Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Truva Tr 250-4

    REKLAM ALANI
  1. #181

    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    ankara basınevleri
    Motosikleti
    2006 truva tr250-4 bordo
    mrb arkadaşlar tüm motosiklet severlere selamlar,bugün üye oldum ben berkay,aranıza truva tr 250-4 ile katıldım.motoru bugün aldım motor hakkında pek bişi bilmiyorum bi an hoşuma gitti aldım ama yardımlarınız lazım arkadaşlar,ben mesajlarınızı okudum bayağı bi bilgi sahibi oldum ama benim aklıma takılanlar var motoru tanıtayım isterseniz 2006 model 7 trafiğe çıkışlı 20.000 kmde bordo görünürde tertemiz bi motor.çift silindir olduğunu düşünerekden güzel ivmelenmediğini düşündüm,bi arkadaşıma gösterdim baskı balatan çok zayıf dedi,ve zincir hafiften şıkırdıyor giderken gevşek olsa gerek,bide çalıştırıp gesdiğimde şarz seviyesi normal ama akşamları far açık olduğu için doldurmuyor gibi basmıyor marş bunlar bana kaça malolur bana yardım ederseniz çok sevinirim,biraz ani giriş gelişme sonuç yaptım ama acemiliğime verin özür dilerim.motoru 1000 tlye aldım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #182

    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    H-D Sportster Forty Eight 2010 Gri
    Titreşimli motor olduğu için zincir, vites teli, frenler ve diğer aksesurlar gevşiyor. zamanla öğrenip kendin sıkmaya başlarsın. zincir sıkılıp temizlenip yağlanınca o ses kalkar.

    Aküyü şarj ettirirsen bu problemin ortadan kalkacağını düşünüyorum. (5tl)
    Zinciri sıkmayada ücret vermezsin ama genel olarak tüm civatalarını sıktırmanı gerekirse bunun karşılığında ücret vermeni öneririm.

    sıkıntın balatalarda. Motorcuya gidip soracaksın ne kadar ve ne sürede gelir diye.
    zor bulunuyo bazen uzun sürüyo gelmesi ve pahalı oluyo genelde parçalar.

    çinliler her parçayı takım halinde satıyolar japonlar gibi parça parça satmıyorlar malesef.

    1000 tl iyi biyat. yağ değişimi akü şarjı civataların sıkılması balata filan derken 200 tl tahmini masrafın olur.(lastikler iyi ise) bütçen bu ise yapacak birşey yok al derim ben.. motora binmiş olursun sıkıntılar yaşasanda.

    birde maşalara ve keçelere baktır benden sana tavsiyee.
    direksiyon maşası varya hani
    direksiyonun (gidon) altından inen iki boru.. onun girdiği bir yatak vardır aşağıda içerisinde hidrolik yağ ve keçe vardır. maşanın durumuna ve keçelerin durumunada bi baktır. orası sağlamsa al... lastiklerde iyi ise en fazla 200 tl masrafın olur.

    ... tl verirsen bendekini veririm sana kuruş masrafı yok :d sitede bende yeniyim yasaktır belki satış reklam filan diye fiyat vermedim ama düşünürsen burdan yaz görüşelim..

    saygılar

  3. #183

    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    ankara basınevleri
    Motosikleti
    2006 truva tr250-4 bordo
    MuMcuuu arkadaşım çok teşekkür ederim bilgilerin için direksiyon keçesi hidrolik olayı falan iyi oldu öğrenmem,yarın onada baktırım aldım ben motoru,aküyü bugün gösterdim ömrü bitmiş şarz tutmaz dediler sıfır akü aldım 12 v 9 amper 70 tlye(50tlyede vardı önermedi kimse)ve takıp çalıştırdılar şarz normal dediler ancak farı açınca halen düşüyo şarz bugün tamirci onada bakılacak,bi takımda ayna aldım 15 tlye,ve zincir kısalcak işde baskı balata komple değişiyor,rolanti ayarı ve şarz için parça dail hepsine 65 tl para verdim,sade 50 baskı balata tutuyor,ayna zincr ws şarz 15 liraya gelmiş oluyor(toplamda 120 tlye maloldu),yarın öğlen biter işi dedi almaya gidicem,lastiklerim yeni ayarında evet,yağını satan arkadaşım o gün deiştrdiydi,frenlerdede problem yok her sorun çzülcek inş yarın,tek bir sorun kalıyor canımı sıkan,arka sinyaller kırık,demirinden kıırılmış ve çamurlukdan parça alarak kırılmış :S vibrasyondan,,almamış olsam bakardım motoruna,ama olan oldu iyi mi yaptık kötümü bilmiyorum,çok teşekkür ederim tekrar

