Maşallah, Maşallah. Nazara geliceksiniz, hata ediyorsunuz. Bu kadar temiz tutmayın motorlarınızıııı Allah'ım kaza bela göstermesin kimselere.
Bir tanede Viraj Çalışması atalım ozaman Bu arada Maşallah Motorlarımıza
@Tech_N9ne: motorun top speed'i ile ceza yemekte güzelmiş.
şimdii, ne desek ki?
helal olsun mu desek?
yahu biraz yavaş mı desek?
başkan sen bu ceza makbuzunu yurt dışı ninja300 forumlarına " my speed ticket " diye yollasana bakalım neler olacak? hatta bizim sitenin 250'lik forumlarına bir koysana bakalım neler denecek?
bir de sen radara göre gerçekten 195 yaparken sürat ibresi kaç gösteriyordu acaba?
ama birşey diyeyim mi?
cıbırla 172 yaptım, R125 le 162 yaptım, pulsarla 164 yaptım diyenlere bomba olacak...
not: hızlar rastgele ve abartılarak yazılmıştır. sadece durumun izahı için seçilmişlerdir.
Aynı cezayı aynı tutardan 80 (yazıyla seksen) km. hızla gittiğim için yemiştim, acayip koymuştu. Haberim yoktu faiziyle ödedim, hala ciğerim sızlar.
Radar 195 ile yakalarken arkadaş göstergeye bakmıyordur tabiki de ben de merak ettim kaç göstermiştir acaba ?
Bence ninja300'ün ikiyüzlü hızları görmesi lazım deneyen varmı hiç
Arkadaşlar cümleten selamun aleyküm aranıza yeni katıldım lakin bir sorun olacak daha yeniyim bu motor konusunda ben kawasaki ninja 300 special edition aldım yakın arkadaşımdı hözümün önünde idi motor 1800 km iken aldım şuan 3800 km de lakin bunun ilk bakımı 1000 km de yapıldı demişti.Şimdi ikinci bakımı kaç km de yapılması gerekiyor ? Yardımcı olursanız sevinirim tşk ederim herkese
Bir dahaki cezamda bende polis amcaya abi elini korkak alıştırma 220 yaz diyeceğim. Forumda havam olur ( nasıl olsa hız limitini %30 aşınca kaçla gittiğinin önemi kalmıyor. aynı para cezasına çarptırılıyorsunuz. )
Bu arada YAĞ konusunda bir paylaşımda bulunacağım. Motul 300V 4T Factory Line 10W40
https://www.motul.com/tr/tr/products...iscosity%5D=28
BU YAĞI NİNJA 300'de kullanmanızı tavsiye ETMİYORUM.
Ben rodajdan sonra bu yağı kullandım. geçtiğimiz sonbaharda İstanbul - Bodrum yaptım yağ azıcık eksilme yaptı. Üzerini elimdeki kutuyla tamamladım.( serviste koyarken eksik koydular diye şüphelendik ) Esas bomba ise 6000 bakımında oldu. Zmoto'da yağı tazeledik. (yağı değiştirirken bu mevzudan bahsettim gözümün önünde değişimi yaptı ) daha sonra yaklasık 400 km yaptım. Motorda olmayan bir titreşim oluştu. ertesi gün daha yakın bir kawasaki servisine gittim. 6000 bakımında sıkmayı unuttukları bir yermi oldu diye motoru tekrar gözden geçirmesini istedim. motoru tepeden tırnağa kontrol edip bişey çıkmayınca en son yağa baktık. Daha 400km önce koydugumuz yağ ciddi şekilde eksilmiş. Motor üzerindeki yağ penceresinde yağ dibe vurmuştu. Usta hangi yağı koyduğumuzu öğrenince kızdı. O yağın pistlerde sıralama turlarında kullanılan performans yağı oldugunu söyledi. kısaca uzun vadede kullanılacak bir yağ olmadıgını belirti. bende madem oyle içinde kalan yagıda boşaltırdım kendi tavsiye ettiği. ipone full power katana (10w50) 4t motor yağı koyduk. Şuanda 10000 km'ye yaklaştım. Yağda bir eksilme olmadı.
Şimdi bu konudan bahsetmemim sebebi ise başka bir ninja 300 sahibi arkadaşımda aynı yağın mağduru oldu dün. Bana titreşimden bahsedince yağını sordum ve hemen yağını kontrol ettik. Aynı motul yağdan koymuslar onada. Ve yağdan eser yoktu yağ penceresinde. ( ölçümü motor soğukken yaptık. )
Uzun lafın kısası amam diyeyim Ninja 300'de bu yağdan uzak durun Motul 300V 4T Factory Line 10W40
Sizlerde kullandığınız yağları veya tecrübelerinizi yazarsanız güzel bir paylaşım olur.
Forumu uzun zamandır ziyaretçi olarak takip ediyordum. Yeni üye oldum hemen soruma geçeyim. Şuan honda cbr 125 kullanıyorum. Bu motoru satıp ninja 300 almak istiyorum. Daha önce sorulmuştur mutlaka ama motorun ortalama yakıt tüketimi nasıl? Bir de motorunuzun en sevdiğiniz ve en sevmediğiniz özelliklerini sorsam ne dersiniz?
Ben yakıt konusunda çok fezla hesap yapmadım. Sadece 2 kez yakıt tüketimini test ettim.
Birinde 5.5 L / 100 KM, diğerinde 4.7 L / 100 KM sonuçları çıktı. Kullanıma göre yakıt tüketimi değişiklik gösterecektir.
Ninja 300'ün sevdiğim yönleri;
Sıkışık trafikte aynaları kolayca katlayıp aralardan uzayabilmem. Motorun ince olması ve kıvraklığıda aralardan geçişleri kolaylaştırıyor.
Özellikle yüksek devirlerde ivmelenmesini güzel.
Tabi bir de yeşil ve siyahın uyumuyla 600'lük abilerine benzeyen görselliği.
Ninja 300'ün sevmediğim yönleri;
Göstergeyeleri biraz eksik kalıyor. Hararet ve vites bilgileri de gösterge de olsaydı güzel olurdu.
Fabrika çıkışında gelen IRC lastikler özellikle ıslak zeminde çok kötü. Pirelli Diablo Rosso 2 lastiklere geçince farkı daha net gördüm.
Fıtı fıtı kullanmadığınız sürece Ninja 300 güzel benzin içiyor. Ama adamlar gösterge ekranına ekonomi sembolu koymuş doğru vites ve hızda gittiğinizde o sembol çıkıyor yakıt sarfiyatını ayarlayabiliyorsunuz. Ancak Ninja'nın ruhuna aykırı fıtı fıtı yavaş kullanmak Veriyorsun gazı alet uzuyor... üst devirleri çok tatli bir alet. Bu yüzden ibooo'nun dediği gibi kafadan 5 litreyi gözden çıkar sen. Akıllı uslu çocuk olursan 3.5 lt seviyesinde kullanmak mümkün (bide kilo ve boyda önemli ibooo'da bende motordan taşıyoruz az biraz... )
Bende mesela dip gaz 5.3 yaktı alet
valla geçenlerde depoyu fulledim 5-6 motosiklet tapa gaz biraz gezdik 260 km de 1 depo benzin yedi benim alet şaşırdım ama olsun aslan besliyen yemini düşünmez yaksın canavar helal olsun
teşekkür ederim bilgiler için ninja 300 konusu da baya hareketliymiş
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)