Onur öncelikle geçmiş olsun. Aynen dediğin gibi, ben takip ediyordum RX sayfasını, alacağımdan değil ama meraktan. Fakat sonra biraz fazla gereksiz paylaşımlar oldu gibi. Bir de senin söylediğin gibi çinlileri bir kenara bırakmaya karar verdim artık
O sebepten de bazı modellerin aboneliğini sildim. Ben kendi motorumdan hernekadar(şaşırtıcı derecede) memnun olsam da bu benim ilk ve son çinli motorum olur gibi. Çinliler ile dans tehlikeli
Ki bukadar uygun fiyata bukadar kalitelisini de bir daha bulabileceğimi sanmıyorum. Zaten bundan sonra model değiştirirsem de cc büyütürüm, çinlilerin şansı yok
Fabrikanın geri alma durumunu bilmiyordum. Tüketici haklarındaki kriterleri detaylı yazabilirsen belki başka arkadaşlara da yardımcı olabilirsin. Yani hangi koşullar altında fabrika bu ürünü geri almak zorunda, sadece "memnun kalmadım" diyerek bu olmaz herhalde. Veya motorun kaç km'yi yada yılı geçmemiş olması gerekiyor gibi detayları kastediyorum. Ve şöyle bişey söyliyeyim (belki moralin düzelir) eğer 6.000 TL ye aldıysan motoru ve 1.500 TL düşüğe geri verdiysen gerçekten iyi fiyata satmışsın demektir. Kimse Asyaya 2.el de 4.500 TL vermez, bir satmayı dene de gör bak
Bizim motorlar bile okadar sorunsuz vs, diyoruz, insanlar "haaa mondial mi, hayatta vermem o parayı" gözüyle bakıyorlar. Ki bizimkinin 0 satış fiyatı sizinkinden 1.500 TL (hatta biraz daha) fazla idi. 2. elde değer düşüşü var ne yazıkki. Sen iyi iade alacaksın bence, ben sana söyleyim.
Buarada kendi motorumda bugüne kadar vida düşmesi dışında hiçbir ciddi problem yaşamadım. Fakat 1-2 günlük +500 km üzeri 2 gezide de ön ve arka fren disk vidaları gevşedi ve çıkmak üzereydiler. Tesadüfen yakaladım. Ölümden döndüm belki. Bunu da burada yazıyorum ki millet görsün. Ama yine de kendimi suçlu görüyorum çünkü bu motoru alırken her yerini, özellikle vidalarını elden geçirmem gerektiğini biliyordum. Ama ihmal ettim. Loctite sürmemiş olmaları büyük hata ama benim kontrol etmemem daha büyük hata oldu. Onun dışında ne karbüratörümde, ne motorumda, ne radyatörümde, ne amortisörümde ne başka birşeyde 15.000 km boyunca sıkıntı yaşamadım. Sinyallerim git-gel yapıyor bir süredir, temassızlığı bulamdım
Ama gel gelelim satmaya, kimse yanaşmıyor, insanları anlamak zor valla
Kırmızı ile yazdığın yeri ben kasten alıntı yaptım. Tahmin etmiştim zaten kim olduğunu. Kendisi bir zamanlar bizim motordan da almıştı. İlk aldığında neler neler yazdı, arazide ne KTM kaldı ne başka bişey. Uçuyor kaçıyordu. Dyno'ya felan sokmuş, yok bilmem 25 hp güç müş felan filan. Sonra birden bire motoru sattı, yazdıklarının hepsini yalanladı, motora etmediği hakaret kalmadı, "2 zorladık patladı çatladı" muhabbetine girdi. Önceki yazdıklarını da sorduğumuzda bilmem bir başkası kendi adına girmiş yazmış felan filan diye kıvırdı. Yani kısacası dürüst ve doğruyu söyleyebilen birisi değil. Söyeldiklerine objektif olarak "he he" deyip geçiyorum. (Kendisi daha sonra STR aldı ve onu da yere göğe sığdıramadı -ki ben benim motordan inip STR ye bindiğimde sadece gülüyorum
) Şimdi de RX için Honda'ya bok atıyor. Karakter meselesi hacım, çok takılmayacaksın. İsmini de kasten yazdım, alıntı yaptım ki insanlar tanısın, bilsin. Yine özelden bana küfür ve tehdit içerikli mesajlar gönderir kesin
(yönetime de şikayet ettik ama sonuç yok
)
Gösterge olayını sana daha önce de söylemiştim zaten, benim göstergede tam %25 fazladan sapma vardı. Sonra kendi kendine düzeldi
Şimdi GPS (telefon) ile ölçtük, ne hiktmese tam 1e1 aynı gösteriyor. Ki Duke, CBR gibi motorlar benimkinden 7~15 km daha fazala gösteriyor. Karalama manasında demiyorum, sapma olabiliyor yani. Ölçüm yaptığımız telefonun hız değerleri çok hızlı güncelleniyordu, uzun süreli, çeşitli hızlarda ölçüm yaptık. O yüzden sağlıklı bir ölçüm yaptığımızı düşünüyorum ve kendi göstergemin şuanda "
tam" gösterdiğini biliyorum. Bu yüzden milletin herhangi bir 125 yada 200 lük motorla "
130 yaptım, 140'ı geçtim, 150'yi gördüm, daha da giderdi" laflarını kaale almıyorum