Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Suzuki Intruder C800 / VL800 / C50 / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Merhabalar, Gidonumu değiştirmeye karar verdim çünkü yolda giderken yalpalama söz konusuydu. Alttan vidaları sıkarak halledebileceğimi düşünmüştüm fakat sorun devam etti. Yolda giderken artçımla 40km gibi hızla sert bir çukura girmiştim ve gidon sabit şekilde durmaya devam ederken ön teker balık kuyruğu gibi yalpaladı. Az kalsın düşüyorduk. Bir akşam da kasisi son anda görüp vites düşürdüm ve deli gibi yalpaladı. Arkadaşımla beraber yola çıkacaktık şu problemi çözmek için garaja çektim. Sonra farkettim ki gidonum çatlamış. Neyse gidonu riserlardan boşandırdım elimle tuttum ve çaaatt!! Gidon ikiye ayrıldı. Sonra 15 tatilde Marmaris'e gittim. Orda, bi abim kromcu olduğu için beraber acele kromdan gidon yaptık. Ama el açılarını unutmuşum. Debriyajı sıkamıyordum, ön frene yetişemiyordum. Bunun daha şehir içinde tam tur sağı solu vardı... Eskişehir'de supportumuz Ayhan Tomsak abime el açılarını yapması için bıraktım. Tamamen ustaya bıraktım işi. Ve sonuç mükemmel. Gidon hazır hale geldi. 90° açılardan dolayı kabloları içerden geçirmek zor gibi görünüyordu. İnşaatlarda elektrik tesisatı döşerken kılavuz kullanırdık. Hemen kılavuz aldım. Sonra klupten arkadaşıma kablo lehimlemeleri için çağırdım. Eski kablolar kısa kaldı ve uzattık. Lehimden sonra makaronladı arkadaşım. Bolca bulaşık deterjanıyla kabloları geçirmeye başladık. Fakat gidonun ortasından kablolarıbi türlü yukarı çekemedim. Aklıma bu köpekleri yakalayan ismini bilmediğim alet geldi. Bir tane içi boş boru ve eski debriyaj telinden, aynı çalışma prensibiyle çalışan alet yaptım. Ve işlem tamam. Sonra motora sabitledim ve daha önce kontrol bende değilmiş onu farkettim. Ayak peglerini değdirene kadar yatırabiliyorum ve yalpalama hiç yok.






    instagram story attığım fotoyu kullandım.











    El açısız şekilde, arkadaşım gidonu boşta tutarken bile rahatsız halde













    şu beyaz borunun içinden teli geçirdim ve kılavuzun başını yakalarken kullanmaya yaradı.










    Hitler ve gibilerini sevmem yanlış anlaşılmasın. karşılaştırmalı edebiyat öğrencisi olduğum için mizah amaçlı.




















    Ve mutlu son.
    Se-ZeR ve Akias bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Intruder c800 - 2006
    Selamlar! Ben de kısa süre önce araniza katıldım 2006 model küheylânıma kavuştum 😊 1 - 2 sefer eskimiş lastiklerden mi benim cüssesiyle baş edemememden midir düşük hizda yana yatırdım. Grenaj ve çantaları sağolsun, bir iki minik yara bereyle atlattim. Fakat bu arada 2013 üretimi lastiklerimden sıtkım sıyrıldı. Üstünde bulunan metzeler 880 lastiklerden izmirde 2017 veya 18 üretimi olarak bulmaya imkan yok. kimi firmada hiç yok kimi 2014 model lastik için kampanya yaptık diyor.. kimi 1.5 - 2 ay termin veriyor..

    Bu arada araştırmalarımda metzelerin yeterince yumuşak olmadığı için çok da yollarımıza uygun olmadığı yorumlarıyla da karşılaştım. Daha yumuşak lastik fikrine de aklım yattı hani. Pirelli night dragon ve route öneren arkadaş oldu. Sizlerin tecrübesi ve önerisi nedir? Yumuşak lastik daha mı mantıklıdır? Marka model önerileriniz var mıdır?
    rm125 bunu beğendi.

  3. #43
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı Lathspell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar! Ben de kısa süre önce araniza katıldım 2006 model küheylânıma kavuştum �� 1 - 2 sefer eskimiş lastiklerden mi benim cüssesiyle baş edemememden midir düşük hizda yana yatırdım. Grenaj ve çantaları sağolsun, bir iki minik yara bereyle atlattim. Fakat bu arada 2013 üretimi lastiklerimden sıtkım sıyrıldı. Üstünde bulunan metzeler 880 lastiklerden izmirde 2017 veya 18 üretimi olarak bulmaya imkan yok. kimi firmada hiç yok kimi 2014 model lastik için kampanya yaptık diyor.. kimi 1.5 - 2 ay termin veriyor..

