Yuki 250 Spitzer;
http://www.yuki.com.tr/urun/13/yk250-spitzer
Motorun genel kullanıcı bilgilerini bu başlıkta paylaşalım.
Yuki 250 Spitzer;
http://www.yuki.com.tr/urun/13/yk250-spitzer
Motorun genel kullanıcı bilgilerini bu başlıkta paylaşalım.
Motoru Kilis Kanuni bayisinde gördüm.Beyaz ve kırmızı getirtmişler beyaz satılmış ben sadece kırmızıyı gördüm.Üzerine de oturdum valla motor görüntü olarak on numara.Honda cbr 250 falan halt etmiş yanında.Malum zaten yzf 125 in kopyası.Bence 250 liklerin içinde tip olarak en güzeli.Selesi falan çok kaliteli görünüyor.malzemelerin dokunma hissiyatı çok kalitesizmiş havası vermiyor.Ama ben sadece üzerine oturdum.Kullanma fırsatım olmadı.Zaten kağıt üzerinde de çok zayıf bir motor.Belki malzemeler sadece görüntüsü itibariyle öyledir kullanılınca kalitesizliği ortaya çıkacaktır orasını bilemem.Ama satıcı (tabiki de haliyle) motoru öve öve bitiremedi.Yuki' nin çok eski bir firma olduğundan, yıllardır işmakineleri üreten kendini kanıtlamış bir marka olduğundan falan bahsetti.(Evet söyledikleri doğru ama bu motorun kaliteli olduğunu kanıtlamaz Vestel de yıllardır beyaz eşya üretiyor ama ilk çıkardığı LCD TV ler berbat ötesiydi)Sonuç olarak sırf görüntü isteyenler için belki bir alternatif olabilir ama fiyat da 7.000 tl.
Başlığın formatı böyle değiş bilgileride buraya aktarırsan daha doğru olur. En azından bi resim sitedeki temel bilgiler. Tasarım olarak R125 gibi. 250 cc cross motoruda CRF 250L gibi acaba aynı fabrikadan mı çıkıyor honda, yamaha ve yuki
Derbi Gpr 125 -> Sym Joymax -> Honda Forza 300 ABS -> Yamaha X-Max 400 ABS
Valla konuyu ben açmadım.Sayfa zaten vardı ben sadece yorum yazayım demiştim ama dediğiniz gibi olsa daha iyi olacakmış!
Hemen baktım adam haklıymış.Motor ve iş makinaları,dikiş makınaları aynı sitede. http://www.yuki.com.tr/
Adam bana bu motorların çinde üretilmediğini yanlış hatırlamıyorsam Hindistan tarzı bir ülkede üretildiğinden bahsetmişti.Araştırmak lazım bilemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:18 ----------
Yuki motor sitesinden alıntı:
HAKKIMIZDA:
VİZYON
Ürün kalitemiz geniş ürün yelpazemiz ve deneyimli kadromuzla sunduğumuz üstün hizmet politikamız ile faaliyet gösterdiğimiz sektörde farklılıklar yaratarak lider olmak ve bunu korumak.
MİSYON
Konfeksiyon makineleri motosiklet forklift hava kompresörleri CAD/CAM sistemleri nakış makineları dikiş otomatları iğne dedektörleri tele presler buharlı ütüler çok çeşitli dikiş makineleri yedek parçaları apara ve aksesuarları kesim makineleri ve infrared ısıtıcı sektörlerindeki TÜRKİYE ve dünya çapındaki 1000 i aşkın satış noktamızda birçok ülkeden özenle seçilmiş kaliteli markalarımız ve uygun fiyatlarımızla hazır giyim sektöründe düz dikiş punto ve otomat makinelerinden ayakkabı,çanta makinelerine kadar hizmet verebilen çok geniş ürün çeşitliliği ile müşterilerimizin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını beklentilerini en uygun koşullarda karşılayarak satış öncesi satış sırası ve satış sonrası maksimum müşteri memnuniyetine ulaşarak süratli ve güvenli hizmet vermek.
