Kawasaki Ninja 300R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Temmuz 2015, 11:44
#1321
Twin adlı üyeden alıntı
Cbr250'yi 5.000 km'den fazla kullandım. Tam hatırlamıyorum ama 7.000-8.000 km civarında kullanmıştım. Minimum 5.000 diyorum. Kesinlikle dağ kadar fark var. Bende hep aynı ikilemde kaldım. Acaba o fiyat farkına değer mi? Acaba pişman olur muyum? Cbr tamam kötü motor değil ama benim için frenleri 5 para etmez. Hele ön fren hiç etmez. Tren gibi hep gidiyorsun. Motorumu 4.000 km'de aldım, balata da değiştirmiştim acaba balatalar mı bitik, bozuk vs diye ama hiç fayda etmedi. Kalite farkı ciddi manada var. Tamam belki grenajların bağlantı yerleri ayrılıyor vs (Çok az bir ayrılma oluyor oda göze batıyor ama bilen insan için batıyor, elinizde çok ufak bastırmanızla hemen yerine oturuyor. Öyle laçka olmuş zırt pırt olan bir olay değil) ama ne olursa olsun kalite olarak yine cbr'dan çok daha üstün. Ninja'da fren çok çok iyi. Ön fren "oofff hastasıyım" Yolda gidişi, yani gazı açtığınızda 170+ hızlarda cbr250'ye nazaran verdiği güven "cidden çok başka" gerçekten diyorsunuz ki ben cbr'ı bunca zaman nasıl kullanmışım. Allah beni korumuş. Meğerse büyük bir hatadan dönmüşüm, keşke önceden böyle bir imkanım olsaydı da alsaydım dersiniz. Virajı ben pek beğenmedim Ninja'da. Motorumda Michelin sıfır lastik vardı. Lastiklerden dicem ama Cbr250'imde Orj irc lastikler varken pegleri bitirdim, lastikte yatıcak yer kalmadı, Sym wolf250 almıştım sıfır, onun üzerinde olan maxxis lastiklerle de aynı şekilde fena viraj yapıyordum. Ama ninja'da her ne sebepten ise "viraj delisi, düz yolda gazlamayı sevmeyen birisi olarak" virajdan kesinlikle memnun kalmamıştım. Hiç viraj almıyor demiyorum, ben pegler, dizler yerde gezen birisiyim. Viraj gördüğümde şartlar olumluysa (Yol, Zemin, Lastik sıcaklığı-basıncı) sınırları sonuna kadar zorlarım ama ninja'da yarısını bile yapamadım virajda. Tam yatarken motor resmen "Aha yattı viraja kaç kaç" dercesine kayıyordu her seferinde. Hep bir altımdan gitme eğilimindeydi. Onun harici bendeki Ninja Abs'sizdi, ön fren "EFSANE" Düz yolda yüksek hızlarda 160-170+ verdiği güven "MUHTEŞEM"
Şimdi mt 07'ye geçtim, ilk zamanlar alışamamıştım galiba pek memnun değildim (Sırf ön fren sebebine tekrar mt'yi satıp Ninja300 almayı düşünmedim değil hatta motorumu ilan bile vermiştim. Benim için her şeyden önemlisi motorumun durması, bana o güveni, duracağının hissiyatını vermesi. Motorum gitmesin ama dursun bana yeter) ama şu sıralar aman aman. Maşallah, Allah'ım kazadan beladan korusun. Çok memnunum. Şeytan kulağına kurşun. Allah'ım hepimizi korusun tabiki.
Merak edip sormak istediğiniz başka bir şey olursa elimden geldiğince objektif olarak yardımcı olmaya çalışırım. Umarım yorumları okuyan arkadaşlar bana kızmazlar. Ninja kullanırkende virajından şikayet ediyordum, yazmıştım. Yine yaşadıklarımı birer birer yazdım.
Uzun yazdığımı fark edince daha kolay okunması, göz yormaması için yazıyı biraz büyüttüm umarım sorun olmaz. Aksi takdirde hemen düzenleyip orjinale çevirebilirim.
Detayli degerlendirme ve yorumunuz icin tesekkur ederim. Yeni motorunuzla da tekeriniz hep duz bassin.
