İlk depoyla 413 yaptım. Ş.içi uzun yol karışık. Ben 350 götürür diyorum
Merhaba arkadaşlar ilk motorum cbr125 r di 2 ay önce sattım ve 600 cc lik motosiklet almaya karar verdim fakat çok yakıyor olmaları ve devirli kullanma durumu bana el çektirdi şuan cbr 250 filan tırt Ninja 300 yanında hele yeni kasa 1 hp fazla ve 161 kg onu almayı düşünüyordum ama çok yavaş bence yeni kasa 150 hadi 160 km hızı anca yapar o yüzden Ninja da karar kıldım fakat önemli bir sorunum var parça fiyatları pahalı deniyor ne derece pahalı onu merak ediyorum bakıma giren arkadaşlar varsa bakım fiyatları konusunda bilgi paylaşırsa sevinirim tek sorunum bu şimdiden teşekkürler kazasız gezmeler inşallah
ben z-moto kartalda yaptırdım bakımı.
3 lt motul yağ, orijinal kawa yağ filtresi, ekstradan motul zincir yağı aldım, arka amortisör seviyesini 5.kademeye aldırdım toplam 235 lira ödedim. fatura da aldım.
zincir yağı almasaydım 200 liraydı.
siz nerede yaptırtttınız 170 liraya?
Merhaba arkadaşlar, bu motor benim de radarımda ve takibimde, fakat motorun kullanıcılarına birkaç soru sormak istiyorum. Ben 183 boyunda ve 68-73 kilo aralığındayım yakın zamanda tartılmadım bilemiyorum ve daha önce hiç motor veya scooter kullanmadım, 1 ay kadar önce hondanın güvenli sürüş 1 eğitimini aldım. Devam eğitimlerine de katılmaya niyetliyim açıkcası, sonuçta yaşamayı, özellikle de sağlıklı yaşamayı seviyorum. İlk motor olarak gucu ve ağırlıgı biraz gözümü korkutuyor, kullanırken ne kendime ne de çevreme zarar gelsin istemiyorum. Lakin sakin bir yapım vardır kendimi ve motoru zorlayacak, kaldıramayacağımı düşündüğüm pozisyon ve hızlara girmeye çalışacak biri değilim. Nitekim en en en acemi sürücülerden biri olacağım için yapacağım anlık hataları affedici bir motor mudur ? Kullanımda edindiğiniz tecrübe ve fikirlerinizi bir acemi için olsaydı nasıl olurdu diye düşünerek değerlendirip yazmanızı rica edeceğim. İyi forumlar
Beşir ustaya yaptırdım ben. Yağ filtresi yapıldı vidalar sıkıldı
yağı değişti
amortisör 3e alındı bu bile çok sert. 5te nasıl kullanıyorsunuz ?
Beşir ustaya kitapçığı muhurletmeyi unuttum. Bi ara gidip yaptırayım
Yurt dışında bu motorlar başlangıç motoru olarak da anılsada aslında alakası yok.
Seriliği ve açık yol performansı yerli yerinde. Sürüş pozisyonu yeni başlayana da olur ama işinizi biraz zorlaşıtır hafif sıkıntıdır ilk motor olarak. Ninja 300'ü öğreniyim derken yatırmakta pek akıl karı ve ekonomik olaz
Yaşınız kaç bilmiyorum ama araçla 90-100 geçmiyen bir yapıdayım motorla sürekli biyerlerden sıyrılmak, yolda uygun konum ve şeritte olmak için ister istemez 110-120 lere çıkıyorum. Arada gazlamalarda arabanın 10 katı oluyor Yani bu iş biraz değişik.
Düşmediğinizi kendinizi sakatlamadığınızı ve motoru pert etmediğinizi varsaysak bile, bu motoru sürerken zevk almak, hafif hakimiyet ve güven duygusu hissetmek için 0-10.000 km tecrube şart.
Siz altınızdaki motorun yüzde 20 sini anca yola yansıtabilirken, bir 10.000 km tecrübesi size motorun yüzde 60-70 lerini ve zamanla daha fazlasına giden yolu açar.
Özet: motor tecrübesi çok önemlidir ve motordan zevk alamassın, Eğitim bi avantaj ama yinede doğru motorla başlanmalı. Mesela duke 200 veya pulsar desen şuan aldığın eğitime ve sakin yapına güvendiğinden sana çok daha uyabilirdi.
