Bulamadıgımdan yazdım zaten.
Bulamadıgımdan yazdım zaten.
Merhaba uzun süredir foruma yazma fırsatım olamamıştı. Öncelikle, Bilginozi'ye çok büyük geçmiş olsun. Sağsağlim aramızda olduğu için çok sevindik.
Cakalaz'a ve motorunun alıcısna da şimdiden hayırlı olsun.
Cbr600rr ile ilk uzun yol tecrübesini de bayram vesilesiyle edinmiş olduk. Almayı düşünüp de sürüş pozisyonundan korkanlar var ise rahatlıkla Yamaha R6 gibi hard core bir supersport değil de (zira Cakalaz bu konuda yaşadığı rahatsızlıkları kıyaslamalı şekilde daha önceki sayfalarda bizlere anlatmıştı) daha ziyade kardeşi CBR650F'e yakın sport tourer tarzına müsait bir kullanıma imkan sağladığını söyleyebilirim. Özellikle sele üzerinde öne ve geriye doğru hareket etme imkanı oldukça fazla ve aynı zamanda selenin padding konforu da yüksek. Titreşimin azlığı da karıncalanma ve uyuşmayı engelliyor. Elbette bu söylediklerim en azından 150 km'de bir mola vermek kaydıyla geçerli. Ayrıca kesinlikle hata affeden bir motor. En yorulduğunuz anlarda dahi yeri gelince virajlarda sizi o toparlıyor.
Bununla birlikte bir süre evvel taktırmış olduğumuz Two Brothers egzozun da (bkz. http://www.twobros.com/sku/005-36704/exhaust/Hon-CBR600RR_13.html) motora olan getiri ve götürülerini de görme fırsatımız oldu. Fabrika çıkışı egzoza göre neredeyse yarı yarıya bir ağırlık kazancı söz konusu. Böylece sele altı ağırlık dağılımı da ağırlık merkezi daha da yere yaklaşarcak şekilde değişiyor. Bunun yola basma ve viraj hakimiyetine ne gibi bir etkisi olduğunu mutlaka bir yarışçı daha sağlıklı bir değerlendirmede bulunacaktır. Ancak, plasebo dahi olsa viraja daha keyifli girdiğinizi söyleyebilirim.
Tork ve beygir (4.6 beygir gibi bir güç kazanımı iddiasındalar)açısından sağladığı avantajlar kağıt üzerinde etkileyici görünmekle beraber şayet pistte veya devamlı yüksek devirde kullanmıyor iseniz ihmal edilebilir nitelikte. Bununla birlikte Egzozun karbon fiberden yapılmış olması ve koltuk altında fabrika çıkışı tüpe oranla daha az yer kaplaması ısıyı sürücüden ziyade hava akımı vasıtasıyla geriye/dışarıya vermesini sağlıyor. Sırf bu bile gönlümü çelmesine yeter. Elbette Karacabey güzergahında yolun rüzgarlı oluşunun buna olan katkısını da görmezden gelmemek lazım.
Ses konusunda ise zevkler ve renkler mutlaka tartışılır. Kulağa hoş gelen derin ve davudi bir ses veriyor. Ancak, pist ve kısa süreli şehir içi kullanımında hoş olsa da (şayet benim gibi yüksek sesten rahatsız olan veya kulak sağlığına önem veren biri iseniz)uzun yolda mutlaka yine Two Brothers'ın çıkardığı desibel killerı (bkz. http://www.twobros.com/sku/005-P1-X)satın almanızı ve yanınızda taşımanızı (ki takmak ve çıkarmak 30 saniye sürüyor)öneririm. Bu diğer sürücülere gösterdiğiniz saygı ile de alakalı. Aksi halde, her ne kadar AB yollarına uygun homolog egzoz olduğu belirtilse de özellikle şu son Ayvalık-İstanbul yolculuğunun ilk 20 kilometresinden sonrası (elbette kullanılan kask ve kulak tıkacının kalitesi de bu konuda önemli olacaktır) ezadan ibaret olurdu.
Forumlarda egzoz tartışması Tiger ve Akrapoviç'le sınırlı olup temcit pilavı gibi hep aynı eksen etrafında döndüğünden dilerim yukarıdakiler bir nebze olsun işe yarar. Zira, ben araştırma safhasındayken yurtdışındaki forumlarda dahi tatminkar ve detaylı bir incelmeye rastlayamadım. "Sesi müthiş", "en az 10 beygir kazandım", "Yoshi daha iyi zira capon" veya "kasaba şerifini görünce yolumu değiştiriyorum" gibi sığ veya yalan yanlış yorumlardan öteye geçmiyor.
Son olarak yapılan yatırıma değer mi? Beklentilerinize göre değişir diye düşünüyorum. Performans odaklı bir kullanım seviyor iseniz, işe motosiklet ile gidip geliyor iseniz veya motosiklet sizin için bir hobiyse muadilleri arasında en kaliteli iki seçenekten biri (Akrapoviç ile birlikte). Ancak, sıklıkla uzun yol ve seyahate çıkıyor iseniz bu taktirde after market egzozdan beklediğiniz fiyat/fayda oranını yaklar mısınız bilemem..
Hocam seninki egzoz tanıtımı gibi bişey olmuş Ben arrow kullanıyorum yüksek devirlerde sesi çıkıyor. Alt devirlerde pek de kafa yormuyor.
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Bayramda bursa-marmaris yaptik motoruma bir kez daha asik oldum. Cok rahat gidip geldik.
Tanıtımdan ziyade kısa bir inceleme diyelim. Zira, bu ve benzeri geri bildirimlerin yokluğunu çekmiştim. Maalesef ortayı tutturan veya bunun kaygısında olan çok az kişi var. Kimse yoğurdum ekşi demediği gibi övgünün de topuzu kaçıyor çoğu incelemede.
Arrow da oldukça oturaklı gözüküyor. Özellikle merak ettiğim bir diğer marka ise Honda - Repsol takım sponsorlarından "Termignoni". Türkiye distribütörü / ithalatçısı yok gibi gözükse de sanırım nadir de olsa kullanıcılarına rastlamak mümkün.
Herkese merhaba
Aslında 1000rr kullanıcısıyım ama pek fazla hareket olmadığı için burayı takip ediyorum; Bayram tatilinde çakalaz arkadaşımızın fotolarını kıskanıp uzun yol yapayım dedim uzun süredir motoruma binmiyordum antalya dan konya ya gittim ama yolda resmen acı çektim sıcak biryandan trafik bir yandan üstüne birde sele çok fena ağrı yapdı; ama herşeye rağmen çok keyif aldğım bir gezi oldu fotoğraf çekme fırsatım olmadı yalnız gidince fotoğraf çekmek için durmadım, buarada Trabzonlu iki tane çiftle tanıştım tr turuna çıkmışlar çok keyifli insanlardı çiftlerden biri yeni evlenmişler ve düğünün ertesi günü yola çıkmışlar karadeniz insanı bir başka oluyor abicim. En kısa sürede tekrar uzun yola çıkıcam ama bu defa seleye bir çözüm bulmam gerekecek bu konuda sıkıntı yaşayan acaba bir tek benmiyim? fikri olan varmı acaba ne yapılabilir
Eski RR ımda uzun gezilerde sele kıç yanaklarini agritiyordu. Fakat bu RR ımda daha az ağrı yaşadım. Selesi çok basık olmadığından olabilir veya seleyi biraz güçlwndirmis olabilirler. Ama uzun gezilerde ister istemez hafif de olsa kıç ağrısı oluyor ...
Sele rahatlığı kişiye göre değişiyor olabilir. Biz her 200km de bir defa yakıt ikmali yaptık o ara wc ve ödeme yaparken biraz hareket oluyor o da rahatlatıyor olabilir. Ama yolculuğun son 4 saati trafik yoğunluğu sebebiyle 30-50km arası bir hızda molasız geçtiği için son 4 saat cidden sıkıntı çektim. Acaba sürat yapmak da popoya binen yükü mü azaltıyor diye düşünmüyor değilim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------
Arkadaşlar bu arada ebay de 65usd ye çıkma abs sistemi buldum. Kaliperler ve abs beyni hariç. İlgilenen varsa link gönderebilirim. BU fırsat herzaman gelmez.
Sistemi olduğu gibi sökmüşler, bununla birlikte abs beyni, kaliperler ve arka amortisör lazım olacak. Almayı düşünen olursa bunlar 3 kargo şeklinde gönderttirin biraz masraflı olur ama en azından gümrükte sıkıntı çıkmaz.
http://www.ebay.com/itm/CBR-600RR-PC...16.m2518.l4276
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-izmirin-siyah-incisi-2007-honda-cbr-600rr-222226875/detay/ arkadaşlar bilginize
Hayırlısı olsun
2008 Kanuni seyhan 125, 2013 Kuba xr 125, 2006 Kawasaki ER-6F, 2013 Honda Cbr 600 RR, 2014 YAMAHA XT660ZA, 2019 Hero XPulse 200T, 2023 Moto Guzzi V85TT
Arkadaşlar motosikletimi satışa çıkardım. Kısmetse artık 1000rr binerim.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...4795218/detay/
İyi forumlar arkadaşlar cbr 125 kullanıcısı olarak cbr 600 hayranıyım ara ara son kasasına malum sitede ilanlarına bakıyorum dikkatimi çeken şey ise daha 5000 km olmadan sahipleri satılığa çıkarıyor neden böyle? Bir iki değil pek çok ilan var.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)