Kanuni Gt 170 (Yeni Model)
Reklamlar
-
19 Mayıs 2013, 20:18
#541
gazo0202 adlı üyeden alıntı
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D
RKS'ninki çıkıntı yapmıyor. Geçen hafta bayide durduğu yerde 6 bin devire kadar çıktım titremedi. Zaten boştayken o devirde titremezse yolda hiç titremez. Lifan emisol de öyle, motor durduğu yerde bile titremiyor. Zaten üzerindeki motor harika... RKS Titanic sınıfının en iyi motoru bence. Hem malzeme kalitesi olarak hem de motor olarak. Malzeme kalitesi tüm modellerden daha iyi. Bu hafta Kanuni'nin S170 modelini de inceledim ve beğenmedim. Fiyatı ucuz ama kaliteli değil. Aynı yerde Puma da vardı, onunla kıyaslaması bile olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:00 ----------
Benim motosiklet seçimimde birinci madde titreşimdir. Eğer titreşim rahatsızlık veriyorsa 1 TL bile olsa almam. Bu öncelikler kişiden kişiye değişebilir tabi ama unutmayın ki titreşim olan motorun diğer kısımları da zamanla bozulmaya, esnemeye ses yapmaya başlar. Öğrenmek için katlanılabilir ama bir süre sonra içinizden binmek gelmez. Geçen gün arkadaşımın CBF150 sini biraz sürdüm ve hayran kaldım. Eğer gerçekten motorları aynıysa Kanuni Leopar alın.
İlk motorun olan Zealsun Z150-19 7 bin devirden sonra titrşim yapmaya başlıyordu. Şimdiki motorum da 7 binden sonra başlıyor ve her ikisinin önünde çıkıntısı var. GT170 vitesteyken hangi devirde rahatsızlık vermeye başlıyor söylebilir misiniz ? Yalnız 3. vitesten öncesine bakmayın.
Reklamlar
-
19 Mayıs 2013, 23:14
#542
arkadaş ben bu motoru görmeden önce mondial mcx almayı düşünüyordum torku harika titreşimde çok az o öve öve bitiremediğiniz yamaha yı asfalt ta ağlatıyor ama bakıyorum herkes cbf 150 yada yamaha yı kıyaslama yapıyor ben istanbul da yaşıyorum soruyorum arkadaşlar her yerde radar varken kameralar varken nerede yapaçaksın 120 .130 km hızları titreşim de titreşim diye bu kadar yaygara yapıyorsunuz
yapmayın arkadaşlar 2200 tl ye cep tlf satılıyor baksanıza 3.000 tl sıfır üstüne basarak yazıyorum sıfır bir motor alıyorsunuz
daha ne olsun motorda karizma var geniş lastikler var harika renk var benim icin siyah harika tabi kişiye göre değişir arka teker disk var
alan arkadaşlar siz moralinizi bozmayın öyle gaza gelip gazlamayın 80,90 km sürat yeterlidir önemli olan tork dur onda sıkıntı yok anladığım kadarıyla alacağım günü iple çekiyorum
-
20 Mayıs 2013, 11:05
#543
Yüksek süratlerde titreşi yapması sorun değil de mesela 50 km hızla 3. viteste giderken titreşim yapması çok rahatsız eder. Vitesi motor titreşim yaptığı için değil, yükseltmek gerektiği için yükseltmeli. 3000 TL gerçekten uygun bir fiyat ama mesela Lifan Emisol de 3000 TL veya Puma 3500 TL.