  4. #184

    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    H-D Sportster Forty Eight 2010 Gri
    rotasız
    çamurluktan parça alarak benimde sinyal kırıldı. içerdeki metal iskelet zayıf. sinyallerde ona bağlı oluyo... o iskelete sağlam bi şase kaynatacaklar ve o şaseyede yeni sinyal takacaklar.
    sapı plastik olan sinyallerden sakın alma ben aldım onlarda içerdeki demir ile plastik arasından oynuyor :D metal olanları var sap kısmı.. onlardan al güzel şase kaynatsınlar bişi olmaz daha.

    hayırlı olsun o paraya binilir bi motor. motor sıkıntısı çeken görmedim duymadım. eline anahtar alır haftada bir sıkarsan sağını solunu aksesurlarda dökülme olmaz... böyle yapmanı öneririm.

    ekstradan sis lambası takılmış ise (ben taktırdım) onlar çok güç harcıyor gece ihtiyaç duymadan açmayacaksın.. normal farlar ise sorun vardır ben anlamadım bu olayı ustaya göster..

    debriyaj rahat geçmiyosa oda gevşemiştir sıktır onuda.. frenlerin ve debriyajın sıkılığı ayarı iyi olursa, zincirin sıkılığı iyi olursa ve sağını solunu sürekli sıkarsan keyifle binebileceğin bi motor..
    hayırlı olsun.
    kazasız ve keyifli sürüşler şimdiden...

  5. #185

    Üyelik
    18 Mart 2011
    Şehir
    ankara basınevleri
    Motosikleti
    2006 truva tr250-4 bordo
    kardeşim çok çok çok teşekkür ederim sana çok rahatlattın beni çözüm yolu arıyodum motosikletlerden anlamadığım için hiç bişi yapamadım,demeseyin yarın gidip aynı sinyallerden alıcaktım iki tane çok sağol dostum güzelce kaynattırayım ve metal saplı alıp taktırayım,debriaj sorunu baskı-balata deiştirince çözüldü vitesler rahat ve çok deli ivmeleniyor motor,çalışma sorunuda çözüldü gibi gece gezdim biraz far açık bastım güçlü bir şekilde marş yaptı,sinyalleride yaptırınca problemsiz bi motor olucak umarım,ama bişi emrak ediyorum motoru çalıştırıp gezerken soldaki şarz kadranının kaçda olması gerekiyor(norman şarz ölçüsü)senin motorun mesela kaç gösteriyor,şarz eksik yapar ve yeni aküyü bozarım diye korkuyorum,1.30 larda far açınca ve uzun yakıncada düşmüyor ama eksikmiki yinede tahmin eddiğim sonda yani 1,50 de olması gerekiyor diye düşünüyorum.başını ağrıtmadıysam eğer bu şarz konusunda bi bilgi verirmisin bana.bu arada bugün anladım ki dediğin doğru her hafta bi sıkılama operasyonu yapmam lazım evet lanet vibrasyon sağolsun tekrar teşekkürler,sanada kazazız,sıkıntısız ve keyifli sürüşler diliyorum

  6. #186

    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    H-D Sportster Forty Eight 2010 Gri
    Yok eksik değil iyi. Aküyü 5 tl ye şarj etttirirsin sıkıntı yaşarsan. Çabuk ölmez aküler. Motorun orjinal uzun kısa farları etkilemiyor. Ben gece şehirlerarası yolda sıkıntıya düşünce gidip araba sisleri yaptırmıştım. Mikelanjlı. Çokta şık durmuştu farların arasında :D Motorun orjinal farları gece aydınlatmanın olmadığı şehirler arası yollarda hiçbir işe yaramıyor. İhtiyaç duyarsan sende yaptırırsın. 50 tl farlar.. 20 tl kadarda ustaya verirsen yapar. Ama motoru çalıştırmadan ne olursa olsun birdaha far açma.

