bunu alana kadar salcano wolf var drift var tutmaz bu ürün
bunu alana kadar salcano wolf var drift var tutmaz bu ürün
cb125ace mi, Haojue mi tutmaz masasında? Yoksa her ikisi de mi
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------
Haojue'de de kick starter yok. O lazım arkadas bana. Hadi az bakım gerektiren on kampana frenden vazgeçtik. Yazlık evde birakmak, gittikce binmek istiyorum iki gunun birini batarya doldurmayla mı gecireceğiz?
Yuvarlak farın guzelliğine bak. Turkiyeye bu kafalardan getiren zihniyeti Allah bildigi gibi yapsın! CB125E'nin yuvarlak farl guzelliğine bak arkadaş.
CB125 E olmadı Ace'yi yuvarlak farlı getir bari! Cok mu areodinamizm gerektiren hızlara zaten ulaşamıyor makina.
Motosiklet A noktasından B noktasına gitmenin en özgür hali
Merhaba arkadaşlar,
başıma bir iş gelmeyecekse, ben bu motoru bugün satın aldım. teslimat önümüzdeki cumartesi. izlenimlerimi o zaman yazacağım.
"üzerine x koyaydın da y alaydın" diyen arkadaşların tamamına hak veriyorum. ancak y yerine bu motoru almak için sebeplerim vardı. yazacağım:
1- acemiyim, becerikli bir adam değilim. yani elimden gerilen zinciri germek, düşen vites kolunu sıkmak, zırıldayan plastiğin arasına plastik sıkıştırmak gelmiyor. o yüzden güçsüz de olsa, bana bu tür dertler yaşatmayacağını düşündüğüm bir markanın olabilecek en ucuz motorunu tercih ettim. yamaha'nın, kawasakinin hatta hyosung'un böyle bir motoru olsaydı onu da düşünürdüm.
2- acemiyim, "bunu alana kadar üzerine hiç para koymayaydın da şu markanın ikinci el bu modelini alaydın" diyen arkadaşlar için söylüyorum. ikinci elden, motordan anlamam. satıcıyı yetkili servise götürmeye ikna etmeyi, bu iş için zaman ve emek harcamayı istemedim. yoksa 3-4 yaşında bir cbf 150'yi aynı paraya ve hatta daha ucuza almak mümkün.
3- acemiyim. eğitimlerde (honda gs1, honda gs2-hazırlık) cbf'nin hızlanması beni heyecalandırdıysa, bu hayli hayli yeter diye düşündüm. en azından 5-10bin km.
4- acemiyim
5- acemi olayım olmayayım, o retro ve minimalist görüntü hoşuma gitti. tipini beğendim yani. zevk meselesi. bu konuda itiraz etmenizi beklemiyorum: )
6- hem acemi hem fakirim. bu motor işi bana uygun değilse, yani 2 ay sonra kaskı, montu, eldiveni, motoru toptan satmam gerekirse, olabildiğince az zarar etmek istedim. yani aranızdan bu motora bir alıcı çıkar herhalde. "sahibinden tertemiz, servis bakımlı. emsalsiz, istanbulda tek"
7- hem acemi hem yaşlıyım. 40 yaş bunalımını atlatmak için aldığım motorun karımı kızdıracak kadar pahalı olmasını istemedim. hem motordan önce koltuk takımı ve buzdolabi lazım. ayrıca 3 yaşındaki oğlum, broşürde göstediğim cb125e ve bu motor arasından, bunu seçti. "bu güzel baba"
inşallah 80-90 yapıyordur. ben yapacağını düşünüyorum. yapmasa bile motor son hız değil tork için dizayn edilmiş gözüküyor teknik verilere göre. düşük hızlarda kullanması zevkli olacaktır sanıyorum.
zevkli değilse de nasolsa sizlerden birine satarım
merak edenler için, liste fiyatından aldım. şimdiye kadar 4 tane araç satın aldım. hiçbirini liste fiyatından daha düşüğe satın alamadım. alnımda benim göremediğim bir enayi yazısı var herhalde.
beni izlemeye devam edin. önümüzdeki hafta izlenimler bu köşede.
Estağfurullah, hayırlı ugurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
Acemi olduğunuzu üstünü çize çize yazdığınız için uyarmak istiyorum, rica edeceğim kavsaklar apartman girişleri yani arabaların manevrası yapacağı yerlere cok dikkatli gidelim, yavaşlayalım ve işaret parmagınız frende olsun.
