yol lastiği takmam bisey degistirir mi peki hocam
yol lastiği takmam bisey degistirir mi peki hocam
benim motor bu camurlukla atıyor orjınal camurlugu daha kısa idi taaa yuzume kadar atıyordu camuru.
orjınal ve değişim sonrası hali
tabi ön tarafını dahada asagını indirdim.
ama yol lastiğiyle nasıl olur bilemiycem dediğim gibi kullanıcı yorumlarını beklemenizi öneririm.
benimkiler ön bilgi olsun size
cok saol hocam ikinci camurlugu nerden aldiniz.
kuba str çamurlugu 60 lira civarı bişeydi
str icin muhtesem yorumlar var onu da cok arastirdim aslinda ama 15 beygirmiydi neydi. kuvvetle muhtemel tek egzantirik 2 subapli bir motoru vardir. crf masallah cok guclu bir abinin motorunu killandim sagolsun bana fazlasiyla yeterli geldi guc olarak. tekrar yardim icin teşekkurler.
bu arada ben de bi crf paylasimi yapayim belki onceden paylasilmistir ama crf yle cok oynayan birisi blog gibi yazmis
http://www.rickramsey.net/CRF250Lmods.htm
ben zaten daha önce arastırmıstım bu blogu,
suan crfsonly.com da 305 cc bigbore da satılıyor.
Bu tip motorlarda sudan geçerken ağırlıklı olarak ayaklar paçalar ve dizler ıslanıyor. Suyun ne kadar sıçrayacağı hıza ve suyun derinliğine göre değişir.
Sakin sürüşte CRF 250 L su sıçratmıyor. Bayram zamanı, iki kişi, iki gün boyunca yağmurda sürüş yaptık. Çamurluklar başarılı. Ama su birikintilerinden hızlı geçilirse su/çamur sıçratır elbette.
su birikintileri istisna elbette ben islak zemini merak ediyorum sadece eger gercekten camurluk basariliysa aklimdaki son soru isaretei de silinmis olacak tesekkurler arkadaslar
Ride it like you stole it!
herkese iyi günler, sitede klx250 kullanıcılarından bikaç yorum aldım saolsunlar yardımcı oldular. şimdi size de cevap hakkı doğdu: aylardır bir şekilde sizleri ve yazdıklarınızı takip ediyorum. nedeni de malum honda crf250l ve kawasaki klx250s arasındaki kararsızlığım, evet kağıt üstünde iki motor arasındaki artı ve eksileri biliyorum az çok, aşağıda yazdığım maddelere honda crf sahibi forum arkadaşlarımdan da yorum bekliyorum:
1-motor ve performans- İki motor da enjeksiyonlu ama hondanın yeni full enjeksiyon sistemi , kawasakinin ise eski karbüratörlü sistemden evrildiğini biliyorum, yakıt tüketimleri genel olarak 100 km de 3-3,5 çok zorlu kullanımlarda 4 lt. diye biliyorum ve aynı.
2-vitesler: ikisi de 6 vites, genel olarak sorunsuz, klxde vites aralıklarının crf'e göre daha kısa, vites geçişlerinin daha kemikli olduğunu biliyorum?
3-şasi ve sağlamlık: klx'de sağlamlıktan ödün vermeden daha ince ve hafif şasi elemanlarının kullanılmış olması genel makina ağırlığını azaltmış ve arazi kullanımında avantaj sağlamış gibi, hondanın daha ağır olması, yolda daha bir oturaklılık verdiği söylenebilir mi? yola sağlam basma, rüzgardan etkilenmeme gibi..
4-süspansiyon- bu konuda klx'in daha iyi olduğu belli, honda çok ağır arazi şartlarına girmezse yetebilir, bu konuda görüşü olan?
5-frenler ve tekerler- honda crf'in fren performansının (belki ilk km'lerde öyledir) ve lastiklerinin oldukça vasat olduğunu okudum, kawasaki gerek fren hassasiyeti gerekse dunlop lastikleriyle bir tık ötede sanırım?
6-Ergonomi ve rahatlık: benim boyum 1,90 epey uzun sayılırım, bu bağlamda kawasaki selesi 1-2 cm daha yüksek olduğundan bana daha uygun gibi ama diğer taraftan daha dar ve sert... honda crf250l modelde daha geniş ve yumuşak bir sele kullanılmış, uzun yolda daha iyi gibi
7-Dijital göstergeler: kawasaki klx'te devir göstergesi önemli bir artıymış gibi görünmesine rağmen Honda crf'deki benzin göstergesi güzel ve önemli bir ayrıntı
8-Fiyat-
honda crf250l: 10.500 TL (pazarlıkla 10.250 TL) honda fiyatına göre çok iyi bir motor. özellikle arazide çok zorlanmassa bence uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir.
kawasaki klx250s: 5.099 Euro (2013 modelini pazarlıkla 12.750'ye indirebildim. aylar önce 12.000 TL civarı satılan bir motorken şimdi euronun aşırı yükselmesi nedeniyle fiyatlar aldı başını gitti.) kawasakiye bukadar para vermişken şubat ayını bekleyip 2014 yamaha wr250r modeli 15.000 tl'ye neden almayayım diye de düşünüyorum bir yandan, düşünüyorum, düşünüyorum, en sonunda yine başa dönüyorum lütfen yardım edin, kuruş kuruş para biriktiriyorum ve almışken tamamiyle içime sinen bir motor almaya çalışıyorum. şimdiden herkese çok teşekkürler..