Şimdi ben size olayı anlatayım. Kanuni'nin bu yeni modelleri S125T'de 140 cc, diğerlerinde ise 170 cc motor kullanıyorlar. UM firmasının modellerine baktığımızda ise bu hacimde motor bulunmuyor, onların yerine 125 cc ve 150 cc motorlar var. Bu motorların UM sitesindeki (çap x strok) değerleri şöyle :
125 cc için : 56,5 x 49,5 (mm)
140 cc için : 62 x 49,5 (mm)
Kanuni modellerinde ise şöyle :
140 cc için : 56,5 x 56 (mm)
170 cc için : 62 x 56,2 (mm)
Gördüğünüz üzere bizim Kanuni, UM firmasının motorlarının kranklarını değiştirmek suretiyle hacimlerini arttırrarak yeni motorlarını türetmiş. Tabi mühendislik olayı sıfır olduğundan üzerindeki dengeleyiciyle oynayamamış veya oynamak aklına bile gelmemiş ya da bilerek, maliyet yükselmesin diye değiştirmemiş. O yüzden bu motorlar dengeleyici olmasına rağmen titreşim yapıyorlar. Peki bu neden oluyor ? Şöyle ki, Mondial firması 150 cc adı altında 162 cc motorları piyasaya sürüp gayet güzel de satınca, ardından Asya Motor da 170 cc motorlarını (ki bunlar da bence Mondial motorları ile aynı) piyasaya sürdü. Kanuni de bu cc'ler arası sidik yarışında aynı Asya Motor'un yaptığı gibi, sırf 162 cc'den fazla bir rakamı müşteriye sunabilmek adına bu motorları piyasaya çıkardı. Her bir şeyimizi niteliğe bakmadan sırf sayılarla ölçmeye alıştığımızdan (tıpkı fotoğraf makinalarında sadece megapixellere, işlemcilerde Mhz değerlerine, işte çekirdek sayısına vs bakıp fazla olan iyidir sandığımız gibi) Kanuni bunda da aynı şeyi yapmaya çalışmış. Ancak unuttukları nokta şu ki, mühendislikte palavra sıkmak bir işe yaramaz. Fizik kurallarının sözü geçer, onlara uymazsanız zorla uydururlar.
Neyse, fazla bulandımayalım, konunun açıklaması budur yani... Bununla ilgili Kanuni'ye de benzer bir mail atacağım.
-
20 Mayıs 2013, 11:15
#544
@seko yaptıgın acıklama iyi oldu.
titreşim konusundaki teknik sebep bu. phantom da um firmasının fakat onda da titreşim oldugu söyleniyordu.
son hız olarak da yeterli bulmadım bu motosikleti. 125 cc den farkı yok gibi son hızda. kalite olarakda pek begenmedim parca kalitesi olarak
ama titreşim her viteste neredeyse her devirde var 5 binden sonra halaya baglıyor.
tipi güzel 3000 lira eder. 3000 liraya ikinci el ybr tvs cbf almıcam. sıfır motosiklet istiyorum diyorsanız bu motosiklet alınabilir. eksikleri göz ardı edilebilir.
-
20 Mayıs 2013, 17:58
#545
Kanuni'ye de konuyu aşağıdaki gibi yazdım, umarım dikkate alırlar.
"Merhaba,
Öncelikle makine mühendisi olduğumu belirterek sözüme başlayayım ki söyleyeceklerimin desteksiz olduğunu düşünmeyin. Yeni piyasaya sürdüğünüz 170 cc modelleriniz şu anda Motosiklet.net sitesinde bu motorları kullanan bütün kullanıcılardan titreşim şikayeti alıyor. Bu motorların Çin'de UM Global isimli firmanın ürünü olduğu malum (Xtreet)… UM Global firmasının ve sizin motorlarınızın (çap x strok) değerlerine baktığımızda şunu anlıyoruz. Siz Um Global firmasının 125 ve 150 cc modellerinin motorlarını alıp sadece kranklarını değiştirerek 140 ve 170 cc olarak piyasaya sürmüşsünüz. Bu sayede kağıt üzerinde rakiplerinizi sayısal olarak yakalamışsınız ama işin mühendislik gereken kısmını, yani dengeleyicinin de bu kranka göre uyarlamasını yapmamışsınız. Bu yüzden bu motorlarda rahatsız edici bir titreşim söz konusu ve sırf bundan dolayı bu