Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
26. sayfa BirinciBirinci ... 162425262728 ... SonuncuSonuncu

Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #501

    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 125 ACE
    Honda ace motorumu 5bin km kullandıktan sonra satıp Yamaha Ybr aldım. Ybr ile henüz 500km yaptım ama ilk izlenimlerime göre bir kıyaslama yapayım.

    Frenlerden başlamak istiyorum. Ybr fren olarak Ace'ye göre çok başarılı kesinlikle. Ace kullanırken çok farkında değildim ama Ybr'ye geçinde Ace'nin frenlerini çok başarısız ve güvensiz olduğunu anladım. Özellikle iki kişi iken durma mesafesi çok uzuyor, frene çok sıkı asılmak gerekiyordu. Ybr'de disk fren güçlü bir şekilde tutuyor ve dozlaması çok kolay.

    Konfor olarak da Ybr Ace'ye göre başarılı. Ace'de belirli hızın üzerine çıkınca titreşim'den ayağım uyuşuyordu. Maslak'tan Ataşehir'e gidene kadar ayaklarım uyuşuyordu. Fazla bir titreşim yoktu ama 20-30km gibi uzun sayılabilecek yollarda yormaya başlıyordu. Ybr ise çok daha titreşimsiz. 3 saat içerisinde 200km yol yaptım ama yorulma belirtisi bile sezmedim.

    Titreşim dışında Ybr'de ayrı bir tokluk var. Ace daha yumuşak bir sürüşe sahip Ybr ise biraz daha sert. Ybr'deki işçilik farkı bozuk yollarda tümseklerde kendisini daha belli ediyor. Mekanik, plastik sesleri daha az geliyor.

    Ybr'nin bir diğer avantajı da alt devirlerdeki yüksek torku ve 5 vites olması. Ace'de 4.viteste 40km ye düşünce motor titremeye, isteksiz davranmaya başlıyordu. Ybr de aynı hızda 5. viteste bile sıkıntı yok, daha rahat devirlenebiliyor. Ayrıca yüksek hızlarda daha az bağırıyor 5. vitesin avantajından dolayı.

    Vites geçişi olarak da Ybr çok daha iyi. Ace'de bence kronik bir vites sıkıntısı var. Vites geçişlerinde özellikle 1'den 2 ye geçerken sıkıntı var. Ayrıca 4. viteste durduğunuz zaman 1'e geçirene kadar sinir olup vitesi tekmelemeye başlıyorsunuz. Debriyajı kaldırıp dişliye geçiriyorsunuz ama bunu her viteste yapmanız gerebiliyor Ace'de. Ybr ise daha sessiz, daha rahat vites geçişlerine sahip.

    Kullanım kolaylığı olarak ise honda biraz daha iyi gibi. Gidon biraz daha yüksek, oturuş posizyonu daha rahat. Daha hafif olduğu için kullanımı da daha rahat.

    Yakıt tüketimi olarak şimdilik bir şey diyemiyorum. Ama bu konuda Ace biraz daha iyi olabilir. Ybr'de depoyu doldurdum, 400km oldu ama depoyu tekrar doldurmadım. Benzine indirim gelmesini bekliyorum Varil fiyatı 115 dolardan 106 dolara geriledi ama hala indirim gelmedi

    Sonuç olarak eğer bütçeniz el veriyorsa Ace yerine Ybr tavsiye ederim. Kullanırken çok önemsememiştim ama disk fren çok önemli. Ybr ye bütçesi yetmeyenlere ise Bajaj discover, haojue gibi alternatif modeller önerebilirim. Sen neden bu modellerden almadın diye soracak olursanız onu da yanıtlayayım. Önerdiğim modellere göre Ybr fiyatını hakedecek bir motor değil. Benim de niyetim Discovery ya da haojue almaktı. Önce haojue bayiine gittim, da 135için 3800tl, da150 için ise 4500tl fiyat aldım. Sonra bajaj bayiine gittim, discovery için 3.750tl fiyat aldım. Bu modellerin içime sinen ikinci elini bulamadım. Sonra hangisini alsam diye düşünürken tanıdıktan henüz 500km de ybr denk geldi. Hediyeleri, aksesuarlarıyla beraber uygun bir fiyata denk geldiği için Ybr aldım. Sıfır alacak olsam kesinlikle ybr almazdım.
    Mikuni ve bisikletbaba bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #502

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba . cb 125 ace ımı 3 4 gün önce aldım. Konuyu baştan sona okudum. ilk motorum olduğu için benim çok hoşuma gitti. şimdiye kadar yaşadığım büyük bi sıkıntı yok allaha şükür.yalnız mesela viraja yaklaştığımda frene basınca bi çatırtı geliyor.frene yavaş bastığımda sıkıntı yok ama frene biraz yüklendiğimde bu ses hep geliyor. neden olabilir ? acaba sorun bende midir merak ettim ? bir de devir saati benzin göstergesi taktıranlar olmuş.nasıl takılabir ve motor garantiden çıkar mı? cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

  3. #503

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Merhaba,
    hayırlı olsun, güle güle kazasız belasız binin. frende yaşadığınız sıkıntıyı bilmiyorum. Orijinalden farklı elektrikli parçalar motorun elektrikle ilgili kısımlarını (en pahalısı alternatör bildiğim kadarıyla) garanti dışı bırakabilir bir sorun yaşanırsa. ama devir göstergesi taktığınız için motorda ya da yürüyen aksamda yaşayabileceğiniz sorunları garanti dışı bırakamazlar. ha bırakmayı deneyebilirler o başka: )

  4. #504

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    Tesekkur ederim verdiginz bilgiler icin.peki bu devir gostergesi takmak ne kadar tutar siz taktirdiniz mi?

  5. #505

    Üyelik
    17 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Honda CB 125 ACE
    2 sene Yamaha Dragstar kullandım. Devir göstergesi ve benzin göstergesi yoktu. Hiç yolda kalmadım, hiç de eksikliğini hissetmedim. Arkasından Suzuki Bandit kullandım. Hiç devir göstergesine bakmadım. Yola baktım...

    Şu an Cb 125 Ace kullanıyorum. Bisiklet gibi motor. Her yere giriyor. Cefakar, sağlam ve konforlu bir motor. Eğer tecrübeli bir motorcuysanız (25000 km. ve üzeri yol yapmış)bu motorla uzun yol yapabilirsiniz.

    Bu motosikletten ne beklediğiniz çok önemli. Eğer 30 yaş altında ve heyecan arayan biriyseniz bu motor size göre değil. Ön freni zayıf arka fren + kompresyon ile desteklemediğiniz sürece çabuk durmuyor. O yüzden tecrübeli motorcu olup da şehir içinde kullanacaklara tavsiye ediyorum. Acemiler ybr 125 alsın. Eğer İstanbul'da yaşamıyorsanız hepiniz düşünmeden alabilirsiniz

    Oturuş pozisyonu müthiş. Şu ana kadar oturduğum en rahat motor. 0_o

    Rodajını 500 km yapın. Sonra tam randumanlı kullanabilirsiniz. 500de bakımını yapmayı ihmal etmeyin.

    Çok sağlam ve zevkli bir motor. "İstanbul'da yaşayan ve motora yeni başlayan" kişiler hariç herkese tavsiye ederim.
    bisikletbaba bunu beğendi.

  6. #506

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    Evet frenlerin zayifligi asikar acemi oldugum icin zaman zaman sıkıntı yasiyorum. Hocam kompresyon la desteklemek demissiniz nedir bu kompresyon olayi nasil yapabilirim. Bir de 160 km yaptim rodajda nelere dikkat etmeliyim herkes farkli bir sey soyluyor?

  7. #507

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Alıntı faruk1379 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet frenlerin zayifligi asikar acemi oldugum icin zaman zaman sıkıntı yasiyorum. Hocam kompresyon la desteklemek demissiniz nedir bu kompresyon olayi nasil yapabilirim. Bir de 160 km yaptim rodajda nelere dikkat etmeliyim herkes farkli bir sey soyluyor?
    60-80 i geçme rodaj da kompresör olayıda mesala 80 le gidiyorsun ışığı gördün yavaşlıyorsun frene basarken bi yandan vites küçült debraji birak motor biraz bagriyor sonra bi vites daha kucult zaten zamanla alışırsin sakin yap kat kut gitme benim princete pek fren kullanmazdim durmuyordu da

  8. #508

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    Tesekkur ederim hepinize dediklerinizi yapayim artik.

  9. #509
    xman19 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2013
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Honda cb 125 ACE
    Alıntı faruk1379 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba . cb 125 ace ımı 3 4 gün önce aldım. Konuyu baştan sona okudum. ilk motorum olduğu için benim çok hoşuma gitti. şimdiye kadar yaşadığım büyük bi sıkıntı yok allaha şükür.yalnız mesela viraja yaklaştığımda frene basınca bi çatırtı geliyor.frene yavaş bastığımda sıkıntı yok ama frene biraz yüklendiğimde bu ses hep geliyor. neden olabilir ? acaba sorun bende midir merak ettim ? bir de devir saati benzin göstergesi taktıranlar olmuş.nasıl takılabir ve motor garantiden çıkar mı? cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.

    Merhaba;

    Motorsikletiniz hayırlı uğurlu olsun. Ani frenlemedeki bahsi geçen çatırtı motor viteste iken ani frenleme yapıyor ve arka teker devri motor devrinde düşük oluyorsa motor zorlayacağından o sesin gelmesi normal. Bu şekilde kullanıyorsanız motora zarar verirsiniz. Şöyle anlatayım arabayla yolda giderken frene az basacaksak debriyaja basmayız ama ani frenlemede viteste ise debriyajada basarız çünkü sen frene bassan da motor zorlayacak ve stop edene kadar taktak vuracaktır. Umaraım doğru anlamışımdır.

    Devir saati için linkleri paylaşıyorum,benzin göstergesi var ama şamandıra işi nasıl çözülür ve direk takınca devir saati çalışır mı bilmiyorum,sonuçta telli değil elektronik. Ürünleri nasıl getirteceğini Byanmaz arkadaşım tecrübesi var ondan yardım alabilirsin sanırım kargo hariç 50tl cicarı.

    http://item.taobao.com/item.htm?spm=...52&ns=1#detail

    http://item.taobao.com/item.htm?spm=...65&ns=1#detail

  10. #510

    Üyelik
    17 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Honda CB 125 ACE
    Kompresyon için bence ayrıca çalışmalısın. Yeni başladığın için faydalı olacağını düşündüğüm birkaç bilgi vermek istiyorum:

    Motosiklette tek başına arka fren kullanmak çok risklidir. Hangi freni sıkarsan sık motorun ağırlığı ön tekere transfer olacaktır ve arka tekerdeki yük hafifleyecektir. Farkında olmadan arka frene fazla bastıysan arka teker kızaklamaya başlayabilir. Özellikle virajlarda tehlike yaratır. Benim tavsiyem, bir süre trafiğe kapalı alanlarda arka freni tamamen aklından çıkarıp ön fren + kompresyon çalışmalısın. Vitesi yüksekten düşüğe doğru geçirirken ön freni limon sıkar gibi yavaşça sıkıştır. Gittikçe hızlandırıp sonra ön frene arka freni de eklemeyi çalışabilirsin. Ama unutma arka fren sadece ön frene destek amaçlı olmalıdır. Çok sert kullanırsan arka lastiği kilitleyebilir. Hepsini birlikte kullanırsan ne kadar çabuk durabildiğine şaşıracaksın.

  11. #511

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    xman19 Sanırım doğru anlamışsınız ilk fırsatta deneyeceğim.Denedikten sonra yazarım tekrar. Devir saati işine bulaşmayayım en iyisi
    Teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------

    Şu kompresyon olayına iyice çalışayım yoksa frenler sıkıntı çıkaracak gibi bana
    Alıntı tolgayyilmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kompresyon için bence ayrıca çalışmalısın. Yeni başladığın için faydalı olacağını düşündüğüm birkaç bilgi vermek istiyorum:

    Motosiklette tek başına arka fren kullanmak çok risklidir. Hangi freni sıkarsan sık motorun ağırlığı ön tekere transfer olacaktır ve arka tekerdeki yük hafifleyecektir. Farkında olmadan arka frene fazla bastıysan arka teker kızaklamaya başlayabilir. Özellikle virajlarda tehlike yaratır. Benim tavsiyem, bir süre trafiğe kapalı alanlarda arka freni tamamen aklından çıkarıp ön fren + kompresyon çalışmalısın. Vitesi yüksekten düşüğe doğru geçirirken ön freni limon sıkar gibi yavaşça sıkıştır. Gittikçe hızlandırıp sonra ön frene arka freni de eklemeyi çalışabilirsin. Ama unutma arka fren sadece ön frene destek amaçlı olmalıdır. Çok sert kullanırsan arka lastiği kilitleyebilir. Hepsini birlikte kullanırsan ne kadar çabuk durabildiğine şaşıracaksın.

  12. #512
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Frenler kampana olduğu için biraz zayıf. Üstündeki fabrika çıkışı lastiklerde vasat olduğu için fren mesafesini iyi ayarlamak lazım. Ama michelin lastik falan takılırsa frenajda iyileşme olur.

    Ama işin en önemli kısmı sizde bitiyor. Aea'nın frensiz motosiklet sürmek videosunu izlerseniz size katkı sağlayabilir.

  13. #513

    Üyelik
    16 Temmuz 2014
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar N 250
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Frenler kampana olduğu için biraz zayıf. Üstündeki fabrika çıkışı lastiklerde vasat olduğu için fren mesafesini iyi ayarlamak lazım. Ama michelin lastik falan takılırsa frenajda iyileşme olur.

    Ama işin en önemli kısmı sizde bitiyor. Aea'nın frensiz motosiklet sürmek videosunu izlerseniz size katkı sağlayabilir.
    Aynen işin önemli kısmı bizde. sadece biraz dikkat ve etrafa iyi bakmak gerek

  14. #514
    EverHarD* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Honda Cb 125 Ace & HONDA Activa 100
    faruk1379 hayırlı olsun motorunuz kazasız belasız bininiz.

    WD 40 alın motoru yıkadından sonra anahtar girişi düğmeler vs bunları wd 40 layın.

    ve motoru yıkadıkdan sonra mutlaka zincirleri yağlayın.

    sonra zincir yiyip ace kötü demeyin orjinal zinciri pahalıdır.

  15. #515

    Üyelik
    22 Temmuz 2014
    ARKADASLAR HONDA CB ACE KULLANICISI OLARAKTAN FACEBOOKTA SAYFA ACMIS BULUNUYORUM ACE TOPLULUĞU OLARAK ORADAN BİRBİRİMİZLE BİLGİ PAYLAŞIMI YAPABİLİRİZ BEĞENİRSENİZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER .. !
    SAYFA LİNKİ : https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:06 ----------

    Niye bizimde honda ace topluluğu olarak sayfamız olmasın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

    https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark ACE FACEBOOK SAYFASINA BEKLERİM .!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:12 ----------

    https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark honda ace sayfamıza bekleriz .!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:16 ----------

    FACEBOOK ACE PAGE LİKE BEYLER https://www.facebook.com/acemototeam?ref_type=bookmark

  16. #516

    Üyelik
    17 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Honda CB 125 ACE
    Bugün motorumu ilk bakımına soktum. 512 km.de ilk bakımını yaptırdım. Frenleri biraz daha sıktırdım. Daha çabuk tepki vermeye ve gayet iyi durmaya başladı. Lütfen frenlerinizi ilk bakımda kontrol ettirin. Çok daha keyifli bir motor oldu.

  17. #517

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    aslında ben frenler zayıf diyene de hak veriyorum, frenler iyi diyene de hak veriyorum. "yav bu nasıl iş, ikisine de hak veriyosun" diyenler varsa onlara da hak veriyorum

    daha önceki sayfalarda konusu geçmişti. frenler aslında yeterli ancak kampana frenlerin dozlaması hidroliğe göre çok farklı. acil frenlerde iki parmak fren yapamıyorsunuz, bütün avuç içiyle asılınca bir sorun yok. ben buna alıştım, hatta bir kaç yüz metre bir arkadaşın hidrolik frenli motorunu kullanmıştım, iki parmakla sıktığım ilk frende düşüyordum. dozlaması çok farklı. bunu bilerek, acil duruşlarda tüm avuç içiyle sıktığınızda motor yere yapışıyor bence. 2 kere test ettim, frenler kötü olsa, öndeki arabanın bagajına yapışmıştım. bu vesileyle sahil yolunda gezerken denize ağaçlara kuşlara değil, önüme bakmam gerektiği de ders olmuş oldu.

    ben lastikleri michelin'le değiştirmiştim. bunun da oldukça yararı oldu bu arada

  18. #518
    EverHarD* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Honda Cb 125 Ace & HONDA Activa 100
    lastikleri ne kadara değiştirdiniz?

  19. #519

    Üyelik
    11 Eylül 2013
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    V-Strom 650
    Alıntı EverHarD* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastikleri ne kadara değiştirdiniz?
    7-8 ay önce 220 civarındaydı set fiyatı. şimdiki fiyatını bilmiyorum, arada kurlar epey arttı malum.

  20. #520
    EverHarD* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Aralık 2011
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Honda Cb 125 Ace & HONDA Activa 100
    Alıntı byanmaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    7-8 ay önce 220 civarındaydı set fiyatı. şimdiki fiyatını bilmiyorum, arada kurlar epey arttı malum.
    doğrudur hocam. bende değiştirmeyi düşünüyorumda o yüzden sormuştum.

    motorunuzda sizi en çok rahatsız eden şey nedir ? Titreşimmi ?


26. sayfa BirinciBirinci ... 162425262728 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)