Motoru dün teslim aldım Special Edition modeli olanından ve dün Antalya içinde baya gezdikten sonra bugün Kemer'e geldim 2 günde 150 km civarı yol yaptım, bir kaç günde belli olmaz ama nacizane ilk izlenimlerimi paylaşmak istedim en azından alıcak olanlara ilk günlerde yaşayacakları konusunda belki yardımcı olur, (bundan önceki motorum 2013 model cbr250r'dı, hem bildiğim bir motor hemde en çok satılan motor olması sebebi ile karşılaştırma yaparken onunla yapmak istedim)
(Not: rodaj döneminde olduğu için motoru sıkıştırma ya da hız denemesi gibi şeyler yapamadım, yazdığım herşey ilk 150-200 km'lik mesafede gördüklerimdir yanılıyorsam affola)
Öncelikle motorun iyi yönlerinden başlayayım;
--Egzost sesi müthiş güzel, öyle internetten duyduğumuz sesle falan yakından uzaktan alakası yok, 250'lik ile 300'lük arasında bu kadar fark olurmu? olmaz, ancak tek silindir ile iki silindir arasında bu kadar fark olurmuş, ayrıca 1000km bakımından sonra sesin daha da güzel çıkacağını söylediler.
--Oturuş pozisyonu çok güzel cbr250'den çok daha rahat diyebilirim. (selenin sertliğini saymazsak)
--Gidon yüksekliği tam kıvamında (ben biraz daha ss'e yakın alçak birşey bekliyordum ama beklediğimden çok daha yüksek çıktı)
--Motor çok seri ama benim gibi 250'lik bir motordan geçecek olanlar öyle aman aman bir fark beklemesin, neticede 600'lük bir motor değil.
--Ara hızlanmalarda cbr'a göre daha iyi, tabi henüz rodajda olduğu için çok sıkıştıramadım.
--Son hızı bilmiyorum zira sadece bir kez mecburiyetten 135'e çıktım onun harici pek 90'ı geçmedim.
--Motorda işçilik ve malzeme kalitesi üst düzey.
--Gösterge paneli çok güzel özellikle akşamları görsel olarak başka bir hava katıyor motora
--Motor çok ama çok yakışıklı inanılmaz dikkat çekiyo hatta parmağıyla bile gösterenler oluyo "bak bak kawasaki'ye bak" diye, (ışıkta ve yolda giderken bir kaç kez duydum ve gördüm)
--En önemliside cbr ve diğerlerine göre hatta birkaç tane maxi scooter'ı bile dahil edebilirim çok daha keyifli motor.
Gelelim kötü yönlerine;
-Herkez gibi lastiklerden başlamak istemiyorum çünkü böylesine kötü bir lastiğe öncelik verip onu yüceltmek istemiyorum.
--Motorda ilk dikkatimi çeken ve olmamasına hiçbir anlam veremediğim hararet göstergesi, motorda hararet göstergesi yok, en azından kıyıda köşede biryerlerde hararet için yer ayırabilirlerdi özellikle sabahları motoru çalıştırıp bekleyeceksiniz, ama biri size gelipte ne zaman ısınır ne zaman gideceksin diye sorsa ?????? cevap yok... sizi bilmem ama ben eksikliğini çok hissedicek gibiyim.
--Ne yalan söyleyeyim vites geçişleri Honda'ya göre daha sert ve gürültülü ama zamanla o ses azalacaktır diye umudediyorum.
--Kawasaki'nin resmi sitesinde okuduğum kadarıyla grenajlardaki hava kanalları özellikle sıcak hava sürücüye gelmesin diye konumlandırılmış ancak o kanallardan gelen sıcak hava olduğu gibi bacaklarınıza vuruyor, yaz için kötü ama kış için çok iyi, bedava kalorifer
--250'lik Megelli'de gördüğüm ve açıkçası güldüğüm şeyin aynısı bu motorda'da var gidonu tam tur çevirdiğinizde eliniz tepo ile gidon arasında kalıyor... sıkıştırıyormu ? hayır ama parmağınızı hareket ettiremiyorsunuz, (bu konu sadece durduğunuz yerde gidonu tamamen çevirdiğiniz zamanlarda geçerli)
-- Frenler biraz zayıf gibi geldi bana ama onu da çelik hortumla bi nebze de olsa giderebilirsiniz.
--Gelelim lastiklereeee, çok çok çok çok ama çok kötü bir lastik desem o çok'lar az bile kalır ancak sırf sıfır lastiklerin üzerinde kaplama olur o geçene kadar normaldir deyip çok'ları az tuttum, honda'da bu lastiklerin aynısı vardı, lastik yüzünden dün ve bugün iki günde iki kaza atlattım, tanıdık bir lastikçiye gittim adam bana ısrarla lastik satmadı, bir aya kadar pirellinin evo s20 serisinin yenisimiymiş neymiş o gelecekmiş lastikçi bekle onu al dedi, bende boynumu büküp ayrıldım
Motor parasının hakkını veriyormu ? Elinden geldiğince vermeye çalışıyor ancak yinede fazla, bu paraya temiz bir 600'lük bulamıyorsanız (deneyimliler için geçerli) ve sıfır bir cbr'ın (temmuzda 500 tl daha zamlanacak diye duydum) plakayla birlikte 14000'e yaklaştığını düşünürsek bence parasını haketmeyen bir tek silindirli bir cbr almak yerine parasını haketmeyen çift silindirli bir ninja 300 almak daha mantıklı
Nacizane izlenimlerimi paylaştım hatam varsa affola...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
Motor tecrüben yoksa gücü seni korkutsun ama ağırlığı hiç korkutmasın yolda giderken neredeyse bütün motorlar aynı ağırlıkta oluyor sadece durduğun yerde olurda yatırırsan kaldıramazsın küt diye iner o kadar...
Benim sana tavsiyem motor tecrüben yokmuş ancak ss motorlarada merak saldıysan ve ss sürücüsü olarak devam edeceksen ilk etapta temiz 2. el bir honda cbr125 tam sana göre, hem kasaya ve gidona alışırsın hemde acemiliğini atarsın, naked motorları kullanmak daha kolaydır ancak naked bir motorla başlarsan ss'e geçtiğinde motor sana biraz tuhaf gelir çünkü hem gidon yapısı farklıdır hemde ss'lerde kafa kısmı naked'larda olduğu gibi farla birlikte komple dönmez o yüzden az da olca bir bocalama dönemi yaşarsın, ancak cbr 125'i 2-3bin km kullan bunu çok rahat kullanırsın hem de korkunu atmış olursun, ondan sonra da zaten yol yaptıkça tecrübe edince edinirsin...
Arkadaşlar lastik olarak pirelli diablo rosso2 kullanıyorum çok memnunum reklam gibi oldu ama haberiniz ola.ircler pişman etmesin sonra
Para bulabilsem alacak çok şey var bunlardan ilki kask ardından lastik. Bakalım gidiyoruz şimdilik
Alal bitmiyor zaten nası bişeyse artık
Bu ara da biz 5 kişi motorda koruma takozu takacak yer bulamadık siz nereye taktınız bu zımbırtıyı, bir de bu oturduğumuz sele nasıl açılıyor arkayı açtım ama önü bulamadım.
eğer bahsettiğiniz orijinal koruma takozuysa, önce karenajın sökülmesi, takoz ayaklarının şaseye monte edilmesi lazım.
daha sonra takoz için karenajın delinmesi gerekiyor. ben z-motoda taktırttım.
seleyi, nasıl açacağınız kullanma kılavuzunda yazıyor aslında, selenin altındaki sağ ve sol tarafta bulunan kapakların vidalarını söküyorsunuz, kapakları hafif asılarak çıkartıyorsunuz. youtubeda videoları var, tırnakları kırmamaya dikkat edin. sonra seleyi çıkarabilirsiniz.
bu arada merak ettim; seleyi neden çıkartmak istiyorsunuz?
Karenaj deliniyosa o işi adam gibi bir ustaya yaptırmak lazım motoru ziyan etmeyelim
Bana Ninja300 yerine Hayabusa kitapçığı vermişler
Seleyi alarm takmak için sökücem orada bir yer bulabilirsem selenin altına oturtucam alarm beynini, akü de orada sanırım, elektrik almak için lazım olacak.
hayabusa kılavuzu ha iyiymiş
tavsiyem, eğer istanbuldaysanız montajı z-motoda yaptırın. değilseniz bulunduğunuz şehir ya da en yakın şehirdeki yetki verilmiş servis noktasında yaptırın. en azından başınız ağrımaz.
akü, doğrudur selenin altında, kılavuz sayesinde seleyi kolayca sökebilirsiniz.
size tavsiyem oraya birşeyler monte edecekseniz mutlaka yapışkan bir bantla vs titreşimi engelleyin yoksa ileride 5000rpm de "motordan sesler geliyor nedir bu" diye düşünebilirsiniz. yabancı bir forumda uzunca tartışıldı, sonradan takılan bir korna 8000 rpm eşiğinde titreşim sesi çıkarıyormuş, civatalarına pul takıp sıkınca düzelmiş. ufak detay ama can sıkabiliyor.
bu linkten kullanım kılavuzunu indirebilirsiniz (ingilizce)
bugün izmir göçmen motordaki ninja 300 ü alan arkdaş burdamı :D
neden aldın ardakşım yaa
öğlenden sonra biz gidip alacaktık
kısmet değilmiş demekki
hayırlı olsun
Dun gece ilk defa Kocaeli İstanbul arası gelirken selektör yapmaktan parmağım ağrıdı
motor 130-140da çok stabil gidebiliyor rahat gittiği hız 140
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)