modellerinizin de Phantom modeli gibi satış yapmaması büyük olasılık. Siz bu motorları piyasaya sürerken hiç mi test etmiyorsunuz veya kullanıcıların artık titreşim yapan motor istemediklerinin farkında değil misiniz bilmiyorum fakat motorları alan kişiler mağdur durumdalar. Yapabileceğiniz ve yapmanız gereken tek bir şey var, o da uygun dengeleyiciyi yapıp veya kendiniz yapamıyorsanız UM firmasına yaptırıp bu modelleri güncellemek ve hali hazırda satın almış olan kulanıcılar için de servislerinizde ücretsiz değiştirmek. Sanıyorum ki bir hevesle kendisine sıfır motor alarak motosiklete başlayan ve titreşim yüzünden motorundan soğuyan bir kullanıcının bundan sonra markanıza karşı nasıl fikirleri olacağını az çok tahmin ediyorsunuzdur. Bir de şunu merak ediyorum, elinizde Puma ve yeni çıkan Leopar gibi iki tane titreşim yapmayan güzel motor varken, nasıl olup da bunların üzerine oynayacağınıza gidip UM Global gibi eski teknoloji motorlar üreten bir firmayla çalışmakta ısrar ediyorsunuz ? Puma ve Leopard modellerinin fiyatını biraz aşağı çekseniz çok farklı satış rakamlarına ulaşacaklar. Oysa şu anda bayileriniz bile bu modelleri önemsemiyorlar.
Yazdıklarımı yapıcı bir eleştiri olarak kabul edip dikkate almanız ricasıyla.
Saygılar"
-
20 Mayıs 2013, 18:09
#546
@seko
puma bora jianshe den ithalat idi.
jianshe ile anlaşmalarında motor alımlarda problem oldugunu duydum bora artık yok. ve bora ybr custom olarak satıldı ingilterede.
puma da gereken reklamı yapamadılar ve fiyat cok yüksek. 3.500 ona verecegime gider ybr alırım diyor millet.
yazdığın metinin olumlu karşılayıp hatalarını telafı edeceklerini sanmıyorum.
ama senin gibi bu motosikletin kullanıcıları bastırsa. büyük ihtimal balansörü değiştirmek zorunda kalabilirler.
yani tek senin cabanla bişi değişmez. toplu şikayette bildirilmesi lazım
-
20 Mayıs 2013, 19:34
#547
Belli olmaz, Kanuni'nin bu yeni modellerden ümitli olduğunu düşünüyorum, o yüzden dikkate alacaklardır. Dikkate alacaklardır derken söylediklerimi yapmayacaklar belki ama en azında bundan sonraki modellerde titreşim konusuna biraz özen gösterebilirler diye umuyorum. En azından Leopar'ın fiyatını belki etkiler.
Şimdi alakası yok ama bizim Kanuni bayisi aynı zamanda da Suzuki bayisi oluyor. Şimdi benim motoru satıp Leopar veya Puma alsam (bir tane Puma mağazada duruyor, sonrasında takasa verip Inazuma'ya geçebilirim. Bu hafta 3 tane Inazuma gelecekmiş, ikisi satılmış biri mağazada duracakmış. Gidip eşimle bakacağız .
-
21 Mayıs 2013, 09:11
#548
@Seko kardeşim eline sağlık valla bir sorun ancak bu kadar iyi anlatıla bilirdi. şimdi bundan sonrası biz GT 170 kullanıcılarına kalıyor. hepimiz birer mail atarsak belki bu durumun düzeltilmesine yönelik bir aksiyon alınmasını sağlaya biliriz. belki bizden geçti ama bizden sonrakileri kurtara biliriz.
-
21 Mayıs 2013, 10:04
#549
İyi günler ben sizin yeni piyasaya sürdüğünüz GT 170 kullanıcılarından biriyim. Bu motorsikleti çok takip ettim çok üzerinde durdum siparişini verdim motorun beygiri 15 beygirken alacağım gün siteye girdim bi güncelleme var ve motorun beygiri 12 düşmüş bu nasıl işdir aldatmak bir firmaya yakışmaz. Tamam ondanda geçtim motorsiklet elime geçti motorda titreşim var bunun bir açıklamasını yapabilirmisiniz Resmen Hayal kırıklığı içerisindeyim...
