Cahilligime ver, oring nedir? Ne işe yarar? Internette baktım da anlayamadım.
Cahilligime ver, oring nedir? Ne işe yarar? Internette baktım da anlayamadım.
Oringli zincir diye aratırsan bulursun yanlışım yoksa yeni ybr ve cbf ler fabrikadan oringli zincirle piyasaya sürülüyor. Oring; yağı hapseden bir baklava, bu baklavalar zinciri oluşturuyor. Böylece motor boşta iken yada sürerken zincir sesi ve sürtünmeden kaynaklı titreşim bu zincirde belli olmaz hissedilmez.
zincirde bilemem fakat biz oringleri pinomatik sistemlerde kullanıyoruz O şeklinde conta kenarsız köşesiz ısıya dayanıklı. superboyu alalı iki hafta oldu 390 km yaptım honda cbf 150 den titreşimli fakat aynalar ibreler falan titremiyor dik motor ister büyültürsün ister orjinal bırakırsın sana kalmış üzerine otur motorun boyuna göre zevkine göre farkı fark edersin grenajlar falan ses yapmıyor yeterince kalın civata kullanılmış zaten çin motoru alıyorsun vergisiz diyorsan superboy tek geçer vergili diyorsan çinlilere yanaşma honda, yamaha ,kymco,hyosung başkasına zaten güç yeteceğini sanmam cc leri çok yüksek düşük ccli üretmiyor adamlar aşmış artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:52 ----------
hem sigorta hem vergi ,muayene derken birde arızasıyla uğraşacaksın...ne gereği var alacaksın 100cc silindir piston değiştir 1 yıllık vergi parasına devam et yakıtıda cabası yada enjeksiyonlu iyi bişey al yolda kalırsan zor biraz markalılarda ya servis gelmesini yada çekici gelmesini bekle heryere gösteremezsin motorunu .derimki al bir superboy bin tutub tub tuurrrbbbb tub tub hızlı gidipte ne yapacaksın tam korumalı kıyafetini alabilecekmisin bot da dahil herşeyi hesapla hız yapacaksan motorun ağır koruman tam olacak hesapla evir çevir gene superboya dönersin.
hızyapanlar eminim ileri sürüş teknikleri kursuda almıştır sadece parası çok diye hayabusa ve çelik korumalı tulum kıyafet alıp yola çıktığını sanmam hadi herşeyi tam 4x4 sürücüsün diyelim türkiye yollarında birgün önce geçtiğin yol ertesi gün deşiliyor yolda yabancı maddeler otobanda dahil hadi o hızla çizgilerin birleştiği boru görüşüne girdiğin anda kurtar bakalım saygısız sürücülerin olmadığını farz ediyorum onları katmadım.
Yinede en iyisi 'karşındakini kör bil' taktiğidir.
benim taktiğim varda uygulayamıyorum alacaksın v motor yürüyen bir fabrika potop top potoptop purçuku purçuku yavaştan takılacaksın yürübe neredeeee.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
purçukular hava filitresinden gelen sesler.
selam arkadaaşlar. 100 süperboyu alacağom inşallah. tabi başka tercihlerimde var mesela küba XCG 100 lük olandan. bülündüğüm bölgede dağ tepe yok geniş düzlüklerle kaplı o yüzden 100 lük motor benim için fazla bile. şuan elimde pejo nun nija 103 model modileti var pederden kalma yeni rektefe yaptı babam. yıllardan beri kullandığı için göziü kapalı söküp takıyor. her neyse pajo yakışmıyor artık üstelik modaları geçti onların. almışken uygun fiyata güçlü dayanıklı 100 cc geçmeyen üsten depolu motor alayım dedim prince ve süperboyu gördüm. prince süperboya göre daha iyi bence ön disk diren artısı bu. ancak süperboy daha yakışıklı. çoktan alacağım ama kırmızısını çıkartmadılar. onu beklyorum. her neyse sadete geleyim. süper boy kullanan arkadaşlar prince kullanan arkadaşlar ve diğer motor kullanan arkadaşlar. motorlarınızın artılarını ve eksilerini paylaşırmısınız. özellikle süper boy kullanıcıları kaç basıyor kaçıncı devirde titriyor ani fren yapıp deneyen varmı motor çat diye duruyormu yakıt tüketimi nasıl. motor alıdımı 1 kez alacağım sıfır alacağım temiz kullanıp yormayacağım. 10 15 sene rahat binerim ona göre alacağım. düşüncem böyle aydınlatın beni.
Kullanıma göre 2.5-3 litre arası yakıyor. 6.500 devirde çok fazla titriyor. Yani 6.500 devrin altında veya üstünde titreşimi iyi.
Sele ve amortisörler sert ama bir süre sonra alışılıyor.
Ön freni birden sıkmadıgınız takdirde kayma falan yapmıyor. Arka fren neredeyse hiç tutmuyor. Sadece dönerken falan kullanıyorum.
Belki de fren ayarı falan bozuktur. 2.000 bakımında bu konuyu servise ileteceğim.
Ideal hız 75-80 km. Zorlarsan daha da hızlı gidebiliyor. Ama o zaman da 15 yıl binemezsin
benim istedim firen tekeri kitlemeyecek. böyle firene bastığın zaman teker ne dönecek ne dönmeyecek. öyle odluğu zaman motor kürümez yani kaymaz ve en iyi duruşu yapar. abs firen gibi işte. hız meraklısı değilim. zaten yollarımızda 70 ten fazla gidenler yol kenarındaki kanala uçuyor. aşırı virajlı yol. benim için önemli olan maksimum tasarruf ve dayanıklılık. süperboy veya prince de var mı bu özellik? okuduğum konulara göre isteğim motor. 20 sene de binerim süperboya evdeki pejo 88 model hala tık yok inan bana. ne arza verdiyse benim yüzümden. 20 yaşa kadar malımın kıymetini bilemedim. ne olduysa hor kullanmaktan oldu. şimdi akıllandım. yavaş gidiyorum saat gibi çalışıyor gavur :D demek ki devirli kullanmak öldürüyormuş mobileti :D babam okadar temiz binmiş ki... kaç sene oldu motorun ön jantı yani çürümeye başladı. motor alırsam çok temiz kullanacağım. her neyse 6.500 de kaç km hıza ulaşıyor
5. vites'de 65 km civarı hız yapıyor. Yani o hızda gitmeyeceksin Ya daha hızlı ya daha yavaş.
o işi dandik yapmışlar ya. benim bildiğim devir arttıkça titreşim artar. 5 vites 65 hız km az 80 km oması gerekir. bi iş var bu işte.... youtube bir video var çocuk devir saatini ters dönderecek sınır çubuğu olmasa iki kişi 4 vitesle 110 yapıyor. 100 km de devir saati çubuğa dayanıyor öyle bişi yani. http://www.youtube.com/watch?v=WJ4pzoFlRDk
Benim demek istediğim, 5. viteste, 6.500 devirde 65 km civarı hız yapıyor.
5 viteste 110 km hıza çıktığını daha önceleri de söyleyen olmuştu.
Ben maksimum 105 km gördüm ibrede. Başka bir ayrıntı ise videodaki gençler 4. viteste o hızı yapıyor.
Ben motosikletime kıyıp da 12.000 devire kesinlikle çıkamam. Sonra intikam almak için olmadık yerde yolda bırakır
önteker kaymasın diyorsan superboy ekonomi diyorsan 100cc motor düz yolda 6500 , 6800 devir arası üzerindeki kıyafet ve ağırlığına göre ben 80 i gördüm titreşim var fakat aynalarla ibreleri oynatmıyor 79 model 125 cc hondamda aynalar çift gösteriyordu bunda net gösteriyor fazlabir seçeneğin yok zaten koltuğu yeterli uzunlukta emin ol ön arka çamurluk plastik jantlar gördüğün gibi bizim bölgede nem çok nikelajla uğraşamam diye seçimimde ağır bastı malesef hondamı bir türlü koruyamadım paslanıyordu hertarafı metal far da dahil taş gibi makinaydı yere yakındı 90 km ile giderken bile güvensizlik hissi hafifleme belirtisi göstermiyordu super boyda 80 i geçme hafiflediğini hissediyorsun beyaz yada mavi tavsiye ederim siyahta tozların belirtisi olmasın diye elinden bezi düşürmezsin. tüm parçaları bütün tamirciler yapar emin ol.2000 liralık motor için dahada fazla konuşamam abartıya kaçar sonuçta ürün ortada.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------
Abi çok güzel ses efektlerin var demişsin .......... teşekkür ederim güven yanında çay demleyip içerim çalıştırırım sesiyle birde kahve içerim ama yok işte
birde arkadaş çok ekonomik olsun demiş superboydan az yakan motorlarda var yatık tip 100 lükler daha ekonomiğide sende var zaten fazla düşünme karar veremezsin al superboyu şimdilik en uygunu gelecek senelere bilemem belki enjeksiyonlu 100cc lik yaparlar sürtünmeyi sıfıra düşürürler bizim eklemlerimizdeki sıvıyı kopyalarlar falan o zaman fikrim değişir.
atma sen çöpe bana verirsin yedek parça olarak kullanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------
allah kaza bela vermesin şimdiden hayırlı olsun kaskını korumanı ihmal etme yola devam senin işini super görür heleki dağ tepede yok tam düzyol canavarı .virajlarda çok yatırma yani hızlı girme yoldaki kumlara falan hızlı dalma gerisini merak etme sen.
Önümüzdeki pazar Kızkalesi'ne motosikletle gitme konusuna, koruma eksikliğinden dolayı pek sıcak bakmıyorum.
Daha önce de uzun yollara, sadece kask ile çıkmıştım. Bu sefer içimde kötü bir his var.
Sizce kalbimin sesini mi dinleyeyim, yoksa risk her zaman mı vardır deyip, yoluma devam mı edeyim.
daha 1 hafta var adanada uyguna korumalık bulursun dizlik 30,dirseklik 30,eldiven parmak üstü korumalı deri parmak yanları tekstil hafif hava giriyor terletmiyor 25-30 civarı hadi sen yuvarla toplam 100 tl de ....bota birşey demiyeceğim olsa süper olur bilek kemiklerine bence düşündüğüne değmez bot ve sırt korumayı sonrada alabilirsin .
Aslında şimdiye kadar çoktan alabilirdim. Ama Adana gibi bir şehrin içinde bu kadar koruma çok komik durur.
Zaten kaskımla bile alay konusuyum. Ben alay mevzusunu pek takmıyorum ama gerçekten komik duracağımı
düşünüyorum. Uzun yol için almayı düşünüyorum, bu seferde yılda birkaç sefer için değmez diyorum.
Sürekli kararsızlık yani
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)