HEDEFLERİMİZ
İstikrarlı bir şekilde büyüyerek çalıştığımız alanlarda dünyanın önde gelen firmalarından biri olmak.
HAKKIMIZDA
1970 yılında Çağlayan da konfeksiyon makinesi ayağı üretimi ile sektöre ilk adımını atmıştır.
1981 yılında Bahçeköy/Sarıyer deki imalathanesinde bünyesine motor üretimini de ekleyerek yoluna devam etmiştir.
1990 yılında konfeksiyon makineleri ithalatının başlatılması ile büyüme grafiği hızla yükselmiş ve Konfeksiyon makineleri sektörünün lider kuruşlarından biri haline gelmiştir.
1994 yılından beri hizmet vermekte olduğumuz Merter binamız faaliyete geçtikten sonra,
1999 yılında Trakya Serbest Bölgede 10.000 m2 kapalı alana sahip Germi Tekstil ve Konf. Mak. A.Ş. ile Serbest Bölgelerin ithalatçıya ve ihracatçıya sunduğu imkanlar müşterilerimizin hizmetine sunulmuştur.
2004 yılında Hava kompresörleri ithalatı,
2006 yılında Motosiklet ithalatı
2007 yılında başladığımız Forklift ithalatı ile birlikte ürün çeşidimiz her geçen gün artmaktadır.
Northphenix Nakış makineleri ve Optiteks çizim programları satış ve eğitiminde uzman kadromuz ile hizmet vermeye devam etmekteyiz.
2008 yılından itibaren faaliyetlerimiz 32.000 m2 alana sahip İkitelli Merkez binamızda devam etmektedir.
2008 yılında üretim alanlarımıza Motosiklet üretimini de ekleyerek bu alanda da atılımlarımız devam etmektedir.
Bir çok dünya ülkesinden özenle seçilmiş; Yuki Special, Typicali Pegasus, Yuki Motor, Oshima, UniSun, Dino, Easement, Kingsun, ECLS-Suzuki, Daimoku, Jiann Lian markarı ile 1000 i aşkın satış noktamız mevcuttur.
Satışını gerçekleştirdiğmiz tüm ürünler için bol miktarda orijinal ve Tayvan Yedek parça stoğu bulunduran firmamız; ihtiyaç duyduğunuzda dünyaca ünlü; Strong H, Ano, DoEc, Desherg, Red Arrow, Huajie, Golden Egagle, Touro Tesoura, Dino, PrintTex ile diğer yedek parça, iğne, aparat ve sarf malzeme çeşitlerini uygun fiyatlarla hizmetinize sunmaktadır.
Satış sonrası müşteri memnuniyetini ön planda tutma çabamız ile tüm ürünlerin satış sonrası Tamir bakım ve onarım hizmetleri verilmekte ve ürünlere 2 yıl garanti sağlanmaktadır.
Merhaba başlığı ben açtım ,Spitzer 250 arjantin menşeyli Zenilla 250 R diye bir markanın G-MAX 250 R diye dünyada satışı yapılan çin üretimli bir motor 250cc ,20hp güce sahip tek silindirli ve hava soğutmalı bir motor ,ön araka disk fren ve karburotörlü şimdilik kalıma gelen teknik bilgileri bunlar,
Evet malzeme kalitesi konusunda diğer menşeylilerinden çok daha kaliteli YUKİ forklift ve iş makinaları üreten,tekstil makinaları üreten bir firma ve 15000-20000 tl arasında büyük cc ATV ler ve küçük scuter motorlar yapan bir firmanın ürettiği bir motor ben şu an itibariyle 900 km deyim 300-600-900- 1500 km lerde yağ değiştirliyor rodaj zamanı daha sonra bakımları 1500 km de bir ilk aldığım günden bugüne motor her yönden çok değişti titreme azaldı vites geçişleri çok rahat ,hiçbir şekilde hararet sorunu yok kısacası ben şu anlık memnunum bir kaç resim ekleyip başka bir başlıkraki linki kopyalıycam motor hakkında daha detaylı bilgiler bu başlıktada vardır.