Bende böyle bir E-mail gönderdim umarım dikkate alırlar.
-
21 Mayıs 2013, 10:24
#550
Exslans44 adlı üyeden alıntı
İyi günler ben sizin yeni piyasaya sürdüğünüz GT 170 kullanıcılarından biriyim. Bu motorsikleti çok takip ettim çok üzerinde durdum siparişini verdim motorun beygiri 15 beygirken alacağım gün siteye girdim bi güncelleme var ve motorun beygiri 12 düşmüş bu nasıl işdir aldatmak bir firmaya yakışmaz. Tamam ondanda geçtim motorsiklet elime geçti motorda titreşim var bunun bir açıklamasını yapabilirmisiniz Resmen Hayal kırıklığı içerisindeyim...
Bende böyle bir E-mail gönderdim umarım dikkate alırlar.
hocam ybr cbf bora modellerini kullandım sattım 6 sene içersinde
nisan ayında motorumu sattım motosiklet alıcam kısaca. modeli bende takip ediyordum bir de aklımda tvs var idi.
15 hp 170 cc bu birde titremiyorsa alırım belki fiyatı uygun dedim kendime.
önce hp 12 cektiler.
sonra alan bi abimizin motoruna binince deli gibi titrediğini gördüm. vazgeçtim..
hocam alınır alınmasına da titreşim cok rahatsız ediyor, kendini belli ediyor.
mecbur bir süre sonra gına gelir titreşimden. sonra dersin ki satalım bunu
bu titreşimle hem degeri cok düşer. hemde kolay kolay cıkmaz elden. kolay kolay kimse almak istemiyor titreşimli motoru.
@seko gibi girişimci olup mail bombardımanına tutmak gerekiyor. hatayı gidersinler diye.
bişi yapacaklarını zannetmiyorum ama en azından bundan sonraki modellerde dikkat edebilirler
-
21 Mayıs 2013, 11:15
#551
Onu düzeltmek zor birşey değil. Dönen parçayı değiştirmeleri gerekiyor sadece ama tabi ortada değiştirilecek yeni denge ağırlığı yok. Onu da Kanuni hayatta yapamaz, hesaplayamaz ama UM yapabilir. Eğer sonraki partilerde bunu düzeltirlerse, en kötü ihtimalle motoru satın alan arkadaşlar parasını verip yedek parçadan değiştirerek motorlarını yaptırırlar. Tabi Kanuni gidip de motorun başka yerleri ile oynamazsa... Cepten biraz para çıkması titreyerek dolaşmaktan iyidir.
-
21 Mayıs 2013, 11:17
#552
Arora Ar 180 den kimse bahsetmemiş
Ar 180 ni daha çok beğeniyorum ön farı daha bi şekil
Frenler disk
Stoplar ledli
Titreşimsiz
dijital gösterge , benzin göstergeli , vites göstergeli ( çoğu çin mallarında olmayan özellikler var bu motorda )
Fiyatıda uygun titreşimsiz bizim bayi 3.450 dedi fiyatına
Çin malı olduktan sonra
Hem 16,32 bg
-
21 Mayıs 2013, 11:18
#553
Tsubasa adlı üyeden alıntı
hocam ybr cbf bora modellerini kullandım sattım 6 sene içersinde
nisan ayında motorumu sattım motosiklet alıcam kısaca. modeli bende takip ediyordum bir de aklımda tvs var idi.
15 hp 170 cc bu birde titremiyorsa alırım belki fiyatı uygun dedim kendime.
önce hp 12 cektiler.
sonra alan bi abimizin motoruna binince deli gibi titrediğini gördüm. vazgeçtim..
hocam alınır alınmasına da titreşim cok rahatsız ediyor, kendini belli ediyor.
mecbur bir süre sonra gına gelir titreşimden. sonra dersin ki satalım bunu
bu titreşimle hem degeri cok düşer. hemde kolay kolay cıkmaz elden. kolay kolay kimse almak istemiyor titreşimli motoru.
