Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Suzuki Intruder C800 / VL800 / C50 / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Avenger Street
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Suzuki cruiserların herhangi bir kronik arızası yoktur. Sadece ön frenleri zayıf olabilmekte. Bu durum doğru balata ile bile düzelmiyor maalesef. Yedek parçası da çok uygun fiyatlı olmadığından hem bu kadar eski hem de masraflı bir motosiklet almanızı tavsiye etmem.
    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alacağım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Bu motorun alıcısı da satıcısı da pek yok sanırım. Kendimce bariz avantajlarından dolayı bakınmaktayım bir süredir. Var mıdır aktif kullanıcısı, satmaya niyetlisi acep?

  3. #23
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motorun alıcısı da satıcısı da pek yok sanırım. Kendimce bariz avantajlarından dolayı bakınmaktayım bir süredir. Var mıdır aktif kullanıcısı, satmaya niyetlisi acep?
    Geçtiğimiz aylarda ilan sürem dolduğu için yeni ilan vermedim. Ama aslında halen satılık durumda benim motor. İlgilenirseniz özel mesaj yoluyla irtibata geçebiliriz.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  4. #24
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800



    herkese merhaba motosikletimi yaklaşık 10 ay önce aldım. A'dan Z'ye eleştirisini tamirlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Benim yaşadığım sıkıntıları sizlere aktaracağım. Hem volusia kullanıcıları olarak canlanmış oluruz. Gece fotoları derleyip anlatmaya başlayacağım.

  5. #25
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Kardeşim kolay gelsin şimdiden ellerine sağlık.
    rm125 bunu beğendi.

  6. #26
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Öncelikle herkese merhaba.
    Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
    Ve ilk aldığım o an!






    Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

    4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna






    Hava filtresi
    İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.












    Karbüratör temizliği
    Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.























    Karbüratör temizliği
    Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



























    Yağ ve yağ filtresi değişimi
    Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.











    Buji değişimi
    Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.













    Antifriz değişimi
    Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.








    Beyaz yanak takımı

    Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.















    Şaft yağı değişimi
    200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.










    Subap (Valf) ayarı
    Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.

















    Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.










    Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

    Mutlu son




















    oialdemir, mv400, Osbourne ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #27
    mv400 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2013
    Şehir
    Kutahya
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750
    Eline emeğine sağlık Tayfun Bir ara çayımızı içmeye bekleriz Kütahya'ya, görelim şu canavarını
    Uğur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------

    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba.
    Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
    Ve ilk aldığım o an!

    https://i.hizliresim.com/5Q6BBD.jpg

    https://i.hizliresim.com/Akrppz.jpg


    Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

    4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna


    https://i.hizliresim.com/PrJg97.jpg

    https://i.hizliresim.com/gWMBab.jpg

    Hava filtresi
    İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.

    https://i.hizliresim.com/Q7O9rG.jpg

    https://i.hizliresim.com/XXR5Qj.jpg

    https://i.hizliresim.com/bG7Wz0.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgRyr.jpg

    https://i.hizliresim.com/MvArn2.jpg


    Karbüratör temizliği
    Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.


    https://i.hizliresim.com/WQ3dNE.jpg

    https://i.hizliresim.com/3qGdmj.jpg

    https://i.hizliresim.com/RPzqWo.jpg

    https://i.hizliresim.com/pWJLdz.jpg

    https://i.hizliresim.com/kWdlqv.jpg

    https://i.hizliresim.com/N107zk.jpg

    https://i.hizliresim.com/aGr6Vd.jpg

    https://i.hizliresim.com/YNZAYD.jpg

    https://i.hizliresim.com/8dRJVd.jpg

    https://i.hizliresim.com/6XW0ok.jpg


    Karbüratör temizliği
    Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



    https://i.hizliresim.com/gWMElL.jpg

    https://i.hizliresim.com/ZEomNA.jpg

    https://i.hizliresim.com/ok4oQ2.jpg

    https://i.hizliresim.com/lW5mYk.jpg

    https://i.hizliresim.com/VMWmpV.jpg

    https://i.hizliresim.com/nW0ZPg.jpg

    https://i.hizliresim.com/vpWrzR.jpg

    https://i.hizliresim.com/1gOqPD.jpg

    https://i.hizliresim.com/Ln5mP1.jpg

    https://i.hizliresim.com/r2znLM.jpg

    https://i.hizliresim.com/y3Zg2a.jpg



    Yağ ve yağ filtresi değişimi
    Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.


    https://i.hizliresim.com/5Q6boj.jpg


    https://i.hizliresim.com/AkrW0p.jpg





    Buji değişimi
    Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.

