Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı
-
28 Nisan 2015, 17:53
#1281
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Bu işi servisle çözmeye çalışırsanız neredeyse 2.el 600rr parasına geliyor. Şöyle diyeyim 2 adet abs valfi ve 2 adet abs motoru var 1 adet beyin vs birkaç şey daha var. Sadece 1 adet valf veya abs motorunun yenisi 1500usd fiyatı var. Abs beyni yine o kadar. Böyle bir işe kalkışmayı düşünüyorsanız ebaydan parça alarak yapmanızı tavsiye ederim. ortalama 1500usd masrafı olur ama size vereceği fayda paha biçilemez. Kumda bile korkmadan fren yapılabiliyor. Ayrıca sizin motorunuz yeni kasa olduğu için abs beynini grenajın altında saklayabilirsiniz. Benimki açıkta kaldı 2008 kasa olduğu için karbonfiber tarzı uydurma estetik bir kapak yapmam gerekiyor ama bacağımın altında kaldığı için çok sorun etmiyorum şimdilik. Benim gittiğim yolla giderseniz orjinal tesisata müdahale etmeden de yapabiliyorsunuz. Bu arada ben bu işe girişirken servislerle de görüştüm hatta yurt dışındaki honda servisleri ile bile görüştüm ama yapılıp yapılamayacağını bilmiyoruz dediler.
Reklamlar
-
28 Nisan 2015, 20:15
#1282
ABS li getirmislerdi ye i kasa ile beraber. Türkiyede 3 tane satildi. Birisi izmirde birisi denizlide birisi de ist da diye biliyorum ben tabi satilmadilarsa
-
28 Nisan 2015, 21:07
#1283
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Dogrudur 4 tane ama onlari yalnislikla gondermisler ve yalnislikla geldigi icin o abslileri caktirmadan abs siz fiyatina vermisler. Istanbulda olan siyah renkti ve subatta caldirmis alan kisi. Alan arkadas anlatmisti. Benim motora abs taktigimi gorunce acaba onun motorun parcalarimi parcacilardan bana geldi diye ulasmisti bana.
-
28 Nisan 2015, 23:38
#1284
cakalaz adlı üyeden alıntı
ABS li getirmislerdi ye i kasa ile beraber. Türkiyede 3 tane satildi. Birisi izmirde birisi denizlide birisi de ist da diye biliyorum ben tabi satilmadilarsa
ewet sıyah
delı kadirr ulennn
-
29 Nisan 2015, 12:55
#1285
bilginozi adlı üyeden alıntı
Orjinal 600rr abs den hiçbir farkı yok. Herşey birebir aynısı takıldı. Fren kaliperleri bile değişti. Abs beyni ile ateşleme beyni bağımsız çalıştıkları için abs beynini çalıştırmak sıkıntı olmadı. Ama olayı çözene kadar cidden çok ter döktüm. Linki burda:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-hakkinda.html
Bu arada anlamadığım şey. Honda neden Türkiyeye abs li ss opsiyonu vermiyor. Tamam fiyat farkı olabilir ama adam parasını ödeyip abs li almak istiyorsa onlara ne ? Bu sene 1000rr sp getirdiler onlarda bile abs yok arkadaş inanamıyorum. Sene olmuş 2015 özellikle bu sürat motorlarında olması gerekirken abs yok.
Resimler patlamış bu arada.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler hocam..
-
30 Nisan 2015, 00:20
#1286
abs bir yerde çok güzel bir sistem özellikle tozlu çakıllı tarzı yollarda gidiyorsanız ve motosikletiniz dik bir şekilde fren yapıyorsanız düz bir çizgide
ama çalışma şeması nedeni ile aracın ne olduğu fark etmeksizin fren mesafesinide uzatan bir olay
1000rr sp'de abs olmasının sebebide budur tümüyle pist için uyarlanan bir şekilde çıkan motosiklette abs zaten istenmez
hem ağırlık ( 2 gr bile olsa ağırlık ağırlıktır ) hemde fren mesafesini uzatması dezavantaj 10m önce frene basıp viraja gidecekken 11 12 m bile olsa kimse önceden fren atmak istemez sonuçta bir zaman kaybı..
aslında bosch markası bir abs beyni geliştirmişti. virajda bile frene sonuna kadar asılabileceğiniz bir şekilde uyarlamışlardı tanıtım videolarıda vardı ama piyasaya sürdüler mi bilmiyorum
spor motorda ve enduro tarzı motosiklet üzerinde test videosu vardı
abs olsa bile virajda ön frenle düşebiliyorsunuz ( kaldıki bir iş için gs1200adv modelinde bile bu şekilde düşen oldu gözümün önünde )
ama markanın yaptığı modelde güvenle frene asılıp virajda dönülebiliyordu çalışma mantığını bilmiyorum ama buna olanak sağlıyor...
-
30 Nisan 2015, 11:06
#1287
-
30 Nisan 2015, 11:43
#1288
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
< iLk@yy > adlı üyeden alıntı
abs bir yerde çok güzel bir sistem özellikle tozlu çakıllı tarzı yollarda gidiyorsanız ve motosikletiniz dik bir şekilde fren yapıyorsanız düz bir çizgide
ama çalışma şeması nedeni ile aracın ne olduğu fark etmeksizin fren mesafesinide uzatan bir olay
1000rr sp'de abs olmasının sebebide budur tümüyle pist için uyarlanan bir şekilde çıkan motosiklette abs zaten istenmez
hem ağırlık ( 2 gr bile olsa ağırlık ağırlıktır ) hemde fren mesafesini uzatması dezavantaj 10m önce frene basıp viraja gidecekken 11 12 m bile olsa kimse önceden fren atmak istemez sonuçta bir zaman kaybı..
aslında bosch markası bir abs beyni geliştirmişti. virajda bile frene sonuna kadar asılabileceğiniz bir şekilde uyarlamışlardı tanıtım videolarıda vardı ama piyasaya sürdüler mi bilmiyorum
spor motorda ve enduro tarzı motosiklet üzerinde test videosu vardı
abs olsa bile virajda ön frenle düşebiliyorsunuz ( kaldıki bir iş için gs1200adv modelinde bile bu şekilde düşen oldu gözümün önünde )
ama markanın yaptığı modelde güvenle frene asılıp virajda dönülebiliyordu çalışma mantığını bilmiyorum ama buna olanak sağlıyor...
- Fren mesafesini uzatma olayı doğru değil. 100-0km ye asvalta bağlı olarak 35mt duruyor. Kendi motosikletinizle deneyin 50mt civarında durabildiğinizi görüp şaşıracaksınız. Aradaki 5-10mt bile ölümle yaşam arasındaki ince çizgiyi belirleyebilir. Fren sistemi kombine olduğu için ön ve arkayı beraber sıkıyor. Her iki tekeri de asvalta temas ettirerek. Özellikle çok yüksek hızlarda örneğin 200km gibi önünüze bir tehlike çıktığında çarpmamak için sonuna kadar ön frene asılırsanız arka teker hayava kalkar ve kontrol kaybedersiniz hatta takla bile atabilirsiniz ama kombine abs de bu olmuyor. İnsanın tüm bunları kusursuzca yapabilmesi imkansız seviyensinde bana göre. Lastiklerimi değiştirince 100-0 ve 200-0 fren videsu hazırlamayı düşünüyorum.
- 1000rr sp Yurt dışındakilerde abs li ve abs siz opsiyonları mevcut. Türkiyeye ise 1 adet repsol abs li geldi onu da 64000TL den ilana koymuşlar abs li diye.
- Bahsettiğiniz yeni çıkan yatma açısına duyarlı abs sistemi Ktm nin bir modelinde var. Yamahanın 2015 kasasında da var abs li opsiyonda.
-
30 Nisan 2015, 11:55
#1289
bilginozi adlı üyeden alıntı
- Fren mesafesini uzatma olayı doğru değil. 100-0km ye asvalta bağlı olarak 35mt duruyor. Kendi motosikletinizle deneyin 50mt civarında durabildiğinizi görüp şaşıracaksınız. Aradaki 5-10mt bile ölümle yaşam arasındaki ince çizgiyi belirleyebilir. Fren sistemi kombine olduğu için ön ve arkayı beraber sıkıyor. Her iki tekeri de asvalta temas ettirerek. Özellikle çok yüksek hızlarda örneğin 200km gibi önünüze bir tehlike çıktığında çarpmamak için sonuna kadar ön frene asılırsanız arka teker hayava kalkar ve kontrol kaybedersiniz hatta takla bile atabilirsiniz ama kombine abs de bu olmuyor. İnsanın tüm bunları kusursuzca yapabilmesi imkansız seviyensinde bana göre. Lastiklerimi değiştirince 100-0 ve 200-0 fren videsu hazırlamayı düşünüyorum.
- 1000rr sp Yurt dışındakilerde abs li ve abs siz opsiyonları mevcut. Türkiyeye ise 1 adet repsol abs li geldi onu da 64000TL den ilana koymuşlar abs li diye.