Motordan birkaç kare;
Motorumla alakalı tecrübelerimi bu linkte paylaşmıştım;
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/115199-yeni-motorum-yuki-250-spitzer.html
Motorumla alakalı sormak istediğiniz hertürlü soruda yardımcı olabilirsem sevinirim.
Yarı durgun olmamalı deniz; ya durgun olmalı,yada kudurmalı..
Bu motosikleti almadan önce CBR 250R kullanmıştım, hoşuma da gitti ve 1 ay sonra kredi başvurusu yapıp almak istiyordum. Bir anda bu motosiklet beni kendine çekti ve herşey bayram öncesi cuma günü sadece 15 dakikalık sohbetin ardından son buldu. Almaya karar verdim, peşinatımı verip motosikletimi daha perşembe günü gecesi (22 Ağutos) teslim aldım.
Şahsıma özel gördüğüm şuanlık tek tek artılarını ve eksilerini yazacağım, bunun içinde elbetteki zaman gerekiyor
Şimdilik (eksileri)
- Tabikide fabrika çıkışı DURO lastikler Çok kötü değil ama iyi de sayılmaz. Kuru zemine gerçekten hakim fakat lastiğe tükürsen kayıp gidecekmiş tereddütüne düşüyorum bazen.
- Tek ayak sola yatırma. Biraz dik gibi duruyor, aklım fikrim onda. Acaba düşecek mi
- Arka balata ayarı. Sanırım birazcık sıkı, ciyak ciyak ötüyor bazen
- Vites geçişleri birazcık sert, bu da zaman geçtikçe açılacak. Tamamen servis bakımları ve yağa bağlı açıkçası
(Eksileri bu kadar, abartarak yazdım )
+++Artıları
- Gösterge panelinde "YOK" yok. Hava soğutmalı motosiklet olduğu için bir tek hararet göstergesi yok ki o da normal. Benzinden vitese, devirden KM ye, akü şarjından, tripmetresinden saatine kadar her şey koymuşlar.
- İnsanı gerçekten tatmin eden aslan kükremesi denilen egzoz sesi var.
- Kullanımı gerçekten rahat.
- R125 teki gibi selesi kötü değil, sabit durabiliyorsun
- Memnunum
İlk çektiğim fotoğrafları atayım...
Sormak istediğiniz sorular varsa buyurun sorun, cevaplayabilirim
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
Bundan sonra spitzer paylaşımları burada olacaktır
Benim oğlan
Motorun eksileri :
Lastikler çok kötü hele ısınana kadar çok kaydırıyor.
7-8 bin devirden sonra titreşim başlıyor.Ama bu benim için çok değil daha önceki motorum daha titreşimliydi
Frenler iyi sayılır ama lastiklerin kötü oluşu firenleride olumsuz etkiliyor.
Üzerindeki zincir kötü gözüküyor , üzerinde korozyonlamalar var.
Büyük orta amortisör yaylanınca gıcırdıyor,vitesler çok sert takılma olmuyor geçiyor ama zor geçiyor.
---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 18:16 ----------
Egzoz sesi
Hay maşallah garaoğlana Siyah rengi çok dikkatimi çekiyordu fakat hayallerimde hep beyaz bi motosikletimin olmasını istemiştim Bu gerçekleşti ve şuanda motosikletin kırmızı rengini de gördüm ve eridim bittim ben :D :D
Diğer arkadaşlara da bu konu hakkında yardımcı olalım. Sormak istediğiniz sorular varsa buyrun cevaplayalım
Bu arada kullanma kılavuzunu okudum tamamen.
Fabrikanın vermiş olduğu ince ince bilgiler var. Bunları direkt olarak yurtdışında araştırma yaptım ve net sonuca ulaştım.
Gaz kolunu 4/4 lük bir parça olarak görün. Rodaj döneminde herşeyi bunun üzerine doğru çekmiş. 6.500 d/d yi son yer olarak belirtmiş.
