Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #1921

    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Versys 650


    Ready to fly ;)
    Mitoqondri, bilginozi ve Kanji bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1922
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Rodajı Biten R6 mıza Tiger Egzoz taktık..

    Sokollu bunu beğendi.

  3. #1923
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam yağ olayını seve seve dinlerim (okurum) anlatırsanız. Yarı veya tam sentetik vs. Bilgimize bilgi katmış oluruz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------



    Hayırlısı be gülüm.
    Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

    Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

    Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

    Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

    Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


    Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

    Ingilizce varsa kaynak da atabilirim
    Mitoqondri, Kanji, initial-D ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #1924
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam temal mentalite su.. motor yeni iken silindir duvari ve piston seallarda mikroskopik duzeyde purussuzlukler vardir.. hatta piston seallari tam yerine oturmamistir.. piston ile silindir duvari arasinda en iyi kapamayi saglamak icin assagi yukari oynamasi icin mekanizma var..

    Sentetik yag kullanmayin diorlar cunku sentatik yag yapisi geregi vizkositesi ayni olmasina ragmen mineral yaglara gore cok daha akicidir..

    Vede rodsjdaki bir motoru sentetik yagi koydugunuz zaman o silindir duvarindaki cikintilari girintilerin etrafina arasina girip mukemmel bir sekilde koruyor silindir duvarini.. tek bir sorun var bizde o purussuzlukleri korumak istemioruz..

    Motoru alistirmak da budur.. piston yukari assagiya ine ine o cikintilar isit eritir ve tam purussuz bir yuzey yaratir silindir duvarinda.. sentetik yag ise silindir duvarini cok iyi korusugu icin isinip eriyip sekil degistirmesine izin vermez..

    Piston seallari ise basli basina sorun.. piston seal i motor yeni iken yukari assagiya iner ve kendisine en iyi kapaticak yeri arar... sentetik yag ise bu seal in etrafina dolar ve tam yerine oturmasina izin vermez..


    Tem prensipler bunlar hocam.. suana kadar ben 3 4 tane motoe yeniden topsrladim hepsinde arastirmalarim sonucu bu yontemle mineral yag koydum... vede hicbirinde kompresyon kaybi yada yagda benzin cikmadi daha..

    Ingilizce varsa kaynak da atabilirim
    Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

    Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

    Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?

  5. #1925
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Ah leyla kasa çok güzel ya

  6. #1926
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam açıklama için çok teşekkürler. Gayet net anlatmışsınız.

    Peki rodaj dönemi bittikten sonra, böyle yüksek cc'li (600-1000) motosikletlerde tam sentetik mi koyuyorsunuz ? Yani tam sentetiğe mi geçilmeli ?

    Mantıken rodaj bitti, artık full koruma sağlasın diyerekten tam sentetik esterli yağlara geçilmesi doğru olan mıdır ?
    Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

    Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

    Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

    Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

    (Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)
    Mitoqondri bunu beğendi.

  7. #1927
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

    Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk.

    Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince.

  8. #1928
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam motosikletim var iken 2000 km aralıklarla değişim yapmıştım. Ipone 10/40 kullanmıştım. (Cbr250r)

    Yağ konusu motosiklette en çok önem verdiğim, ilgilendiğim bir konu olduğu için anlattıklarınız dikkatimi çekti. Çok teşekkür ederim. Bilgilerimize yeni bilgiler eklemiş, bildiklerimizi de tazelemiş olduk.

    Bu arada geçenlerde birisi konu açmıştı "Deterjan" diye. Bu deterjan nedir desem ? O konuda troll sandım ben yazanı açıkcası. Şimdi sizde deterjan diyince.
    Hocam ayni deterjan mi bilmiorum ama motor yagindaki deterjanlar motor yagina uretici firma tarafindan eklenen katki maddalerdir.. temel gorevi aslinda pistondaki patalamalar sonucu olusan ve ortaya cikan asitleri noturleyip motor bloguna zarar vermeyi onler.. bunlar motoru korur oxitlenme ve asit erimesine karsi korur..

    Motul 300v de bu deterjanlar sanirim cok az miktarda var bu yuzden cok sik degistirmek gerekior.. dier full sentetik yaglarin da daha uzun sure dayanmasinin buyuk bir sebebi bu.. mineral yaglar vizkositesini korusada bi sure sonra yag asitlesior ve asitlenmis yag motor bloguna zarar veriyor

    Bu konuda cok iyi bilgili deilim fakat full sentetik yaglarin koruma faktorlerinden biri bu die biliorum


    Bu arada cbr a cok guzel bakmissiniz 2000 de bir degistirmek motor icin cok saglikli olucaktir
    Mitoqondri bunu beğendi.

  9. #1929
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam.

    Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti.

    Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir.

    Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için.

  10. #1930
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Deterjanın ne işe yaradığını anladım hocam.

    Bu arada Motul 300V'yi daha çok günlük pist için kullanıp, yüksek performans almak isteyenlerin kullandığı yağ olarak tarif etmişti bir satıcı. Ömrünün kısa olduğunu söylemişti. Daha çok tek seferlik, kullan at tarzında gibi bir bilgi vermişti.

    Genel olarak bu yağ konusu, hangi yağı kullanırsak kullanalım kısa aralıklarla değiştirmek motorun yararına olacağını göstermektedir.

    Tekrardan teşekkürler hocam açıklamalar için.
    Estafurullah yardim edebildiysem mutlu bana

    Biz gene sentetige gidelim ama

    Motul 300v hakkinda dogr soylemis piste cikildiginda cogu kisi 2 pist gununde 1 degisior.. fakat normal sokak kullaniminda vitrs gecisleri ve debriyaj i cok rahatlattigi konusunda soylemler var

  11. #1931
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2013
    Motosikleti
    FJR 1300
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam dogru olani secmek biraz zor bence.. yag analizlerini karsiladtirip hangisinde daha az metal kayip var ona bakmak gerekior..ama kisacasi bu yag isi biraz lastik gibi birisi bridgestone sever dier michelin

    Sentetik yaglarin yuksek isilarda kalinligini minerallerden daha iyi korur vu bi gercek ama mineral yaglar kotu demek deil..

    Sahsen ben sadece full sentetik motull 300v kullanicam.. ama ben yagini analiz ettiren piskopstlik var biraz :D

    Kisacasi sik araliklarla degistirirsen koruma acisindan fark olcagini dusunmuorum.. biri daha uzun gider dierinden.. ben olsam mineral yagi 3bin km de bir sentetik yagida 5 bin km de bir degistirirdim heralde bu gereginde cok daha fazla korur

    (Motull 300v yi de mineral gibi degistirmek gerekir sentetik olmasina ragmen deterjan icinde azdir)
    yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

    tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

    birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

    yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum

  12. #1932
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı initial-D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ yakan hacimli motorlarımda sentetik kullanamıyordum ben.20-40 sentetiği çatır çatır yakarken 20-50 minerali daha az yakıyordu daha sessiz çalışıyordu ve yağ daha az kararıyordu.sonuca bakınca sanki mineral daha yüksek sıcaklıkta daha dayanıklı bir yağ gibi ama gerçekte olması gereken sentetiğin daha dayanıklı olduğu.bunu bir türlü aklım almıyor.

    tek aklıma gelen sentetikteki bu katkıların eski tip ve yağ yakan motorlarda yağın daha çok kararıp daha fazla yanmasına sebep olması diyeceğim ama daha gürültülü çalışmasını yinede açıklayamıyorum sentetiğin daha dayanıklı olduğunu bilmeme rağmen.

    birde bir arkadaşım demişti su soğutmalı motorlar belli bir çalışma sıcaklığına sahip olup sıcaklık stabilitesinin hava soğutmalı motora göre daha fazla olduğundan sentetik yağlar optimize edilmiş bir sıcaklık aralığına çok iyi hizmet ederken hararet gördüğünde özelliği minerale göre daha çok bozuluyor.mineral ise hacimli hava soğutmalılarda daha yagın kullanılıp daha yüksek sıcaklıkları tolere edebiliyor motoru koruyamasada o sıcaklıktaki sentetik gibi.