Reklamlar
-
16 Temmuz 2015, 12:28
#1322
arkadaşlar yorumlerınızı sağlam motosiklet'ler üzerinden yaparsanız daha sağlıklı olur haşadı çıkmış motorrları kıyaslamayın
-
16 Temmuz 2015, 15:15
#1323
Karalı adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yorumlerınızı sağlam motosiklet'ler üzerinden yaparsanız daha sağlıklı olur haşadı çıkmış motorrları kıyaslamayın
Sözünüzü kime söylediniz tam olarak bilmiyorum ama eğer bana yönelikse biraz açık olarak konuşursanız daha iyi olur
-
16 Temmuz 2015, 15:19
#1324
Herkes için
-
17 Temmuz 2015, 01:51
#1325
Arkadaşlar birden ikiye geçerken haşırt diye bi ses cıkıyır zincir ayarı yaptırdım yağlattım yok o ses yine var yardımcı olabilecek var mı?
-
17 Temmuz 2015, 04:37
#1326
Ozgurgungor adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar birden ikiye geçerken haşırt diye bi ses cıkıyır zincir ayarı yaptırdım yağlattım yok o ses yine var yardımcı olabilecek var mı?
O çıkan ses gayet normal boştan 1 e alırkende gelir hatta onun bi anlamı vardıda şuan unuttum :(
-
18 Temmuz 2015, 03:25
#1327
Bayram sonrası artcili uzun yol yapacağım. Ortalama 8-9bin devirde kaç yakıyor paylaşacağım arkadaslar
-
18 Temmuz 2015, 08:38
#1328
Karalı adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yorumlerınızı sağlam motosiklet'ler üzerinden yaparsanız daha sağlıklı olur haşadı çıkmış motorrları kıyaslamayın
hay ağzına sağlık. zaten millet aeanın denediği dökük ninja 300 videosunda ne kadar olumsuz özellik varsa ezberledi. kimse demiyor ki "o motor dökük böyle şeyler olması normal"...
hiç sıfır alınmış tek kullanıcı tarafından düzgün kullanılmış motorla 2-3 kez el değiştirmiş canı alınmış motor bir olur mu, karşılaştırılır mı?
-
18 Temmuz 2015, 09:28
#1329
Güner hocam lastiği 160 yapmışsınız jantla birliktemi değiştirdiniz yoksa varolan jantın üstünemi taktınız ve sürüş'teki eksi ve artılarını söylerseniz sevinirim
Edit: Lastik o Biçim olmuş
-
20 Temmuz 2015, 07:26
#1330
Eyv kral teşekkürler servise gidicektim az kalsın Bu arada rodaj bitti ist Ankara yaptım çok keyifliydi bol bol dinlenerek tabii ))
-
22 Temmuz 2015, 10:28
#1331
-
22 Temmuz 2015, 15:09
#1332
kudret87 adlı üyeden alıntı
Oturuş pozisyonu yavas gidersen ağrı yapmaz. (90 km )Ama uzun yolda ninja 300'e binip nasıl yavaş gideceksin hızlı giderkende rüzgardan kurtulmak için eğilmen lazım o da ağrıya neden olur.
-
22 Temmuz 2015, 15:48
#1333
Bu ağrı olayı kişiden kişiye değişiyor gibi bence ben tek günde 1000 km yol gittim ağrı sızı olmadı sadece yorgunluk oldu oda normal bence.
-
22 Temmuz 2015, 20:42
#1334
MT'yi satıp hayırlısı ile Ninja'ya dönüş yaptım. Allah utandırmasın inşallah. Amin...
-
22 Temmuz 2015, 21:30
#1335
Evet arkadaşlar ninja montları geldi, haydi haydi haydi gel al 450 lira gel al 450 lira, akşam pazarı bunlar... L beden 450 lira, 1 tane 450 gel al gel al gel al alalallalalalalaalla gel gel gel seçmeceee.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:28 ----------
L beden Motor üzerinde 3 defa anca giyildi, kawasaki yeşilidir, Icon markadır. Brn motorda 1100 gibi bir fiyatı var. Etiketi üzerinde satıyorum sıfır gibi. Kawasakiciler ilgilendiği için konuyu buraya açtım.
