kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsin
kardeş devir saatini arkasındaki potansiyo metreden ayar yapabilirsinmerhabalar arkadaşlar konuyu ace mi ilk aldığım günden beri yaklaşık 8 aydır takip ediyorum ancak foruma yeni üye oldum ace benim ilk motosikletim ve iyikide honda almışım diyorum heleki benimle beraber teyze oğlumun aldığı mondial 100 mg süperboy un halini gördükten sonra iyiki diyorum bu arada sizlere sormak istediğim bir konu var ace ye hiç devir saati takan oldumu acaba ? ben bir devir saati bağladım çokta güzel oldu ancak bazı sorunları var oda söyle deviri yüksek gösteriyor acaba bu konuda bilgisi olan varmıdır belki devir saatine ne gerek var diyeceksiniz ama ben sırf göstergenin bi tarafının boş olmasından rahatsız olduğumdan takma gereği duydum
teşekkürler dün bir bayi sipariş verdi lastikleri michelin sport olması lazım ön lastiğin ebatı aynı yazdığınız gibiymiş o şekilde sipariş verdiler tekrar sağolun
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------
söylediğiniz vidadan ayaralamaya çalıştım ama bi tarafa çeviriyorum ibre çok yavaş hareket ediyor bi tarafa çeviriyorum bu sefer çok hızlanıyor normal haline getirdiğimde rolentide falan hiç bir sorun yok ne kadar gaz verirsem o kadar yükseliyor gaz vermediğimde sabit 1 de duruyor ibre ancak vitese takıp yürüdüğümde atıyorum 5-6 bin devire kadar normal yükseliyor sonra birden bire ibre şaha kalkıp 11 e dayanıyor bu sırada kesinlikle dip gaz falan yapmıyorum acaba devir saatinin kablosuna devir düzenleyici bir role yada ne biliyim bir direnç falan mı gerekiyor 1 tane anlayan usta bulamadım kimse ilgilenmiyor devir saatiyle halen kendimce bir çözüm bulmaya çalışıyorum devir saati arızalıdır diye başka bir devir saati denedim onda da aynı durum var
Sayfaniza yeni üye oldum arkadaşlar.eylül ayında aldigim ace 4000 bakimina girecek.neye dikkat etmeliyim.
ben 4000 bakımına götürdüğümde rutin kontroller ve yağ değişimi dışında başka bir şey yapıldığını görmedim 70 tl de ücret ödedim.
hatta servise bırakırken bir şikayetiniz varmı diye sorduklarında zincir boldu gerilmesini istedim onu bile yapmamışlar eve gelince kendim gerdirdim. birdahada servise gitmeyi düşünmüyorum açıkçası alırım en kalitelisinden 1 lt yağ kendim değiştirrim elimde iyi kötü anahtar tutar ufak tefek şeyleri kendim hallederim diye düşünüyorum.
Herkese merhaba.Benim size bir sorum olacak.
Allah nasip ederse ilk motorum Honda CB125 Ace olacak fakat.
1)Başlangıç motoru alacağım için en fazla 3,500 Tl verebilirim sizce başka motormu almalıyım ?
2)Honda CB125 Ace mi yoksa mondial Uag 135 iyidir ?
3)Annem ve Babam İzmir den yaklaşık 300 km uzakta arada sırada mola verip 300 km yol gidebilir miyim full gazla değil tabi.
Cevaplarınız için çok teşekkür ediyorum. :D Herkese eğlenceli sürüşler :D
mondial'i bilmiyorum ama bu motorun vaadettikleri size yeterli geliyorsa, ben 11bin km'dir herhangi bir sorun yaşamadım. bakımı ucuz, hafif, az yakan, benzin&devir göstergesi vs olmayan minimalist,gösterişsiz kampana frenli bir motor
ben hergün bahçeşehir'den maslak'a tem üzerinden gidiyorum. düzde 105, yokuşta 90 yapıyor. frenleri tüm avuç içiyle sıkarsanız frenleri gayet yeterli. ancak bu sürüş tarzına alışıp disk frene geçildiğinde yere yapışmak da var: ) benim hergün kullandığım güzergahta yolun büyük kısmını tam gaz gidiyorum. 2,5 litrenin biraz üzerinde yakıyor.
motor 300 km gider, siz sıkılmazsanız. ben bir kerede en uzun 120 km kadar kullandım, şişme vs olmuyor.
