hadi sizi az hareketlendireyim
bakın sizede bigborekit cıkmıs
http://www.crfsonly.com/catalog/prod...oducts_id/5146
---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 16:58 ----------
305cc olanı
hadi sizi az hareketlendireyim
bakın sizede bigborekit cıkmıs
http://www.crfsonly.com/catalog/prod...oducts_id/5146
---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 16:58 ----------
305cc olanı
283 cc lik olanı vardı, bir adam yapmıştı, williblue mi neydi. Sıkıştırma oranını 12.5 gibi bişeye çıkartıyordu. Önceleri çok büyük bir hacim artışı olmadığı için genel sistemi zorlamayacağını düşünmüştüm ve mantıklı gelmişti. Ama sıkıştırma oranını 10.7 den 12.5 gibi bir değere çıkartmak hararetten tut, subap, krank problemine kadar gider gibi geldi bana. Yani en azından uzun vaded, 30~50.000 km gibi sürede.
Bu nasıl acaba..
mencut silindir boyu değişmediği sadece genişlediği için buda yuksek sıkıstırma yapar. belkide bunda daha da fazla olabilir
---------- Post added at 21:01 ---------- Previous post was at 19:56 ----------
sıkıştırma oranını azaltmak için silindirle kartel arasına extra conta yada orjınalden kalın conta atılabilir
bu olay bir nebze de olsa oranı düşürür
Doğru. Ama daha alçak bir piston takmış da olabilirler ?? Benim kafa hep oraya gidiyor, daha geniş ama daha alçak bir piston filan olabilir diye
ölede olabilir ama bbk kitler yuksek güç için tasarlanıyor,
yuksek sıkıstırmada yuksek güç için vazgecilmez oldugundan alçak piston kullanmamıslardır
arabalarda modifiyede forged piston deniliyor, motorlarda da özel pistonlar varmıdır?
bilemiyorum ama arabada ki ters kuvvet yaklasık 1500 kg (arac agırlıgı) iken yani aracın eylamsizliği,
motorda 200 kg civarı odugundan pistona o kadar yuk binecegini sanmam
Forged piston'un asıl olayı özel döküm piston olması. Araçlarda çeşitli yollarla güçlendirme yapılınca buna daha iyi dayanabilecek kaliteli piston ihtiyacı oluşuyor. Bu sorunu da forged piston ile çözüyorlar.
Yani bizim tek silindirliler gibi aynı kalitede daha büyük piton şeklide doğru orantılı bir güç elde edilmesi değil olay. Arabalarda daha karmaşık. Motorlarda yok mu? Bildiğim kadarıyla var, SBK gibi 4 silindirlilerin yarışlarında güçlendirilen motorlarda forged piston lar kullanılıyor. Aynı hacimde camış gibi güç artışı olunca orjinal pistonlar da nasibini alıyor tabi...
Yani kısacası "bizim" motorlar için gereksiz bişey bu, zatena arasan bulamazsın
Beyler, hepinize selam...
Muhtemelen çokça sorulmuş olabilir ama bir de benim için cevaplasanız sevinirim.
Crf250l'nin ortalama yakıt değeri, titreşim durumu ve bunun uzun yolda etki düzeyi ve son olarak da son sürati hakkında sahip olan arkadaşlardan bilgi alabilirsem merakıma cevap bulmuş olacağım.
Şimdiden teşekkürler...
Siyanur , biraz araştır istersen---WSBK ve WSS'te motor blok ve şase'de değişiklik yapmak yasaktır.... sadece jant-lastik-süspansiyon-ve karenaj(carbon fiber)-zincir dişliler....
Adı üstünde production bike....Mağzadan sıfırını alıp-sen'de aynı şekilde modifiye edebilirsin...Hatta en önemli kuralı yarışacak marka- model , bir önceki yıl en-az 1200 adet satmış olması gerekir....Moto 2'de ise cbr600rr makinesi kullanılır ve yaklaşık 183 hp'dir(senin dediği tarz'da modifiye)
---------- Post added at 00:44 ---------- Previous post was at 00:39 ----------
Ayrıca ''FORGED PİSTON'' döküm değil ''DÖVME Alüminiyum''dur...Moto'2 den örnek verirsek standart 600rr 15.000 d.dk'da çeviriken- moto 2'deki 600rr makine'li(dövme pistonlu) 18.000 çevirir...Döküm o devirdeki strese dayanmaz...
