Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Yamaha XT660Z Tenere

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en baba akü 3 yıl zor gider ne marka olursa olsun ömrü bu
    marş gücüne göre bi akü seç
    Dün açtığım konuda "http://www.motosiklet.net/forum/moto...ku-secimi.html" en son cevap yazan arkadaş aküsünü 6 yıl sorunsuz kullandığını belirtmiş. Benim motoru götürdüğüm usta da 4-5 yıl gider dedi. Marş gücüne göre derken neyi kast ediyorsunuz ? Tenere'nin fabrika çıkış aküsünün markası ne bilen var mı ? Teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142

    Üyelik
    14 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara
    2013 model Süper Tenere sahibiyim ve motorun aküsü ilk aküsü şükür daha sıkıntı yok.

  3. #143
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dün açtığım konuda "http://www.motosiklet.net/forum/moto...ku-secimi.html" en son cevap yazan arkadaş aküsünü 6 yıl sorunsuz kullandığını belirtmiş. Benim motoru götürdüğüm usta da 4-5 yıl gider dedi. Marş gücüne göre derken neyi kast ediyorsunuz ? Tenere'nin fabrika çıkış aküsünün markası ne bilen var mı ? Teşekkürler.
    Akünün üzerinde iki tane değer yazar.
    Birincisi kapasite değeri. Mesela 8.4Ah gibi.
    İkincisi CCA değeri; 120Ah gibi. Bu değer marş değeridir. (CCA;Cold Cranking Amps)
    Siz akünüzün üzerindeki değerlere bakarak minimum o değerlerde bir akü almanız gerekir. Kutup başlarına ve boyutlara dikkat ediniz. Bazı modellerde + ile - kutuplar ters olabiliyor.
    -----
    "Soğuk marş akımı: CCA
    CCA, akünün, soğuk hava koşullarında marş kabiliyetini tanımlamak için kullanılan değerdir. Genel olarak, sıcak bir çevrede soğuk bir motora göre daha kolaydır. CCA değeri, 12 voltluk bir akünün -17° C'de 30 saniye süreyle en düşük 7,2 volt gerilimini koruduğu akım sayısını ifade eder. CCA değeri ne kadar yüksekse, akünün marş basma ​​gücü de o kadar yüksek olur.

    Akü yaşlandıkca marş gücü bozulur, bu nedenle daha yüksek bir CCA değeri olan bir akü daha iyidir ama boyutlara da dikkat etmek gerekir."

  4. #144

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün üzerinde iki tane değer yazar.
    Birincisi kapasite değeri. Mesela 8.4Ah gibi.
    İkincisi CCA değeri; 120Ah gibi. Bu değer marş değeridir. (CCA;Cold Cranking Amps)
    Siz akünüzün üzerindeki değerlere bakarak minimum o değerlerde bir akü almanız gerekir. Kutup başlarına ve boyutlara dikkat ediniz. Bazı modellerde + ile - kutuplar ters olabiliyor.
    -----
    "Soğuk marş akımı: CCA
    CCA, akünün, soğuk hava koşullarında marş kabiliyetini tanımlamak için kullanılan değerdir. Genel olarak, sıcak bir çevrede soğuk bir motora göre daha kolaydır. CCA değeri, 12 voltluk bir akünün -17° C'de 30 saniye süreyle en düşük 7,2 volt gerilimini koruduğu akım sayısını ifade eder. CCA değeri ne kadar yüksekse, akünün marş basma ​​gücü de o kadar yüksek olur.

    Akü yaşlandıkca marş gücü bozulur, bu nedenle daha yüksek bir CCA değeri olan bir akü daha iyidir ama boyutlara da dikkat etmek gerekir."
    Tenere için uygun akü modeli yt9b-bs diye geçiyor. Buradaki "yt9b-bs" nedir ? Ortak bir ürün kodu mudur ? http://www.yuasabatteries.com/vehicl...on=showListing mesela bu yuasa'nınki. http://urun.n11.com/aku/bosch-m6-013...agm-P197236077 bu bosch'un ürettiği modellerden biri. http://urun.n11.com/aku/bosch-yt9b-b...usu-P163746195 bu da bosch'un ancak bir önceki linktekinden farklı bir model. http://urun.n11.com/aku/yt9b-bs-yt9b...usu-P188977785 bu varta'nın ürettiği model. Hangisi alınmalı ?

