Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı
-
26 Kasım 2015, 17:19
#1901
Rodaj konusu cok tartismali ya benim todajim 2500km de biter mesela suan 1400km deyiz 3 kere yagi degisti analize gonderildi
Reklamlar
-
26 Kasım 2015, 17:36
#1902
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.
2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP
- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.
Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?
-
26 Kasım 2015, 17:50
#1903
Rodaj konusunu kısaca özetler misiniz rodajdayken basın falan diyenler var benim bildiğim genelde düşük devirlerde kullanmak arada sırada yüksek devirlerde göstermek yani bi 600rr ı alıp rodajdayken 200+ basmak mantıklı bir hareket midir rodajcı arkadaşlara duyrulur
-
26 Kasım 2015, 17:56
#1904
kivancern adlı üyeden alıntı
Rodaj konusu cok tartismali ya
benim todajim 2500km de biter mesela
suan 1400km deyiz 3 kere yagi degisti analize gonderildi
bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
26 Kasım 2015, 18:23
#1905
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum
Kan tahlili gibi birşey heralde, bende merak ettim.
-
26 Kasım 2015, 18:56
#1906
enxdesign adlı üyeden alıntı
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.
2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP
- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.
Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?
Truimph daytona 675r derdim ben,tasarim olarak farkli,3 silindirli,ohlins amortisor,brembo frenler,olumsuz bi yorum yok,aea nin incelemesinde ise ne honda kadar rahat,nede r6 kadar rahatsiz bi oturus pozisyonu var,diyodu ayri bi fikir olsun size koseye ilistiriyim :D
-
26 Kasım 2015, 21:53
#1907
Can4 adlı üyeden alıntı
Rodaj konusunu kısaca özetler misiniz rodajdayken basın falan diyenler var benim bildiğim genelde düşük devirlerde kullanmak arada sırada yüksek devirlerde göstermek yani bi 600rr ı alıp rodajdayken 200+ basmak mantıklı bir hareket midir rodajcı arkadaşlara duyrulur
Hocam cok karmasik konu rodaj rodaj yaptikdan sonra makinanin icini acip bilmeden hangi yontem daha dogru bilinemez..
Kisacasi 2 yontem var soft ve hard diye.. isminden anlasilcagi gibi biri bir sure nazik kullanio dieri ise daha agresif motoru isi sikluslarina koyma prensibi..
Belki faydasi olur arkadaslara her iki yonteminde dedigi yapilmamasi gereken seyleri yaziyim:
1. Motoru hicbirzaman ayni devirde kullanmamak..
2. Motoru dusuk devirde bogmamak
3. Motoru sogukken kullanmamak
4. Sentetik yag kullanmamak!
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
bu yağ analizi nasıl bir şey ilk defa duyuyorum
Yag analizi cikmis motor yagda.. demir cinko aluminyum petrol gibi urunleri analiz ederek motorunuzun durumu hakkinda fikir verio
Mitoqondri adlı üyeden alıntı
Kan tahlili gibi birşey heralde, bende merak ettim.
Google a oil analysis yazinca birsuru firma cikio hocam... motosiklet icin biraz database leri zayif o yuzden gelismesi gereken bir yer
-
26 Kasım 2015, 21:59
#1908
ok bu analizi veya türkiye de yapan yer neresi veya hangi servis
-
26 Kasım 2015, 22:16
#1909
biyeybaraküs adlı üyeden alıntı
ok bu analizi veya türkiye de yapan yer neresi veya hangi servis
Turkiyede malesef yok hocam bildigim kadariylan. Olasada zaten sizin sonuclarinizi baskasiyla karsilastirmalari gerekior ve bunun icinde iyi bir database gerekior (gerci modern modeller az cok ayni)
Yurt disinda blackstone labs firmasini oneririm abd originli bir sitesine girip bakabilirsiniz.
Benim motorum rodajda oldugu icin daha bu firmayi kullanmadim.. rodajda zaten degerler tavan yapmis olur.. sadece yakit varmi diye baktim yagda onuda itu de yaptirdim.. fakat 1500 km de bir dahakine full analize gidicek muhtamelen
-
26 Kasım 2015, 22:32
#1910
Bende satılık cok temiz 2013 r6 var düşünürsen gorüselim
-
27 Kasım 2015, 00:30
#1911
okan40 adlı üyeden alıntı
Bende satılık cok temiz 2013 r6 var düşünürsen gorüselim
Model, renk, hasar, boya, km ve fiyat bilgisi nedir?
-
27 Kasım 2015, 01:47
#1912
enxdesign adlı üyeden alıntı
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.
2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP
- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.
Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?
zx636 için zorla bütçeyi derim yada crossplane r1
-
27 Kasım 2015, 10:30
#1913
Rodaj öyle lafla yapilmaz. Her motorun kitapciginda uygun rodaj sartlari , parcalari , yaglari vs yazar.
600RR ın en guzel rodaji bence ilk 300 km max 4500/devir ikinci 300 km max 5500/devir üçüncü 300 km max 6500 devir seklinde ani gazlamalar olmadan yapilandir. Amac zaten parcalari alistirmak olduğundan yumusak bir kullanim motor icin uygun rodajin tamamlanmasini sağlıyor.
