100 mg prince
100 mg sport
100 mg super boy
motor kismi birebir ayni
hangisini secerseniz
Herkese selamlar uzun bir dönem atv kullandıktan sonra artık iki tekere geçmenin zamanı
dedim ve bugün ilk motor olarak superboy aldım. Bu motoru deneyim kazanmak için kısa bir süreliğine aldım
fakat tipi hoşuma gitti 183 boy ve 90 kiloya tam geldi motor sanırım satmam şehiriçi kısa sürüşlere saklarım.
Lastik konusunda görüş almak isterim; henüz teslim almadım yarın nasipse, hemen yarın değiştirmek gerekir mi( bazı arkadaşlar berbat demişler aklıma takıldı) yoksa idare eder mi lastikler?
Şimdiden aranıza hoşgeldim, yardımlarınız için teşekkürler, herkese kazasız sürüşler dilerim!
as yeni üye oldum ilk mesajım sana kısmetmiş bende 2014 model beyazı var şehir içi kullanmama rağmen 2haftada 1000 km yi devirdim . lastikleri aşırı berbat diyebiliriz . Hafif ıslak zeminde acayip kayıyor özellikle virajlarda cok dikkatli olmalısın . zaten bir motorda en önemli şey lastiklerdir fabrika çıkışlı gelen lastikleri değişmek şart diyebilirim. belki arkadaşlar katılmayabilir ama benim görüşüm bu yönde .. 1000 kmden sonra bakıma soktum yağını felan değiştirdim bazı civataları sıktırdım ve fabrika çıkışlı gelen gaz kolu çok yumuşaktı zannımca koptu kopacak gibi duruyordu olurda yolda kopar düşüncesiyle riske atmadım hurda bi hondanın çıkma telini taktırdım süper oldu .. ve çevre yolunda artçıyla hafif rampa aşağı 120 yi gördük fakat cüsseli olmamıza rağmen motor acayip titremeye başladı sallantılar felan motor çok çok hafif 100den sonra zaptekmek çok zor birde kask felan yoktu uğultu kulağımızı mafetti + motor güven vermedi arkadaş her ne kadar ısrar etsede daha fazlasına gözüm kesmedi .
100 km ne ki yahu 250km civarı yaptığım oldu benim günlük yormadı öyle ahım şahım tabi kişiden kişiye değişir bu
@EKONOMİ
yakıtıda yağıda shellden alıyom pompacı tanıdık onunda motorsikleti var kendisininde aynı yagi kullandıgını soluyor. kaç numara olduğunu bilmiyorum . motor açılmadan maximum hız beklemek hatadır . Benle arkadasımda siyah-beyaz 2014 ü var . Arkadasınkı daha süratli diyebilirim kilometresi daha fazla ve motoru açılmış gibi.. Benimkide Her geçen gün kullandıkça açılıyor motoru fazla devirde yormadan açmaya çalışıyorum . özellikle gün içinde ilk kullanımda 1-2 dakika motor kendine gelene kadar rölantide kullanıyorum. Hemen yüksek devire geçmiyorum her geçen gün bu süreyi biraz daha kısıyorum . Zaten bi süre sonra kendini gösteriyor çalıştır git
Esselamüaleyküm Arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. Konuyu en baştan samimi bir şekilde okudum ve güzel bilgiler edindim. Hepinize ayrıca Teşekkür Ederim. Bende 4 gün önce Mondial Süperboy aldım ve çok memnunum. Motor harika, diyecek bişey yok. Bazen yokuşlarda fazla gaz yemiyor, onuda motor açılacak diye düşünüyorum, bakalım ilerki zamanlarda neler olacak. Yakın zamanda resimlerini atarım İnşallah. Herkese Kazasız Belasız sürüşler diliyorum. ALLAHA EMANET OLUN.