    Bu arada araştırmalarımda metzelerin yeterince yumuşak olmadığı için çok da yollarımıza uygun olmadığı yorumlarıyla da karşılaştım. Daha yumuşak lastik fikrine de aklım yattı hani. Pirelli night dragon ve route öneren arkadaş oldu. Sizlerin tecrübesi ve önerisi nedir? Yumuşak lastik daha mı mantıklıdır? Marka model önerileriniz var mıdır?
    Pirelli night dragon kullanıyorum. 2 sene önce satın almadan önce eski sahibi değiştirmişti. Gayet memnunum bizim makinelerin torku çok aşağıda olduğu için patiye düşme eğilimi çok fazla. Sorun lastiklerde değil diye düşünüyorum.

  4. #44

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Intruder c800 - 2006
    Night dragona 1 puan daha yazıcaz demek ki. Zaten yaza kadar 2018 üretimi olup olmayacağı belirsiz olan metzeler de beklemeye hiç niyetim yok. Tavsiyen için tesekkurler����
    rm125 bunu beğendi.

  5. #45
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Lathspell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Night dragona 1 puan daha yazıcaz demek ki. Zaten yaza kadar 2018 üretimi olup olmayacağı belirsiz olan metzeler de beklemeye hiç niyetim yok. Tavsiyen için tesekkurler����
    Night Dragon'ın ömrü nispeten kısadır. Michelin Commander II, Suzuki cruiserlar için en ideal lastiktir. Ben dahil bizim M800 sahibi arkadaşların neredeyse tamamı bu lastiği kullanıyor. Islak zeminde ise Night Dragon'dan daha iyi tutuş sağlamaktadır. Yurtdışı forumlarında da ilk 3'e Michelin Commander II, Pirelli Night Dragon ve Bridgestone Exedra Max yazmışlar. Bilginiz olsun.
    Akias ve rm125 bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  6. #46

    Üyelik
    29 Temmuz 2016
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Intruder c800 - 2006
    Selamlar, Michelin için çok yumuşak karakterli olduğundan dolayı balon yapma problemi fazla olduğuyla ilgili yorumlar okumuştum, o sebepten listeden çıkarmıştım. Uydurma mıdır bu bilgi acaba?
    forumun iletişim tekniğine pek alışamadım sanırım cevap gelip bildirim filan gelmeyince benim lastik konusu havada kalmış. Ayarları bir kurcalayayım...

  7. #47
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bir adet vl 800 arıyorum arkadaşlar. Tercihen volusia (karbüratörlü).
    Satmayı düşünen var ise haber ediniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------

    Alıntı Lathspell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, Michelin için çok yumuşak karakterli olduğundan dolayı balon yapma problemi fazla olduğuyla ilgili yorumlar okumuştum, o sebepten listeden çıkarmıştım. Uydurma mıdır bu bilgi acaba?
    forumun iletişim tekniğine pek alışamadım sanırım cevap gelip bildirim filan gelmeyince benim lastik konusu havada kalmış. Ayarları bir kurcalayayım...
    Uydurma bilgi. Michelin balon yapacak da unilli marka yapmayacak mı? Yumuşak lastik balon yapar diye bir olgu yoktur. Balon lastiğin dış yanaklarında oluşur. O bölge de hemen hemen tüm lastiklerde standart sertliktedir. (çelik tel örgülüdür)
    Michelin kaliteli markadır. Güvenle kullanabilirsiniz.

  8. #48
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800

  9. #49
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bu motorların 2. el fiyatı son 6 ay içinde anlam veremediğim bir şekilde artış mı gösterdi yoksa ben mi fiyatları yanlış hatırlıyorum bilemedim.

    İlanlardaki motorlar haftalardır duruyor. '04-'05 model, 70-80bin'deki makinalara 35bin tl fiyat çekmek nedir yahu? Yuhunuz.. Çüşünüz..
    ilker_41 bunu beğendi.

  10. #50
    PAPAZ_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    GV650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorların 2. el fiyatı son 6 ay içinde anlam veremediğim bir şekilde artış mı gösterdi yoksa ben mi fiyatları yanlış hatırlıyorum bilemedim.

