Kanuni Gt 170 (Yeni Model)
Reklamlar
-
18 Mayıs 2013, 23:31
#521
Tsubasa adlı üyeden alıntı
bugun bu motosikleti edremitte deneme şansım oldu bi cafe sahibi abimiz satın almış.
motosikleti aldım 1-2 kilometre kullandım.
begendiklerim oturuş pozisyonu, tasarım olarak güzel. dedikleri gibi torklu bir alet sonuçta 170 cc o kadar olucak
begenmedigim şeyler ise ybr cbf kullandıktan sonra bu motosiklete binince gerçekten titriyor, yani 90 a kadar cıktım özellikle 5-6 bin deviri geçtikten sonra titreşimi rahatsız etti. yakıtı biraz fazla yakıyor dedi. rodajda kullandıgı içindir büyük ihtimal. daha sonra düşer ama ne kadar düşer bu bilemiyorm. biraz kıcım agrıdı koltuk yüzünden.
arkadaşların dedikleri gibi başlangıc motosikleti olabilir. ama bi ybr yada emsallerini kulandıktan sonra bunu alıp binmek bişeyler beklemek anlamsız olur diye düşünüyorum.
kafama takılan şey şu
balansör var diyorlar peki bu balansör bu kadar mı kesebiliyor titreşimi
Bu önde çıkıntı yapan blansör olayı biraz hikaye aslında. Normalde dengeleyici kütlelerin tam pistonu ile çakışan bir eksende dönmesi gerekir. Yoksa pistonu dengeleseniz bile ortada artık kuvvetler kalır. O yüzden YBR veya CBF gibi titreşimsiz, çıkıntı yapan balansörlü motor yok. Bu yüzden bu tarz balansör kullanan motorları almaktan kaçınmak lazım (kendi motorum da öyle). Motoran CBS 150 Balancer, Lifan Emisol, RKS Titanic 150, Kanuni Puma, Kanuni Leopar gibi bazı modellerin balansörü çıkıntı yapmıyor.
UM firmasının motorlarını Fastwind'den beri hiç beğenmiyorum. Bence motor teknolojileri eski kaldı. Motosikletleri görünüşü güzel de olsa motor bölümü kendini hemen ele veriyor.
Reklamlar
-
18 Mayıs 2013, 23:36
#522
Seko adlı üyeden alıntı
Bu önde çıkıntı yapan blansör olayı biraz hikaye aslında. Normalde dengeleyici kütlelerin tam pistonu ile çakışan bir eksende dönmesi gerekir. Yoksa pistonu dengeleseniz bile ortada artık kuvvetler kalır. O yüzden YBR veya CBF gibi titreşimsiz, çıkıntı yapan balansörlü motor yok. Bu yüzden bu tarz balansör kullanan motorları almaktan kaçınmak lazım (kendi motorum da öyle). Motoran CBS 150 Balancer, Lifan Emisol, RKS Titanic 150, Kanuni Puma, Kanuni Leopar gibi bazı modellerin balansörü çıkıntı yapmıyor.
UM firmasının motorlarını Fastwind'den beri hiç beğenmiyorum. Bence motor teknolojileri eski kaldı. Motosikletleri görünüşü güzel de olsa motor bölümü kendini hemen ele veriyor.
kanuni phantom unda um firmasından ithalat oldugunu biliyorum. motor klubumüzden birinde var. yani titriyor demek az kalır. kanuni bora 125 cc ybr motor var biliyorsunuz. phantom 180 cc son hızda neredeyse aynılar.
bu motosikletin 2008 yılında satışa sunuldugunu biliyordum
kanuni drift gibi bir motosiklet getiremedi hala piyasaya
-
18 Mayıs 2013, 23:57
#523
Gerçekten motorda titreme var umarım bu titreme gittikce artmaz. İyice bu motordan soğumaya başladım hani bir Atasözü var ya İçi beni yakar dışı seni Gerçekten doğru görünüşüne aldanmayın. Ben bukadarını beklemiyordum ne olursa olsun marka olsun 1 2 milyar fazla olsun honda olsun yamaha olsun. Ben motorsiklete bindikden sonra titreşimden rahatsız oldukdan sonra altımdaki motor 1000 cc lik olsa ne yazarr...