The Power of The Dreams.
cm_strider. Benim ortalama tüketimim 4 lt. Hepsi şehir içi kullanım. 80 kiloyum ve sert kullanırım. Daha da fazla yakabileceğini sanmıyorum. Titreşim lastiklerden dolayı hız yükselince var ama lastik aşındıkça azalmaya başladı. Yüksek devirlerde rahatsız edebilecek kadar seleye titreşim de motordan geliyor ama motor gücünü düşük devirlerde verdiğinden çok yüksek devirlere çıkmanıza gerek yok, bu olay sadece ışıklardan hızlı kalkıp vitesi ateşleme kesmesine kadar değiştirmeyip yüklenmeye devam ederseniz oluyor, bu da gayet normal. Sakin kullanımda titreşim rahatsız edici değil. Uzun yol motoru değil kesinlikle onu söyleyebilirim. Gerek sele konforu, gerek yan rüzgarlarda ve büyük çamurluğunun etkisi ile 100 km nin üzeri hızlarda yolculuk yapmaya bence uygun değil. Ha, olmaz mı olur ama yorar. Hele 2 kişi binmek uzun yolda çok rahatsız olur. Son sürat çok zorlanırsa 140km ama hiç güvenli olmaz. Güvenli son hız 110 diyebilirim. Üzerindeki lastikler f650 lerin taktığı asfalt ağırlıklı enduro lastiklerle değiştirilirse, bir ön cam takılır ve çamurluğun sallanmaması için üzerine bir şey bağlanırsa (çamurluk çantası gibi şeyler gördüm sanırım) , ya da ön çamurluk uygun başka bir çamurlukla değişirse sallanmazsa, 130km ye kadar konforlu yolculuk yapılabilir. Ama o zaman dualsport özelliğini baya törpülemiş olursunuz. Asfalt üzerinde konfor için bence en güzeli süpermoto versiyonu da muhtemelen gelir, onu beklemek olur. Benim motoru alma amacım işe gidip gelmek, trafikte yüksek seyahat etmek ki bu çok önemli araç aynalarını kurtarıyorsunuz. Kaldırıma yanaşınca sürtmüyorsunuz. Sıkışınca kaldırıma çıkabiliyorsunuz, tümsek çukur görünce korkmuyorsunuz. Hafta sonu da arkadaşlar kamp yapıcakmış, ben de katılayım derseniz arazide de gayet yeterli. Bir 4x4 arazi aracının çıkabileceği , girebileceği her yere çıkabilecek gidebilecek kapasitede.
arkadaşlar bu crf 250L taiwan üretimiymiş dogrumu ben japan sanıyordum acaba sahibindende ondan mı cok satan var diye düşünmeye başladım.
Diğer honda modelleri ne üretimi ona baktın mı hiç? Sen boşver ne üretimi olduğunu, motoru yakından görme imkanın olursa kalitesini inceleyip ona göre karar ver.
Sahibinden de çok satılık olmasının sebebini ben anlamıyorum. Motordan ne bekleyip aldılar da ne bulamadılar da satıyolar bilmiyorum
For Example
---------- Post added at 19:35 ---------- Previous post was at 19:29 ----------
Bana bir sonraki yarıştan sonra değil(somut bilgiler)-hemen şimdi yada hiç...
Motosiklet hakkında bilgi açlığım var.....Sabrımla tanınmam etrafımdaAyrıca merak ettim, Eurosport ekranından bana mı sesleneceksin....
The Power of The Dreams.
Honda dünyadaki en büyük global motosiklet üreticisi konumunda(2012 verileri 11milyon 200 bin adet)...Benim bildiğim dünyadaki motosiklet fabrika sayısı 12...
Amerika(goldwing ve fc6b), Brezilya(cb300,xr300,cg 125 ve 150,cbf 250),İtalya(cb600f.cbf600n ve s,xl700v,sw400 ve 600,sh 125 ve 150 ve 300,ps 150i),Japonya(cbr 600rr ve 1000rr,cb1100f,cb1300n ve s,cb400 four,vtr 250,vfr 800f ve x)Tayland(cbr 250r,crf 250l ve m,pcx 125 ve 150,grom 125,cb500f cbr500r,cb500x)Çin(cbf 150,cb 125e,spacy 110,fizy 125)Hindistan(activa 110i) VS. Aklıma gelen bunlar.....
The Power of The Dreams.
yani benim demek istedigim konu nedir arkdaşlar benim cg125 hondam vardı 1996 model japan taş gibiydi 2004te cgl 125 honda aldım cin berbattı resmen uydurma yani crf japan olmadıgı icin kaliteden ödün vermişmidirki bunu anlayamadım...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)