    https://i.hizliresim.com/aGrmoz.jpg

    https://i.hizliresim.com/N10m5O.jpg

    https://i.hizliresim.com/pWJlR0.jpg

    https://i.hizliresim.com/kWdmjW.jpg

    https://i.hizliresim.com/RPz2J1.jpg



    Antifriz değişimi
    Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.

    https://i.hizliresim.com/qWOVRR.jpg

    https://i.hizliresim.com/9dZ0E5.jpg




    Beyaz yanak takımı

    Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.

    https://i.hizliresim.com/gWMEV5.jpg

    https://i.hizliresim.com/ZEomQV.jpg

    https://i.hizliresim.com/ok4o89.jpg

    https://i.hizliresim.com/lW5mrr.jpg

    https://i.hizliresim.com/nW0ZmM.jpg

    https://i.hizliresim.com/VMWmXv.jpg



    Şaft yağı değişimi
    200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.


    https://i.hizliresim.com/7N35gL.jpg

    https://i.hizliresim.com/PrJmkd.jpg

    https://i.hizliresim.com/gWME80.jpg



    Subap (Valf) ayarı
    Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.


    https://i.hizliresim.com/5Q6bLd.jpg

    https://i.hizliresim.com/AkrWnq.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgm8n.jpg

    https://i.hizliresim.com/0BJ9lL.jpg

    https://i.hizliresim.com/4MyX1q.jpg

    https://i.hizliresim.com/Jlbmqn.jpg

    https://i.hizliresim.com/OL4mVA.jpg


    Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.

    https://i.hizliresim.com/zBo9a4.jpg

    https://i.hizliresim.com/r2zn6P.jpg

    https://i.hizliresim.com/7N357l.jpg

    https://i.hizliresim.com/PrJmn8.jpg


    Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

    Mutlu son


    https://i.hizliresim.com/zBo934.jpg

    https://i.hizliresim.com/4MyXPq.jpg

    https://i.hizliresim.com/XXRm0D.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgmPn.jpg

    https://i.hizliresim.com/0BJ91L.jpg

    https://i.hizliresim.com/OL4m0A.jpg

    https://i.hizliresim.com/bG7mrj.jpg

    https://i.hizliresim.com/5Q6bgd.jpg

    https://i.hizliresim.com/AkrWLq.jpg

    https://i.hizliresim.com/Jlbman.jpg
    Bu arada senin motorun yanındaki Harley sahibindendeki Harley mi? Benim viragoyu satabilirsem almayı düşünüyorum da
    rm125 bunu beğendi.
    Türk Chopper Kutahya

  8. #28
    gokberk6426 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    KTM DUKE 390 (2017)
    Alıntı rm125 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba.
    Sonunda istediğim motosikleti alabildim. İstememin sebebi; boyut olarak çok büyük, 45 derecelik açısıyla ve 800cc V motorun sesi, beyaz yanak takmak istiyordum ve zincir yağından dolayı temiz kullanamıyorsun ve bunun şaftlı olması, en çok istediğim klasik siyah beyaz boyası olduğu için tam benlik.
    Ve ilk aldığım o an!

    https://i.hizliresim.com/5Q6BBD.jpg

    https://i.hizliresim.com/Akrppz.jpg


    Motosiklet tamirinden anladığım için ve önceki bakımlarını ben yaptığım için herhangi bir kontrole götürme ihtiyacı duymadım. Sadece bakım zamanı geciktiği için baştan sona bakım yapmaya karar verdim.

    4 litrelik 10w-40 castrol yağ, Suzuki hava filtresi,Suzuki yağ filtresi , 2 adet ngk buji, Castrol antifriz, safsu, 80-90 şanzıman yağı, 15-16 olmak üzere iki adet kalın beyaz yanak ve 2 adet salyangoz korna


    https://i.hizliresim.com/PrJg97.jpg

    https://i.hizliresim.com/gWMBab.jpg

    Hava filtresi
    İlk olarak hava filtresinden başladım çünkü inanılmaz şekilde siyah duman atıyordum. Siyah duman da zengin karışıma işaretti. Ve ışıklarda benzin kokusu gözlerimi yakıyordu. Sonuç ortada, filtre işlevini tamamlamış. Hava kutusunu iyice temizleyip yeni filtreye lastiklerini taktım. Hava filtresi değişimi tamamlanmış oldu.

    https://i.hizliresim.com/Q7O9rG.jpg

    https://i.hizliresim.com/XXR5Qj.jpg

    https://i.hizliresim.com/bG7Wz0.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgRyr.jpg

    https://i.hizliresim.com/MvArn2.jpg


    Karbüratör temizliği
    Karbüratör temizliği yapmak istiyordum ve düzenli çalışması için ayarları fabrikasyona çevirmeliydim. Karbüratörü çıkarmak için depoyu, onun için de seleleri sökmek gerek. Hava fitresi manifoldunu yıldız tornavidayla karbüratörden ve hava filtre kutusundan ayırmak gerek. Hem onu da iyice temizleyeceğim. Karbüratörümüzü gördük. Gaz tellerini, jikleyi ve sensör soketlerini çıkartıyoruz. Sonra emme manifoldundan motora pislik kaçmaması için bezle boşluğu tıkıyoruz.


    https://i.hizliresim.com/WQ3dNE.jpg

    https://i.hizliresim.com/3qGdmj.jpg

    https://i.hizliresim.com/RPzqWo.jpg

    https://i.hizliresim.com/pWJLdz.jpg

    https://i.hizliresim.com/kWdlqv.jpg

    https://i.hizliresim.com/N107zk.jpg

    https://i.hizliresim.com/aGr6Vd.jpg

    https://i.hizliresim.com/YNZAYD.jpg

    https://i.hizliresim.com/8dRJVd.jpg

    https://i.hizliresim.com/6XW0ok.jpg


    Karbüratör temizliği
    Karbüratörü açmaya başlıyoruz. Parçalayıp benzine yatırıyoruz. İğne aralarında ufak da olsa pislik vardı. Basınçlı hava ile temizlememiz gerek. Sonrasında aynı şekilde topluyoruz. Servis manuelinde hava-benzin ayarı 3 turdu. Topladıktan sonra gaz tellerini ve sensörleri taktım. Manifolda takmadım çünkü sübap ayarlarını yapacağım.



    https://i.hizliresim.com/gWMElL.jpg

    https://i.hizliresim.com/ZEomNA.jpg

    https://i.hizliresim.com/ok4oQ2.jpg

    https://i.hizliresim.com/lW5mYk.jpg

    https://i.hizliresim.com/VMWmpV.jpg

    https://i.hizliresim.com/nW0ZPg.jpg

    https://i.hizliresim.com/vpWrzR.jpg

    https://i.hizliresim.com/1gOqPD.jpg

    https://i.hizliresim.com/Ln5mP1.jpg

    https://i.hizliresim.com/r2znLM.jpg

    https://i.hizliresim.com/y3Zg2a.jpg



    Yağ ve yağ filtresi değişimi
    Haznemiz 3,2 litre yağ alıyor filtre değişimiyle eğer sadece yağ değişirse 3 litre koyulacak. 10-40 tam sentetik castrol koydum. 3,2. Bu yağ ile ilgili olarak, ince olduğu için benim de 2001 model vl olunca yanıyor. 5 viteste 120km/h ile giderken gaza asılınca debriyajda kaçırma sıkıntısı yaşadım. Sonradan 20-40 castrol kullanmaya başlayınca bu problem tamamen ortadan kalktı.


    https://i.hizliresim.com/5Q6boj.jpg


    https://i.hizliresim.com/AkrW0p.jpg





    Buji değişimi
    Buji başlığını çıkartıp sonra bujileri söküyoruz. Ve bujilerde kurum vardı. Tırnakları simsiyah yani zengin karışım. Eski ve yeni farkını göreceksiniz. Yeni bujileri takarken de diş kısmını yağlayıp takınız. Son olarak da buji başlıklarını takınız.

    https://i.hizliresim.com/aGrmoz.jpg

    https://i.hizliresim.com/N10m5O.jpg

    https://i.hizliresim.com/pWJlR0.jpg

    https://i.hizliresim.com/kWdmjW.jpg

    https://i.hizliresim.com/RPz2J1.jpg



    Antifriz değişimi
    Radyatör hortumlarını altından söküp sıvıyı boşaltıyoruz. Bloğun içinde kalan bir miktar sıvı kalıyor. Yeni sıvı koyarken hava yapacağı için çalıştırıp sonra tekrar ilave etmek gerekiyor. Toplamda 1,5 litre sıvı girmesi gerek. 1 litre antifrize 0,5l saf su karıştırıyoruz.

    https://i.hizliresim.com/qWOVRR.jpg

    https://i.hizliresim.com/9dZ0E5.jpg




    Beyaz yanak takımı

    Lastikleri söküyoruz. Lastik havalarını indirseniz bile lastik janttan ayrılmıyor bu yüzden mengene ile sıkıştırıp ayırabilirsiniz ya da lastikçiye gidebilirsiniz. Dikkat edilmesi gereken husus lastiklerin üzerine bebek pudrası dökünüz. Bu sayede yanaklar, lastikleri şişirirken janttan atmayacak ve tutunacaktır. 180 lastik ebatına görü mengenem olmadığı için lastikçiye diğer motorumun arkasına atıp orda kendim hallettim. Ve ön tekerdeki manyetik km sayacının tırnakları kırılmış.

    https://i.hizliresim.com/gWMEV5.jpg

    https://i.hizliresim.com/ZEomQV.jpg

    https://i.hizliresim.com/ok4o89.jpg

    https://i.hizliresim.com/lW5mrr.jpg

    https://i.hizliresim.com/nW0ZmM.jpg

    https://i.hizliresim.com/VMWmXv.jpg



    Şaft yağı değişimi
    200-220ml yağ alıyor. Eski yağı boşaltıyoruz ve kötü durumda. 80-90 şanzıman yağını 200ml olarak kartere boşalttım.


    https://i.hizliresim.com/7N35gL.jpg

    https://i.hizliresim.com/PrJmkd.jpg

    https://i.hizliresim.com/gWME80.jpg



    Subap (Valf) ayarı
    Subap sesinden dolayı giriştim. Emmeleri 0,15mm egzozları 0,20mm sentille ölçerek yaptım. Sonrasında ses kesildi. Subap kapaklarını çıkartıyoruz ve krankı çevirip işaret deliğinden R/T ye yani pistonu üst ölü noktaya alıyoruz. Arka silindirden başlıyoruz. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Sonra krankı 425 derece çevirip F/T ye alıyoruz yani sıra ön silindirde. Sentili biraz tatlı sert kıvamda üstteki kontralarından sıkıyoruz. Kapaklarını kapayıp işlemi bitirebilirsiniz.


    https://i.hizliresim.com/5Q6bLd.jpg

    https://i.hizliresim.com/AkrWnq.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgm8n.jpg

    https://i.hizliresim.com/0BJ9lL.jpg

    https://i.hizliresim.com/4MyX1q.jpg

    https://i.hizliresim.com/Jlbmqn.jpg

    https://i.hizliresim.com/OL4mVA.jpg


    Sonra karbüratörü, manifoldu, depoyu ve geri kalan şeyleri takıyoruz. Elektrik tesisatını da boş geçmedim. Kontrollerini ve tamirini de yaptım. Bu cüsseye uygun bir de 2 adet salyangoz korna almıştım. Kesici korna rölesi kullandım. Kornalar da harika oldu fakat egzoz sesini bastıramıyorlar.

    https://i.hizliresim.com/zBo9a4.jpg

    https://i.hizliresim.com/r2zn6P.jpg

    https://i.hizliresim.com/7N357l.jpg

    https://i.hizliresim.com/PrJmn8.jpg


    Evet çiğ atma problemi düzeldi. Yakıt şehir içi (Eskişehir) 100km de 14 litre iken , 7-8 litreye düştü. Şehir dışı yakıt tüketimi ise 100kmde 5,3 litreye indi. İnanılmaz bir güce ulaştı. Çekişi arttı. 3. Viteste patinaja düşüyor.

    Mutlu son


    https://i.hizliresim.com/zBo934.jpg

    https://i.hizliresim.com/4MyXPq.jpg

    https://i.hizliresim.com/XXRm0D.jpg

    https://i.hizliresim.com/dGgmPn.jpg

    https://i.hizliresim.com/0BJ91L.jpg

    https://i.hizliresim.com/OL4m0A.jpg

    https://i.hizliresim.com/bG7mrj.jpg

    https://i.hizliresim.com/5Q6bgd.jpg

    https://i.hizliresim.com/AkrWLq.jpg

    https://i.hizliresim.com/Jlbman.jpg
    tek tek okudum hepsini eline sağlık
    rm125 bunu beğendi.

  9. #29
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı gokberk6426 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek tek okudum hepsini eline sağlık
    teşekkür ederim kardeşim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:00 ----------

    Alıntı mv400 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline emeğine sağlık Tayfun Bir ara çayımızı içmeye bekleriz Kütahya'ya, görelim şu canavarını
    Uğur

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:07 ----------



    Bu arada senin motorun yanındaki Harley sahibindendeki Harley mi? Benim viragoyu satabilirsem almayı düşünüyorum da




    teşekkür ederim uğur abi. en yakın zamanda yanınızda olurum. ordaki harley farklı sanırım. Satılık değildi. 21 eylül'e arkadaşım elindeki motoru satabilirse senin canavarı alacağız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:23 ----------

    Bu arada emektarlara bir teşekkürü kendime borç bilirim. Serkan abimin dediği gibi asker savaşır komutan anılır, takımlar çalışır usta anılır.


    sey_47 bunu beğendi.

  10. #30
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Ohoooo
    FURY. Senin eski mankinayı yaptığını da hatırlıyorum.
    Bayağı bi emek harcamışsın. Çok'ta güzel olmuş. Hayırlı olsun. Kazasız belasız.
    Konuyu şenlendirmişsin.
    rm125 bunu beğendi.

  11. #31
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ohoooo
    FURY. Senin eski mankinayı yaptığını da hatırlıyorum.
    Bayağı bi emek harcamışsın. Çok'ta güzel olmuş. Hayırlı olsun. Kazasız belasız.
    Konuyu şenlendirmişsin.
    teşekkür ederim emek zaman para her şey var. paylaştıkça şenleniyor buralar. takipte kalın daha güzel konular gelecek.

  12. #32
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800
    merhabalar yeni bir 2007 model enjeksiyonlu c800 aldım şimdi bunun şanjuman yağı ve motor yağı ayrımı anlamadım. birde 4 ve 5 viteste gazı birden açınca sollamalarda debriyaj kaydırıyor acaba yağdanmı yapıyor diyorum. son sorum bu makinaya açık eksoz nerden tehmin edebilirim.

  13. #33
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı bilginet45 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar yeni bir 2007 model enjeksiyonlu c800 aldım şimdi bunun şanjuman yağı ve motor yağı ayrımı anlamadım. birde 4 ve 5 viteste gazı birden açınca sollamalarda debriyaj kaydırıyor acaba yağdanmı yapıyor diyorum. son sorum bu makinaya açık eksoz nerden tehmin edebilirim.
    Merhaba şanzıman yağı ayrı değil bu motor bloğunda. Debriyaj, şanzıman ve motor yağı aynı karterde toplanıyor. 3litre alıyor haznemiz yani 3 litrelik Motul 5100 marka 10w40 öneririm. Castrol 10w40 debriyajda kaçirma yapiyor. Dediğiniz gibi kaçırma varsa yağınızı yenileyin fakat bariz balatanızın değişim zamanı gelmiştir. Şaft (diffrensiyal) yağı var ayriyetten 80 90 motul şanzıman yağı koymalısınız min 200ml max 220ml. Açık egzoz 3.5-4k arası fakat orijinal egzozuna işlem yaptırıp tok ses alabilirsiniz. Yarın gece videosunu buraya yükleyeceğim.

  14. #34
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800

  15. #35
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800
    Eyvallah çok yararlı bilgiler oldu benim icin yağ filtresi ve yağ degistirdim 5100 almıştım zaten yerinde karar olmuş kaydırma azaldı ve sanirim düzelicek bir sorumda daha olacak motor orjinal 10binde soğuk iken debriyaj bölgesi biraz sesli çalısıyor gaz verince falan takırtılı fakat ısındıgında ses kayboluyor normalmi bilmiyorum nelki c800 lerim özelligi çünkü daha önce gv650 kullanıyordum herseyini biliyorum ama c800 benim icin daha yeni yolun basindayım. Bu arada videoyu acamadım.youtubeden.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:31 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------

    rm125 bunu beğendi.

  16. #36
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    o ses mi tam emin değilim fakat genelinde bi ses sorunu var

    https://www.youtube.com/watch?v=h-YSIpRcDs4" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

  17. #37
    bilginet45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    Manisa/Akhisar
    Motosikleti
    GV650, C800

    Buda benimkisi
    rm125, Osbourne ve ilker_41 bunu beğendiler.

  18. #38
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Gözünüzü seveyim şu motora kızartma yağından hallice olan Castrol'ü koymayın. Motul 'den şaşmayın. Viskozite olarak da 15w50 tercih edin.
    rm125 bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  19. #39
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    rm125 arkadaş,
    Eline sağlık. hiç birşey kendi yaptığın gibi olmuyor işte. Fıstık gibi toplamışsın makineyi.
    rm125 bunu beğendi.

  20. #40
    rm125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2011
    Şehir
    muğla
    Motosikleti
    2010 Kanuni Caracal 200 & 2001 Suzuki Volusia 800
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rm125 arkadaş,
    Eline sağlık. hiç birşey kendi yaptığın gibi olmuyor işte. Fıstık gibi toplamışsın makineyi.
    teşekkür ederim.
    Sırada egzantrik zinciri, debriyaj, ön-arka fren balataları ve gidon değişimi var. Tabi malum parça fiyatı için para biriktirmeye çalışıyorum


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)