İlk 300 KM içerisinde 4/1 ayarında gazı kullanın demiş. Yani "Çok fazla gaz vermeyin, hem silindir - piston yerine otursun, hemde az yakmasının temellerini burada atın" gibisinden bir cevap sunmuş. Bana çok mantıklı geldi. 6500d/d maksimum üzerinden olacaksa silindir piston tamamen yerine oturacak, düşük devirler ve kompresyon motorun açılmasını sağlayacak ekstra olarak çok gazı çekmeyip ihtiyacı olduğu kadar benzin hava karışımını gönderdiğimiz için motor düzenli devir ve ihtiyacı kadar yakıtı kullanacağı için fevkalade bir rodaj süresi olacak. Hem uzun ömürlülük hemde yakıt cimriliği adına
Bu arada motosikletimin içine 0 aldığımda az bir benzin koymuştum 1 litre falan. Sonra benzin istasyonuna gittim ve 50 TL lik benzin aldım. Rodaj döneminde çok yakar motosiklet dediler. Baktım hesapladım. 200 KM ye ulaşmış durumdayım şu anda ve yanılmıyorsam yarım depoya yakın benzin daha var, bana gerçekten ekonomik geldi. 50 TL ye 10 litre civarı benzin alınıyor takribi 200 KM yol yaptım ve yarım depoya yakın (gösterge ve kapağı açıp baktığımda) benzin görünüyordu.
Ekonomik bir motor olduğu kesin Daha rodaj döneminde böyleyse ben ilerleri düşünemiyorum açıkçası
Son olarak bu 1000 KM ye kadar (son servis bakımı) bolca vitesleri değiştirin diyor. Vitesin sert olmasını ve geçişlerde nadiren takılmasını buna veriyorum. Önce yuvalarına yerlerine oturtalım, ardından zaten ben buradayım diyecek
İlk günler anahtar yuvasına oturmuyor, sanki başka motosikletin anahtarını vermişler sanıyordum :D Şimdi sıkıntı yok, takır takır işliyor :D
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
Hooop Canlandıralım bakalım burayı biraz
Motosikletim için park sıkıntısı vardı dışarıda ve son çare olarak apartmanın içerisine almayı güvenli buldum Yazın sıcaktan ve güneş ışığından, kışın soğuktan ve kardan en iyi şekilde böyle korunacağından adım gibi eminim Apartman kapısı çelik kapı ve en yüksek güvenliğe sahip. Üstelik 01:00 dan sonrada alarm devreye giriyor. 3 katlı ve bize ait apartman olduğundan ben problem olarak görmüyorum açıkçası
Bu arada 250 KM yi geçtim. Motorun yağını ve genel sistemini kontrol ediyorum en ufak aksaklık dahi yok. 6.500 max d/d civarlarında 4/1 oranında gazı çekiyorum. Bugün denedim. 7000 devirde 5 viteste 85 - 90 KM hızları çok rahat görüyor. 300 bakımından sonra 4/2 oranında yeri geldiğinde gazı çekerek bu hızı 110 KM ye rahat rahat taşıyacağından adım gibi eminim Rodaj sonuçta bu. Kötü alıştırmamak gerekiyor :D :D :D
Titreşim 7000 d/d ve başlıyor fakat bu titreşim motosikletteki güçten gelen hoş bir titreşim. Lastikler yola ısınınca mükemmel olarak yolu kavrıyor. Virajlar güvensiz değil lastikler ısındıktan sonra mis gibi virajı alıyor ve güvensizlik vermiyor. Islak zeminlerde çok tehlikeli yalnız, o konuda güven vermiyor asla. Islak zeminler için Michelin'in özel bir lastiği varmış. Islak zeminlerde 2 kat daha yol tutuşuna sahip. Sanırım o lastiklerden alacağım bakalım
Paylaşım ve sorularınızı bekliyoruz, bu arada fabrikasına gitmeyi planlıyorum, bakalım yedek parça durumu nedir :D :D Doğru bilgi demek güven demektir bana göre ;)
ya size sormak istediğim bu motorun öyle çin malı falan diye buyuk bir eksisi varmı birde motorun çekiş gucu nasıl
Merhaba Arkadaşlar ,
Motorlarınız ile ilgi paylaşıma devam ederseniz çok iyi olacak . Bu aralar bende başlangıç motoru olarak Yuki ve Megelli arasında kaldım . Fİyat olarak Yuki çok daha uygun görünüyor ancak ben ilk motorum olacağından ve hiç konuyla ilgili bilgi sahibi olmadığımdan sizi takip etmeye çalışıyorum. İzmir de Spitzer sahibi olan var mı ? motoru görme imkanım olursa çok sevineceğim şu an hiç bir bayii de mevcut değil.