İlk olarak verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Fakat anlamadim bir konu var .
1)Kaç km de ne kadar yakıyor.
2)anlamadigim icin sordum kusura bakma tam gaz gidince 1 km'de 25 kurusmu yakiyor.
Tekrar tessekkurler.
Eylulde aldigim ace 1000 bakiminin hemen ardından gaziantep-adana (240 km) yolunu çok rahat gitti.yakit 100km/2,7civari.çin mali tavsiye etmem.titreşim 80-85 te çok az.uzun yol için tecrübe önemli.1 saatten ssonra otoban sıkabilir.soğuk hava icin ekipmaniniz iyi olmali yoksa çok yipranirsiniz.
saolasın kardeş teşekkürler. herkese iyi sürüşler. :D
Merhaba,
Geçen Haziran ayında aldım,ilk doğru düzgün motosikletim. Aslında CBF150 almaya gittim, ama tipini nedense beğenemedim. Kırmızı ACE tarz olarak daha çok hoşuma gitti, hafif ve kıvrak bir motor istiyordum. Kullandıkça doğru karar verdiğimi anladım. Henüz 5800 km'deyim ve kışın da, ağır yağmurda, çamurda, suyun içinde her ortamda kullandım. Beni yolda bırakmadı, kullanımı kolay, hafif, trafikte oldukça çevik, gidon dönüş açısı oldukça geniş, kıvrak hareketler yapabiliyorsunuz. Benzin sarfiyatı 100km'de 2,7-3 gibi, 2,5 mümkün. Ekonomik ve 80km j-hıza kadar çevik bir motor, ben yeni düz yolda 100km görmeye başladım. 80'den sonra ivmelenmesi çok yavaş, ama 8 beygir ile bundan daha iyisi can sağlığı. Herhalde 7000km sonrası daha da iyi olur. 100-150 km yol yapıp hararet yaptığını görmedim, sadece koltuk artık acıtıyor
Kampanalar tutuyor, disk gibi değil, biraz çok sıkmak gerekiyor o kadar. Ani frenlemede önüme kıran taksicilere karşı kendimi kurtarabildim. Sadece arka kaydırdı ama o da özellikle ön frene az asıldığımdan.
Lastikleri hemen değiştirin, eğer Urfa, Mardin, Antalya gibi bir yerde çöl sıcağında kullanmıyorsanız. http://www.anlas.com.tr sordum bulamadım, sonunda Michelin aldım, İstanbul Kabataş'ta Buz Motor'dan. Bir anda motor kendini gösterdi, hızlanması, durması çok netleşti. Üzerindeki naylon lastikler çöp, 260 TL tutmuştu, Ağustos ayında değiştirdim. 1100 km iken kafadan kaydırınca trafikte artık tamamdır dedim.
Vites geçişleri rahat ama biraz sert davranmak gerekiyor, daha doğrusu net. Vites küçültürken daha bariz ortaya çıkıyor ama alışınca sorun kalmıyor. Dört vites yetmiyor tabiki, özellikle scooter'ların hepsi beni geçiyor. Bazen vapur çıkışında topluca motorlar çıkınca birlikte gazlıyorsunuz, 3-4 derken ııh bir tane daha yok. Olsa o da olacak yani. Birinci vites çok çabuk bitiyor, çabucak 2 yapmak durumundasınız, duran trafikte biraz daha 1. vitesde uzamak istiyorsunuz, olmuyor. Yakıt ekonomisi için yapmışlar herhalde, hemen 2 olsun diye ama büyük bir dert olmasa da bazen sinir bozucu olabiliyor.
Depo kapağı dandik, ama iş görüyor. Temel aksamla ilgili pek sıkıntı yok ama koruma demiri,orta sehpa vb. ekipmanın dandik boyası kolayca sıyrılıp pas yapabiliyor. Ama motorun orjinal aksamında herhangi bir sorunum olmadı. Benzin göstergesi yok, rezerv ile 70-80 km gittiğim oldu. Açıkcası ekonomik olduğu için bir süre sonra dikkat etmedim. Sadece benzin biterken motor hafiften teklemeye başlıyor, bitiyorum diyor. Trafikte giderken birden motorun stop etmesi tehlikeli olabilir, sağa çekip rezervi açmak lazım. Giderken bunu yapmak da mümkün ama el alışkanlığı lazım, bir de dikkatiniz dağılıyor.
Ön süspansiyonlar şehir içi ve motorun hızı gözönüne alındığında normal, yumuşak yani. Ama hızlı giderken çukura girdiğimde zıplatmıyor. Fazla beklenti içinde olmamak lazım, sonuçta işini yapıyor.
Dörtlü flaşörlerin olmaması bence bir eksiklik, sağ sol sinyal düğmesi WD40 sıkmama rağmen biraz zor geçebiliyor, yumuşak olmalıydı. Sabah ilk çalıştırmada sık sık stop edebiliyor. Cikle pek bir işe yaramıyor doğrusu, hafifçe gaz vererek motoru birkaç dakika ısıtmak şart. Yoksa zırt pıt her duruşta stop edebiliyor. Isınınca hiç sorun yok, gün içinde tekrar çalışınca da pek sıkıntı olmuyor ama günün ilk hareketi sıkıcı olabiliyor. Isıtmasanız da gidiyorsunuz, sadece duruşlarda gazı açıp stop ettirmemeniz lazım.
42 lt arka çanta taktım, boğaz köprüsünden geçerken savuruyor, ya da hızlanınca arkaya bastırıp ön tekeri gezdirebiliyor ama biraz öne ağırlık vererek sürünce daha stabil kalıyor. Göstergeler yok tabiki, devir saatine ihtiyacım olmadı, ama bir saat taktım gidona, motorun üzerinde zamanın nasıl geçtiğini başka türlü anlayamıyorum. Kol saatine bakmak riskli oluyor, özellikle eldiven kullanınca-ki devamlı kullanırım.
Özetle ekonomik, bakımı kolay, aksesuarı makul fiyatlı, yakıt sarfiyatı çok iyi sevimli bir motor. Çin mallarını almaya değmez. Eğer kuryelik yapacaksanız tabiki 150cc bir motor daha mantıklı olacaktır. Ben eğitim motoru olarak aldım, ama hergün kullanır oldum. Şimdi yeni yüksek cc motor almama rağmen halen kullanıyorum. Çünkü pratik, bağlayıp bir yere gidebiliyorum, yük ve eşya taşıyabiliyorum, artçı iki kere aldım, yokuş çıkarken zorlanıyor ama gidiyorsunuz işte. Gece gündüz kullanıyorum, dik yokuşları çıktım, açıkcası beni yolda bırakmadı. Tipini sevdiyseniz alın derim. Devamlı iki kişi binecekseniz, kuryelik yapacaksanız tabiki CBF150 derim, rüzgara karşı da daha korunaklı. Lakin onun dışında Honda maliyetten kısmış, ucuz bir 3. dünya ülkesi motoru yapmış ama sonuçta bu fiyata gayet keyifli bir motor üretmiş.
Daha önce de yorum yaptım, dayanamadım yine yapıyorum. Alacak arkadaşlara tavsiyem: Motosikletin özelliklerini inceleyin, ekonomik olması için kısılmış parçalara ihtiyacınız var mı diye sorun kendi kendinize. Ortalama 80-90 km/h hız yapan bir motosiklet için beklentileriniz nedir? Hafif bir motosiklet, kullanımı çok rahat (şehir içi), şehirlerarası sıkıcı olabilir, ekonomik yakıt tüketimi (2,2-3 lt/100 km), Honda kalitesinden ödün verilmememiş, titremesi az, çin motoru fiyatına. Mondial kullandığım için karşılaştırdığımda samimiyetle şunu söyleyebilirim: Aynı fiyata çok fazla özellikli mondial mi, yoksa özellikleri olmayan honda mı diye sorsalar kesinlikle HONDA derim. Sanırım aradığınız cevap bu. Özellik olarak gördüğünüz çoğu ekstralar çin motosikletlerinde ya stabil çalışmıyor, ya da çabuk arıza veriyor. Arıza yaptığında düzen tutmuyor, bir an evvel elinizden çıkarma ihtiyacı hissediyorsunuz. Başıma geldiği için paylaştım sizinle, kötülemek için değil. Hondada sıkıntı görürsem onu da paylaşırım, amacım yardımcı olmak, yol göstermek. Benim yaşadığım sorunları sizin gibi forumlardan yola çıkarak araştırma yapan bilinçli tüketicilerin yaşamaması. Kaliteli markanın servisi de kaliteli,diğer markaların servislerini de gidip bir görün çok sıradan ve kalitesiz olduğunu göreceksiniz. Allah kaza bela vermesin İnşaallah.