    Torpido gözündede mutlaka anahtar takımın olsun. Akünün sigortası var birkaç tane sigorta al koy. Atarsa hemen takarsın. yerinide öğren. Farlar için 2 tane yedek ampül koy torpidona. Titreşimden dolayı onlarda çabuk geçiyor :D sakın kalitelisini alma ampüllerinde. Hiç fark etmiyor. 2 tl ye var 10 tl ye var... 2 tl liklerden al.. ikiside geçiyo belli bi süre sonra. anahtar takımının yanına koy bulunsun.

    kornası çok zayıf. Motosiklet aksesuarı satan yerlerde miklanjlı çin kornaları var. 10 tl. Hem çok güzel görünüyo hemde sesi iyi. trafikte şart. Al bir tane taktır ondan.

    birde motora bindiğinde sol alta eğildiğinde göreceğin bir vana var.. yakıt vanası. Motoru park edince onu ortaya al. Bindiğinde yukarı getir. yukarda kalsınki yedek depondan yemesin. Yolda benzin biterse aşağı alırsın ve benzinliğe gidene kadar sana yetecek olan yedek depoya geçmiş olursun.

    aklıma şimdilik bunlar geliyo. Tecrübelerimi anlatırım benim yaşadığım sıkıntıları sen yaşamazsın inşlhh..

    zincirini belirli aralıklarla yağla. Önce temizle sonra yağla.

    Birde çok dikkatli ol. Öğrendim dediğin zaman kaza yaparsın bu motor işinde...

    sen bi bendekine bakta gör truvayı ne hale getirmiştim :D Şimdi R1 var nefret ediyorum ondan ama çok güzel anılarım oldu onunla.
    sahibinden.com da sivas ilinden truvaya bakarsan çantalı filan temiz bi truva var. bak bi :D

  7. #187
    gupilya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2005
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Truva 250 TR
    2006 yılında bu motoru satın aldığımda bir bilinmezin içine girdiğimizi biliyordum. Piyasaya Çin malları yeni yeni giriyordu ve çoğu tüketici şikayetçiydi.
    Nisan ayında 5 seneyi devirmişiz. Pek kullannamadığımız için 15 000 km yapmışız. Verdiğimiz paraya karşılık fazlasını almışız. Zamanında bakımını yaptırıdğımız için mi? yoksa şansımızdan mıdır bilinmez. Bir kere debriyaj teli koptu o da dönüşte park ederken.
    Daha ne isteyelim.

  8. #188

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    herkeze selamlar bende aranıza yeni katıldım motorum 7 binde ve şimdilik çok memnunum yalnız bazı sorunları var devir saati çalışmıyor vites göstergesi çalışmıyor ön keçeden yağ atıyor herkese ii forumlar ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:43 ----------

    bide kaç numara yağ kullanmam gerek 10/40 sentetikmi 10/50 mi bide 1. vitesdeyken bazen boşa atıyor motor ndndir herkese ii forumlar

  9. #189
    Seyreyledim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yuki YK 250-4 (2006)
    Alıntı burak06truva adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkeze selamlar bende aranıza yeni katıldım motorum 7 binde ve şimdilik çok memnunum yalnız bazı sorunları var devir saati çalışmıyor vites göstergesi çalışmıyor ön keçeden yağ atıyor herkese ii forumlar ...

    bide kaç numara yağ kullanmam gerek 10/40 sentetikmi 10/50 mi bide 1. vitesdeyken bazen boşa atıyor motor ndndir herkese ii forumlar
    YUKi 250-4 var bende, aynı makina. 10w / 40 kullanabilirsiniz. 2000km'de bir değiştirirseniz iyi olur zaten 1.8-9 lt kadar alıyor tutacağı 35-40 tl arası olacaktır. Her yağ değişiminde değiştirmek iyi olsa da en azından iki yağ değişiminde bir yağ filtresi değiştirmekte fayda vardır. Bizim motorlarda özellikle motor yağı hem motorda hem de şanzımanda kullandığından yağ değişimi konusu daha bi önem arz ediyor. Buna dikkat edin, yağı zamanında değiştirin derim.

    Vites göstergeleri problem değil o kadar, bunu işten kaçmayan bir oto-elektrikçi de halledebilir ama genelde otomobilciler uğraşmak istemezler. Zaten kış geliyo motosiklet tamircilerinin işleri yoğun olmaz götürürsünüz bi motosiklet tamirhanesine hallediverirler.