Ben şu anda Çin'deyim ve burada da elektrikli sccoter kullanıyorum. O kadar çok motsiklet, scooter varki anlatılır gibi değil. Masallah hic de buyuk kaza gormedim sadece dokunma en fazla yan yama kazaları gordum. Bu kazasızlığın ve duzenin sebebini iki maddeye bağlıyorum:
1- Yavaş gitmek
2 - Arabalar, kamyon ve diger motorsikletleri uyarmak için kornaya basmak. Kornayı cok efektif kullanıyorlar.
Bence buların ikisi de bizde eksik. Yavaş gidelim ve kornayı kullanmaktan cekinmeyelim, biz arabalar gibi değiliz kornayı kullanmak için çok iyi nedenlerimiz var.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:50 ----------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu arada Honda Çin'de satılan modellerle alakalı fren tipleri istatistiği.
13 MOTOSİKLETTEN
8'i ön ve arka kampana fren
2'si ön ve arka disk fren
3'ü önde disk arkada kampana fren
11 SCOOTER'DAN
9'u ön disk arka kampana
2'si ön ve arka kampana
5 CUP'TAN
3'ü ön ve arka kampana
2'si ön disk arka kampana
http://www.honda.com.cn/product/motor/#rightnav2
Motosiklet A noktasından B noktasına gitmenin en özgür hali
Teşekkürler iyi dilekleriniz için. önerilerinizi dikkate alacağım. zaten bir süre kapının önünde...
kampana fren konusu açıkçası hiç kafama takılmadı, bu motorun ve benim kullanışımın limitleri dahilinde herhangi bir dezavantaj yaratacağını düşünmüyorum. ancak "maliyetten kısmak için disk yerine kampana yapmışlar" diyen arkadaşlar haklı, ayrı mevzu. ben sadece bunu yapmalarının bir benim için bir sakıncası olmadığını söylüyorum.
Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar bende motor alıcaktım yazın basında hatta bi konu acmıstım mondial snappy 100x mi yoksa hyena mı diye.Gittiğimde çok farklı oldu honda plazasına gittik wing go ve ace 125 vardı yanında da cb 125e vardı ilk önce wing go alıcaktım çünkü daha önce hiç motorsiklet tecrübem yoktu ve hiç elden debriyajlı motor kullanmamıştım onun için wing go daha avantajlıydı bana göre çünkü acemiydim sonuçta. gittiğimde wing go ile ace125 in nerdeyse aynı fiyatta olugunu gördüm arkadasın da gazıyla ace 125 i aldım.(siyah) her şeyi imzaladıktan sonra bir baktım ki motorda yan dayacak yok(bisiklet dayacağı)vites göstergesi yok devir saati yok benzin saati yok ama aldık bi kere kullanıcaz :D biraz da pişmanlıkla arkadaşımla eve gittik o kullandı tabi ki ha bu arada 50 ya da 60 liraya fulledikten sonra cıktık yola ve 330 km gitti yedek depoya almadım hiç.her neyse motoru bana bıraktı ve gitti tabi ben o gun motoru 2 saat boyunca yerinden kaldıramadım tabi el alışmamış oldugundan kaldıramadım sonra yavas yavas birinci vitesle kaldırdım ardından 20 den sonra sesi değişimnce motorun anladım ki devir yükseliyor 2 ye falan attım ama indirirken ayarlayamadığımdan stop ettirmek zorunda kaldım ilk günler :D Diğer gün yan dayacak aldım ardından motorun onune korumalık taktırdım acık olanlardan ybr için olanlardan değil.motora tam alışmıştım ki beyler kaza yaptım bisikletli çocuga carptım ama allahtan korumalık taktırmışım ki motorda sadece ön frenin topuzunda hafif çizik var sağ elcikte hafif çizik var deponun üstüne pasta cila yaptım kapattırdım yani sağ ayaklık biraz yamuldu ama o kadar muhim bişi deiğilmiş.sağ tarafa dogru yattık motor korumalığın ustunde kaydı dıyebilirim sadece sag kolumda izler kaldı.neyse motordan memnun musun diye soracaksanız hız konusunda memnun değiilim 4 vites ve 2 kişi zorlanabiliyorsunuz ama yakıt konusunda harika bir motor 1 depo benzinle 1 ay idare ettiğimi hatırlıyorum yedek depoyla nasıl diye soracak olursanız eğer 50 km kafadan gidiyor buna tanık oldum.ama o gun bu gecirecegim kazayı bilseydim yine bu motoru alırdım çünkü debriyajlı kullanmak bambaşka bir şey.ama arkadaşlar beyaz cb125e nin yanından geçerken keske bunu alsaydım demiyorum hani :D Motorla bi sorunuz olursa ben burdayım 1000 km oldu sadece tekerlekler patladı ve 3.gününde de benim hatamdan dolayı arka sağ amartisör patladı hepinize iyi akşamlar.