    yani hava soğutmalı 4 silindir 1000 cc ile ş.içinde 1000 km kullanımda mineral belkide bikaç kere su soğutmalının 120 derece hararet göreceğinden daha yüksek sıcaklıklara çıkıyor ama sentetik yağlar bu şartlardan ziyade 80-110 aralığında mineralden çok iyi korumaya sahip olup bu sıcaklıkları aştığında koruyuculuğu azalıp fazla incelip yanma ve kararma sorunu yaşıyor.sık sık değiştirmek gerekiyor.bilmem anlatabildim mi ama ne kadar doğru bilemiyorum
    Hocam bahsettiginiz olay arabalarda cok insanin basina gelir genelde de soyle olur.. yag degisimi unutulmus atlatilmis arabalarda seal da yada silindir duvarinda kilcal catlaklar ve erimeler gerceklesir.. fakst bu sorunu mineral yaglar cok cabuk semptom vermez cunku o mineral yaglar o kilcal catlaklarin arasindan gecemiyorlar.. (mineral yag daha az akiskandir demistim daha once )

    Sentetige gecildigi zaman ise bir anda motor yag yakmaya baslar cunku sentetik yag butun motor kusurlarinin arasina girer ve isi suklusleri ile yag genisler ve problemi dahada buyutur.. kusurlu sealin arasinda gecip patlama odasi gecer ve "yag yakma" dedigimiz olay gerceklesir..

    Cogu ekol burda bole agir kusurlu motorlarda sentetik yag onermez cunku sorunlari gidermek yerine cogu zaman daha da buyutur bu asamada sentetik... tek care mineral ile devam etmekdir :/ motor rektifiyeye gidene kadar..

    Sentetik yag cok guzel korur eder ama bakilmamis kusurlu motorlarda ise tam tersi etki yapar.. isiya daha dayaniklidir kolay kolay incelmez genislemez iyi temizler motoru fakat bazen cok iyidir ki motor kusurlarini da korumaya calisir ve kusurlari sadece buyutur..

    Benim kisisel deneyimime dayanarak bu olayi en cok tetikliyen seyin motor isinmadan kullanildigi zaman gordum bu olayi
    initial-D bunu beğendi.

  13. #1933
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Vay bu topicte gelişme var boş boş aynı motorun resmini 50kere çekip yüklemek'ten başka işler çıkmış ortaya takipteyim

  14. #1934
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Rahatsiz olunuyorsa atmayalim fotoğraf?

  15. #1935
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    bu yağ konusundan anladığım kadarıyla bizim motul 7100 tam sentetik yağ anasını belledi motorun
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  16. #1936

    Üyelik
    13 Aralık 2009
    Şehir
    Bandırma
    Motosikleti
    Versys 650
    Fotoğraf candır

  17. #1937
    cakalaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2006
    Şehir
    Rize/Merkez
    Motosikleti
    CBR1000RR "2017
    Biyeybaraküs
    Ben de HRC mde 3 Bin bakiminda kullandim fakat pek memnun kalmamistim. Sonra Motul 5100 le devam ediyorum. Bu yağların hicbiri bu motorlara zarar vermez diye düşünüyorum. Ha yuzDe yuzluk motorda yuzde 0.3 lük zarar olsa da zaten motor 170 bin civarinda km yapar...

  18. #1938
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı malibu79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraf candır
    yanlız arka kuyruğun ucunu kesmeyelim lütfen
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  19. #1939
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı biyeybaraküs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yağ konusundan anladığım kadarıyla bizim motul 7100 tam sentetik yağ anasını belledi motorun
    Hocam ne gibi sorunla karsilastiniz 7100 ile ilgili

  20. #1940
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ne gibi sorunla karsilastiniz 7100 ile ilgili
    sorunla karşılaşmadım da yanlış anlamadıysam 0 motorda rodaj bitene kadar mineral yağ daha iyi mesajını çıkardım ben sizden fabrika mineral yağ koyuyor bildiğim kadarıyla ve 1000 km de rodaj sözde bitiyor sorun yok aslında , bence asıl rodaj bence 2500 km civarı biter ve ölümüne gazlayabilirsin istersen ve maça yerse bundan sonra

    gerçi ben motorumun yağını şu an 2300 km deyim 2500 veya 3000 de değiştireceğim , sık değiştirince sorun olmaz zannedersem


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler