hava alma işini de biraz belirteyim,
antifriz koyulan yerin kapağını açık bırakıp biraz çalıştırıyorsun. o kadar.
sıcaklık ibresi;
normalde alltan ikinci beyaz çizginin üzerinde,
sıcakta ve sıkışık trafikte son beyaz çizgiyi aşmıyor.
hava alma işini de biraz belirteyim,
antifriz koyulan yerin kapağını açık bırakıp biraz çalıştırıyorsun. o kadar.
sıcaklık ibresi;
normalde alltan ikinci beyaz çizginin üzerinde,
sıcakta ve sıkışık trafikte son beyaz çizgiyi aşmıyor.
22.sayfadakı resimde ısaretledıgım devırdaımın oldugu bolgeye gelen hortumda kılcak bır delık yada catlama var.bu sabah ıyıce motorun altına ınıp yatıp baktıgımda gordum.sanrım ust seleyı sokup alttan ve ustten hortumu cıkartıp aynı ebatlarda bır hortum alıp takmak gerekecek.servıse gıtsem bırgun yatar moot sıcakken yapılacak ıs degıl.ıyısımı sabah ben sokup arabayla atlayım hortumu alayım ve kendım takayım ınsallah elımıze yuzumuze bulastırmayız
üst seleyı soktuk ve bahsettıgımız hortumun kelepcesının gevsedıgını oradan da asagı su verdıgını gorduk.kelepceyı sıkıstırıp ust seleyı yerıne taktık, yola devam
geçmiş olsun.
evvelden yazmışımdır ama konusu geçtiğinden yine belirteyim.
geçen sene soğutma sistemi ile ilgili bir sorun yaşamıştım.
sorunu bulmaz biraz vakit aldı. servis tespit edemedi. (küçük yerde yaşamanın dezavantajı)
radyatörden motora giren kalın hortum, giriş yerinde, metalin üstüne oturup kelepçelendiği yerde 1 cm kadar dikey çizgi şeklinde aşınmıştı.
basit bir şekilde çözüldü.
S.a motorcu arkadaşlar.yetkili servisin bile cözüm bulamadığı bir sorundan muzdaribim. Yardımı dokunacak yorumlarınızı bekliyorum.
2016 joymax 250i kullanıyorum,motorun varyatör kapağının altından yağ geliyor. Arka jant simsiyah oluyor 2 kere arka dişli bölüm keçesi değışti sorun aynı.
Motor gözle görunur bir yağ eksiltmiyor.ne motor.yagı nede şanzıman yağı.
3. Bir yağ yerimi var anlamadım.
3 ayrı tamirci ve yetkili serviş bu yağ kacağının sebebini bulamadılar motor daha 12 bin km de
Sanırım ön varyatör değil arkada debriyaj bölümünden yağ sızıyor. Oradan ancak şanzıman yağı gelebilir. Yada varyatör milinde fazla bir yağ varsa sızabilir. Şanzıman yağı değişiminde çıkan yağda eksilme olup olmadığını kontrol edebilirsin.
Benim sıfır aldığımdan beri(XCITY250) arka jantta damlalar şeklinde yağ gördüğümü servise söylemiştim. Sorun yok demiştiler. Şanzıman yağını her 3 binde yenileyerek kendime göre önlem almıştım.
Servisten bu yana en az 100 mlt yağ kacırmış olması gerek ama şanziman veya motor yağında eksilme yok
Sorun şuki kayış da yağa bulanıyor tork yarı yarıya düşüyor yoksa uğrâşmam bende
3 tamirci ve yetkili servis sorunun kaynağını bulamadı malesed
Beyler Merhaba,
Gidon aynası olarak ne önerirsiniz?
PCX aynası diyorlar ama hiç motor üzerinde göremedim.
Kullanan var mı veya başka ayna tavsiyesi olan?
bende bu aralar hararet sorunu yaşıyorum bir kaç yere gittim yapamadılar en sonunda devir daim keçeleri dendi devir daim kapağından sızıntı yapıyodu bakalım sonuç ne olucak.
devir daim keçeleri sonra contaları değişti ama hala hararet üst beyaz çizgiye geliyo kafayı sıyırıcam
bu konulardan çok anlamam,
benim aklıma gelen;
hararet müşürü fanın geç devreye girmesine sebep olabilir. devir daimde bir yerde kirlenme olabilir.
eğer kartal'a yakınsan altan motora bir uğra, bugüne kadar problemler konusunda oldukça faydalarını gördüm.
yardımcı olacaklarına eminim, olur da iletişimde sorun yaşarsan barış'ın selamı var dersin yardımcı olurlar.
radyatör temizliği yaptırdım normale döndü 2. beyazla üstündeki mavi çizgiyi aşmıyor artık
Joymax z
3 ayda 5300 km yol yaptım. Nereleri gezmedim ki.. neler yaşamadım ki yollarda.
Motordan memnunum. Motorunun her parçası joymax 250i ile aynı dedi usta. Bu güzel bir şey.
Selamlar.
Merhaba,
Ben de foruma yeni üyeyim. Motorum 2016 model SYM Joymax 250 i
Birkaç konuda birkaç birsey danışmak istedim
1- Motorumun gösterge panelindeki Voltajı , Km bilgisini gösteren yuvarlak gösterge ışığı mavi iken bu sabah turuncu olduğunu farkettim. Komple panel değiştirmek mi gerekli. Bilgiler çalışıyor ama sorun yok, sadece ledi gitti gibi.
2- Ben Castrol Scootek kullanıyorum yağ olarak 3000 - 5000 civarı da degistiriyorum, bu yağ mıdır sizce
3- Lastik olarak Anlaş Tournee aldım, 2 yıla yaklaştı, yılda 5000 km yaparım ort. , yazın iyi ama ıslak da kötü , michelin city grip denemedim, farkı yaşayan var ise bilgi rica ederim
4- Motor 42000 km de, servis segmen atalım diyor, test etti geç hızlanıyormuş ama ben son hız 140 km gordum, gerdk var mı sizce,
5- Bu motorlarda amortisör bakımı yapmaya gerek var mı, arka ayar 3 de ama sanki sertleşti tümseklerde çok sert geçiyor gibi
6- Bu motorda varyatör sanırım çabuk kirleniyor, titreşim temizlik sonrası kısa sürede geri geliyor
Şimdiden tşk.
mehmetseza usta iyisini bilir, anladığımı düşündüğüm kadarı ile;
1 - gösterge çalışıyor ise sorun olacağını sanmıyorum, yine de sadece gösterge ledlerini tamir ettirmek daha mantıklı.
2- yağ için 3000 km öneriliyor, castrol iyi yağdır ama detayını bilmiyorum.
3- anlas kullandım, city grip ile arasında fark var. imkan var ise city grip2 derim.
4- segment itibari ile bu makineler konfor odaklıdır, bundan dolayı fazla zorlamamak lazım, ağır bakım olarak kontrol ve gerekli parçaların değişimi önemlidir. bakım tablosuna riayet etmeye çalışın.
5- hiç yapmadım, sert ise kademe ayarı değişebilir. uzun zamandır dokunmadım.
6- her bakımda varyatörün temizlenmesi iyi olur. ön ve arka varyatör parçalarını da kontrol etmek gerekiyor. zamanında jcosta kullandım, ciddi anlamda katkısı var. 180 euro idi aldığımda şimdi ise 2000 liranın üzerinde.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)