-
22 Temmuz 2015, 22:01
#1336
Hayırlı olsun can. Hayrola ninja ufak gelmesin
-
22 Temmuz 2015, 22:10
#1337
Aea nın kullandığı ninja 300ün sahibiyim. Motorda ne gibi bir döküklük gördünüz merak ettim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
braveguy adlı üyeden alıntı
hay ağzına sağlık. zaten millet aeanın denediği dökük ninja 300 videosunda ne kadar olumsuz özellik varsa ezberledi. kimse demiyor ki "o motor dökük böyle şeyler olması normal"...
hiç sıfır alınmış tek kullanıcı tarafından düzgün kullanılmış motorla 2-3 kez el değiştirmiş canı alınmış motor bir olur mu, karşılaştırılır mı?
Aea nın kullandığı ninja 300ün sahibiyim. Motorda ne gibi bir döküklük gördünüz merak ettim?
-
23 Temmuz 2015, 06:21
#1338
Can maşallahın var
-
23 Temmuz 2015, 07:55
#1339
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun can. Hayrola ninja ufak gelmesin
Tatmin ediyor ninja iyidir böyle 😀
Tech_N9ne adlı üyeden alıntı
Can maşallahın var
Sağol abi teşekkür ederim. 😁😀
-
23 Temmuz 2015, 10:00
#1340
volkantoprak adlı üyeden alıntı
Aea nın kullandığı ninja 300ün sahibiyim. Motorda ne gibi bir döküklük gördünüz merak ettim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------
Aea nın kullandığı ninja 300ün sahibiyim. Motorda ne gibi bir döküklük gördünüz merak ettim?
o yorum bana ait, merakınızı gidermek için videoyu tekrar izledim, bu arada görüntüler ve aeanın pozları süper .
sanıyorum siz doruk özmensiniz.
spesifik olarak sizin motora has yani sizin motoru dökük olarak nitelendirme sebebine gelince;
videonun 5.25 ~ 6.38 arasında bahsi geçen amortisörlerin yol tutuş performansı sizin motora has bir durum. arka amortisörün sertliğinden bahsetmiyorum, videoda bahsi geçen "düşük performanslı yol tutuş"tan bahsediyorum,
7.03 ve 7.42 de bahsedilen/gösterilen kafa karenajlarının 1 cmye yakın birbirinden ayrılması, kullanım, kötü bakım(döküklük) göstergesi. bu gruptan bazı arkadaşlarda da -dikkat tümünde değil- 1-2mm ayrılmalar oluyor ama hiçbiri videodaki kadar vahim ve geniş değil.
7.09 da bahsedilen far altı bölgenin renk atması, mekanik bir temas yoksa(sürtme çarpma vs) böyle bir durum yok, bu da başka bir "döküklük" belirtisi.
7.59 da bahsedilen kabloların karenaj altında ortada olması/ele gelme ihtimali; bizde pek görülmeyen yine videodaki motora has sorun.
benim belirleyebildiklerim bu kadar. yani akrapoviçe motorun %10u gibi bir para vermek güzel tabii de motoru kırmadan dökmeden binmek daha bir önemli sanki.
bu arada motorun ilk sahibi olup olmadığınızdan videoda bahsedilmiyor. büyük ihtimalle ilk/tek sahibi değilseniz sizden önceki sahibi de motoru "dökük" hale getirmiş olabilir.
forumda ikinci el alıp tüketiminden yakınan arkadaşlar da vardı büyük ihtimal motoru ile ilgili önceki sahibi/sahipleri majör sıkıntılar yaşamışlardır(yüksek hararet, sürekli zorlayarak kullanma, yanlış rodaj aklıma ilk gelen sebepler). bir motor için (hatta araba, motor, makina gibi tüm mekanik aletler için) "şöyle böyle çünkü ben bu sıkıntıları yaşıyorum" gibi yorumlar o aletle ilgili genel sıkıntıları göstermiyor maalesef. genel kullanıcının ortak sıkıntısı varsa onlardan bahsetmek ve varsa kronik sıkıntıları belirlemek daha doğru bence.
umarım merakınızı giderebilmişimdir. tüm arkadaşlara kazasız sürüşler dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)