefonu.. ekran iyice kirildi hoparlor falan zıcozlamış.. neyse bu sekilde anlatmış olduk sikinti yok
Çok geçmiş olsun abi.
-
09 Mayıs 2014, 17:18
#796
Yunus geçmiş olsun. Önemli olan sana bişey olmaması...
-
09 Mayıs 2014, 17:59
#797
Sagoluun tesekkurler.. sol ayakta bir ağrı var ama catlak kirik vs olabilecek seviyede degil incittim sanirim sadece.
Neyse bahane oldu telefonu yeniledik 2200 telefon arti kasko 20 lira idare eder debriyaj kolu değişimi birde pantlon aliriz 100 lira 2300 e patladi bu is bize hayırlısı yapacak birsey yok
-
09 Mayıs 2014, 19:26
#798
Sevgili günlük
32mm Dellorto malesef tüm kanalları tıkanmış, sanaii tipi ultrasonik temizleyici lazım, arkadaşa iade ettim sağolsun onun meme ile motor devam ediyor zaten.
Depo'nun çift çıkışı iptal işini yaptım, ne uyar diye düşünürken, çocukluktan beri bozduğum oyuncak, kıvır zıvır ne varsa atmadan evvel, mikronlarına ayırıp ilerde lazım olur diyerek kutulardım(vida/yay/somunlar vs) bu gün işe yaradı bir pim, tam hortumu kapadı
Bozulan şamadraya yine havya ile müdahale ettim, fazla ısıtıp yapamıyorum zira tam delinir açılır ise, yeni şamandra araki bulaki
Evvel'den yazdığım gibi biraz fark etti, sanırım çift çıkış olduğun'da hiyvani emme tarafından iki çıkışta benzin vermeye zorlanıyor, performansta biraz katkı sundu, önceden 51 dişli iken kıvrıldığında çok daha fazla hiss ettiriyordu, neyse nispeten daha iyi oldu sanırım.
Ziniride gerdikten sonra, karayoluna çıkıp biraz gezeyim dedim o'da ne, bizim buralarda tır çok, konvoy halinde bende asıldım, ancak bir rüzgar, rüzgar değil kasırga mübarek, yan yan seyr ediyorum, hasılı kelam dün yüklediğim gps'i aktif ettim tilifondan 2 saat uydu aradı
Bulunca kapakladım, belirttiğim gibi aşırı kuvvetli rüzgardan gps'e göre son hız 118 km çıktı, ancak bu havada geçtiğim bilimum moturlara içim kıyıldı, tahminen 4'e atmaya çalışıyor cbf150 idi sanırım yenice birşey tek kişi yemedi tekrar 3'e düşüp devam etti, bende 5.de pispis sırıtarak yanından uzaklaştım, rüzgarsız güne denk gelir isem yine bir deneme yapabilirim.
-
13 Mayıs 2014, 15:40
#799
Yunusus neler yaptın, boya vs oldumu?
Bu ay sonu egzostu modifiye ettirmeyi düşünüyorum, şöyleki, bağlantı biçimini kelepçeden ayrı, vidalama sistemli düşünüyorum, yaptırlabilirmi fikir verin
Şasiyide pas yapn yerleri zımparaladıktan sonra, tamamen siyaha yağ tutmayan yüzeyli bir boya ile boyamayı hedefliyorum, kısmetse, son olarak elektrik aksamınıda yenilemek düşüncesindeyim.
O taraflarda bu işleri daha iyi yapar dediğin usta var ise, orad yaptırabilirimde, unutmadan fan işine bakabildinmi?
-
15 Mayıs 2014, 12:29
#800
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Yunusus neler yaptın, boya vs oldumu?
Bu ay sonu egzostu modifiye ettirmeyi düşünüyorum, şöyleki, bağlantı biçimini kelepçeden ayrı, vidalama sistemli düşünüyorum, yaptırlabilirmi fikir verin
Şasiyide pas yapn yerleri zımparaladıktan sonra, tamamen siyaha yağ tutmayan yüzeyli bir boya ile boyamayı hedefliyorum, kısmetse, son olarak elektrik aksamınıda yenilemek düşüncesindeyim.
O taraflarda bu işleri daha iyi yapar dediğin usta var ise, orad yaptırabilirimde, unutmadan fan işine bakabildinmi?
Abi boya işini askıya aldım elim yanaşmıyor bi türlü..
Egzos için vidalama yapilabilir ancak yapacaksan deliklere yanmaz ve esnek birseyler atıp onun icinden vidalama yapmani siddetle tavsiye ederim yoksa baglanti bolgesinde bu kez yirtiklar olusacaktir. Ayrica saglam ustalik lazim yaptiktan sonra kaçırırsa bi anlamı kalmaz
Boya işine girmeyi düşünüyorsan benim çok begendiğim bir boya var bulabilirsen bi bak derim çok kaliteli dayanikli bir boya. Traktör egzos boyasi diye geçiyor.
Tesisatı komple degistirmeden once bence gel bizim bu tarafta bi elden gecirelim. Komple yenilediginde de çekecegin bazı sıkıntilar olacak aynisini almayacagin icin.
Fan işi haala muallak soruyorum sorusturuyorum ama hikaye..millet anca çene çalıyor icraata gelince boş
[I] Hayat Verilmemiş Bir Sözü Tutmaktır, Kimi Yazar Kimi Yaşar.. [I]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)