Fazla probleminin yazıldığını görmedim ancak sizlerin daha fazla yorumda bulunması daha aydınlatıcı olacaktir.
selamlar
Mekanik ve teknik olarak henüz öyle aşırı bir eksisini görmedim olanları yazdım zaten ama en büyük hatta çok büyük eksisi servisi.Daha doğrusu servis denen birşey yok.Norman apartman altı motorcular camına yuki yazıyor al sana yuki servisi.
Servisdeki adama dedim abi orta amortisör çok gıcırdıyır yapar o , şu şöyle oluyor diyorum - olur öyle diyor
Şunu da söyliyeyim motor güçlü bir motor değil 223 cc ve sadece 19 hp.Aşırı güç ve hız beklemeyin.
Kanuni motorumla ufak bir kaza yaptım yoksa dün top speed videosu çekecektim artık ellerim iyileşince
Ey insan ! Yalnızlıktan şikayet etme sakın ! Öyle bir dostun var ki; şah damarından yakın...
Megelli motosiklet nedir, neyin nesidir bilmiyorum açıkçası bir bilgim yok. Başlangıç motosikleti ile ilgili bilginiz var sanırım Bildiğinizi varsayarak anlatıyorum. YUKI Spitzer 250R biraz yüksek seleye sahip bir motosiklettir. 1.74 boyum var ve 2 ayağımın %40'ı yere basıyor. İkinci olarak lastikler. Kuru zeminde fevkalade tutuşa sahip seni tükürüp atmaz bir kenara ama ıslak zeminde ölüm makinasına dönüşebilir her fabrika çıkışlı motosikletin lastiği gibi. Dediğim gibi motosikletim henüz 300 KM ve bir eksisini görmedim abartılacak şeyler haricinde.
Motosikletim neredeyse 300 KM. Çin malı diye ön yargıyla girmedim motosiklete. Şuan için gerçekten hiçbir eksisini görmedim, ilerde görürsem direk yazarım. Rodaj dönemindeyim motosikletimle yüksek devirlere çıkmadım. Şu konuda açık konuşabilirim sen benzini ver o her türlü çekiyor :D Yüksek devirlere çıkarken bile (5000 - 7000 d/d arası) çok inatçı ve hırçın bir çekişi var motosikletin. Güçten gelen bir titreşimde oluyor tabi fakat bu rahatsız etmiyor, aksine hoşuna gidiyor insanın
Servisleri İstanbul'da bayağı var açıkçası. Başka da bir çare olmadığından şahsen garantisi bitene kadar kaliteli bir usta bulacağız :D Bu arada geçmiş olsun aman dikkat et.
.
.
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
teşekkür ederim yuki diye ön yargıya kapılıp yzf R125 almayı düşünüyordum ama şimdi 125 lik motora o kadar para vermeye değmez diye düşünmeye başladım motor hakkında söyledikleriniz güven verdi bana sıkıntı yaratacak bir eksisini göremedim sanada geçmiş olsun bu motor çok merak ediliyor forumlarda falan çok konuşuluyor ama hiç adam gibi video yok bir kaç tane koysanız çok iyi olur aslında... birde fiyat olarak ne kadar verdiniz 7,200 diyor burdaki bayisi
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:22 ----------
ha birde benzin deposu plastik çok tehlikeli tarzında şeyler yazan var pek inandırıcı gelmedi ama genede bi sorayım dedim
Yuki bence çok güzel bir ürün ve anladığım kadarı ile zaten bu makine yamaha nın fason üreticisi tarafından üretiliyor ! kronik bir problem i şu ana kadar bildirilmedi. Aynı zamanda dünya genelinde de bir çok satışı mevcut. Benim bulabildiğim bir kaç marka var videolarıda alttadır. Hatta bu aralar Kadırga ismi ilede piyasa ya farklı renkleri sürüldü , Yuki firması ile alakası yok ancak sanıyorum aynı fabrikadan ithal edilmiş. Mavi ve turuncu renklerine bayıldım . Servis ağı daha geniş olduğundan Yuki yi tercih ederim.
125cc bir motosiklete en az 10.000 TL bende veremezdim açıkçası. O yüzden YUKI yi seçtim. Fabrikası İstanbul İkitelli'de. Çok sayıda yetkili servisi var fakat her servise güvenmemek gerekir çünkü birazcık çıtayı düşük tutmuş diye düşünüyorum. Sonuçta ducati'de bile olsa usta diye anılıp tulum giyen ve eli paslı adama bu işin ehli diyemeyiz işçiliğini ve hizmetini görmeden 350 KM oldu ve bugün ilk bakımına gideceğim. Bu arada 110 KM/h yi gördüm tam olarak 5 vites 8000 - 8500 d/d aralığında. Motosiklet öyle bir şey ki versem gazı daha gidecek Rodaj döneminde olduğu için devir aralıklarını kısa tutuyorum, bu bakımdan sonra 1 derece daha çıtayı arttıracağım.
Video kısmında ise sanırım maaş günü geldikten sonra bir video için kamera falan alacağım bakalım Yada stabil haldeyken videosunu çekeceğim başka yapacak bir şey yok Boynumda da fotoğraf makinesini gezdirmek istemem yani kamera almak daha mantıklı :D
Ben senetle aldığım için 15 Vadeli ve vade farklı fiyatı 10.000 TL yi geçti. 700 700 ödüyorum. 7200 TL sadece motosiklet için iyi fiyat, plaka sigorta vergisi falan 8000 TL yi bulabiliyor. Fiyat güzel gerçekten. 2013 model olmasına dikkat et yeter
Deposu içinse depoyu inceledim. Dışı sanki fiberden yapılmış plastik yada dandik bir şey değil yani. Onunda içinde ekstra olarak çelikten yapılmış bir hazne var. Yani bence adamlar kafayı kullanmış. Motosiklet devrildiğinde (Allah göstermesin) yere çarpmanın etkisiyle en fazla dışarıda harici kabuk görevi gören fiber çatlar kırılır, içerideki depoya zarar vermez. Diğer motosikletlerde bildiğin üzere direk demirden yapılmış yada sac malzeme kullanılmış depolar var. Düştüğünde direk ezilme tehlikesi ve patlama tehlikesi var. Depoyu değiştirsen en az 300 TL karenajı değiştirsen en fazla 150 TL
Evet, dediğiniz doğru. Bu motosiklet aynı kasa ve aynı özelliklerle Rusya, Arjantin, Japonya, Çin, Bir kısımda İtalya gibi farklı ülkelere de ihracatı yapılıyor(kısmi araştırma). Dünyanın tercih ettiği motosiklet var, her ne kadar çin malı da olsa bu kötü olacağı anlamına gelmez. Sadece diğerlerinden biraz daha kibar ve narin davranış ister vesselam Kadırga isminde bende görmüştüm, tipi falan dikkatimi çekti fakat 2012 nin kasası var onlarda. O zamanın renklerini seçiyorlar. Egzozundan dahi fark ediyor tasarımları ve model yılları
Muhammet arkadaşımız video kamera almış, o da çekecek sanırım. Bende çekmeyi planlıyorum fakat makine araştırıyorum bu aralar. Hem bütçeye uysun hemde görüntü ve ses kalitesi iyi olsun
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
sele yüksekliği yzf r125 ile aynımı yoksa daha mı alçak
YZF R125 in sele yüksekliği 82 cm. Açıkçası şuan ezberimde yok ama daha düşük olduğunu sanıyorum. Çünkü YZF R125 kullandım ayaklarım daha çok askıda kalıyordu. Bu arada boyunuzu bilmem gerekir Benim 1,74 boyum var ve 2 ayağım yere değdiğinde tabanının %40 - %50 si yerde hafiften yatırsam 1 ayağım tam yere basıyor, sorun olmuyor yani.
Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)