gecmiş olsun 2 kişi 4.vites le cıkmaya calırsanız olmaz yavasladıkca vites düşürüceksin, yani motor genel olarak güzel,Az yakması sehir için alternatif yani.Hayırlı olsun.
Son hızı kac..?
Fotograf falan atarsanız daha iyi olur
Cok sağol.Son hız arkadasım 100 yapmıstı ya zaten ben hız meraklısı değilim fazla ama arkadaşlarım mh driftlerle yanımdan sinek gibi geçince sinirleniyorum biraz.Hani derler ya düştükten sonra öğrenirsin motor kullanmayı aynısı benim başımdan da geçti cidden düştükten sonra öğrendim zamanında vites düşürmeyi falan.Fotograf atarım bir ara
Sinekler arabalara nasıl kafa atıyorlar biliyorsun deyilmi Stabil kac gidiyor Deposu ne kadar alıyor ? Ne kadara aldın, Kac km gittin ? Arabanın yanına istiyorum malum benzine yetismiyor bu senede uni var git gel 75 km ye dayanırmı ki günlük kısta sogukta?
datlı adam acemi. Okadar üstüne gitme. Ben tahmini yorum yapayım. Düzde 85-90 stabil gidebilir. Ara hızlanmalarda 100, rampa aşa 110. Sonra 100 km de 1.9 ile 2.5 arası yakar. Hemi?
Ben günlük 75 Km yapcam, Okul 20 Gün Hafta sonları haric yani.
20*75=1500 Km aylık
Düz hesapla 100 Km de 2 litre yaksa, 50 Km de 1 Litre yakar 10 Kurus yapar buda . 1500 km de 150 Tl yapar, Benim aylık servis ücretim 200 Tl + Olarak aynı sınıftan olan arkadaslarım var aylık 100 Tl desem yakıtı cekse bana kafi 50 Tl benden cıkar, 200-50=150 Cepte kalır Bu paraylada motor sahibi oluruz 9 Ay okul var zaten.13.500 Km yaparım, Bu makine 2 Senede 30.000 km dayanırmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------
Burdaki fiyatı iyimiş.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2013-model-sifir-km-2690-tl-137822377/detay
dayanır tatlı ama yanından vız vız cub, ybr, cbf, çinli motorlar geçerken sen dayanabilirsen al. sadece ekonomik.
Hızla işim yok abi hani tamam motorda lazım oluyor, ama zaten ilceye gidicem ben,hız istesem arabayla giderim de oda cok yakıyor,Hani bunu almanın bana bi yararı olması lazım hem servisten beklemekten kurtulmalıyım,Hem az yakıp cebime cok zarar vermemesi lazım ben servisten pahalıya gidersem olmaz+ olarak mal sahibi olayım.
Izzet, birde şu hesaba bak. Motosiklet 2700 lira, sigorta ve ruhsat-plaka masrafları da 400 lira diyelim. Koruma demiri 50 lira, arka çanta 50 lira, kask 150 lira, mont 150 lira, dizlik 30 lira, eldiven 20 lira. Toplam 3550 lira yapar. Benzin ve bakım parası hariç. Ayrıca kaliteli lastik masrafını falan da dahil etmedik.
Servisin ücreti 200 lira, 9 aydan, yılda 1800 lira yapar. Soğuk derdi, yağmur derdi, ezilme tehlikesi, günlük 75 km'nin yorgunluğu vs hiçbiri yok.
Bence sen bir daha düşün. Yani motosikleti yine de al ama sebebi bu olmasın.
Güven senin dedigin gibi olursa zarardayız yani,Düsünücem bu konuyu
Peki ya motosikleti sürerken alacağın keyif? Bence paha biçilemeyecek taraf o, özgürlük, trafikte zaman öldürmemek, istediğin yerden istediğin saatte gitmek, okul harici de kullanabilmek, motosiklet sürüşünü geliştirmek, bir yandan da tecrübe kazanmak. Bunlar maddi olarak ölçülemeyecek maddeler bence ;)
Aptallık En Büyük Günahtır !
