Konu boş kalmasın diye motor için birşeyler yazmak geldi içimden ama ne yazacağımıda bilemedim, nasıl başlayacağımı da, şöyle yapayım ninja 300'ü tercih etmemin nedeni abisi 600'lüğe olan hayranlığım ve bununda ona olan benzerliğidir, öyle ki bir ara 600'lük için araç kredisi çekip almayı bile kafaya koymuştum, ninja 300 aklımın ucundan bile geçmiyordu hatta herkez gibi bende düz yeşillere bakıp "o motora o para verilmez" diyordum taa ki 300'lüğün special edition'ını görünceye kadar, görür görmez hemen atladım, severek ve isteyerek aldım çünkü resmen al beni diyordu motor, öyle çekici gelmişti bana, ilk kullandığımdaki hislerimi anlatamam motor aşırı keyifli gelmişti bana hala da aynı duyguyla kullanıyorum hiç pişman etmedi, motoru yıkayıp biraz kuruması için beklerken motordan gözümü alamıyordum "abi işte bu yaa motorda tip budur" diyordum kendi kendime, o yüzden dışarıdan bakan insanların ilgisinide çok iyi anlıyabiliyorum, renginden dolayı onlarca motor arasından hemen farkediliyor, her ne kadar hoşuna gitse de trafikte bazen ilgiden sıkılıyor insan, yanınıza gelip soranlar, konuşanlar, konuşmak isteyenler, arabayla yanınızda durup camı açarak abi bi gaz versene diyenler, insan ne yapacağını şaşırıyor, çoğu zaman bakanları görmemezlikten geliyorum, çünkü ne diyeceğimi bilemiyorum geçenlerde kırmızı ışıkta pcx'li bir abi yanıma yanaştı, motora baya bi baktı, dedim herhalde alacak, birşey de demiyor bi bana bakıyor bi motora, bende huzursuz oldum kafam adamdan yana dönük ışığa bakıyorum konuşmasam ayıp olacak, döndüm bir motoruna baktım "abi bunlar 125'likmi" dedim, adam beni tersledi "150'lik bunlar" dedi, napıcamı bilemedim "ben 125'lik sanıyodum" dedim, ters ters yüzüme baktı "onlar eski kasa bunlar 150'lik" dedi, "ooo baya büyümüş" demek istedim ama sesimi çıkarmadım, ama şunu farkettimki özellikle turistlerin bay-bayan farketmiyo, baya bir ilgisi var motora, geçtiğimiz haftalarda 2 kez turistler kendi kiraladıkları motorla yanıma yanaşıp motorun resmini çektiler, rusça birşeyler söylediler ama anlamadım, giderken kızlar el salldı karşılık verdim o kadar (ama kask olmasaydı kesinlikle sallamazlardı eminim) , motorun tipi duruşu harika, 300'lük olduğuna sesini duymadan kimse inanmıyor, 600'lükmü diyende oluyor 1000'likmi diyende, benide en çok bu illet ediyor, ilk başta hoşuma giden ses şimdilerde rahatsız etmeye başladı, o görüntüye bu sesi ben gibi kimse yakıştıramıyo, 600'lüğünü alalım desek 2.eli bile otuzküsurbinlira ve çevrem o paraya araba alınır diyenlerle dolu, sese çözüm bulamazsam buruk bir sevinçle kışa aranızdan ayrılıp abisini almayı düşlüyorum, benden bu kadar sizdende bekliyorum ninja alma hikayelerinizi
hocam tecrübe vs olmadan sesi için zx6r alınmaz. bide 600lüklerin en serti en hardcore. antalyadasın mis gibi. görüntü cazip geliyor zaten. yiyebiliyorsan ekmeğini ye
Mehmet bence sadece ses için değiştireceksen yanlış düşünüyorsun çünkü bunun benzin masrafı var bakım nispeten daha fazla masraflı olacak 4 silindir makina nın ayrıca Antalya'nın o güzelim sıcağında motora özellikle Alanya'da her 5 metrede bir kırmızı ışıkta beklemekten hem motora hem sana yazık olur birde pencereye bu taraftan bakmak gerekli bence sadece ses ile bitseydi ohoo en iyisi sesi felan takmıcaksın motorunu seveceksin
eksozu değiştirmeden k&n direkt (k&n pod filter diye geçiyor) hava filtresi uygulanmış motorların seslerine ait videoları izleyin derim.
motorun sesi bayağı agresifleşiyor.
ama direkt hava filtresinin de büyük bir handikapı var, yağmurlu havalarda su alma riski var
ben şahsen motorun ve eksozun sesinden memnunum, bu yağmurlu hava handikapı olmasaydı k&n direkt hava filtresini takardım.
