4 silindirli sport touring'e geçmek için motosikletimi satışa çıkarmıştım.
Aradığım kriterlere uygun, içime sinen bir motosiklet buldum.
Almak istediğim motosikleti kaçırmamak için, fiyatı geçici bir süre uygun tutuyorum.
İLAN : http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...03831911/detay
Ninja 300ün başka renk seçeneği yok mu Türkiye'de? Bilgisi olan var mi? Mesela: https://m.youtube.com/watch?v=-40bmzJIwjg bu gibi
Profesyonel eğitim aldıktan sonra başlangıç motoru olarak almayı düşünüyorum.Sıkıntı olur mu sizce?
Bence olmaz ben tam dediğin gibi yaptım. Ama bu konuda genelleme yapmak yanlış olur.(benim yaş 35) Bu biraz yaşına , karakterine nasıl bir insan olduğunlada ilgili bir durum. Eğitimi ciddiye alırsan bu motor hatanı affeden, bazı durumlarda eksiğini kapatan bir motor. Mesela ben motoru aldıgım halde 1 ay binmedim. 1 ay GİS akademide çeşitli motorlarla eğitim ve alıştırma yaptım. 10 dersten sonra kendi motorumla alıştırmaya geçtim öyle çıktım trafiğe. ve bir kez eğitim aldım artık ben oldum demedim. Deneyim artıkca bilgilerini tazelemen gerek. Hayatda kalmanı ve motor üzerinde hakimiyetini kolaylaştıracak başka eğitimlerde almalısın. Bu mantıkla yaklaşırsan alınacak en güzel acemi motorlarında biri bu. Kaydırmalı debriyaj var, abs var, durması kolay , ivmelenmesi keyifli ... ( ama kanı kaynayan yerinde duramayan adam ilk olarak bu motoru almasın. başına iş açabilir.)
Cevap için teşekkür ederim.Şimdi yaşım 21 ve ninja 300'ü alma nedenim işte güçlü olsun,top speed yüksek olsun filan değil.Hani bazen bir motor görürsünüz ve aşık olursunuz artık sadece o motoru düşünürsünüz,o tarz bi' şey oldu.Motoru almadan birinci ve ikinci paket eğitimleri alıcam.Motoru adlıktan 1-2 ay sonrada üçüncü ve dördüncü paket eğitimleri de alıcam.Benim aslında korkum şu; sonuçta tecrübem yok ilk iki paket eğitimi aldıktan sonra gidip motoru bayiden satın aldıktan sonra o bayiden motoru eve güvenle getirebilir miyim : ). Tabi bu sorunun cevabı bir çok şeye bağlı ama eğitimim bunun için yeterli olur mu onu merak ediyorum.
alıp gelme konusu kişiye özel. buna kendin karar vermelisin. düşüneceksin yapabilir miyim diye? yaparım dersen kim tutar seni. ben motosikletin selesine oturmamıştım bir cuma akşamıydı tın tın köprü geçtim, e5 e girdim. teme girdim. haa; sen yapabilir misin? onu sen bileceksin. düzenli olarak bisiklete biniyor musun ya da yakın zamanda bindin mi? deme ne alaka? eğer ciddi bisiklet tecrüben varsa olabilir. ama sen kendin karar vereceksin yaparım ya da yapamam diyeceksin.
Hocam ciddi derecede bisiklet tecrübem var.Bu gidip gelme konusunda aslında yapabilceğime inanıyorum hani tam kararı eğitimden sonra vermeyi düşünüyorum.Burda aslında öğrenmek istediğim ninja 300 ilk başlangıç motoru olarak seçilebilir mi? Yukarda TimFx abim güzelce açıklamış aslında.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:31 ----------
Hocam İzmir'de oturuyorum bildiğim kadarıyla gis akademi Kemerburgaz tarafında.Oraya gidicek maddi durumum yok.Ekipman+motor ve izmir'den bir eğitime bütçem anca yetiyor.