    İlanlardaki motorlar haftalardır duruyor. '04-'05 model, 70-80bin'deki makinalara 35bin tl fiyat çekmek nedir yahu? Yuhunuz.. Çüşünüz..
    Haklısınız , sonra da piyasa durgun satılmıyor oluyor. Evet piyasa zaten durgun birde bu fiyatlar istenince aylardır hatta bazıları yıllardır duruyor.

  11. #51
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    İnsanlarda olur olmaz her işlerinde kar etme güdüsü gelişti. Sanırım memleketin ekonomik durumundaki gidişattan ve genel kültürümüzdeki değişimden kaynaklı.
    5-6 aydır ilanlara bakıyorum, bu motoru alasım var ancak fiyatlar çok anormal. ÖTV düşürdüler gene 2. elde fiyatlar fahiş. Çok kızgınım cidden.

    Bir de kullanıcılarına bir soru sormuş olayım; kendim denemedim lakin kullanıcılarından edindiğim bilgiye istinaden 100 km/sa ve 4bin rpm sonrası hissedilen titreşim uzun yol yapmaya çok mu mani olmakta? Bu çok kelimesi göreli elbette o nedenle şöyle somutlaştırayım, 120 km/sa ile kaç dakika sonra testislerde uyuşma başlar?

  12. #52
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnsanlarda olur olmaz her işlerinde kar etme güdüsü gelişti. Sanırım memleketin ekonomik durumundaki gidişattan ve genel kültürümüzdeki değişimden kaynaklı.
    5-6 aydır ilanlara bakıyorum, bu motoru alasım var ancak fiyatlar çok anormal. ÖTV düşürdüler gene 2. elde fiyatlar fahiş. Çok kızgınım cidden.

    Bir de kullanıcılarına bir soru sormuş olayım; kendim denemedim lakin kullanıcılarından edindiğim bilgiye istinaden 100 km/sa ve 4bin rpm sonrası hissedilen titreşim uzun yol yapmaya çok mu mani olmakta? Bu çok kelimesi göreli elbette o nedenle şöyle somutlaştırayım, 120 km/sa ile kaç dakika sonra testislerde uyuşma başlar?
    Usta soyle cevaplayayim. 120 ile giderken hic bir siknti yok. Testis uyusmasi hic yasamadim.
    120 ile 2 saat kesintisiz giderseniz, durunca ellerde bir gariplik hissediliyor. Uyusma gbi degil, farkli birsey.
    Kan akisindan da kaynaklanabilir bu durum.

    Ama 140-150 gdince 40-45 dk sonra ellerden karincalanma yapiyor. Ayaklarda hafif bir hissizlenme oluyor. Testislerde yine bisey yok.


    BU canina yandimin motoru 5 vites. 6. Vitesi niye koymadilar diye hep merak ettim. Bu kadar torkla kaldirabilecegini dusunuyorum.

  13. #53
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Usta soyle cevaplayayim. 120 ile giderken hic bir siknti yok. Testis uyusmasi hic yasamadim.
    120 ile 2 saat kesintisiz giderseniz, durunca ellerde bir gariplik hissediliyor. Uyusma gbi degil, farkli birsey.
    Kan akisindan da kaynaklanabilir bu durum.

    Ama 140-150 gdince 40-45 dk sonra ellerden karincalanma yapiyor. Ayaklarda hafif bir hissizlenme oluyor. Testislerde yine bisey yok.


    BU canina yandimin motoru 5 vites. 6. Vitesi niye koymadilar diye hep merak ettim. Bu kadar torkla kaldirabilecegini dusunuyorum.
    Hmm. O ellerdeki garip his ilk alığım Çinli motor'da da oluyordu. titreşimden kaynaklı sanırım yahut gidon alçaklığından dolayı dediğin gibi kan akışını bozan damarlarda sıkışma mı oluyor acaba nedir?
    120 üstü süratla pek işim olmaz zaten o nedenle daha yüksek hızlarda bahsettiğin mevzuları es geçiyorum ve konforlu bir şekilde max. 2 saat sürülebilir sonucuna ulaşıyorum
    sey_47 bunu beğendi.

  14. #54
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Millet, 2004 model 61000'de bi motor buldum. Mekanik acidan sorunsuz gorunuyor. tum sivilari yeni degismis.
    egzantirikten ses duyamadim. minimal makyaj kusurlari var. on cam, sis fari, koruma demiri vs yok.
    Sahabısı 25bin diyor.
    Siz ne dersiniz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:12 ----------

    ilani da asagida..
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...76340894/detay

  15. #55
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Arkadaşlar kırmızı ok ile gösterdiğim yerdeki siyah demir, mavi okla işaretlediğim yerdeki bağlantı yerinden çok az da olsa oynama yapıyor. Kaç günüm kalmış sizce?