-
19 Mayıs 2013, 00:21
#524
Exslans44 adlı üyeden alıntı
Gerçekten motorda titreme var umarım bu titreme gittikce artmaz. İyice bu motordan soğumaya başladım hani bir Atasözü var ya İçi beni yakar dışı seni Gerçekten doğru görünüşüne aldanmayın. Ben bukadarını beklemiyordum ne olursa olsun marka olsun 1 2 milyar fazla olsun honda olsun yamaha olsun. Ben motorsiklete bindikden sonra titreşimden rahatsız oldukdan sonra altımdaki motor 1000 cc lik olsa ne yazarr...
hocam her motosiklette titreşim var harley davidson içinde titriyor derler.
ama mesele rahatsızlık mevzusu.
ben cok takık bir insanım titreme konusunda. binmeden önce tekerler normale göre kalın dedim alan abimize.
ama o tekerlere ragmen titremesi beni çok şaşırttı.
konfor konusunda sıkıntılı olmuş sele rahat değil . oturuş pozisyonu düzgün güzel rahat fakat sele sıkıntılı birde titreşim eklenince,
yani 170 cc torklu güzel diyorsun. gazı acıyorsun bu sefer koltugun altından bişiler batıyormuş gibi, sersemletiyor insanı.
titreme konusunda öyle kalır hocam artma yada azalma olmaz. ayak basma yerlerinin cok aşırı derecede rahatsız ettiğini, ve selenin altındaki titreşim cok olmuş.
heves kırmak gibi olmasın exslans44 arkadaşım ama bu paraya bu kadar olur .
phantomu da um ithal ediyor türkiyeye oda titriyor
-
19 Mayıs 2013, 00:31
#525
Tsubasa adlı üyeden alıntı
hocam her motosiklette titreşim var harley davidson içinde titriyor derler.
ama mesele rahatsızlık mevzusu.
ben cok takık bir insanım titreme konusunda. binmeden önce tekerler normale göre kalın dedim alan abimize.
ama o tekerlere ragmen titremesi beni çok şaşırttı.
konfor konusunda sıkıntılı olmuş sele rahat değil . oturuş pozisyonu düzgün güzel rahat fakat sele sıkıntılı birde titreşim eklenince,
yani 170 cc torklu güzel diyorsun. gazı acıyorsun bu sefer koltugun altından bişiler batıyormuş gibi, sersemletiyor insanı.
titreme konusunda öyle kalır hocam artma yada azalma olmaz. ayak basma yerlerinin cok aşırı derecede rahatsız ettiğini, ve selenin altındaki titreşim cok olmuş.
heves kırmak gibi olmasın exslans44 arkadaşım ama bu paraya bu kadar olur .
phantomu da um ithal ediyor türkiyeye oda titriyor
Yapacak bişey yok artık gardaş başa gelen çekilir. İyi veya kötü idare edecez. Umarım başka bir sorunu çıkmaz beni mağdur etmez...
-
19 Mayıs 2013, 00:36
#526
Bu paraya bu var ama
Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce
-
19 Mayıs 2013, 00:39
#527
Bu yorumları görmek iyi oldu.Gerçi bu fiyata çok iyi bir şey beklememek gerek ama titreme varsa hiç bulaşılmaz.
-
19 Mayıs 2013, 00:44
#528
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Bu paraya bu var ama
Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce
Arkada duran daha çok hissediyo titreşimi. Zaten boşda gaz verdimi daha çok titriyo. O kadar yapmışsın biraz özen be kardeşim test et ayarla motoru yapmakla iş bitmiyo önemli olan verimi ve dayanıklılığı...
-
19 Mayıs 2013, 00:48
#529
Exslans44 adlı üyeden alıntı
Yapacak bişey yok artık gardaş başa gelen çekilir. İyi veya kötü idare edecez. Umarım başka bir sorunu çıkmaz beni mağdur etmez...
hocam eger gercekten ben takık biriyim dersen artık az bi zararla satabilirsin..
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Bu paraya bu var ama
Ustten eksantrikli balansörlü olup titrerse ben sorgularım neden titresim oldugunu
Balansorlu olupta titremesi olmamaliydi bnce
çin malı motosikletlerin şuan yüzde 90 ında balansör var. hepsi titriyor.
balansör koymak titreşimi kesecegi anlamına gelmez.
cbf in şaseni incele bak sadece o konforu balansör mu saglıyor?
cakturkc adlı üyeden alıntı
Bu yorumları görmek iyi oldu.Gerçi bu fiyata çok iyi bir şey beklememek gerek ama titreme varsa hiç bulaşılmaz.
hocam 3bin lira sonuçta
bu paraya bu alınabilir, ama titremesi gibi son hız gibi eksiklerini göz ardı etmek lazım..
fazla bişi beklemek yersiz olur
-
19 Mayıs 2013, 01:07
#530
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D
-
19 Mayıs 2013, 01:10
#531
gazo0202 adlı üyeden alıntı
Bu kadar aceleci olmayin ilk bakimdan sonra devam ederse problemleriniz sikayet edersiniz
Bu arada vallaha RKS titanicin balansoru cikinti yapiyor mu yapmiyor mu bilmiyorum ama bu motor kesinlikle titremiyor en azindan benimki titremiyor :D
anlamadım ?
motor rodaj bitinceye kadar balansöru kas mı yapacak :D sonra titremicek :D
-
19 Mayıs 2013, 01:13
#532
Tsubasa adlı üyeden alıntı
anlamadım ?
motor rodaj bitinceye kadar balansöru kas mı yapacak :D sonra titremicek :D
Bu konuda fazla bilgim yok ama hani yagi suyu degisince motor rahatliyor gibi
-
19 Mayıs 2013, 01:31
#533
3 bin liraya 170 lik motor satıyor adamlar ne bekliyorsunuz?Normal bence alınabilir.Hangi motor titremiyor ki
-
19 Mayıs 2013, 01:44
#534
gazo0202 adlı üyeden alıntı
Bu konuda fazla bilgim yok ama hani yagi suyu degisince motor rahatliyor gibi
gevşeyen yerleri varsa titremeye yada sese neden olan bunlar rodaj bakımında haledilir.
ama motorun karakterinde varsa titreme ne yaparsan yap gideremezsin bunu.
handsome3272 adlı üyeden alıntı
3 bin liraya 170 lik motor satıyor adamlar ne bekliyorsunuz?Normal bence alınabilir.Hangi motor titremiyor ki
bunu demeye calışıyorum. 3 binliraya 170 cc motor sahibi oluyorsun. aksaklıklar cok dogal.
herşeyin mükemmel oldugu bir 170cc yapsalardı emin olun fiyatı en az 6 bin lira olurdu..
cbf 150 bile 5 bin lira türkiyede. kronik sorunları olduğu halde
-
19 Mayıs 2013, 02:34
#535
İstanbulda olan arkadaşlara mecidiyeköydeki kanuni servisi motoseri tavsiye ederim arkadaşlar. Doğan usta bence işinin ehli. İki gun önce bi arkadaşın tavsiyesi ile ona bakıma götürdüm. Motorun sağına soluna ince ayar yapmış resmen saat gibi oldu motor. Servisten aldığımda çok şaşırdım. Vites önceden baya sertti boşa almak için bazen ugraşır dururdum şimdi okadar yumuşakki vites geçişleri boşa alım falan acayip rahat. Yeni alan arkadaşlar satan bayiler montajını yapıp hiçbir ayarını yapmadan teslim ediyorlar, sizlere tavsiyem iyi bir ustaya gaz ayarı debriyaj ayarı, zincir ayarı vs. yaptırın farkı göreceksiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
Ayrıca üçbinliralık motordan çok aşırı konfor performans bekleyen arkadaşlara tavsiyem o paranın üzerine iki üçbinlira daha koyun daha konforlu performanslı ikinci el falan bakın bence. Arkadaşlar bu fiyata olan bi motoru besbinliralık cbf le veya dörtbinliralık ybr ile falan kıyaslamanız çok yanlış. En başta aralarında en az bunun yarı fiyatı kadar fark var. Kaldıki beygir gucu olarak ne cbf den ne de ybr den daha aşagı değil. o fiyat farkına göre bırakında okadarcık titreme farkı olsun. Zaten bu motor hiç titremeseydi, 20 bg gucunde olsaydı, nebilim malzeme kalitesi bi gömlek daha iyi olsaydı zaten fiyatı beş veya altı bin TL civarında olurdu.
-
19 Mayıs 2013, 11:55
#536
Motor konusunda tecrübem olmamasına rağmen genel makina yapısı olarak şunu söyleyebilirim ki titreşim konusu iyi mühendislik ve bol bol test ile büyük ölçüde helledilebilecek bir konudur. Kısaca özet geçmek gerekirse her yapının kendine ait doğal frekansları vardır. Motor gibi bir yapıda bu doğal frekansların sayısı 10 larcadır. fakat titreşim kontrolü en düşük ve belki bir sonraki 2-3 doğal frekansta yapılır. Yani daha basite indirgersek motorun ve ona bağlı farklı farklı devirlerde dönen elemanların devir sayısına bağlı frekansı, Motosikletin birinci doğal frekansından büyük kaldığında titreme olacaktır. Titreşimin motor devri arttığında artmasının sebebi de büyük ihtimalle motorun doğal frekansının yüksek olmasıdır. Bu sayede düşük devirlerde doğal frekansın altında kaldığından titreşim azdır. Bu devirlerdeki titreşimi almak için fiyat olarak pahalı titreşim sönemleyici elemanlar da konulabilir ama bu noktada firmanın hedef kitlesi önemlidir. Bu sebeple ekstra maliyet getirmeden çözüm üretilmeye çalışılır. Balansör dediğimiz şey dengelenmemiş kütlenin oluşturduğu merkezkaç kuvvetine, karşı kuvvet oluşturan kuru kütleden başka bir şey değildir. Hesaplanması kolaydır fakat uygulama maliyeti firma yapısına göre değişir. Zaten amacı da titreşim önlemekten çok dengelenmemiş kütlenin oluşturacağı ataleti yenip motoru en yüklerden korumaktır ama ek özellik olarak titreşimi de önlemiş olur.
Herhangi bir makinada olduğu gibi motosiklette de dinamik hesapların hepsi birbiriyle ilişkilidir. Bir değeri değiştirmek bir sorunu çözerken başka bir açıdan yeni sorunlar doğurabilir, diğer elemanların performansını düşürebilir. Mühendisler bu durumda hesaplamaları optimize ederek her yönden maksimum fayda sağlayacak şekilde tasarım amaçlar. Burda işin içine hüner girer. Büyük firmaların daha konforlu araç üretmelerinin en büyük etkisi tecrübedir. Yani markaya verilen para dediğimiz para işte bu tecrübeye gider. Şöyle daha iyi açıklayabilirim sanırım. Mühendislikte kullanılan formüller hesaplama yöntemleri belirlidir ve herkesin ulaşabileceği formüllerdir. Fakat formülü bilmek hiç birşeydir, maharet nasıl uygulayacağındır. Burda tecrübe işin içine girer. Aynı lego parçalarıyla şato da yapılır kulübe de!!
Bu durumda titremeyen makina yapmak tecrübeli ve kaliteli bir mühendis ekibi ve iyi bir firma kültürü gerektirir. Bu yüzden iyi markalara fazladan verilen paralar markaya verilmez tecrübeye verilir. Görüldüğü üzere bu motorun alıcısı da çoktur ki ben de onlardan birisiyim. Pazar analizi ve müşteri odaklı üretim.
İşim gereği ben de makina tasarımı yapıyorum ve bu işin içindeyim, Bu siteden öğrendiğim onca şeye karşılık bu konuda elimden geldiğince bir şeyler anlatmak istedim. Belki bu konu yeri değildi ama daldan dala yazı buralara geldi. Kusura bakmayın. Saygılar.
