enjeksiyon otomatik yapmaz. Fabrikadan bu oran ayarlı gelir. Motorun garantiden çıkmaz kitapçıkta her 10.000km de bakım yazıyor , tenere gibi motoru 5.000km de bakıma götürmek gereksiz bence
enjeksiyon otomatik yapmaz. Fabrikadan bu oran ayarlı gelir. Motorun garantiden çıkmaz kitapçıkta her 10.000km de bakım yazıyor , tenere gibi motoru 5.000km de bakıma götürmek gereksiz bence
YAMAHA CANDIR , GERİSİ HEYECANDIR!!!!
millet bu motosikletin orjinalde kaç amperlik aküsü var?
6.5 amperlik aküyü full şarj ediyorum, çalıştırmadan 3. günde marş basmıyor
Bu konunun 8. sayfasına bakın , "Emrem" nikli forumdaş konu hakkında yazmış bayaa , evvelki akünüz yuasa olabilir ancak değerleri ne idi , motorunuzda alarm kit vb ek donanım var ise , yahut kontağı kapayınca "park" konumunda unutursanız , fark etmeden bende iki defa oldu idi , farlar park yak8p sagsol ve flasör anahtar olmasada açık kalabiliyor.
Bildiklerim bunlar.
Merhaba arkadaşlar,
2013 model 24500 km’de Tenere alarak aranıza katıldım. Bu benim 3. motorum, hayalimdeki motor da buydu. Biraz geç başladık 40’ında, Cbf-150 ve MT-25 derken başladıktan 9 ay / 7000 km sonra Tenere’me kavuştum.
Alet şu anda ağır bakımda, ekspertiz sonrası noter işi biter bitmez bakıma soktum. Değişecek çok şey var, disli set, lastik vs. (Fiyatı da ona göre uygundu)
Sorularım olacaktı:
1) Servis lastiğe çok fazla fiyat çekti. Motolastik.com’dan alacağım. Daha önce şambriyelli lastik kullanmadım. Hangi marka-model önerirsiniz?
2) En önemlisi şu, sinyal düğmesi düşmüş. Keskin demir parçasından sinyal veriliyor. Eldivene zarar verebilir. Serviste yokmuş. Bu küçücük parçayı nereden bulabilirim? N11’de falan 1 liraya başka markaların var ama Tenere için bulamadım.
3) Alette alçaltma kiti takılı. Benim boy 193 kilo 125. Neyse ki orijinal kit de duruyormuş. Servis yine de orijinal kiti takamazsa ya da 2 önceki sahibinden kalan bu orijinal kitte eksiklik varsa, ben nasıl bunu orijinal haline çevirtebilirim?
4) Önceki tubeless lastikli motorlarda çantamda taşıdığım köpük ve lastik tamir kitleri artık boşa mı çıktı? Lastik patlarsa ve ıssızdaysak nasıl bir çözüm buluyoruz?
Başka her türlü aksesuar ve kullanım tüyolarınıza açığım.
Herkese iyi günler.
1) Serviste pahalıya gelir. Ayrıca onlarda lastik sökme-takma olabilir ama balans olmayabiliyor. Motolastik iyidir. Tahminimce Heidenau K60 önerirler. Son fiyatları kontrol etmedim ama % 50-50 (asfalt-arazi) olan lastik bu. Ben Antalya Karayol Lastik'de Anlas Capra R taktırdım. Bu da söylendiğine göre % 70-30 ya da %80-20. Lastikten memnunum ama açıkçası kendi sürüşüm için memnun kalmadım. Keşke Anlas Capra X alsaydım diyorum. Bu da % 30-70 bir lastik. Markadan ziyade sürüş stilinizi mantıksal olarak belirlemeniz daha doğru olacaktır.
2) ABS ya PC malzemeden bir tane plastik parça bulun. Kauçuk ya da PE bile olabilir. O demir için bıçakla bir yarık açın sıkı olacak şekilde. İçine yapıştırıcı yedirip o demiri plastiğe saplayın. Orijinal olanın da orijinal olması dışında işlevsel olarak bir farkı yok.
3) Benim boy 184 kilo 85 ama bendeki ABSsiz yüksek olan model. Sizdeki hangisi yazmamışsınız. Arada 3 cm fark var. Boşa çıkacak alçaltma parçasına talip olabilirim. Ama kaç cm alçaltma yaptığı önemli. Parçayı aslında söküp takmak kolay. Gerekli aletler ve yardım ile siz bile yapabilirsiniz. Servisin yapamıyorum demesi, bilmemesi ya da yapmak istememesi olarak yorumlanmalı. Kit dediğiniz şey zaten 2 adet demir o sebeple eksik parça diye bir şey olmamalı.
4) Köpük ve lastik tamir kitlerini ya hediye edin ya da yine bir tubeless lastik denk gelir diye kenarda saklayın. Şu anda onlar boşa çıktı. Lastik patlarsa diye yanınızda kısa levye, yama veya iç lastik, pompa taşıyacaksınız. Tabi lastiği sökmek için 10, 12 ve 22 anahtar dahil. Yalnız uyarayım. Lastik sökülüyor ama o janta geri takmak işkence haberiniz olsun. Başıma geldi biliyorum.
5) Tenere ile ilgili tüyo. Alet titreşimden ötürü kesinlikle aksesuar sevmiyor. Genelde kırıyor, vidaları gevşetiyor ya da aşındırıyor. Uzun, sallanacak, gevşek malzeme ya da aksesuar bağlamayın.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Ben sadece asfaltta kullanacağım, araziye hiç girmeyeceğim. Motolastik.com'u arayınca yönlendiriyorlar, o şekilde yaparım.
Alçaltma kiti için ise, serviste onu kaldırınca yerine orijinal parçaların takılması lazım dedi. Orijinalleri duruyor ama 2 önceki sahibi paketlemiş koymuş, içinde eksik gedik var mı bilemiyoruz. Alçaltma kiti 2 cm'miş. Çıkarttırıp eski haline getirtebilirsem size veririm, 1 haftaya belli olur durumu.
5000 bakım yapıldı yarmagüle , yağ(15-50 yamalub fulls..) yağ filitresi değişimi , hava filitresi kontrol ve hava ile temizliği , bujiyi kontrol(şahane sıhhattede çıktı) , injeksiyon ve hata/arıza fonksiyon kontrol, lastik basınç kontrol , radyatör sıvı kontrol(antifriz az eksikmiş tamamlandı) , fren balataları temizlik ve kontrol.. 350 bayıldım mutluyum
bi yağ değişimi 350 ha eyvah 150 tl boşa gitmiş
bu makinanın garantilik arızası çıkmaz
Merhaba arkadaşlar,
Bu sayfada 2. el Yamaha Tenere 660 alacağımı söylemiştim 10 gün serviste ağır bakımı yapıldı. Dişli seti, debriyaj teli ve maneti, ayak fren pedalı, sinyal vs değişti. Servis lastiğe fazla fiyat verdiği için motolastik.com’dan lastik sipariş vermiştim, servisten alıp İstinye’ye lastik taktırmaya gittim. Lastikçiden dönerken İstinye bayırında debriyaj bitti ve yolda kaldım. 170 TL çekici parası verip servise geri götürdüm.
Ekspertiz ve bakım yapan servisin debriyajın bitmek üzere olduğunu anlamamasını geçtim, bu debriyaj seti için 600 TL parça fiyatı ve 25 gün bekleme süresi çıktı.
Servise getirince sökmeden bakmadan hemen debriyaj seti değişecek, ücreti bu bekleme süresi de 25 gün dediler. Bunu hemen nasıl anlıyorlar? Söküp bakıp sonra bakmak gerekmiyor mu?
İstanbul’daki tüm yetkili Yamaha servislerini aradım. Değişecek parçalar balatalar (7 tane), sac ve yaylar dediler. Bazı servislerde balatalar, bazı servislerde yaylar var. Fakat sac hiçbir serviste yok, Japonya’dan gelecekmiş. Tenere’nin debriyaj setini bitiren ilk kişi ben miyim? Neden ellerinde stok bulunmuyor. EBC gibi markalara yönelmeli miyim? Tam olarak neyi sipariş vereceğimi de bilemiyorum.
Bu konuda tecrübeli Tenere kardeşlerimden yardım bekliyorum. Herkese şimdiden teşekkür ederim.
Satıp cub/elektrikli'mi alsam aceb , 35'e ABS'siz, orjinal orta sehpa/elcik/manet koruma/karter koruma sonradan motor koruma(2.el) , far koruma taktırdım 3 defa serviste yağ değistirttim.(1000/1600/5000), 5600 km filan, alçaltma uygulandı , şinci bu yarma gülü kaça okutmak caizdir?
Kusurlar: Antre/garaja gir çık yaparken elcik koruma yanlarında muhtelif çizikler(belli belirsiz)
debriyaj kapağı üst kısımda 2 cm kadar boyaaşınımı, kontak yuvası içinde birkaç çizik(disk kilidi anahtarı yüzünden)
Durduğu yerde dahi devrilmedi şükür (yatması yok denilen cinsten) , kireçli basınçlı su yüzünden egzoz sağ gri kepte 5cm'e 1cm yarımcm kadar boya sökmesi.
Kaça vereyim , satayımmı kararda veremiyorum satar isem cub yahut elektrikli alırım , zincirli motor(buyuk/orta cc ) almayacağım olursa ilerde şaftlı artık.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Hayirdir Carbon severdin sen motoru?
Merhaba arkadaşlar forumda yeniyim 77 binde tenere aldım 2000 km sonra filan şanzıman dan ses gelmeye başladı vehasıl söktürdüm motoru,şanzıman dişlisi ufaktan gidik rulmanlar bozulmuş,açmışken eczantitirik ve sekmanlaı da değiştircez yüksek km li makina alırken bu gibi durumları göz önünde bulundurmak gerekiyo.
bu aralar baya cansız oldu site :D
Her derdimizi facebook çözünce,forumlara da ugramaz olduk,ondandir...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)