  5. #145
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    YT9B-BS Yuasa'nın model kodudur.
    Değerleri:
    Kapasite akımı; 8.4Ah,
    Marş akımı;120A(CCA)

    http://www.yuasa.co.uk/batteries/mot...e/yt9b-bs.html

    Bu değerlerde herhangi bir akü bulup alabilirsin.
    Ancak boyutlarına ve kutup başlarına dikkat etmen gerekir.

  6. #146

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YT9B-BS Yuasa'nın model kodudur.
    Değerleri:
    Kapasite akımı; 8.4Ah,
    Marş akımı;120A(CCA)

    http://www.yuasa.co.uk/batteries/mot...e/yt9b-bs.html

    Bu değerlerde herhangi bir akü bulup alabilirsin.
    Ancak boyutlarına ve kutup başlarına dikkat etmen gerekir.
    Diğer inklere bakarsanız diğer markalarda da yt9b-bs aküler var. Hatta Bosch'un iki farklı yt9b-bs modeli var.

  7. #147
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Arkadaşım Bosh'un akülerinde CCA değerleri farklı. Biri 80A, diğeri 115A. dikkat etmen lazım.
    Karar senin.
    Niye üzerindeki aküyü almıyorsun? Yuasa kaliteli aküdür.

  8. #148
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    arkadaşlar 2000 kmlik turun sonunda Tourance arka lastiğin bir dişi koptu fırladı: şaka değil arka lastikten diş koptu öyle 250 km gelmek zorunda kaldım. egenin aşırı sıcağı ve devamlı virajlara dayanamadı fakir..

    şimdi lastik alacağım, asfalt kullanıyorum.. ne tavsiye ediyorsunuz? anekee 3 çok methediliyor ama fiyatı da epey var.. seçeneklerimiz nedir lastikte?

  9. #149

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı ysfist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2000 kmlik turun sonunda Tourance arka lastiğin bir dişi koptu fırladı: şaka değil arka lastikten diş koptu öyle 250 km gelmek zorunda kaldım. egenin aşırı sıcağı ve devamlı virajlara dayanamadı fakir..

    şimdi lastik alacağım, asfalt kullanıyorum.. ne tavsiye ediyorsunuz? anekee 3 çok methediliyor ama fiyatı da epey var.. seçeneklerimiz nedir lastikte?
    Metzeler tourance için iyi diyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------

    Arkadaşlar, bende sw motech orta sehpa var ancak bir türlü orta sehpaya alamadım. Siz nasıl yapıyorsunuz ? Trexes 45 lt çanta aldım. Çantayı yerleştirdiğimiz tablanın artçı tutacaklarına sabitlediğim vidalar iyi oturmadı sanki. Orijinal vidaları çıkartıp araya bir de metal parça atılıyor monte ederken, bu normal mi ? Kastettiğim linkteki 2 numaralı vidalar. http://static.twisted-throttle.net/m..._569_100_b.pdf

  10. #150
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    hafta sonu tenere ile kamp yapayım dedim süper oldu kafayı dinledim mis gibi hava
    kazasız belasız güzel bi etkinlik yaptık tek başıma..

















    Carbondioxid, otopsici, noqturno ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  11. #151
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Lastikleri değiştim üzerinde metzeller turance vardı virajlara korkark giriyordum
    bi arkadaşın tavsiyesi üzerine michelin sırac aldım. O ne güzel lastik lastiği bitirene kadar virajlarda yatabiliyorum.
    Toprak yol asfalt gibi.
    F54 bunu beğendi.

  12. #152
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende de siraç var çok güzel lastik bir dahaki sefer dişli lastik takacağım

  13. #153

    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Pulsar NS 200
    Arkadaşlar bu motorun 2017 modelleri üretilmiyormu artık?