bende almayı düşünüyorum. vites sırası 1 aşağı, 2,3,4 yukarı şeklinde değil mi ?
Arkadaşlar uzun yol için on disliyi 1 diş buyultmeyi düşünüyorum. Torktan düşecek biliyorum ama stabilite yakit titresim nasil olur deneyen var mi?. Mersin antep 300 km sikinti yok su an ama İstanbula gider mi.
evet vites sırası dediğiniz gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
valla dişliyi değiştirseniz bile, hem torktan kaybedebilirsiniz hem de istediğiniz son hızı alamayabilirsiniz. hız 95-100'e çıktığı zaman aracın beygir gücü rüzgar direncini yenemiyor her halükarda. yani teorik olarak 100 km hızda devir düşer dişliyi değiştirirseniz ama bu kez motor deviri daha fazla yükseltebilecek çekiş gücünü kaybetmiş olabilir. 7000 devirde 90 km'le ile gidersiniz, daha 1000-1500 devir cepte olmasına rağmen, o deviri alamayabilir motor.
son hız artışı için küçük motorlarda önerdikleri en büyük "modifikasyon", büyük, iyi cilalanmış bir ön cam. yabancı dil varsa şu sitede epey işe yarar bilgi var :
http://hondacg125.awardspace.com/imp...erformance.htm
ben küçük bir ön cam taktım. şu camın beyazından :
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...69711118/detay
hissedilir bir fark olmadı, her zamanki güzergahımda bir 5 km en fazla. ama bu kadar farkı giysiler (yağmurluk mesela, monttan daha az rüzgar direnci yaratırmış) ve lastik basıncı, hava sıcaklığı vs.de yaratıyor olabilir.
bu arada linkini verdiğim ön camı takabildim çünkü yuvarlak fara çevirmiştim motoru. standart gösterge tablosuna bu cam olmayacaktır. standart haliyle gidondan bağlanan bir cam takılabiliyor bildiğim kadarıyla.
Byanm
az kardeşim teşekkürler.arka dişliyi titan dişlisi taktirdim 20tl.çarşida 5 km kullandim.Tıs tıs 1 ve 2.vitesi bayağı yumuşattı.AVM otoparkina park ettim. 1 saat sonra motosiklet yerinde yoktu,çalinmış .karakol başvuru kamera görüntüleri falan.hevesim kursağimda kaldi.önümüzdeki aya 2. El bakacağiz artik.
Motoru 8 haziran 2014te bayiden cikardim bir gun sonra subap yamulttu ve honda servisi kullanici hatasi deyip basindan def etti daha sonra servis berbat sekilde yedek parca sorunu buyuk motorsikletin 1 tane egzantrik zincir gergisini bulmak icin 1 aydir ugrasiyorum hala bulamadim yurt disindan gelicek diyerek oyaliyolar yedek parca fiyatlari ates pahasi dayanikliligi genel olarak iyi ancak cok bilincli kullanilmasi gerekiyor motor 7 aydir bende bi kere subap yamultmasindan baska motorundan daha baska sıkıntı yasamadim subap yamultmasinin sebebide buyuk ihtimalle arkadasim 3. Vitesten 1. Vitese vurdugu icindir ancak servis kotu musteriyle ilgilenmeleri ve yedek parca sikintisi buyuk honda tekirdag-corlu servisine gitmek yerine daha yakin olan baska bi servise giderseniz daha memnun kalabilirsiniz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)