@seko gibi girişimci olup mail bombardımanına tutmak gerekiyor. hatayı gidersinler diye.
bişi yapacaklarını zannetmiyorum ama en azından bundan sonraki modellerde dikkat edebilirler
Bence RKS Titanic veya Kanuni Leopar'a bak. Leopar gerçekten CBF 150 motorunu kullanıyorsa ki muhtemelen öyledir çünkü dıştan bakınca aynısının tıpkısı ve piyasada başka benzer motora sahip motosiklet de yok, o zaman çok iyi bir seçenek oluyor. Ayrıca tabi çok da güzel bir motor, özellikle kırmızısı...
-
21 Mayıs 2013, 11:22
#554
Seko adlı üyeden alıntı
Bence RKS Titanic veya Kanuni Leopar'a bak. Leopar gerçekten CBF 150 motorunu kullanıyorsa ki muhtemelen öyledir çünkü dıştan bakınca aynısının tıpkısı ve piyasada başka benzer motora sahip motosiklet de yok, o zaman çok iyi bir seçenek oluyor. Ayrıca tabi çok da güzel bir motor, özellikle kırmızısı...
Yok seko hocam ben çinli almam.
alıp satarken sıkıntı oluyor servisleri berbat. yedek parca bulamıyorsun. bulsanda kanuni bilek gibi geçiriyor..
yeni kasa tvs alıcam nasipse.
-
21 Mayıs 2013, 11:24
#555
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Arora Ar 180 den kimse bahsetmemiş
Ar 180 ni daha çok beğeniyorum ön farı daha bi şekil
Frenler disk
Stoplar ledli
Titreşimsiz
dijital gösterge , benzin göstergeli , vites göstergeli ( çoğu çin mallarında olmayan özellikler var bu motorda )
Fiyatıda uygun titreşimsiz bizim bayi 3.450 dedi fiyatına
Çin malı olduktan sonra
Hem 16,32 bg
Arora'ın titreşimsiz olduğuu kullanıcıları söylüyor ama ben servise veya satıcısına sorunca sanki çok emin konuşmuyor gibi geldi bana. Gerçi balansöründe çıkıntı yoksa ya anormal titrer ya YBR gibi titrer. Bir de bu motoru satan yer bulmak imkansız. Servisini arıyorum, motor yeni olduğundan mıdır nedir, daha hiç görmemişler. Kullanan arkadaşlar YBR'ye CBF'e veya mesela Mondial Drift gibi popüler modellere kıyasla titreşimden bahsetseler daha açıklayıcı olacak. Yoksa 200 cc motor, torku falan çok iyidir ve çok iyi hızlanıyordur. Vidosuna baktığınızda rölantide ne kadar hızlı devir yükselttiğini görüyorsunuz zaten...
-
21 Mayıs 2013, 11:35
#556
Bende önce yetkili bayi listesine baktım daha sonra bayiye gittim bi kaç modeli cup modelleri dışında yoktu katalogta gösterdeim 3.450 tl kaporasını bırakırsan fabrikasını arar getirtiriz dedi
Yetkili bayilerde her modeli getirmiyor en çok hangi modelleri satılıyorsa onları getiriyor ( daha az satılanları sipariş üzerine getiriyor )
Çıkkıntı yok içten balansörlü yazıyor sitesinde titreşimini cbf 150 ile kıyaslamıyalım Ybr 125 in titrediği kadar titresin yeter
-
21 Mayıs 2013, 11:55
#557
Seko adlı üyeden alıntı
Arora'ın titreşimsiz olduğuu kullanıcıları söylüyor ama ben servise veya satıcısına sorunca sanki çok emin konuşmuyor gibi geldi bana. Gerçi balansöründe çıkıntı yoksa ya anormal titrer ya YBR gibi titrer. Bir de bu motoru satan yer bulmak imkansız. Servisini arıyorum, motor yeni olduğundan mıdır nedir, daha hiç görmemişler. Kullanan arkadaşlar YBR'ye CBF'e veya mesela Mondial Drift gibi popüler modellere kıyasla titreşimden bahsetseler daha açıklayıcı olacak. Yoksa 200 cc motor, torku falan çok iyidir ve çok iyi hızlanıyordur. Vidosuna baktığınızda rölantide ne kadar hızlı devir yükselttiğini görüyorsunuz zaten...