Ben 20 yıldır bisiklete biniyordum bu yüzden motora binmeyi eğitim almadan önce küçümsüyordum. Hiç motor kullanmadıysan 2 günlük eğitim senin trafikte rahat bir şekilde motoru eve götürmeni sağlamaz korku filmi yaşarsın. Bu biraz piskolojik bir durum. Motoru yeni aldığın için başka endişe ediceğin faktörlerde olucak. Motoru Devirmekten korkacaksın. Nerde sürdüğün nekadar soğuk kanlı olduğun falan bunlar önemli. Motoru bayiden ya başkası getirsin, yada bayiden almadan önce bir arkadaşının motorunda eğitimlerden sonra motor sürme anteremanı yap. Mesela ben 8 dersten sonra (1 er saatlik kapalı piste anteramanlar .) kendi motoruma geçmek artık onu kullanmak istedim. Atladım motoruma büyük hevesle, Ama benzini yoktu motorun. İşte Gis Akademideyiz kemerburgaz tarafındayız heryer Tırlar dolu ve her 100 metrede bir hız kesici tümsekler var tırlar hızlı gitmesin diye. Motorumla benzin almaya çıkayım dedim . Kapısının önüne kadar çıktım daha ilkez kendi motorumla bir yerden bir yere gidecem hiç binmemişim. doğal olarak yemedi benzin almaya gitmek çünkü motorumun karaterini hiç bişeyini bilmiyorum. ( Rodaj yüzünden büyük viteslerde kullanmak gerekiyor. yoldaki tümsekler, hız kesiciler yüzünden zırtbırt vitesde düşürmem gerekicek ve bu sırada arkamda tırlar olucak ) Ordaki personele aldırdım benzini . Kısaca o gün o şartlarda kendimi motorumu trafikte kullanmaya hazır değildim. Ama bir hafta sonra ben artık motoru eve götürüyorum diyip. Bindim 35 km uzaktaki evime motoru kendim getirdim ve o gün otoyola çıktığımda herhanbiri endişe ve kaygı oluşmadı sanki yıllardır otoyolda motor sürüyor gibiydim Umarım sana fikir verebilmişimdir kısaca işini sağlama al ilk günden maceraya riske atma kendini hevesin kırılmasın sonra.
Çok yardımcı oldunuz hocam.Şimdi soğukkanlıyımdır panik yapmam o konuda eminim.Eğitimleri aldıktan sonra sanırım kendimiz hazır hissettiğim zamanı kendiliğinden anlıcam gibi.Asla riske girmicem arkadaşta benimle birlikte gelicek eğer yapamıcak durumda olursam o getirir motoru.Sanırım bunu o günkü piskolojik durumum belirlicek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------
Hocam izmir'de oturuyorum bildiğim kadarıyla Honda'nın İzmir'de sürüş okulu yok.
Ben eğitim almadan Allah'a emanet başladım fakat benimki cbr 125di. Ninja için şart. Kafana geçer
Ninja 300e neredeyse herkes geçiş motoru olarak bakıyor. Ben alıp uzun yıllar kullanmayı planlıyorum(5-6 yıl). Herhangi bir anlamda sorun yaşar mıyım?
Motor 2012 de cıktı. Şuana kadar kimse o kadar kullanmadı kedim dahil benim tanıdığım bir sürü insan var motoru yıllarca kullanmak isteyen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:27 ----------
belçikalı bu arkadaş ucuz kurtarmış. orjinal lastikleri ısıtmak mesele
Hastasıyımmm, yaz gelse de, Uçmakdere'ye gitsem diye merakla bekliyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=bDr-o_LJt5A
Uçmakdere nin asfaltı nefis olmuş duyurulur arkadaşlar birde Eğitim şart abi ve İrc (İnternaional Rubbish Company)ler Çanakkale nin özellikle kilitbahir gelibolunun asfaltında iş yapsada kafan bozuk olur paraya gider kadın a takılır hayatınla kumar oynamaya değmez bizim motorda lastiğe ve eğitime para harcamak egzoza para harcamaktan önce gelmeli kendime tekrar ettiğim şey bu son zamanlarda tabi sana alfalık abilik taslayacak tiplerden değil de bu işi sertifikasyon sistemine dayandırmış merdiven altı çalışmayan kurumlardan satın almanızı tavsiye ederim abiler,çünkü bu motosiklet olsun kayak yada sukuba eğitmenliği olsun birşey olamayan adamların bir mok olma noktası haline gelmiş merdiven altında,bence onun dışında nassınız eğleniyonuzmu anam
Allah aşkına bu motorla kaç lt yakıyorsunuz 100 km'de? İliğimi kemiğimi kuruttu. Cbr'dan sonra sanki 600cc motora biniyorum. Tak etti ya harbi tak etti. Ölçüm yapan var mı? Yardımcı olun lütfen. Geçen arkadaş ölçüm yaptı daha 500-600 km'de onun motoru fulledik depoyu, 100 km sonra tekrar benzin aldık 25 lira benzin aldı. 25/4.36= 5.7 lt 100 km'de tüketmiş hayvan. Hep sakin kullanım, tek bir kere hız denemesi yapıldı oda 5 km bile değildir. Geri kalan 95 km sakin kullanım 110'u bile geçmeden 5.7 lt. Harbi ocağıma incir ağacı dikti ki, sakin kullanıyorum motoru öyle redline giden, 170'ten aşağıya inmeyen birisi değilim. 140'ları görmüyorum bile doğru düzgün öyle söyliyim.
Bundan önce horner felan alıcaktım da, çok yakar diye vaz geçmiştim, bununda ondan aşağı kalır yanı yok yani bu bir gerçek.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)