@rca
Cumartesi İstanbul Park'a bekleriz hacım pist gününe. Oraya gelince neden bu motorla başlanılmaması gerektiğini anlaşılacaktır zaten
@rca
Cumartesi İstanbul Park'a bekleriz hacım pist gününe. Oraya gelince neden bu motorla başlanılmaması gerektiğini anlaşılacaktır zaten
Şimdi "hacım", alttan alıyorum her seferinde ama bu sefer alamayacağım kusura bakma. Öncelikle üslubun hiç hoş değil, piste girmek ile motor başlangıcı arasındaki ilişki tam olarak nedir? Bunu ayan beyan ortaya koymasına rağmen bir ACEMİye meydan mı okuyorsunuz? Ya da benim kendimi o tecrübe de gördüğüme dair bir sanrıya mı sahipsiniz? Yoksa tek derdiniz tercihlerine saygı duymadığınız birini aforoz etmek mi?
Kısacası ben oralı değilim; 10yıl tecrübeli olsam da ŞAHSİ DÜŞÜNCEM parayı basıp piste girip üstüne -en iyi ihtimal ile- bir takım da lastik yakıp çıkmak benim için zevk meselesi değil düpedüz enayiliktir(tekrar ediyorum şahsi düşüncem kimse katılmak zorunda değil), dolayısıyla zevk algımız farklı ve kimseye bir şey kanıtlama derdinde değilim. Altımdaki aletin bir yarış motoru replikası/uyarlaması olması, önüne gelenle yarışmaya kalkan bir denyo algısı yaratıyorsa sizde fena halde yanılıyorsunuz ve muhtemelen helvasını yediğiniz bu tarz arkadaşlar ile karıştırıyorsunuz.
@rca Televizyon programı konuğu gibi mi konuşalım burada. Ben kime nerede meydan okumuşum? Piste bakış açını zaten değiştirmelisin. Pistler, özellikle de İstanbul Park motosiklet kullanmak için en uygun alanlar. Hele ki altında bir yarış motoru varsa tartışma bile kabul etmez. İstanbul Parkta kurulduğu günden beri bir kişi dahi ölmedi. Sana o çok mantıklı gelen yollarda yılda kaç kişi ölüyor hatırlatmak isterim. Onun için beni yahut benim gibi düşünen birini burada düşman ya da kibirli biri olarak algılama. Pardon siz diyecektim
Güzel bi yazı olmuş bende tartışma taraftarı değilim zaten amacımız kimsenin burnunun kanamaması. kısacası elimin ayarını biliyorum diyorsun yani.
youtube de de yazdım Allah kaza bela vermesin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------
Kardeşim bende pist e bakış açın konusunda yanlış olduğunu düşünüyorum. Zaten sen ben orda lastik bitirecek kıvamda adamlar değiliz zevkli olduğunu söylüyorlar. Gidip bi denemek gerekir. Pist hemen yanı başınızda ben burdan kalkıp gelemem malesef Milletle yarışıp kendini kanıtlamak değil amaç. Altındaki motorun zevkine varmak sanırım.
Bunlarda benden olsun bari Trabzon- Gümüşhane yaptık bu gün arkadaşla. Toplamda 235 km yol yaptım ve 57 lira ile fullendi. Ortalama 100 km hız ile gidildi arada gazlandı 100 km de 4.9 litreye tekabul eder.
Motorum oldu 3550 KM
Ne kadar hızlı geciyor zaman
Arkadaşlar viraj ile ilgili bir sorum var; Hafta sonu mt-09 olan bir arkadaşla uludağa gidip geldik. Dikkatimi çeken bişey oldu ki benim motoru epey bir yatırarak dönebildiğim virajları arkadaş neredeyse dik pozisyonda dönebildi. Acaba naked ve ss farkı olduğu için mi yoksa benim tecrübesizliğimden mi böyle bir durum çıktı ortaya ?
cakalaz hocam vizorün rengi çok iyiymiş ne kadara aldın acaba birde kask NXR demi
Benim kask Shoei NXR . Vizörü 330 TL civari bir rakam şu an. Biraz pahali ama cok güzel duruyor. Kaskim düz beyaz renk idi ben ona hrc uygulamasi yaptirdim reklamcida birebir orjinal oldu
Başkan bana şunu düşündürdün; Bence ikinizde aynı açıyla yattınız sadece sen daha çok yatırdığını sandın veya naked süren arkadaş motoru dik tutup vücudunu sarkıtarak döndü, bence arka lastiklere bakarak kıyaslama yapmalısın lastik yanağı hiç bir zaman yalan söylemez
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:21 ----------
Diğer arkadaşlar ne düşünür bilemiycem ama benim şahsi fikrim viraj alamayan kontra vermesini bilmeyen sürücü motosikletin mantığından ve felsefesinden çok uzaktır sürmesini bilmiyordur, düzlükte gaz açıp hız yapmak 299 görmek marifet değil bana göre, mesajlarım yanlış anlaşılmasın kiseyi kötülemiyorum veya zayıf görmüyorum fikirlerimi beyan etmek istedim kazasız eğlenceli sürüşler dilerim
GT! ...
Lastikler ayni marka ve model olmadığı sürece kim daha iyi viraj yapmış anlayamazsiniz. Oyle lastik var ki ne kadar yatarsaniz yatin dip köşelere inmiyor ☺
Merhabalar, bana zincir yağı önerebilir misiniz? Ve ne sıklıkla yağlıyorsunuz? Servisteki usta bana 500km'de bir temizleyip-yağla demişti ama bu değer biraz fazla sanırım çünkü geçenlerde lastiğe yama yaptırırken "zincirin yağsızmış abi" durumu oldu.
Ben 50TL ye elektronik otomatik yağlama sistemi mal ediyorum. Siparişi verdim parçaları bekliyorum. Yağlama işinden bıktığım için böyle bir yola başvurdum. 1 litre 10-40 yağ alsam heralde 50.000km dayanır. Diğer türlü yağlama ile başedilmiyor.
Ben sürekli kullanmadığım için yağlama derdim yok. 500 km normal bi değer eğer yağmura ve suya maruz kalmaz ise.
#600rr #fz8 #mt-09
Cevaplar için teşekkür.
Yani ben fazladan almış olduğum motul 10w40 yağı bu amaçla değerlendirebiliyorum o halde? Güzel.
Vay fotosuz yanıt atmıyoruz, ben de video atarım o zaman
arkadaşlar motor yağı veya 90 numara şanzıman yağı ile yağlamanızı tavsiye etmiyorum,hiç tutunma kapasitesi yok bilginozi abi sen otomatik yağlama sistemi kuracakmışsın o bir nebze daha iyi şanzıman yağı kullanımında fakat çok fazla kirlenmesini göze almalısın bu tür yağlar zincire hiç tutunamıyor zincir yağlama da sürekli yağlama yapıyor hertaraf yağ içinde kalıyor,tecrübe ile sabit .
en iyisi factoryline motul gibi görünüyor ki bu bile yüksek süratte kullandıktan sonra ön dişliden akıtma yapıyor.
yağmur çamur toz pis gelmediği sürece motul için 500kmde bir yağlama ideal,castrol de daha kısa bu süre.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)