Kurus kurus para biriktiyorsak ikinci el guzel bi crf artan para ilede guzel bi ekipman.bu kadar ince ayrintiya girmeye hic gerek yok 3 de arziye girmez.crf aksesuar olrakta iidurumda ben wr canta demiridir koruma demiridir gormdim hic
Klxin surucuyu sudan camurdan koruma konusunda crfden bir ustunlugu oldugunu sanmıyorum. İki motor arasındaki farkı kullanıcı bütçe ve tercihlerine indirgemek haksızlık olur. Klx in teknik olarak crf den daha ustun oldugunu herkes yazıp çizmiş zaten. Bu noktada iki model arası tercih tamamen tasarım bütçe teknik özellikler ihtiyaç gibi faktörlerin müşteri tarafında toplam faydalarının kıyası sonucu ortaya cıkacaktır. 3000 lira daha fazla para verip klx almak beni crfci yerine klxci yapmaz, enayi yapar.
Blamir doğru söylemiş.
CRF ciler ılımlı endurocular genelde .
Crf genel kullanıcıları biraz topraktan sonra akşam lastiğin dişleri arasındaki çamuru temizlerken klx ciler ayak parmakları ve hatta bazen donlarındaki çamuru temizleme derdindedirler.
Daha bir tane tozlu çamurlu crf görmek kısmet olmadı. Yeni L modelinden bahsediyorum.
Wr crf x gibi motorlarıda çamurdan göremiyorum
Zevk meselesi tabi , krosu yapıp çamura bulanmaktan hoşlanmayıp , enduro hayranı kullanıcıya hitap eden bir model daha çok.Ama gerçekten yollarda göze çok hoş görünen yakışıklı birşey. Benimde listemde var .
Bazıları çamur sever . Africa twin i 3 ay hiç yıkamadım o öyle güzel yaramaz pasaklı çocuklar gibi.
Crf250L nin en buyuk artısı bence alınabilirliğinin fazla olması, yani fiyatının daha ucuz olması.
bende imkansızı isteyenlerdenim. sehir içi ve uzun yolda rahat, arazide hafif ve güçlü,
plakalı ve iki kişilik bir motor istiyorum.
---------- Post added at 09:22 ---------- Previous post was at 08:57 ----------
yakında crf 250 L ye 350 cc bigbore kitler cıkacaktır duyrulur.
bilindiği üzere 285cc ve 305cc bigbore silindirler piyasada zaten vardı.
yine bilindiği üzere crf250L ve cbr250R de aynı motor kullanılıyordu.
şimdi cbr300R cıktı, eger karteli aynıysa, silindir çapıda aynı76mm.
fark 55mm olan krank stroku bu modelde 63mm cıkartılmıs,8mm arttırılmıs
demem oki yakında cbr300R kranklı 84mm bigbore silindirli 349cc CRF250L ler görebilecez
kaynak : http://www.rickramsey.net/CRF250L.htm
Sizin gezi yazılarınızı okudum, çok da beğendim. Kendime sonuç çıkarmak için soruyorum, -eğer özelinize girmiyorsa- yanıtlarsanız sevinirim. Sorum şu; devamlı uzun geziler yapmışsınız hatta artçılı olarak. Bu kullanım tarzında sanki tenere gibi bir motosikler daha uygun. Maddi nedenlerle mi CRF tercih ettiniz? Maddi nedenlerle ettiyseniz ya da etmediyseniz -tenere vs gibi motosikletlere göre- diğer tercih nedenleriniz neler? Peşin teşekkürlerimle,
Not : Motosiklete ilk başladığımda deneme amaçlı Mondial MCT 250 almıştım. Motor işini sevmiştim ama max hızının 100 Km civarlarında olması beni trafikte kullanım için tedirgin etmişti. Daha sonra F650 GS aldım, yine 100 km hızlarda gittim ama ara ara gereken hız/tork ihtiyacını karşıladığından kendimi güvende hissediyordum. Onu da sattım ve CFR ya da tenere düşünüyorum. CFR için aklımdaki soru işaretlerinden biri de bu konu. Bunu da deneyimlerinizle yorumlarsanız sevinirim.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)