-
19 Mayıs 2013, 12:02
#537
Utided adlı üyeden alıntı
Bu durumda titremeyen makina yapmak tecrübeli ve kaliteli bir mühendis ekibi ve iyi bir firma kültürü gerektirir. Bu yüzden iyi markalara fazladan verilen paralar markaya verilmez tecrübeye verilir. Görüldüğü üzere bu motorun alıcısı da çoktur ki ben de onlardan birisiyim. Pazar analizi ve müşteri odaklı üretim.
İşim gereği ben de makina tasarımı yapıyorum ve bu işin içindeyim, Bu siteden öğrendiğim onca şeye karşılık bu konuda elimden geldiğince bir şeyler anlatmak istedim. Belki bu konu yeri değildi ama daldan dala yazı buralara geldi. Kusura bakmayın. Saygılar.
motosikleti kanuni üretmiyor. yurt dışından um markasından ithal ediyor.
yani kanuninin motosiklet ürettiği yada balansor için arge için para harcadığı falan filan yok..
sattıgı motosikletlerin hemen hemen hepsi bu yolla tedarik ediliyor.
bu motosiklet piyasaya cıkmadan yabancı forum sitelerinden anladığımız kadarıyla vibrasyon olduğunu zaten biliyorduk foruma da yazmıştık
-
19 Mayıs 2013, 12:34
#538
Tum suc um de
Sonucta Kanuni yapmiyor bu motoru getiriyor kendi ismini yaziyor saseye
Yillardir motor getirir Kanuni ama sonuc gene ayni ustten eksantrigi balansoru ne yapayim ben titresim olduktan sonra
-
19 Mayıs 2013, 13:36
#539
şapka düştü kel görüldü yavaş yavaş CBF 150 ye doğru yönelmeli
-
19 Mayıs 2013, 13:42
#540
Arkadaşlar burada motorun titreşimli olup olmaması veya süratli gidip gitmemesini tartışmayı şu kadar yazılandan sonra sürdürmeyi pek de yararlı bulmadığımı belirtmek istiyorum. Bence tartışılması gereken motorun rantabl (fiyatına göre verimli mi değil mi ?) olup olmadığı ve fiyat performans ekseninde nerede olduğudur. Bilindiği gibi Kuralkan bu motoru peşin 3.139 TL'ye satıyor. Aynı fiyat kredi kartına 12 taksitte de geçerli. Motosiklet şasesi dışında Çin malı. Şimdi elimizdeki bu doneler ışığında motoru kim alsın kim almasın uygulaması yapalım....
Motora yeni başlayan ve motor nedir öğrenip yaşamak isteyenler------------- Alsın
Beni A noktasından B noktasına götürsün yeter diyenler ----------------------Alsın
Bütçem bu daha da yukarı çıkamıyorum diyenler------------------------------Alsın
Diğer Çinlilerle arasında kaldım karar veremiyorum diyenler---------------------Alsın
Titreşim var, gitmiyor, çok yakıyor, parçası pahalı diyenler---------------------Almasın
Ybr şöyle Cbf böyle diyenler-------------------------------------------------Gitsin övdükleri motoru alsın
"3.139 lira saydım servise uğramadan binecem" diyenler-----------------------Almasın
"Tepe tepe kullanacam, düşecem, kıracam, bozacam, acımayacam" diyenler----Alsın
Ama 2. el Japonlar var şalksfljafjaıs diyenler ---------------------------------2. El Japon alsın
Tipi hoşuma gitti diyenler---------------------------------------------------Alsın
Tipi hoşuma gitmedi diyenler -----------------------------------------------Almasın
10 sene binecem diyenler --------------------------------------------------Almasın
1-2 sene binecem diyenler--------------------------------------------------Alsın
daha kötüsünü bulan-------------------------------------------------------Bunu alsın
daha iyisini bulan-----------------------------------------------------------Daha iyisini alsın
bu liste uzar gider de en önemlisi herkes kendine motordan önce bir "kask" alsın, kaskınız yoksa tüm motorlar size kalsın...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)