Superboyumu 125 cc yapmak istiyorum
Ayrıntılı olarak bilgi verebilecek var mı acaba? Hangi parçaları almalıyım? Nelere dikkat etmeliyim?
Şimdiden teşekkürler.
Superboyumu 125 cc yapmak istiyorum
Ayrıntılı olarak bilgi verebilecek var mı acaba? Hangi parçaları almalıyım? Nelere dikkat etmeliyim?
Şimdiden teşekkürler.
Krank değişmeden de 150'lik olur. Piston silindir üst kapak değişse yeter. 13 pernolu piston silindir takımları var. Mondial Drift-Mcx bile 13 pernolu krank kullanıyo sorun olmaz.
Arkadaşlar bende mg 100 Prince var superboy forumu daha aktif ve motorlar birbirine çok yakın diye buraya yazdım.
-Arka lastik çok ince ve virajlarda hiç güven vermiyor takabileceğim en geniş lastik ölçüsü nedir ve nerden sipariş verebilirim?
Arkadaşlar aranızda yeniyim benim Bi sorum olacaktı ben bu sene motor almaya karar verdim ve aklımda mondial 150 mg superboy var bu motor Hakkında bilgi verirseniz artıları eksileri nelerdir Bi yardımcı olursanız sevinirim başlangıç motoru olurmu.
Şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
Arkadaşlar mondial 150 mg superboy kullanan pek yok herhalde 😞☹☹
Arkadaşlar günlerdir kullanıcılardan yorum bekliyorum pek kullananlar yok herhalde bu motoru yardımcı olursanız sevinirim.
Arkadaslar kimse kalmadı mı artık burda?
bende aldım bu motoru 3 ay önce 2013 modelini eniştemden motor çok güzel her şeyi ilk günkü parçası çok temiz 2013 dediğimde şaşırıyorlar 2 kişi 100 tek kişi 105-110 yapıyorum orijinal haliyle uzun yol filan da yaptım 80 km gitmiyorum demiyor her şeyi iyi güzel de benim yaşadığım yerde yollar çok kötü tek başıma takır takır gidiyorum arka amortisör çok sert mecbur artçı bulmak zorunda kalıyorum bir yere giderken amortisörleri yumuşatamıyor muyuz ? ana servise gittiğimde bana oradaki adam bu yumuşamaz ancak aşa iner çevirirsem amortisörü dedi ne yapabilirim biri bana yardımcı olsun lütfen kilom 70 bu arada boyum 1.74
Selamın aleyküm arkadaşlar, ilk başlangıç motorum olan Superboy'u alalı yaklaşık 1 ay oluyor. 2013 model, daha 6 bin kilometre. 1 ay sürüş sonunda hayırlısıyla ilk kazamızı ettik. Ben de nasıl olduğunu anlamadım, motor 2'de bayıldıydı. Hafif ara gaz veriyim kendine gelsin dedim, birden teke kalkınca ne olduğunu anlamadım bile. O şuurla da gaza abanınca tabii sonumuz asfaltta oldu. Her neyse, 1-2 sorum olacak.
Öncelikle motoru aldığım da dikkatimi çeken bazı şeyler oldu. Egzozun sol kısmı hafif içe göçük ve üstü küf yapmış. Bir güzel zımpara + WD-40 çeksem hallolur mu o? Ayrıca arkadaşımda da aynı şekilde 2014 modeli var. Pırıl pırıl parlıyorken benimkinler biraz lekeli, şu zamana kadar hiç WD-40'lamadım ama bir türlü parlamıyor, nemli bezle silsem dahil. Bu göçük normal mi? Birisi yazmış somonlara mı ney deymesin diye, orjinalin de mi öyle? Tam olarak anlayamadım da... Motor yatmış desem lastik oraya gelmez, biraz saçma olur.
Ek olarak babam yetkili servise gitmiş, egzoz boyası varmış. Onu mu yapmalılar, yoksa egzoz değiştirmek daha mı iyi olur? Göçüğe nazaran?
İkincisi ise 50'ye çıktığım da gidonda biraz titreme hissediyorum, motor biraz sağ sol yapıyor gibi. Babama dedim, kazadan sonra böyle oldu felan diye. Test etti, bir şeyi yok dedi. Psikolojik mi? Anlamadım gitti. Gidon da sorun olup olmadığımı kendim nasıl anlayabilirim arkadaşlar? Sonuçta acemiyiz biraz tamam da gidon benim bildiğim titremeyecek şekilde ama kendimizi kasmayacak şekilde tutmamız gerekiyor. Yanlışmıyım?
Bizimkinin benzin kapağı biraz arızalı, dili tam geçmediğinden tam kapanmıyor depo. Ben de bilmiyorum ya bir tazzikli suyla yıkayayım dedim, içine su kaçmış. Karbüratörün vidasını gevşeterek içinde ki sulu benzini akıttık, depo fulldü. Tabii, bu olaylar 1 ay önce yaşandı. Şimdi depo bitmek üzere gibi, motor da hiç benzin kalmayınca kapağı açıp alttan da karbüratörün pislik borusunun vidasını gevşettiğim de içinde su kalmadığından nasıl emin olabiliriz?
Tabii, acemilikya sor sor bitiremiyor insan. Motoru çalıştırıyorum, ısınıyor biraz. Rölanti devrine geliyor, debriyaja basıp bire taktığım gibi tak stop ediyor. Debriyajdan şüphelendik yetkili serviste ki adam debriyajında bir şey yok felan demiş.
Gaz elciği çok sert, yani arkadaşımınkini kullandım. Çok hafif elciği çevirsem çok az hızlanıyorken motor benimkisi uçuyor gidiyor mübarek. Gene yetkili serviste ki adam bunun sertliği normal felan demiş. Anlamadım gitti, gaz telimi gergin acaba? Ben biraz yumuşaklık istiyorum ne yapmam gerek?
Bir de acemiliği sildiğimiz de rölantiyi kaç yapmamı önerirsiniz? Benim şu an ki rölantim tam bin devir de.
Bir kaç sorum daha var, bir daha tek tekere kalkıp panikle asfaltı boylamamak için soruyorum. Teke kalkınca ne yapmalıyım, motoru nasıl indirebilirim? Bir de benim bildiğim sadece birinci viteste kalkıyordu, iki de nasıl kalktı anlamadım gitti...
Son sorum, söz son sorum.
Babam sağolsun gitmiş park lambasını şu xenon'a benzeyen karartımsılı olan ledlerden taktırmış. Açıkçası hoşuma gitti, normal farlara bu tip oluyor mu? Hani bunu fara taksak yolda ki çukuru felan göremeyiz pek, bunun biraz açık hali tipleri var mı farlara takılacak, uzun kısa yapıp muayneden geçebilecek?
Bütün sorularıma cevap verebilecek bir delikanlı arıyorum.
Seneye mayıs veya haziran da bu motoru almayı düşünüyorum. İlk defa motor alacağım ve bu yüzden hem 100 lük olsun hem ucuz olsun diyorum. Peki bu motor alınırmı alınmalımı bu fiyata başlangıç motoru olarak alınırmı? Birde 2 kişi yokuş performansı nasıl mesela rodaj dan sonra abim 110 kilo ben de 65 kiloyum motor rampaları yokuşları nasıl çıkar. Gerçekten merak ediyorum bu soruların cevaplarını. Yanıt bekliyorum teşekkürler.
Ali, adam akıllı 100'lük olup(vergiden muaf olması ), 5 ileri vitesli iyi bir motor denebilir. Yokuş yukarı felan çekişinde banamısın demiyor, düşünmeden al derim.
Xenon'a benzeyen led tipi farlar uzun kısa yapabiliyor mu, bu motora far olarak takılabilir mi?
Eyvallah kardeş çok sağol. Kısmet olursa motoru aldığım zaman yazarım inşallah.Ali, adam akıllı 100'lük olup(vergiden muaf olması ), 5 ileri vitesli iyi bir motor denebilir. Yokuş yukarı felan çekişinde banamısın demiyor, düşünmeden al derim.
Xenon'a benzeyen led tipi farlar uzun kısa yapabiliyor mu, bu motora far olarak takılabilir mi?
Arkadaşlar bugün 1.viteste(daha üstünü pek yemiyor, motor bağırsa da sanki hızlı gidiyormuş gibi oluyor ), kesiciye sokayım dedim. 10 bin de takıldı kaldı, ibre de kırmızı alan da 11-12 varken 1.viteste olduğu için mi 10 bin de kesti? 11-12 bin devri görmüyor mu? Bilen varsa yazarsa sevinirim, deneyerek motora zarar vermek istemiyorum aslında. Sadece merak.
İyi günler ben bu foruma yeni üye oldum yaklaşık bir haftadır da bu başlığı okuyorum çünkü ben de motor almaya karar verdim ve ne alacağımı tahmin etmişsinizdir. İnternette bir superboy gördüm 100cc kilometresi henüz 1500' ü geçmemiş ve 2016 model kısıtlı bir bütçem olduğu için daha fazlasına gücüm yetmiyor. Zaten bende bu görünüşte bir motosiklet istiyordum ama daha ilk motosikletim olacağı için tecrübesizim ve ben de bu foruma yazmak istedim. Ha bu ara da fiyatı da 2.450 tl sizce nasıl ya da bu motoru almalı mıyım ? Daha soracağım çok soru var. sanırım bu konu da yazan pek yok aslında ekonomi adlı kullanıcının cevapları çok hoşuma gidiyodu sağolsun çok yardımcı oldu
Bu motosikleti neredeyse 1 aydır kullanıyorum. Cg motorları kullanmış biri olarak, bu motorun şasisi cg motora göre çok daha sağlam ve güven veriyor. Ön disk frenli modelini kullanıyorum, Motoru aldığım arkadaş lastikleri sıfır taktırmış biraz çapı büyük geldi motorun hızını gps den ölçtüğümde ise kadran ve gps aynı hızı gösteriyor 90 km gidiyor gps hızıyla, fazlasıyla yeterli cup motorda bu hızı göremiyordum.
Bu motorun orjinal ön ve arka dişli çapını söyleyebilecek birileri varmı acaba?
öncelikle merhabalar herkese. uzun süredir takip ettiğim bir konuydu öneriler tavsiyeler için. yaklaşık 2 senedir kullandığım motor ile ilgili deneyimleri sizlerle paylaşmak isterim. ilk olarak motorum 2014 model şuan 21.xxxkm de . ilk motorum 7200 km de aldım . öğrenci olduğum için bütçem ancak buna yetti fakat memnunum. gelirsek deneyimlelere öncelikle lastikleri cok kötüydü belli bir süre kullandım fakat daha sonra anlas marka 2.75-18 90/90-18 lastik alarak sorunu çözdüm. arka amartisör ve sele oldukça sert oturuş pozisyonu güzel . birkaç defa karabük-bandırma arasında gittim geldim bu deneyimimde ortalama 75-80 km hızla gittim ve bir problemle karşılaşmadım . daha sonra bayırlarda çekişini artırmak amacıyla silindir piston segman değişikliği yoluna gittim sanırım mayıs 2018 di ve 350 tl gibi bir rakama hallettim . şuan 150 cc ve yaklaşık 4000-5000 km dir kullanıyorum bir sıkıntı çıkmadı burada ustanızın kalitesi önemli .depo kapağı çok dandik 2-3 defa su aldı yıkamada ve yağmurda o yüzden 30tl sıfır depo kapağı ile değiştirdim . sinyallerini led ile değiştirdim. gösterge panelindeki ışığın yetersiz olduğu için onlarıda beyaz led ile değiştirdim şuan gece paneli rahatlıkla görebiliyorum onun haricinde yedek parça olsun servis imkanı olsun hiç sıkıntı çekmedim o konuda tavsiye ederim bende başlangıç motoru olarak aldım ve almayı düşünen arkadaşlara tavsiye ederim .şimdilik söyleyeceklerim bu kadar biraz karışık yazdım kusura bakmayın yardımcı olduysam ne mutlu bana iyi günler dilerim
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)