1- amortısorlerde sorun yok sadece kilona göre ayarlamalısın. Oda zaman ve deneme yanılma ile olucak bişey. Ben 3. seviyede kullanıyorum.En sert ayar ise 5 yani yere çarpınca en az yaylanan ayar. Dolayısıyla en konforsuzuda o dur. Ona gore hesap et. Zaten genel olarak sert amortisorlere sahip bir motor. Boşuna daha iyi viraj alıcağını sanıp daha fazla sertleştirmenin konforsuz hale getirmenin anlamı yok. 45 kilo iki arkadaşım fabrika ayarları ile (seviye 2) gayet iyi viraj alıyorlardı. Onlar en sert ayarda kullanmadığına göre.(hafif adam daha fazla yaylanır motor üstünde) Normal boya posa sahip adamın 5. veya 4. sevıyede kullanmasının hiç bir mantıgı yok .Sertleştirmek uzun yolda tamiyle konforsuzluk sağlayacaktır. (Ben niye 3 de kullandım 2 kişi binerken arka amortisor cok yumusak olursa zamanla kolay yıpranıyor diye bir söylenti işitmiştim o yüzden bir tık sertleştirdim)
2- Kaydırmalı debrıyaj teknolojisi, dişlilere minumum zarar vererek yarım debriyajla vites değiştirmeni sağlıyor. Yani acemi adamın daha kolay daha konforlu vites değiştirmesini sağlıyor. Pist motorları için üretilen Quick shifter (debriyajsız vites değiştirme) olayı ile karıştırılıyor bazen.
Motor şehir içi kullanımda SS oturuş pozisyonuna sahip değil. Fakat
cüssen ve
hızında önemli. Yüksek hızlarda (120'den sonra) eğer motor uzerinde
jokey gıbı ufak kalmıyorsan. Mecbur arka selenin başladığı yere kadar totoyu kaydırıp kafanıda eğiceksin (ss oturuşuna geçiyorsun). Buda eğer
fit bir vücuda sahip değilsen. Uzun yolda bel ağrısı yapar. (yolu boş bulup gaz açtığını var sayıyorum.)
3- Bir arkadaşım uyanıklık yapıp ucuz castrol kullanmıştı sonra motora iyi gelmediğini fark etti. Motul 5100 4T 10W50 veya 10W40 yada ipone yarı sentetik yağ kullan. Yarışmadığın sürece pahalı olan full sentetik yağ almana gerek yok.
Motorun virajla ilgili bir sıkıntısı yok. Ama lasitkleri kötü , lastik ısınana kadar, özelikle
kış aylarında motorun götü başı ayrı oynuyor. O lastiklerde kolay kolay ısınmıyor. Ayrıca fren mesefende o lastikle uzar. Ha ben aksiyon istiyorum heycan istiyorum kaydıra kaydıra sürecem dersen orjinal lastiklere devam, onunda keyfi ayrı
. Ama
şansın ve tecrüben yeterli gelmezse düşersin masraf çıkar.
4- Pist için uygun tabi. Uygun lastik (rosso II) ve peg takmalısın. Çünkü pist asvaltı sihirli bir zemin
pistede bir kaç turun ardından motoru çok yatırmaya başlıyorsun. Pegler sürekli yere sürtüyor dengeni bozuyor. Yani hobi olarak piste gidecem diyorsan ayarlanabilir pegler takmalısın. Fakat şunuda söyliyeyim. Yanından 1000lik ve 600lük motorların zıpkın gibi geçtiğini görünce
bu alet niye gitmiyor gibi isyan edebilirsin (özellikle düzlüklerde) Çünkü otoyollarda genelde biz trafikten hızlı ve akıcı gidiyoruz. Piste çıkınca aslında hızlanamadığınızı daha iyi anlıyorsunuz
Bu videoda en arkadan gelen benim. Arkadaşlar daha sonradan abi start/finish düzlüğünde niye gaz açmıyorsun demişlerdi.
Ninja 300 ancak o kadar hızlanabiliyor. Öndekiler 1000cc'lik motor.
http://www.youtube.com/watch?v=PczXDx-ijpk
Piste çıkınca aslında hızlanamadığınızı daha iyi anlıyorsunuz
https://www.youtube.com/watch?v=eZxXhZZu1zo
Peg sürtüncede böyle oluyor. Bu seferde virajlara tedirgin girmeye başlıyorsunuz.
Piste girecek adam pegleri değiştirmeli.
http://www.youtube.com/watch?v=uPItIwQS7Nw
Yorucu ama çok keyifli.
Düzgün çalışan bir ABS sistemi hayat kurtarır. Ben Ninja 300'un ABS'li versiyonunu sana tavsiye ediyorum. Para sıkıntın yoksa ABS'li modeli almalısın. 20.000 km motor sürmüşsün fren sıkmayı hala bilmiyorsan bu tamamen senın hatan genç kardeşim. Kulak alışkanlığı ile ABS'yi mazeret göstermeyelim. Zaman zaman hepimiz motorları ucuza mal etmek için kendimize yalanlar söylüyoruz. ABS ,arabadaki
emniyet kemeri gibi bişey, takmazsanda olur. Yıllarca emniyet kemeri takmadan hayatda kalabilirsin.Hatta bunla övünebilirsin.
Ama gün gelir işe yarıyacağı bir anda takmadığına pişman eder adamı.
ABS'li motor kullanmayanlarda şöyle bir yanlış algı var. Sanki motor ABS oldugunda sürekli kendi fren yapıyor. Her sıktığınızda abs devreye giriyor sanıyorlar.
Yok öyle bişey sadece panik frende devreye giren bir sistem o. Yani Fren yapmayı bilmeyen, yolu okumayı bilmeyen her şekilde kaza yapar. Bunun için eğitim almak şart.
ABS'nin görevi: Panik fren yaptığında tekerin frenden dolayı kitlenmesini önlemek. Bu sayede motor kayıp devrilmez. İnsanın ölümle burun buruna geldi o panik anında, tamamiyle soğuk kanlı olup, her seferinde ABS'den daha iyi frenleme yapacağına inanması, bence budalalıktır. Hangi birimiz motor üzerinde heran 100% konsatirasyonla sürüyoruz. Kaza dediğimiz şey zaten öngöremediğimiz olaylardan olur.