- Bahsettiğiniz yeni çıkan yatma açısına duyarlı abs sistemi Ktm nin bir modelinde var. Yamahanın 2015 kasasında da var abs li opsiyonda.
işin teknik detayına girersek f4 veya f4i kasa bir 600f'i rr kadar çabuk durduramazsın bu bir gerçek he arada akla kara bir mesafe çıkmaz o başka
birincisi hem daha ağır olduğu için
ikincisi fren diskleri biraz daha ufak
bir diğer konuda abs'nin fren mesafesini her daim uzattığıda teknik bir gerçek
bu yüzden insanlara özellikle panik fren çalışmalarını önerir herkes motorunuzun frenlerinizin lastiklerinizin sınırını bilmek ve bu çerçevede limit/panik frenaj kullanmak abs'ye göre sizi daha çabuk durdurur
limit frenajda arka tekerlek yerle temas hemen hemen etmiyor pozisyonundadır zaten bütün yük öndedir yani
ama motosikletlerimizdeki abs beyni ne zaman daha ileri seviyeye upgrade olur o zaman işin rengi değişebilir
örnek olarak şunu koyabilirim
burada abs'ye ek olarak panik fren sistemide bulunuyor ve abs beyni genel olarak sadece hızı değil araçtaki yük dağılımını ilk frenajda lastiklerin yola olan tutunma kuvvetlerinide hesaplayarak yapılabilecek ( lastikleri kilitlemeden abs valflerinin çalışmaması için ) en sert frenajı otomatik olarak ayarlıyor
motosiklette böyle birşey ne yazıkki henüz yok sadece virajdaki açımıza göre fren dağılımını değiştirerek ( yine abs valfleri yardımı ile kesik kesik frenaj yaparak ) virajda düşmeden yol almamızı sağlıyor...
frenaj olarak kendimize daha çok güvenebiliyoruz abs varken ama en sert frenajda kendinizi frenaj anlamında geliştirdiğiniz aynı makinada sizi azda olsa daha uzun mesafede durduracaktır
-
30 Nisan 2015, 12:21
#1290
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-Fren teknolojisi konusunda söylediklerinize katılıyorum. Diğer araçlar 2 den fazla tekerleğe sahip oldukları için her tekere aynı kuvvet uygulayarak dengeli fren yapma özelliğine sahipler.
-Farklı model motosikletlerin farklı mesafelerde durmalarının sebebi ağırlık merkezleri ve yükün ne kadarını yola aktarabilmeleri ile alakalı. Örneğin 1000rr 600rr dan ortalama 5mt daha uzun mesafede durur çünkü ağırlık merkezi 600rr a göre daha yukarıdadır.
-
30 Nisan 2015, 12:45
#1291
Bakalım uzuyormu fren mesafesi ne dersiniz
https://www.youtube.com/watch?v=vYSdzBirTAM
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
-
30 Nisan 2015, 12:53
#1292
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Islakta 37mt duruyor adamlar. Kuruda kaç oluyor onu da pirelliler gelince test edip ben yazarım. Ancak normal abs siz 600rr kullanan bir sürücü kuru asvaltta en iyi ihtimalle 42-45mt durur.
-
30 Nisan 2015, 18:52
#1293
-
01 Mayıs 2015, 17:20
#1294
Mono kapak nerden bulabilirim fikriniz varmi siyah renk
-
01 Mayıs 2015, 17:29
#1295
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
01 Mayıs 2015, 18:25
#1296
2015 için olan lazım bu olmaz sanırım
-
01 Mayıs 2015, 18:28
#1297
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
-
01 Mayıs 2015, 18:30
#1298
Evet biraz yüksek bi araştirmak lazım 50$ kadar alinabilir
-
01 Mayıs 2015, 22:19
#1299
Sahibinden.com da Satılık mono kapaklar mevcut. 150 ila 600 TL arasında değişiyor bakabilirsiniz ...
-
02 Mayıs 2015, 08:51
#1300
Arkadaşlar merhabalar , sizleri uzun süredir merakla zevkle takip ediyorum.YzfR125 kullanıcısı idim motorumu sattım birazda kredi çekerek şu an 21.000 tl bütçe hazırladım kendime zorla.tabi bu paranın bankaya ödemesi 27.000 tl oluyor.Sizden ricam şudur 21.000 tl ye 2007 - + motor bulamıyorum bulduğum 60.000 km de oluyor full boyalı oluyor.Ben motor alsam arıza verse o arızayı giderecek tamir parası bulamam o yüzden biraz masrafsız temiz birşey arıyorum.21.000 TL ye max35.000 km , boyasız bi motor bulamam mı ? Sahibinden.com da incelemediğim hatta tel numarasını ezbere bilmediğim ilan kalmadı ama yok 23.500 den aşağı motor bulamıyorum :( Ne yapmam gerek bana bi fikir verirmisiniz sabırsızlanıyorum artık , konuyla alakalı tecrübelerinizi umutla ve ümitle bekliyorum saygılar sunuyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)
Bu Konudaki Etiketler