  16. #56
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Kendi kendine konuşmalar (vol.4)

    Bu yaz motorla takribi 3500 km lik bir tura çıktım. Yolun başlarında motorun devirdaim pompasının arızalanması ve bunu farketmemin yaklaşık 10 km sürmesi sonrasında durduğumda gördüm ki motorda soğutma suyu bitmiş, yağın da yarısı gitmişti. Devirdaim pompasının arızalanması sonrası, pompanın tahrikini yağ pompasından(ya da ona benzer bişi) alması nedeniyle o kısımdaki conta kesmesi ve nihayetinde boşalan soğutma suyu yanında yağ da kaçırması şeklinde kombine sorunlarla baş başa kaldım bolu dağlarındaki ücra bir benzincide.

    İşin kötüsü motorun yağsız ve susuz kaldığını bana bildirmekle görevli uyarı göstergeleri çalışmadığı için arızayı anlamam motor sesinin değişmesiyle mümkün olmuştu. Motor sesinin değişmesinin de yatak sarmaya başlama alameti olduğunu malesef biliyordum. Depoyu söküp motora su eklememle şırıl şırıl aşağıdan su dökülmesi bir oldu. Bunun üzerine dedim ki eskiden su soğutma mı varmış Susuz yola devam.. Ama o da nesi? Motor marş almıyor!

    Bu durumun çatlak bir benzin hortumundan kaynaklandığını yaklaşık 900 km sonra anlayacaktım. O ana dönecek olursak, bu sorunu motoru vurdurarak çözmekten başka elimden bir şey gelmiyordu.

    Her neyse, benzinciden aldığım araba yağını takviye ede ede safranbolu'ya kadar vardım. Orada bir usta buldum ve o da kara haberi verdi, Motor yatak sarmak zereyken fark edip durmuşsun!
    Ne yapam dedim? Dedi ki sıkıştırmadan, yağ takviyesiyle yola devam edebilirsin. Eyi bakalım dedim ve 3500 km tamamlayıp İstanbul'a döndüm.
    Bu sırada motor ısınır ısınmaz yatak sarmış motor sesi veriyordu. (Ancak güç kaybı yok)

    Yetkili servise götürdüğümde usta piston, segman, sübap, külbütör değişimi şart dedi. Açılmışken egzantirik zinciridir, kam milidir derken motor sıfırdan yapıldı ve artık ömürlük motorum oldu. (masraflar nedeniyle tabii ki)

    Peki bunları neden anlattım?
    Motorunuzun devirdaim pompasına iyi bakın. Zira kendisi arızalandığı anda motor suyunu bir anda boşaltıyor ve aynı zamanda da yağ kaçırmaya başlıyor hızlıca. Bu durumun uzun yolda gerçekleşmesinin sonuçlarını okudunuz. Devirdaim pompasının içerisinde alengirli bir yerde termostat'ı da var. İlk arızalanan o oluyor. Bu termostat'ın arızalı olup olmadığını soğuk motoru çalıştırır çalıştırmaz başlayan su devirdaimi ile anlayabilirsiniz. Zira motorun sıcaklığı en verimli çalışma sıcaklığına gelmeden devirdaim açılmıyor. Termostat arızalıysa devirdaim pompası hemen çalışmaya başlıyor. Bu durum arızaya işaret. Termostatın arızalı olması da yukarıda yazdığım gibi devirdaim pompasının komple arızalanmasına delalet.

    Devirdaim pompasının çalışmaya başladığını elinizi üzerine koyarak anlayabilirsiniz. Düzenli bir titreşimi var zira. Devirdaim pompasının nerede olduğunu da buluverin artık, yoruldum yazmaktan

    Böyleyken böyle..
    tommygun, rm125 ve pinkkuvars bunu beğendiler.

  17. #57
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ........ Motorunuzun devirdaim pompasına iyi bakın. Zira kendisi arızalandığı anda motor suyunu bir anda boşaltıyor ve aynı zamanda da yağ kaçırmaya başlıyor hızlıca. Bu durumun uzun yolda gerçekleşmesinin sonuçlarını okudunuz. Devirdaim pompasının içerisinde alengirli bir yerde termostat'ı da var. İlk arızalanan o oluyor. Bu termostat'ın arızalı olup olmadığını soğuk motoru çalıştırır çalıştırmaz başlayan su devirdaimi ile anlayabilirsiniz. Zira motorun sıcaklığı en verimli çalışma sıcaklığına gelmeden devirdaim açılmıyor. Termostat arızalıysa devirdaim pompası hemen çalışmaya başlıyor. Bu durum arızaya işaret. Termostatın arızalı olması da yukarıda yazdığım gibi devirdaim pompasının komple arızalanmasına delalet.

    Devirdaim pompasının çalışmaya başladığını elinizi üzerine koyarak anlayabilirsiniz. Düzenli bir titreşimi var zira. Devirdaim pompasının nerede olduğunu da buluverin artık, yoruldum yazmaktan

    Böyleyken böyle..
    Güzel yazmışsınız da.. Bir sürü hata var, ya da benim bilmediğim şeyler var..
    Devir daim pompası, krank dönmeye başlar başlamaz çalışmaya başlar. Yoksa sizin pompa elektrikli falan mı?
    Termostat bozuk olsa da, olmasa da pompa çalışmaya devam eder, pompa kanatları kırılmış ise veya başka bir arıza ile çalışmıyorsa başka..
    ---
    Termostat da mekanik bir parçadır, elektrikle falan alakası yoktur.
    Hatta arıza nedeni ile kapalı kalması durumunda bile az miktarda suyun devir daim yapmasına da izin verir.

    Siz başka şeylerde yazmış olabilirsiniz, ben anlamamış da olabilirim.
    ----
    Yazdıklarınızı bir daha okuyunca şu olabilir dedim; büyük ihtimal sizin pompanın keçeleri bozulmuş ve bloğun içine su almış olabilir.. Ama yine olayı termostata bağlayamadım..

  18. #58
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Termostat keçeleri dağılmıştı evet. Bu nedenle suya yağ karışmıştı. Buna rağmen yağa su karışmamasını anlayamadım. Bilginiz varsa cevabı öğrenmek isterim.

    Termostat arızası nedeniyle sürekli devirdaim yapıyormuş motor. Bu ifadeyi iki farklı usta söyledi. İnanın ben de anlamadım. Zira tahrikini motordan alan parça olduğunu ben de farkındayım. Yukarıda yazdığım gibi devirdaim arızası önce termostat arızasından başlar mantığını da servis söyledi.

    Bana da mantıksız geliyor lakin ifadeler böyle.
    rm125 bunu beğendi.

  19. #59

    Üyelik
    20 Ağustos 2020
    Konu hortlayacak ama bu bakımları yaptığın YouTube videosu var mı eline sağlık bu arada
    rm125 bunu beğendi.

  20. #60
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi kendine konuşmalar (vol.4)

    Bu yaz motorla takribi 3500 km lik bir tura çıktım. Yolun başlarında motorun devirdaim pompasının arızalanması ve bunu farketmemin yaklaşık 10 km sürmesi sonrasında durduğumda gördüm ki motorda soğutma suyu bitmiş, yağın da yarısı gitmişti. Devirdaim pompasının arızalanması sonrası, pompanın tahrikini yağ pompasından(ya da ona benzer bişi) alması nedeniyle o kısımdaki conta kesmesi ve nihayetinde boşalan soğutma suyu yanında yağ da kaçırması şeklinde kombine sorunlarla baş başa kaldım bolu dağlarındaki ücra bir benzincide.

    İşin kötüsü motorun yağsız ve susuz kaldığını bana bildirmekle görevli uyarı göstergeleri çalışmadığı için arızayı anlamam motor sesinin değişmesiyle mümkün olmuştu. Motor sesinin değişmesinin de yatak sarmaya başlama alameti olduğunu malesef biliyordum. Depoyu söküp motora su eklememle şırıl şırıl aşağıdan su dökülmesi bir oldu. Bunun üzerine dedim ki eskiden su soğutma mı varmış Susuz yola devam.. Ama o da nesi? Motor marş almıyor!

    Bu durumun çatlak bir benzin hortumundan kaynaklandığını yaklaşık 900 km sonra anlayacaktım. O ana dönecek olursak, bu sorunu motoru vurdurarak çözmekten başka elimden bir şey gelmiyordu.



    Her neyse, benzinciden aldığım araba yağını takviye ede ede safranbolu'ya kadar vardım. Orada bir usta buldum ve o da kara haberi verdi, Motor yatak sarmak zereyken fark edip durmuşsun!
    Ne yapam dedim? Dedi ki sıkıştırmadan, yağ takviyesiyle yola devam edebilirsin. Eyi bakalım dedim ve 3500 km tamamlayıp İstanbul'a döndüm.
    Bu sırada motor ısınır ısınmaz yatak sarmış motor sesi veriyordu. (Ancak güç kaybı yok)

    Yetkili servise götürdüğümde usta piston, segman, sübap, külbütör değişimi şart dedi. Açılmışken egzantirik zinciridir, kam milidir derken motor sıfırdan yapıldı ve artık ömürlük motorum oldu. (masraflar nedeniyle tabii ki)

    Peki bunları neden anlattım?
    Motorunuzun devirdaim pompasına iyi bakın. Zira kendisi arızalandığı anda motor suyunu bir anda boşaltıyor ve aynı zamanda da yağ kaçırmaya başlıyor hızlıca. Bu durumun uzun yolda gerçekleşmesinin sonuçlarını okudunuz. Devirdaim pompasının içerisinde alengirli bir yerde termostat'ı da var. İlk arızalanan o oluyor. Bu termostat'ın arızalı olup olmadığını soğuk motoru çalıştırır çalıştırmaz başlayan su devirdaimi ile anlayabilirsiniz. Zira motorun sıcaklığı en verimli çalışma sıcaklığına gelmeden devirdaim açılmıyor. Termostat arızalıysa devirdaim pompası hemen çalışmaya başlıyor. Bu durum arızaya işaret. Termostatın arızalı olması da yukarıda yazdığım gibi devirdaim pompasının komple arızalanmasına delalet.

    Devirdaim pompasının çalışmaya başladığını elinizi üzerine koyarak anlayabilirsiniz. Düzenli bir titreşimi var zira. Devirdaim pompasının nerede olduğunu da buluverin artık, yoruldum yazmaktan

    Böyleyken böyle..
    öncelikle kusura bakmayın buralarla ilgilenemedim. DEvirdaim pompa arızası zor anlaşılıyor bizim motorlarda. Sebebi ise hararet müşürü 120 derecede ikaz veriyor yani olay yaşanıp bitiyor sonra dank ediyor. bu arıza şehir içinde denk gelse amüşür çalıştığı sürece hemen anlaşılır. Fakat uzun yolda motorda su kalmasa bile o ikaz lambası asla yanmayacaktır su olmadığı için. Ve o yağa karışan suyla hareket etmek ilk başta silindir, segman, krank ve kol yatakları sonra kam ve piyanoları yiyecektir. bunun üstüne hararete bağlı conta yakıp kapak yamultması da cabası. Sübaplara kolay kolay dokunmaz ama en son onları da yer.
    Çok çok geçmiş olsun. Ben bu suzukinin böyle bir lanet olduğunu bildiğim için bir takım faydalı şeyler yaptım. İlk olarak hararet müşürünü ikazlıdan mekanik göstergeliye yani civalıya çevirdim. bu şekilde gösterge ile kaç derece olduğu görebiliyorum. termostat çıkışına debi sensörlü gösterge. son olarak da su koymak için depoyu ıvır zıvırı sökmüyorum oraya Z şelinde hortum aldım. Radyatöre su koyma işini motorun sol tarafından bir tane vida olmadan erişebiliyorum.
    Ama bu demek olmuyor ki arıza yapmaz diye aynı problemi ben yaşadım fakat işi sadece devirdaim pompasıyla hallettim. Aslında tamir keçe takımı yetiyordu lakin :D :D :D pompa bloğa kaynamış parçalayarak çıkartabildik Tornacılar sökemedi makina sanayide küfür kıyamet söktürebildim tabi eski yuva çöp olmuş. yeni yuva yaptırıp yeni pompayı taktım ve sorun çözüldü. yağda kristalleşme yani tahinle pekmezi ilk karıştırmaya başladığın görüntü olmuş yine de zararlı fakat nescafe gibi oldu mu geçmiş olsun. bunların üzerine yağ ve yağ filtresi mutlaka değiştirilmeli. Benim debriyaj balata ömrü bitmek üzereydi zaten. üstüne bir de su karışınca balatalar şişmiş. Önümüzdeki hafta balata, yağ ve yağ filtresi değiştirip videolu şekilde paylaşacağım.
    Bu arada her türlü fikir alışverişi için tel: 0531 365 4856 İnstagram ise @yarimdebriyaj[COLOR="Silver"]




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------










    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------








    pinkkuvars ve ilhan ÖZGÜR bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)