Arkadaşlar,
isteyen istediği şeye biner, foruma da isteyen istediğini yazar. hiçbirimizin bu konularda diyeceği bir şey olamaz. Ben yalnızca şunu ekleyebilirim. özellikle bu tür model incelemeleri başlıklarında, boy göstermek ya da bir tartışmadan galip gelmek için değil, potansiyel alıcıları korumak/uyarmak için yazmalıyız. Esasen forumların temel amacı bence birbirimizi markadan, üreticiden korumaktır, birbirimizi uyarmaktır. Bu uyarı bir motorun kronik bir arızasına yönelik de olabilir, servislerin ilgisizliğine yönelik de olabilir, ya da motorun üretici tarafından tasarlanmış bir özelliğine yönelik de olabilir. Örneğin MT-09 başlığında arkadaşlar demişler ki, "A modunda motor tecrübeli kullanıcılar için bile çok hırçın, çok atak ona göre." Bu uyarıyı okuyan adam ister "bu özellik tam bana göreymiş" desin, ister "yok hacı bu özellik beni bozar" desin.. Foruma yazarken birbirimize üstü kapalı olarak verdiğimiz taahhüt budur. Bilgi kirliliği yaratmadan, üfürmeden, uydurmadan izlenimlerimizi aktarmak, birbirimizi uyarmak. Karşılıklı atışmalara girmek bu konuda yarar sağlamıyor. herhalde sayıları çok azdır ama
, bu motoru almayı düşündüğü için bu foruma giren adam, bu motoru kullanan adamın tarafsız izlenimini görmek ister, sayfalarca havanda su dövme yazısı değil.
merak edenler için son güncellemeler şöyle:
1. vitesten 2'ye geçerken takılma sorunu için haftasonu tekrar servise gittim. Hatta tam servise girerken yine vites boşta takıldı ve boş ışığı yanmadı. o haliye servis ustasına gösterdim, boş vites müşürüdür dedi. Dedim sadece müşür olsa yalnızca boş ışık yanmama sorunu olur, vitese de geçmiyor. Rica ettim, servisteki bir görevli bir test sürüşü yaptı. 5-10 km ve 20 dakika sonra geldi, "ben sorun yaşamadım, geçiyor vites" dedi. Peki o zaman dedim, belki de sorun bendedir. Yine de vites kolunu biraz aşağıya aldılar, kol biraz yukarıdaymış. Ama bunun da bir yararı olmadı.
bir kaç ihtimal var: ya sorun gerçekten bende, vitesi değiştirmeyi beceremiyorum. ya viteste gerçekten sorun var ama test sürüşünü yapana denk gelmedi ya da ilki kadar küçük bir ihtimal olsa da sorunu o da yaşadı ama açık etmedi. bunun için bir sebep yok gerçi. 3 gün boyunca Hondanın GS eğitimlerine gittim, cbf 150’yi saatlerce 1. Ve 2. Viteste kullandım. Vites değiştirmeyi beceremediğimi de sanmıyorum. Fırsat bulduğumda başka bir servise daha götüreceğim. Yalnızca ben değil, yukarıda yazan en az bir arkadaş daha aynı sorunu yaşamış. Benim tavsiyem, eğer hala düşünen varsa, benim sorunumun nasıl çözüleceğini görene kadar beklesin.
Bunlar dışında izlenimlerimi bir kez daha derli toplu bir arada yazmak isterim. motor 900 km'ye geldi. rodaj yağı değişti. Yağ değişiminden sonra motor daha pürüzsüz çalışıyor, yüksek hızlarda biraz daha rahat.
1- motor 70-80'den sonra yavaş. son hız düzde 100 (gps 100 kadran 105). yokuşta yokuşuna göre 85-90'a düşüyor. 70-80’e kadar ara hızlarda bence gayet iyi. Neye göre iyi derseniz, 90 beygirlik dizel arabamdan iyi, bunun üzerindeki diğer herşeyden daha kötüdür herhalde
2- titreşim peglerde ve selede çok dinlerseniz hissediliyor. Ancak son hızda 1 saat sürüşten sonra bile uyuşturmuyor, aynadaki görüntü bozulmuyor. Kaldı ki yağ değişiminden sonra titreşim kalmadı gibi bir şey. Tartışmalı bir konu, 4silindirli birşeye binmiş olsam belki farklı bir yorum yapardım.
3- rodaj boyunca 2,3 lt ortalama yakıt yaktım. biraz daha azalır sanıyorum. 1000 bakımı 40 lira tuttu.
4- Koruma demiri ve çanta demiri takdırdım. ilki 60 ikincisi 125 lira.
5- Çok hafif, yokuşlarda bacaklarınızla tutabilirsiniz. Frenler gayet iyi. Rodaj bakımında ayar çektiler, dozlaması, ısırma kuvveti vs. gayet yeterli.
6- Vites sorununu yaşamamış olsam, beklentileri yukarıda saydıklarımla uyuşam bir adama gayet rahat önerebilirdim ama tekrar söylüyorum : BENİM TAVSİYEM, EĞER HALA DÜŞÜNEN VARSA, BENİM SORUNUMUN NASIL ÇÖZÜLECEĞİNİ GÖRENE KADAR BEKLESİN.