  14. #154

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı Belfast adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu motorun 2017 modelleri üretilmiyormu artık?
    Maalesef üretimi durduruldu. Birkaç ay öncesine kadar 0'ı satılıyordu.

  15. #155

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Arkadaşlar benim boyum 180 kilom da 80 civarı. Motorun üzerindeyken ayaklarım yere tam basmıyor, motor dururken yaptığım manevralarda zorlanıyorum. Bazen sağa sola yatacak gibi oluyor zorla kaldırıyorum. Motora alışık olmadığımdan mıdır nedir bu ? Ne tavsiye edersiniz ? Bir de orta sehpaya bir türlü alamadım ne kadar zorladım, çektim olmadı beceremedim. Oysa xmax ile orta sehpa da hiç zorlanmazdım. Orta sehpaya nasıl alabilirim ?

  16. #156
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı tuttacromata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim boyum 180 kilom da 80 civarı. Motorun üzerindeyken ayaklarım yere tam basmıyor, motor dururken yaptığım manevralarda zorlanıyorum. Bazen sağa sola yatacak gibi oluyor zorla kaldırıyorum. Motora alışık olmadığımdan mıdır nedir bu ? Ne tavsiye edersiniz ? Bir de orta sehpaya bir türlü alamadım ne kadar zorladım, çektim olmadı beceremedim. Oysa xmax ile orta sehpa da hiç zorlanmazdım. Orta sehpaya nasıl alabilirim ?
    Düşünmüşsünüzdür ama motor viteste iken ayaklığa almak zor olur.

    Scooter da arka teker her zaman boştadır.

  17. #157

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Alıntı emremm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düşünmüşsünüzdür ama motor viteste iken ayaklığa almak zor olur.

    Scooter da arka teker her zaman boştadır.
    Motoru çalıştırmadan vites boştayken deniyorum, olmuyor. Bir defa kırmızı ışıkta ayağım boşluğa denk geldi yavaşça yatırdım motoru tek başıma kaldıramadım. İnsanlar bu motorlarla Afrika'ya ne bileyim Moğolistan'a nasıl tek başına gidiyor ? Ya da ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum anlamadım.

  18. #158
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Endurolarda amortisör salınım mesafeleri fazla olduğundan, tekerleri yerden kesebilmek için alt ayaklık da maalesef uzun oluyor.

    Kendimden örnek verirsem, Afr. Twin de normal kullanımda alt sehpayı hiç kullanmazdım.
    Sadece zincir yağlama, lastik patlaması gibi olaylarda kullanıyordum.
    Kendimce teknikler geliştirdim. Motorun üzerinde iken rampada durma, ön tekeri bir taşa çıkarıp alt sehpaya alma gibi.

    Yan yatmış motoru kaldırmak için bir kaç teknik var.
    Ben, motor sola yattıysa gidonu sağa çevirip, sol elcikten,
    Sağa yattı ise gidonu sola çevirip sağ elcikle kaldırmayı kullanırdım. Belinize dikkat edin.
    Dikkat edilmesi gereken, motorun birinci viteste olması. Veya ön freni herhangi bir şey ile sıkmak, (bez, lastik gibi.)

    Tekerleri kilitlemezseniz hafif eğimde bile motoru kaçırabilirsiniz.
    Malum sitede bu konuda bol miktarda video var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

    Bir şey ekleyeyim. Sağ, sol elciklerden kaldırırken iki elinizde elcikde olacak.

  19. #159

    Üyelik
    07 Ekim 2014
    Şehir
    Gebze
    Orta ayağa almayı beceriyorum artık. Şehir içinde bir depo ile kaç km gidiyorsunuz ?

  20. #160

    Üyelik
    07 Nisan 2016
    Merhaba Tenere sahipleri size bir sorum var; xt660z Tenere A2 ehliyet ile uyumulu mu? Ruhsatta kaç beygir yazıyor acaba? internette araştırırken 46.9 yazanıda gördüm 47.6 yazanıda biliyorsunuz A2 ehliyet sadece 47 beygire kadar kabul ediyor.


8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)