    Ön keçeden yağ atıyor deniliyorsa motorun açılması gerekiyor demektir. Motoru sadece açmak için bile önemli bir rakam isteyebiliyorlar fazla kazıkçı olmayan bir ustaya giderseniz size yardımcı olur hem fazla para istemez. Bu sekman değişimi gibi basit bir şekilde giderilebileceği gibi bundan daha ciddi bir problem de saptanabilir. Arıza tespit edilmeden bir şey diyemeyiz ama 7000 gibi çok binilmemiş bir motorda sekmandan başka bir sıkıntı olabileceğine ihtimal vermiyorum.

    Vites atması da yine dişlilere bakmakla arıza tespiti yapılabilecek bir durum. Dişli değişmesi gibi durumlar söz konusu olabilir, debriyajdan kaynaklanabilir. 7000'deki bir motorda atma da olmaması lazım. 20.000'den sonra başlar genelde bu vitesten atma olayı. Nasıl motor kullanıyorlar da böyle oluyor bilmiyorum. Sonuçta mekanik bir sistem. İyi kullanılmış olsa da böyle bir arızayla karşılaşmayı fazla garipsememek lazım.

    Bizim motorlarda çokça km teli kopma problemi olur. Aldığınız motor 7000'de görünüyor olabilir belki bir dönem tel kopmuş ve taktırılmamış dolayısıyla o dönemde binilen km cinsinden mesafe miktarı saate yansımamış olabilir. Asfaltta binildiği göz önüne alınarak lastiklere bakarak motorun ne kadar gittiği konusunda bir tahminde bulunabilirsiniz. (Toprağa falan girdiyse aşırı yıpranmış olabilir, yanılabilirsiniz)

    Sonuç olarak temennim o ki inş. motora çok para vermemişsinizdir çünkü motoru toparlamak isterseniz biraz masraf yapmanız gerekecek. Yine de kendinizi soğutmayın motordan. Yavaş yavaş toparlanır ne de olsa hem işçilik hem de parça fiyatları çok yüksek değil. (Şanzıman için işçiliği biraz fazla talep edebilirler.)
    fahrenheit bunu beğendi.
    Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
    Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
    Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.

  10. #190

    Üyelik
    17 Ekim 2011
    yok çok para vermedim hesaplı geldi km teli kopuk debriyajda sabah ilk çalışdırırken debriyaja basmama rağmen motor gitmeye meyilleniyo viteslere de zor geçiyo yukarda kavrıyo galiba debriyaj bitik keçeden kaçırıyo dediğim maşanın keçesinden kaçırıyo demişdim ankarada yedek parçacısını bilen veya tarif edebilecek varmı ?

  11. #191

    Üyelik
    12 Mayıs 2009
    mrb arkadaşlar...bnm de truva TR250 motorum var...kitapçığı olan varsa koyabilir mi? 2. el aldım kitapçığı yoktu...ingizlice türkçe farketmez...
    Önce yaşamalısın...Ancak öle motor sürebilirsin...KASK TAK...!!!:queen:

  12. #192
    Seyreyledim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Yuki YK 250-4 (2006)
    Alıntı erdicate adlı üyeden alıntı
    mrb arkadaşlar...bnm de truva TR250 motorum var...kitapçığı olan varsa koyabilir mi? 2. el aldım kitapçığı yoktu...ingizlice türkçe farketmez...
    Truva, Skaygo, Yuki, Seyhan 250 birbirlerinin neredeyse aynısı. Bir-iki motor daha var mesela Jinlun JL-250 gibi. Bunlardan herhangi birisinin kitapçığı olsa işimizi görecek. Ben de çok soruşturdum ama kimseden bulamadım. İnternetten araştırdım Jinlun Jl-250'nin kitapçığını pdf olarak buldum ingilizce ama parayla satılıyor 25 Euro civarında. Ücretsiz bulamadım. Dosya paylaşım sitelerinde bile arama yaptırdım bir türlü bulamadım.

    Kullanım Kitapçığı elinde olan bir arkadaşımız taratıp paylaşırsa çok makbule geçer.
    Oturdum da Nemrut'un bahtsız tahtına,
    Seyreyledim ziyaretçileri, Kör, ruhsuz, sağır ve etten,
    Ve ruhum bin kıssa çıkardı, Bu negatif ziyaretten.

  13. #193

    Üyelik
    29 Eylül 2016
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    Falcon Freedom 250
    Kullanan var mı bu motoru hala ?


10. sayfa BirinciBirinci ... 8910

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler