Merhaba arkadaşlar 52.180 km'de ustaya gittim ve motoru açıldı silindir ölçüsü vs durumu iyi göründüğü için sadece sekman değişti. Umarım bi 50.000 km daha sorunsuz binerim
Merhaba arkadaşlar 52.180 km'de ustaya gittim ve motoru açıldı silindir ölçüsü vs durumu iyi göründüğü için sadece sekman değişti. Umarım bi 50.000 km daha sorunsuz binerim
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
cok basıt bır soru soracagım cesıtlı forumlarda okudum ama hesap yetenegım yok bu ıtıbarla burada danısmakıstedım.19 volt cıkıslı bır laptop sarj adaptoru 12 v 10,5 amperlık bızım akulerı şarj eder mı?
19V çıkışlı bir laptop bataryası genellikle +3A gibi bir çıkış amperajına sahiptir.
Doğrudan bağlarsanız hem voltaj hem de amperaj yüzünden hem batarya hem de adaptör kullanım dışı kalabilir. Onun yerine bir voltaj regülatörü ile birlikte kullanırsanız sonuç alabilirsiniz.
Örneğin aşağıdaki gibi bir modül ile voltajı 14V' a düşürmeniz yeterli olur.
Şimdi sorun amperajın yüksek oluşunda. Normal şartlarda bir motosiklet aküsü için 0.8/1A şarj akımı önerilir. Hızlı şarj genellikle 2A ile bir saat gibi bir sürede tamamlanabilmektedir. Oysa siz 3A gibi bir değeri uygulayacaksınız. Akünün ömrünü ciddi şekilde kısaltacaktır.
Hepsini bir kenara bırakırsak laptop bataryaları NiCD veya LiPO cell kullanan batarya paketleridir, şarj cihazı da bu tip bataryalar için tasarlanmıştır. Oysa bizim bataryalarımızın büyük bir çoğunluğu asitli bataryalardan oluşuyor. Diğer bir deyişle şarj değerlerini bir şekilde uyuştursak dahi şarj cihazı bizim bataryayı şarj etmeye uygun bir cihaz değildir.
Tabi ki bu şarj edemez demek değil. Elinizde kenarda bulunan eski bir şarj cihazı varsa ve onu kullanmak istiyorsanız neden olmasın Ama modül ile birlikte kullanmayı, mümkünse amper düşürmek için tedbir almayı ihmal etmeyin
akü şarjına ılıskın bılgıler ıcın cok cok tesekkurler
Teşekkür ederim yardımınız için havalar ısınınca motosiklete binme şansım oldum hemen hemen hergün. Kendine geldi akü olsun ateşleme olsun. Kış aylarında sık çalıştırılmayınca bu tür olaylarla karşılaşılıyor bu modelde sanırım kendi çıkarımlarım bu yönde gördüğüm kadarıyla :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------
Aynısı oluyor birebir aynısı anlatmak yazı ile ifade etmek istedğim tam olarak buydu
Kaza Anında Seni Korur !
motorla cıkıp gezemedık bızım aku yıne off
sımdı ataba at-618 sarj adaptoru buldum taktım sarsa 6 saat bır dolsun kendıne gelırse ıyı gelmezse yenı bır aku alacagız
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:10 ----------
https://urun.n11.com/aku/sym-joymax-200-aku-uyx9-bs-12v9ah10hr-kuru-aku-P312829868?gclid=Cj0KCQjwg73kBRDVARIsAF-kEH9GSK7q94SoGGo-g9JO6dLnZOh7tiXrOPwOk4mBXR29R_gOCWfxxTAaAiEyEALw_w cB&gclsrc=aw.ds
https://urun.n11.com/aku/abus-12-volt-95-ah-yt12a-bs-motosiklet-aku-250-joymax-P173690798
alacagımız aku de yukarıda lınkını paylastıgım akulerden bırı.buna ılıskın yorumu ve deneyımı olan varsa ve paylasımda bulunursa cok sevınırım
Merhaba
Ben de arayış içindeyim ama fiyatlar çok değişken. Genelde n11.com'dan alışveriş yapıyorum. Karşıma çıkan fiyatlar ortalama 175-450 arası
1 kere alıp pahalı almak mı mantıklı yoksa ucuz alıp 1 veya 2 kış sonra yenilemek mi mantıklı emin olamadım. Kullanan arkadaşlar görüp yazar belki fikir sahibi oluruz.
Abuş: 175 TL
VLM: 270 TL
Varta: 380 TL
Unibat 385 TL
Yuasa: 450 TL
ben sımdı bu abus motorla gorustum anteple, benı ankara ıcanadolu bolgesı satıs sorumlusuna yonlendırdıler bır goruseyım bılgı paylasacagım buradan
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
cok ılgılı bır fırma ıcanadaolu bolge sorumlusu ve fabrıka ıle yenıden gorustum carsmaba gunu ıcın tekraradan gorusecegız hesaplarına eft gececegım adrese yollayacaklar fıyat da carsamba bellı olacak ama ınternttek fıyatların altında oalcak dusuncesındeyım
bende eski abuş akücülerdenim son akümde beni üzdü malesef belirtmek isterim,
8 ayda aküm gitti 6 ay garantili dediler işlem yapmadılar satıcı beyfendiler.
agility city 125 ve kawasaki z750s motoruma takmıştım kawasakide 2 yıl kadar gitmişti
joymax da 8 ayda tırtladı malesef
abuş diyip geçmeyiniz zira huawei ye yaptırılıyor diye biliyorum ismi daha artistik olsa çok iyi satardı bence vlm yi de sallardı sanıyorum.
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
benım suan uzerındekı akunun degerı 12.26.
1.8 amperlık ataba at-618 aletıle sarj edıyoruz 14.74v olcuyoruz
akuyu cıkartıyoruz yarım saat sonra yıne 12 lı degerlerde
sanırım akumuz olmus.
sımdı bırkac vıdeo ızledım
akunun ıcını acıp saf su ılave derek akuyu kurtarma sansını anlatıyorlar
kımısı de karbonat eklıyor akunun ıcıne
sımdı sarjda aksam eve gıdınce 1 saat bır bınecegım motora sonra ıkı gun yıne bırakacagım calıstırmadan
eger ölüyse belkı su ılave etme yontemını dener belkıde yenı bır abus aku denerım
sansızmıza artık ıyı mı cıkar kotumu bakacagız
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:44 ----------
evet akuyu actık
toplam 12 adet goz var 6 adedı buyuk 6 adedı kucuk
saf suda vardı elımızde enjektorle ıcıne dolduracaktık resımlerı cektım burdan paylasarım
ancak akunun arkasında acmayın sulfurık asıt elıne gozune sıcrayabılır yazıyor
treddute dustuk bunun ıcıne sulfırık asıt mı koymak gerek saf su mu bılemedık
yardımcı olur musunuz???
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------
akucuye sorduk saf su koyulur dedı.suyu koymak ıcın 6 sarden ıkı yer var dedık ya...
uzerınde ıngılızce acmayın yazan tırnaklı ınce bır tornavıdayla kastırdın mı acılıyor dıger yer ıse preslı
bız bılmeden preslı yerı de kestık hıc gerek yokmus, usturuplu kestık ya yarın japonluyacagız
ve yarın yıne sarja takacagız.eger olursa tum detayları nerden acılıyor ne konuluyor paylasmıs olduk
eger olmuyorsa da salak salak ıs yapmıs olduk.
ıkısı durumda yararlı oldu foruma
eger ısı cozduysek bır ıhtıyacı olanlara yardımcı olur
eger yanlıs ıs yaptıysak forumu bıraz guldurur
bua rada uzerınde yazıyor 25-30 cc dıye tam 30 cc saf su aldı
demekkı bızım akude hıc su kalmamıs plakalar ölmus olabılır
yarın bır ıkı saatlık sarjla anlayacagız bakalım
yıne paylasım yapacagım atabılırsem resımlerı de atacagım
ıyı aksamlar
merhabalar üzerinde açmayın yazan aküler açılmaz su yada asit ilave edilmez.
videolarda gösterilen üzerinde açılmaz yazan aküler için söylüyorum hepsi boş iş
sizin aküden de ne yazık ki bişey olmaz artık olan canıda gidecektir.
şarj akımı ile akü güçlenir şarjdan alınınca şarj esnasındaki voltajları görmek pek mümkün değildir.
otomobil akülerinde de bu böyledir.
siz akünüzü yenileyin kafanız rahatlasın ben öyle yaptım efendim
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
eski bir motorcu abimin tavsiyesi üzerine hollanda malı landport diye duyulmamış bir akü aldım
380liraya patladı
LP Motosiklet Aküsü YT12A-BS
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:14 ----------
akü kurulumuyla ilgili video koyalım
https://www.youtube.com/watch?v=LrPGYGpDr6w
evet bızım akuden bı cacık olmadı aku sarj tutmadı.yazdıgım herseyı unutun ölmüş akünuzu atın gıtsın
ınternetten ABUŞ 12 VOLT 9.5 AH YT12A-BS modelını sıparıs verdım
fırmanın anteptekı fabrıkası adanada bır bayıye yonlendırdı kargo su bu astarı yuzunden pahalı ınternetten 170tl kargo dahıl sıparıs verdım olculerı bırebır aynı.akunun kalıtesını performansını gorecegız
yuasa'dan şaşmamak lazım,
yalağuz fiyatları da ortada.
şahsi soğutma problemimi yine şahsen çözmüş durumdayım,
radyatörden motora giren kalın hortum giriş yerinden sıvı kaçırdığını tespit ettim.
hortumun ucunda bir deformasyon olmuş,
1-2 cm kesip yerine monte ettim,
bu arada bütün sıvı döküldü,
tamamladım, bir yerde "radyatöre sıvı doldurduktan sonra radyatörün ağzı açık kalacak şekilde biraz çalıştırın havası alınsın" yazısını gördüm (sym'nin kendi web sitesinde),
öyle yaptım,
sorun çözüldü gibi duruyor.
şöyle bir ilan gözüme çarptı
hava filtresi için 30 tl yazılmış,
Denizli'de, orada oturan var ise elden kontrol ederse iyi olur ,
bir iki tane sipariş vereceğim.
son bakımda yağ olarak motul 5100 kullandık,
motorda bir rahatlama oldu sanki.
şimdi kayış konusuna alternatif arıyorum,
son olarak dayco marka takıldı, standart hızında bir miktar düşüş oldu.
sanırım 34.000 km'yi geçtim.
son sürüş biraz ilginç oldu,
100 km altı ortalama hız ile benzin tüketimini (yanlış hesaplamadıysam) 2,8 lt olarak hesapladım.
sakin ve şehirler arası tüketimidir,
şehir içi de var (İstanbul trafiği değil).
can't be worried about that shit. life goes on man.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)