4 silindirli homurtusunu almak modifikasyonlarla mümkün olmadığına göre stock haliyle de seviyorum.
kesin yapacağımı düşünmüyorum ama düşündüğüm modifikasyonlar şöyle;
angel far,
kuyruk altı kiti,
fren lambaları ve sinyallerin tek stopta birleştiği led stop.
bir de z1000sx'de yer alan hard side case gelirse o olabilir.
böyle bir motora neden hard case üretmezler ki?
ninja hikayesine gelince ben geçen yıl ninja250 almaya niyetlendim, bir türlü kısmet olmadı.
ikinci eller çok döküktü, sıfırı da bugün, yarın diye diye erteledim. 2013te 300lük ninjalar 7000 Euroydu, tam hayaldi yani.
bu yıl başı sadece 300lük geleceğini öğrenince artık alamam herhalde diye düşünüyordum ki, önce fiyatı öğrendim (5750 Euro)çok sevindim.
sonra fırsatlarımı değerlendirip mart sonunda alabildim. iyi ki almışım. umarım gönülden isteyen herkes motoruna kavuşur.
Arka çantalar çok hoşuma gitti ben de düşünebilirim aslında uzun yol için fakat uyacak mı asıl sorulması gereken bu
bizim motor için maalesef hard case pannier yok.
givi, kappa ve sw motech de soft case var,
ayrıca sw motech de kuyruk için (tail bag diye geçiyor) iki ayrı model var.
bu hard caseler biraz pahalı ama bizimkine uymuyor.
bu hard case pannierlarda şöyle de bir sıkıntı var
Tecrübe konusunda sıkıntım yok, zaten 600 cc diye yola çıktım buna kısmet oldu, ekmek işi bana ters haramda gözüm olmaz pek
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
Ya varya ağzın bal yesin beni de düşündüren tek şey Alanya'nın trafik lambaları, abi 2'den 3'e atmaya fırsatın bile kalmıyo, dedimya 600'lüğü hayalim o motorun hastasıyım, bunuda zaten sırf ona benziyo diye severek aldım ve hala da severek biniyorum motor acayip keyifli ama 600'lüğü bamşka geliyo bana
Kn filtrelere baktım 50-60 lira artı 15 lira kargo uygun fiyata geliyor. Eski motorumda kn vardı sesi çok değiştiriyor
fakat yağmur konusunu çozemedim
500r denemesi ne oldu haber vermeden denemeyın.
K&n ler ilerleyen km lerde makinaya zararlı diyorlar benim çevremdekiler.
64 dolar bile olsa uzun kmler kullanılacaksa ok
obur turlu dünya para bayılacağız servise. Bilen var mı kaç para
bu arda android kullananlar için harika bir program önerebilirim;
programın adı; "dablo super biker".
pirelli geliştirmiş.
programı çalıştırdığınızda rut boyunca kaç km hızla gittiğiniz, azami kaç derece yattığınız vb tüm bilgileri görebiliyorsunuz. ayrıca rutun ilgili anına tıklayarak harita üzerinde o tıkladığınız anki hızınız ve yatış açınızı da görebiliyorsunuz.
ben çok beğendim, kullanmanızı tavsiye ederim. google play linki.
izinleri kontrol etmedim ama jiroskop kullanıyor, açı hesabı tahmini değil.
telefonu dik pozisyonda cebinize koymanızı istiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
haklıymışsın timfx, gps den alıyormuş açıyı zira gyro cepte haif yatsa da olumsuz etkiliyormuş veriyi.
Bu sabah saat yedibuçuk sekiz arası sefaköy yenibosna yeşil fıstık300 forumdan'mı? Fena gazlıyordu
Merhaba forumu takip ediyordum fakat yeni üye oldum herkese kazasız belasız sürüşler dilerim kawasaki ninja 300 de devir kesici varmı onu merak ettim teşekkürler şimdiden
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)