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/23868_631756566849301_1494438927_n.jpg Buyur arkadasım bu fotografı sarı şerit çekmeden önceydi yanlıs hatırlamıyosam.Vallahi yazdıklarına göre sana yeterde artar bile bu motor.Karda kışta dayanır mı demişsin de honda cb125e yagmur yedikten sonra bi muddet calısmıyomus bazen arkadaslarımın basına geldi ace de bu durum nasıldır bilemem cok fazla yagmur yagmadı daha.Motor 1050 km sadece 5 defa doldurdum deposunu.Deposu ne kadar doluyor diye soracak olursan da şöyle diyim yedek depo dahil 10 lt'nin biraz üstünde doluyor çünkü ilk aldıgımızda plazadan bakımcılar biraz benzin koymuslardı yandaki benzinlikten gidip almamız için ordada 50 liralık yani 10lt.lik koyunca fullendi.Ve bana 330 km gitti.Ama sadece normal deposuyla yedek depoyu acmadım.Yedek depoyu acsaydım eger 380 390 km giderdi.Standar 80 90 ile gidersin.Ben 3.100 küsüre almıstım şimdi eylul sonuna kadar 2.900 olmus.
Merhaba arkadaşlar,
Motoru bugün teslim alacağımı söylemiştim. motor öğleden önce geldi, iş güç derken ancak akşam 8 gibi çıkabildim denemeye. trafiği olmayan bir mahallede oturuyorum, mahalle içinde git gel bir 10 km kadar kullandım.
sele rahat ve yumuşak, cbf 150den biraz daha yüksek. boyum 1.75, ayaklarımı yere koyduğumda dizlerim kıvrık kalıyor. peglerin pozisyonu rahat ancak sele alçak olduğundan bacaklarımı karnıma çok çekmişim gibi hissettim. motor çok hafif, yokuşlarda frene gerek kalmadan bacaklarınızla tutabiliyorsunuz. teknik verilere göre tork ybr 125'den birazcık daha yüksek ve bu torku biraz daha düşük devirde veriyor. ( ybr 9.5 tork / 6000 devir, ace 9.8 tork/5000 devir. burada "bu motor ybr'den daha iyi" demek istemedim, peşinen söyleyeyim). dik sayılabilecek eğimlerde bile 3. viteste 20-25 km'den, 4. viteste 30-35 km'den itibaren çekiş var. ben titreşim hissetmedim ancak mahallede bindiğimden 40-50 nin üzerine ve yüksek devirlere çıkmadım.
farı beğenmedim. aydınlatması pek iyi değil. farı zaten yuvarlak farla değiştirmeyi düşünüyorum. p356spt'nin yukarıda verdiği linki takip ederek,taobao'dan yoybuy aracılığıyla yuvarlak fara uygun gösterge sipariş ettim. dolandırılmazsam kargosuyla 45-50 liraya denk gelecek.
motoru ilk çalıştırdığımda rölanti tutmadı. jikleyi ortaya getirdiğim ve gaz vererek ısıtmaya çalıştığım halde istop etti. ben de beklemeden 1-2 tur attım, daha sonra rölanti tuttu. belki de ayarı düşüktür, bilmiyorum.
frenlere gelince, ilk bir kaç km "aha yandık, kampana kampana dedikleri kadar varmış" diye düşünmüştüm. ne kadar uğraşsam da ne ön ne arka freni kitleyemedim çünkü. düşük hızlarda bile frenler tutmuyor gibiydi. sonra bir kaç sert fren denemesinden sonra normale döndü. bunun dışında bir tek cbf 150 kullandım. ona kıyasla ön frenin dozlaması biraz daha zor. sert fren için allah ne verdiyse asılmak gerekiyor ancak tutmama gibi bir sorun yok. alıştıktan sonra düz çizgide giderken önü de ve arkayı da asılarak kitleyebiliyorum.
bu arada bu motor arjantinde cb1 125 adıyla satılıyor. http://www.youtube.com/watch?v=zUiRwhkk3pY bu adreste ispanyolca pek çok yorum var. google translate sağolsun, motorun 80-90 hızlarda rahat olduğunu, rüzgardan etkilendiğini ve maksimum 105 yapabildiğini söylüyorlar. bizim de tecrübemiz böyle olur herhalde.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)