mesele balansör meselesi değil benim gözümde. oturucaksın motorun üzerine süreceksin 3-4 viteste 6-7 bin devirde titremiyorsa o motor alınır.
fakat gt 170 gibi 3-4 viteste 4 bin devirde filan başlıyor titremeye bu yüzden ben cok rahatsız oldum
hız için arora alınmaz hocam ne kadar yorarsan o kadar sorun cıkartır bu.
-
21 Mayıs 2013, 12:09
#558
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Zamanında araştırırken bende bu motosiklete çok niyetlenmiştim. Hatta yurtdışı sitelerinden bilgi edinmeye çalışmıştım. Ben görsel olarak beğendim. İnsallah kalite konusunda da alan arkadaşları memnun eder. Ama şunu söylemeden edemeyeceğim. Kuralkan denen firma çok ciddiyetsiz bir şekilde yeni modellerini piyasa sundu. Web sitesine cafcaflı introlar koymakla motosiklet satılmaz. Baştan beri motosikletin teknik verilerinde muammalar söz konusu.
Umuyorum ki alan arkadaşlar bu motosikletten ziyadesiyle memnun olurlar. Benim bir önceki motorum mondial 150 zc diye bir scooterdı. Sorsanız aman bulaşma denen bi aletti. Ben 7200 km'de alıp,bir senede 19.000 km yapıp sattım. Şimdi eski sahibi ile gorusuyorum motosiklet 30.000'i geçmiş hala aktif kullanımda. Kısacası ne kadar bakarsanız o kadar randıman alırsınız.
Alan arkadaşlara tekrar hayırlı olsun...
-
21 Mayıs 2013, 12:17
#559
Tsubasa adlı üyeden alıntı
mesele balansör meselesi değil benim gözümde. oturucaksın motorun üzerine süreceksin 3-4 viteste 6-7 bin devirde titremiyorsa o motor alınır.
fakat gt 170 gibi 3-4 viteste 4 bin devirde filan başlıyor titremeye bu yüzden ben cok rahatsız oldum
hız için arora alınmaz hocam ne kadar yorarsan o kadar sorun cıkartır bu.
O zaman cbr 250 felan alacaz
Ne demişler bu paraya bu var
Yokuşlarda bayırlarda sollamalarda küçük emrah modunda gitmeyeyim yeter hacıı
-
21 Mayıs 2013, 12:24
#560
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
O zaman cbr 250 felan alacaz
Ne demişler bu paraya bu var
Yokuşlarda bayırlarda sollamalarda küçük emrah modunda gitmeyeyim yeter hacıı
kanuni şuan için yaptıgı şey arkadaşların dediği şeye döndü
türk rakip firmalarıyla sidik yarışı yapıyor.
biri 180 cc cıkardı herkes bizde de var büyük cc diyor.
şunu unutuyorlar motosiklet alacak bilincli bi insanın en büyük beklentisi 1 saglamlık, 2 titreşim (konfor), 3 hız.
piyasaya cıkartırken motosikleti saglam olduguna inandıramıyorsun zaten ismin geregi.
geriye hız ve titreşim kalıyor.
motosiklete birde 15 hp diyorsun sonra 12 diyorsun milleten paraları topluyorsun 2 ay öncesinden. herkes bekliyor ki motosiklet 150 yapsın.
hız konusunda da havlu atıyorsun.
titreşime de balansör koyuyorsun 125 lik motor için motor 170 cc oldugu için yeterli gelmiyor titriyor.
sonuç?
en azından saydıklarımızdan biri titremeseydi maddesi olsaydı binlerce satardı.
tabi bu fiyata bu kadar diyeceksiniz.
bu üç maddenin iyi oldugunu bi motosiklet tasarlasalar 6 bin liradan aşagı satmazlardı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)