1000 km bakimi sonrasinda da yavas yavas devir aralığı artirmak daha sagliklidir. Rodaj bitti hoop 13/bin devir olayi da bence yanlistir ... Hersey usulune uygun ve sirasiyla olmalidir
-
27 Kasım 2015, 11:13
#1914
-
27 Kasım 2015, 11:25
#1915
enxdesign adlı üyeden alıntı
Bu 3 motor arasında müthiş bir gel-git yaşamaktayım. 1.5 yıldır 2005 model 1000RR kullanıyorum. Bütçem 30-33 arası.
2014 - Honda 600RR
2013 - Yamaha R6
2011 - Ducati 1198SP
- 600RR alınabilir en ekonomik ve en yeni model ama en yavaşı.
- R6 binlikten sonra binilebilecek 600lüklerden. Ama çok rahatsız ve ufak. (eğilince kaskım ön cama değiyor neredeyse)
- 1198SP en düşük modellisi, en güçlüsü, pek ekonomik değil ama gönlümün efendisi. Hayalimdeki tasarım.
Siz hangini seçerdiniz?
Hayallerinizin peşinden mi giderdiniz?
Yoksa akıl ve mantığın mı?
Mantık'lı olup hayallerimin peşinde koşaardım
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
-
27 Kasım 2015, 12:39
#1916
O motorların tiplerinin yanısıra, işletim giderlerini, trafik sigortası , kasko ve periyodik bakımlarınıda göz önünde bulundurup bir kenara yazarsanız, kullanırken başınızı ağrıtan durumlardanda mümkün olduğunda uzak durmuş olursunuz kanısındayım. Günümüzde scooterların bile periyodik bakım ve trafik sigortası ücretleri ortada...Aldıktan sonraki değer kaybına pek değinmeyeceğim, çünkü bu kişinin zaten gözden çıkardığı ve göze aldığı tutardır, ama ne olursa olsun 1000lik makina en fazla değer kaybına uğrar
-
27 Kasım 2015, 14:16
#1917
cakalaz adlı üyeden alıntı
Rodaj öyle lafla yapilmaz. Her motorun kitapciginda uygun rodaj sartlari , parcalari , yaglari vs yazar.
600RR ın en guzel rodaji bence ilk 300 km max 4500/devir ikinci 300 km max 5500/devir üçüncü 300 km max 6500 devir seklinde ani gazlamalar olmadan yapilandir. Amac zaten parcalari alistirmak olduğundan yumusak bir kullanim motor icin uygun rodajin tamamlanmasini sağlıyor.
1000 km bakimi sonrasinda da yavas yavas devir aralığı artirmak daha sagliklidir. Rodaj bitti hoop 13/bin devir olayi da bence yanlistir ... Hersey usulune uygun ve sirasiyla olmalidir
Hocam rodaj cok kisiel bir konudur ben kimzenin teknigine yanlis dogru diyemem.. sadece oraya yazdigim 3,4 madde disinda.. tum rodaj ekolleri o maddelere katilir ve yapilmamasi gerekir.. sizin tekniginize yanlis demiorum.. herkesin kendi metodu vsr..
Kullanim klavuzu ilk 500 km sakin tepkilerle kullanin dior ve hizinizo devrinizi degistirin diyor sanirim..
Sizin yaptiginiz yanlis sanirim hrc motorunuzda sentetik yag koydunuz 1000 km once.. buda butun ekollere gore yanlis sebebi biraz teknik ilgilenen olursa anlatirim
-
27 Kasım 2015, 15:01
#1918
Sahibinden İlan no 241725900 bak yardimci olurum
-
27 Kasım 2015, 15:58
#1919
HRC 'mde 3000 km bakiminda motul koymustum tam sentetik onu da beğenmeyip yine yari sentetige döndüm. Bizim motorlarin yağı kesinlikle yarisentetik olmali diye düşünüyorum. Şimdi de Motul 5100 1040 kullaniyorum repsolumde. Memnunum
-
27 Kasım 2015, 17:31
#1920
kivancern adlı üyeden alıntı
Hocam rodaj cok kisiel bir konudur ben kimzenin teknigine yanlis dogru diyemem.. sadece oraya yazdigim 3,4 madde disinda.. tum rodaj ekolleri o maddelere katilir ve yapilmamasi gerekir.. sizin tekniginize yanlis demiorum.. herkesin kendi metodu vsr..
Kullanim klavuzu ilk 500 km sakin tepkilerle kullanin dior ve hizinizo devrinizi degistirin diyor sanirim..
Sizin yaptiginiz yanlis sanirim hrc motorunuzda sentetik yag koydunuz 1000 km once.. buda butun ekollere gore yanlis sebebi biraz teknik ilgilenen olursa anlatirim
Hocam yağ olayını seve seve dinlerim (okurum) anlatırsanız. Yarı veya tam sentetik vs. Bilgimize bilgi katmış oluruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:12 ----------
Sokollu adlı üyeden alıntı
Hayırlısı be gülüm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler