Teşekkürler byanmaz cevabın için...
Teşekkürler byanmaz cevabın için...
lastik önerileriniz varmı arkadaşlar
yakıt konusunda memnun musunuz ?
lastik olarak ben michelin pilot street kullanıyorum. uygun ebatta michelin'in bu serisinde seçenek var bildiğim kadarıyla. takım fiyatı 250 lira civarında olması lazım. takalı 8bin km kadar oldu, çok memnunum. yağmur, çamur gayet iyi. orijinal lastikler kuruda bir sıkıntı çıkarmıyor belki ama ıslakta iki kere önden kayarak düşmeme sebep olmuştu. fren yapmadan, gayet normal bir yatış açısında üstelik.
yakıt konusuna gelince, aşağıdaki ekran görüntüsü son 5bin km ortalamasını gösteriyor. güzergah %90 tem üzerinden maslak ve bahçeşehir arası. tam gaz yani. bence motora bundan fazla yaktırmak mümkün değil
şu programı bi ben mi kullanamıyorum ya :D
Arkadaşlar bende cb ace sahibiyim 2000 kmde. lastikleri berbart.
Michelin cb125 aceye uygun lastiği olmadığını söyledi HONDA bayisi ???
Edit:Arkanın olduğunu ama öne uyumlu olmadığını söylediler.
el kitabında yazıyor kaç inc oldugu ona gore araştırıp lastik bulabilirizsiniz
arkadaşlar merhaba ,
Bende ace i 3 hafta kadar önce aldım fakat hafta sonu zeytin dönüşü köy yolunda yokuş aşağı bir virajda kayıp devrildim.
lastiklerin kötü olduğunu biliyordum ama bu kadarını da beklemiyordum çünkü açım fazla değildi, süratim de düşüktü ve virajda fren kullanmadım.
Lastiklerini değiştirmiş olan arkadaşlardan biraz tavsiye alabilir miyim ?
(yaz kış normal asfalt performansları , toprak performansları vb.. )
merhabalar arkadaşlar konuyu ace mi ilk aldığım günden beri yaklaşık 8 aydır takip ediyorum ancak foruma yeni üye oldum ace benim ilk motosikletim ve iyikide honda almışım diyorum heleki benimle beraber teyze oğlumun aldığı mondial 100 mg süperboy un halini gördükten sonra iyiki diyorum bu arada sizlere sormak istediğim bir konu var ace ye hiç devir saati takan oldumu acaba ? ben bir devir saati bağladım çokta güzel oldu ancak bazı sorunları var oda söyle deviri yüksek gösteriyor acaba bu konuda bilgisi olan varmıdır belki devir saatine ne gerek var diyeceksiniz ama ben sırf göstergenin bi tarafının boş olmasından rahatsız olduğumdan takma gereği duydum
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------
Aceye bağladığım devir saati
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:55 ----------
ugurbahceli, çok güzel olmuş bence. ben de boş göstergeyi sevmediğim ve yuvarlak far istediğim için değiştirmiştim. hangi devir saatini taktınız, nasıl bağlattınız ?
bazı devir saatleri buji ya da ateşleme kablosuna bağlanıyor diye biliyorum, devri göstermek için ateşlemeyi sayıyor. bu da öyle midir ? belki bir oto elektrikçi bilir.
Merhaba;
uzun süredir yazmıyorum motorumu satmıştım ama devir saatini görünce çok hoşuma gitti. Eline sağlık Uğurbahceli çin den getirttin galiba benim baktıklarımda panel komple ve benzin göstergesi de vardı.Şimdi mondial cg125 var Honda nin tadı ve çekişi başka idi sadece son hız fazla değildi.
selamlar
teşekkür ederim beğendiğinize sevindim mondial bayisinden 150 cc bir motosikletin devir saatini aldım modeli tam hatırlayamıyorum aslında bir çok devir saati buldum ama içlerinde genelde marka yazdığı için almadım bunda marka yoktu be inç olarakta tam uyuyordu devir saati elektronik bu arada 3 adet kablosu mevcut + - ve bir de devir kablosu var yaptığım araştırmalara göre ateşleme bobininin + ucundan alındığını öğrendim ( cbf 150 ye uygulayan arkadaşlardan 2011 öncesi devir saati yok ) aynı şekilde aceye uyguladım devir saatinin fiyatı 30 tl mondial bayisinde oryinal değil sanırım o yüzden için de marka yazmıyor ve fiyatı uygun geldi bana şuan devir saatinin durumu söyle boştayken normal bir şekilde çalısıyor gaza tepkısı falan cok guzel ne kadar gaz verırsem o kadar yukselıyor aynı sekılde bu durum 1-2 vıteslerde de gecerlı ancak 3-4 vıteslerde durum farklı devır anıden yukselıyor atıyorum ben 5-6 bın devırde kullanırken devır saatı 9-10 bın devırlerde oluyor sanırım bır yerde atladıgım ufak bır sey var ama en kısa zamanda duzeltecegım bu arada dusunen arkadaslar varsa montaj asamasını resımlı olarak anlatabılırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------
Devir saatini mondial bayiden aldım evet devir saati olmadan önce gösterge çok cılız ve hiç hoşuma gitmiyordu saati bağladıktan sonra farklı bir hava verdi aslında eBay sen falan almayida düşündüm evet dediğimiz gibi çin forumlarina falan baktigim da gösterge de devir ssaatide var benzin göstergesi de var Türkiye ye gelenlerde neden yok anlamis değilim maksat maliyeti dusurmekse bile ne kadar düserki bir devir saatinden kısmakla
Tek kelimeyle harika olmuş ama sorunu nasıl çözeceksiniz merakla bekliyorum
Dün biraz uğraştım birkaç farklı yol denedim hatta ateşleme bobinine gelen kablonun harici de farklı bir kablodan daha ( şanzımandan çıkan kablolardan mavi beyaz çizgili olan ) devir saatinin çalıştığını keşfettim ancak sağlıklı çalışmasını sağlayamadım ne yazık ki 3.4. Viteslerde yüksek gösteriyor birkaç tane motorcuya sordum açıkçası kimse ilgilenmiyor napacaksın o motorda devir saatini ihtiyacın olmaz diyorlar ben ihtiyacı olduğundan takmıyorum göz zevkin için diyorum tek tarafı boş hoşuma gitmediği için anlicaginiz motorcular biraz makaraya aliyorlar bir oto elektrikciye ugradim oda bakti sağa sola yok bunda devir saati calismaz dedi geçti halbuki boştayken ve 1,2. Viteslerde sorunsuz calisiyor internette aramadigim yer kalmadi çözüm yolu bulamadim düzgün bir motorcuda bulamadim aldigim devir saati arızali diye düşünmeye basladim bbulursam ucuz yollu başka bir saatle denicem ama bos ve 1.2 de düzgün calismasi beni saatin sağlam olduğuna ikna ediyor forumda devir saatiyle uğraşan hic yok sanirim bir de arkadaşlar benim bu yaptigim işlem sonucu motor garanti dişi mi kalmis olur sizce yanlis hatirlamiyorsam bynamaz arkadasimiz komple gösterge değiştirdi garanti durumu nedir acaba selamlar
Peki ben taktığım devir saatini söküp eski haline getirsem misal ileride satarken alan vatandaş servise götürdü diyelim gözle görülür bir durum olmadığından bir sorun çıkmaz herhalde dimi ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------
Bahsetmek istediğim kalkıp koltuğu depoyu sokupte koblolara bakacak değillerdir herhalde çünkü ben depoyu sokup okun altindan bagladim devir saatinin kablosunu boyle birşey olmadigi sürece garantiyle ilgili bir sorun yasamam sanirim
Aynen...
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------
Ben olsam devir saati ekleyene kadar-güzel bir çift (metzeler,michelin,pirelli gibi) alıp, tubeless (şamriyelsiz) 'e çevirirdim...
Kendi küçük motoruma (CB125E'ye ön Pirelli Duratraction-arka Metzeller ME 22 aldım) motorun yol tutşu değişti...Tavsiye ...
The Power of The Dreams.
Tavsiyeniz için teşekkür ederim geçtiğimiz hafta 4000 bakımına götürdüğüm de lastikleri değiştirmek istedim ancak Michelin Pirelli gibi markalar yoktu bana iRC marka takalim dediler lastiklere baktım üzerindekilerden bir farkı yok gibi geldi ( adet fiyatı 120 tl idi ve bana fazla gibi geldi ) birkaç motorcuya daha sordum ama iyi bir marka bulamadım sanirim internetten alıcam ama nette ebatlara göre bulamadım mesela ön 80-100-18 hiç bir sitede bu ebat yok siz nasıl taktınız ebat olarak
Sayın yqavuzhyan
Engebeli yollarda, özellikle taşlı-topraklı yollarda, son 1000 kilometredir, "tak tak tak" sesi geliyor. Servise götürdüm, "bişey yok abi" dediler. (Fethiye) Metal sesi değil, amortisör keçesi sesi değil. Siz, bu sesi yapan şeyi bulduğunuzu ve çözdüğünüzü anlatmıştınız. Kusuruma bakmayın, anlayamadım. Hangi tel nereye vuruyor ve sesi ortadan kaldırmak için neyi nereye bağladınız. Lütfen rica etsem ayrıntılı anlatabilir misiniz veya olanaklarınız elverirse bir fotoğrafla gösterebilir misiniz çünkü Fethiye'deki Honda servisi iyi bir servis olmasına rağmen elemanlar olayı çözemediler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:42 ----------
Forumdaki üyelere bir sorum var?
Bir üye, "Michelin" lastik taktırdığını, bu lastiğin çok iyi olduğunu yazdı. Ama bunu yazan üye, (yanılmıyorsam) motosikletçilikte yeni olduğunu, pek tecrübesi olmadığını da yazmıştı.
Sorum şu...Ben Ace'yi Duro lastikli aldım. Sanıyorum Honda'nın standard lastiği de bu. Lastiklerden benim hiçbir şikayetim yok. (4000 km'yi devirdik). Tecrübesiz bir sürücü olduğumu söylenemez çünkü 40 yıldır motosiklete binerim. Lastikler konusunda da aşırı huysuz biriyimdir çünkü benim inancıma göre motosikletin en önemli, sizin sağlığımızı en fazla etkileyebilecek parçası lastiklerdir. Honda Ace kullanıcıları arasında standart Duro lastiklerinin dışında bir tercihe yönelmeli miyim? Fethiye'de yaşadığım için hem toprak zeminde, hem mıcır kaplamada hem de kötü döşenmiş parke kaplamalı yollarda sürüş yapmak zorunda olduğuma göre, forum üyelerinin bir tavsiyesi var mıdır?
Teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:55 ----------
Sayın dasdasdas11
Aynı sorunu yaşadım. Servise gittim."Bişey yok abi" dediler. Sonra "zırrrrrt" sesi, "tarrrrrt" olmaya başladı. Bagajı söktüm, çift taraflı bantla besledim, bir müddet kesildi, sonra tekrar ortaya çıktı. Uzun lafın kısası, bagajı tutan demirin selenin altındaki kaynakları kırılmıştı. Serviste taktırmıştım. Bana söylediklerine göre bu aksesuarı yapan firma "borusan" profili bulamadığından, adi-piyasa malı yuvarlak profil kullanmış, kaynak yerinden boru kırılıyor, ama düşmüyormuş. Yine bana serviste söylediklerine göre, kırık varsa yeni parçayı ücretsiz değiştiriyorlarmış. Ben o parçayı "gazaltı" kaynağı olan bir ferforjecide yeniden kaynattırdım, "zırrrrrt" sesi kayboldu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:15 ----------
Sayın kaptan
Ace "yavaş" falan değil. 125 cc'lik bir motor için normal hızlara erişiyor. Daha önce de bir keresinde yazmıştım ama bazı üyeler "hadi canım sen de" falan diyerek beni eleştirmişler, hatat bazıları beni "yeni kayıt olmuş, kayıt olur olmaz da yazmış, bu adam kesin Honda'nın maaşlı elemanı" falan demişlerdi. Tekrar edeyim. Ben 7 sene CBR125r kullandım. Görüşüne aldanmayın. (Aha da buraya yazıyorum) Fethiyede, Çalış kavşağından Muğla istikametine dönüp Yanıklar köyüne kadar CBR125 ile hiçbir zaman 100 kilometreyi geçemedim. &.ıncı vitese verdiğimde hızım hep 90'a düştü. Ben bu yolu 7 sene her gün geçtim. Düz ve hafifçe de yokuş aşağı bir yoldur. Honda Ace 125 ile ilk 1000 km'de bu yolda 80-85 yaptım, sonraki 3000 km dolunca 90 gitmeye başladı, simdi 5000'e yaklaştım, aynı yolu 100 km ile geçiyorum. Ben bu işi (adını vermem doğru olmaz) Honda servisindeki aklı başında kimselere sordum. "CBR 125 ile 100-110 un üzerine çıkamıyorum, benim motorda bir enayilik mi var" dedim. "O kadar yapar" dediler. Tekrar edeyim, benim CBR, 2006 model idi. Yeni CBR'lerin daha fazla hız yaptıklarını duyuyorum ama sonuçta size söyleyebileceğim şudur: Honda Ace "tıs tıs" da CBR "vınn" fALAN DEĞİL. 125 cclik bir motorun yapabileceği azami hızlar taş patlasın bu civarlardadır.
Yorumlarınızı bekliyorum:
http://www.motosiklet.net/forum/mark...xer-150-a.html
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)