Aleykum selam ve rahmetullah
hayirli olsun motorun
kask eldiven iyisinden al
uzun yola giderken dizlik dirseklik seti al giy
motorun yokusta gaz yememesi / tikanip kalması
max torku 8.000 devirde vermesinden kaynaklanıyor diye düşünüyorum
kaptırıp gideceksin pratiği bu
rodaj da cok sabir gerektiriyor
zor iş
bastikca basasin geliyor gaza
motor acildikca yakit düşüyor diyorlar
Teşekkür Ederim kardeşim ilgi ve alakan için.
60 veya 70 km hızı pek geçmiyorum. Vites değiştirirken 6.000 veya 7.000 devirde vites değiştiriyorum. Fazla hız yapan biri değilimdir. Yavaş yavaş motoru açacağız ALLAHIN izniyle. Kask aldım, yakın zamanda eldivende alacağım.
Motor sağlığıyla ilgili tavsiyelerin varsa söyleyebilirsin kardeşim.
Görüşmek üzere...
kitapcigi okumani tavsiye ederim
ilk 800 km 5000 devri geçmemek gerekiyor
1600 km ye kadar da 7.000 devri gecmemen lazim
4500 gibi atiyorum vitesi
az yaksin diye
5.000 -6.000 devirde atınca motor daha rahat gaz yiyor saglikli oluyor
düşük devirde vites atinca gazi yavastan verirsen sorun kalmıyor
az yakmasini istersen hava ayarını 1 veya 2 tur aç
daha sonra rolanti ayarı gerekirse ayarla
Doğru söyledin kardeşim. Kitapçığı baştan aşağıya okudum. 5.000 devirde vites değiştiriyorum. Devirinde kullanmaya çalışıyorum.
Birkaç kez motoru şöyle stop ettirdim; 3. veya 4. vitesde gidiyorum, velevki ilerde kırmızı ışık var durmam gerek, ışığa kadar vitesi düşürüyorum ışıkta 2. viteste falan oluyorum motor stop etti, bu birkaç kez başıma geldi. Ya debriyajı sonuna kadar sıkmadım ondan stop etti, ya motorun rolantısı düşük, yada bilmiyorum
Duracağım zamanlar nasıl tavsiyelerde bulunursun. farzetki 4. vitesde gidiyorum ilerde duracağım, duracağım yere yakın elimi gazdan çekeyim, duracağım noktada debriyaja bas ondan sonra vitesi küçült, böyle yapmam nasıl olur sizce?
Birde motor stoptayken arka tekeri elimle falan çeviriyorum,çok hafif ciyyr ciyyrr ses geliyor, acaba yağlanacakmı? Şimdilik bir sorun yok motorda, motor harika...
Rabbim kaza bela vermesin cümlemize...
ciyirti tekerlek kenarindaki dista olan contalardan kaynaklanabilir
benim de on tekerde var biraz
toz kacmasin diye koymuslar
rulmana toz gelirse veya su bozabilir
yaglaninca iyi mi olur bilmiyorum
isiga gelirken baktim kirmizi hemen gazi keserim
debriyaja basarim salarim motoru gider
vitesi de şıkır şıkır indiririm
bazen dururken vitesler gecmeyebiliyor
motor yeniyken zirt pirt stop etmesi normal
rolantiyi yuksek ayarlıyorlar sanirim bunu onlemek için
salincak denen aksami yagla gacirdamaya baslar yoksa
zincire de gres sur
veya kullanilmis motor yagi sür
gaz ve debriyaj tellerini şırınga ile ince yag ile yagla
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
bazen yolda vites geçmiyor
debrijayi az bırakıyorum tikirt sorun düzeliyor
motordan ben de memnunum
uzun yolda asiri ses çıkarıyor
caresi kulak tikaci kullanmak
yoksa sagir eder kulakları
dijital hiz gostergeleri var bisiklet için olan
onlardan da oneririm
motosiklete de takılıyor
arkadaşlar ben 900 km yaptım geçen 30 ağustosda almıştım motorumu. 500 km de yağ bakımı filan yaptırdım. arkadaşların dediği gibi titreme var, lastikler güvensiz, motoru 80-90 km giderken iki frenide sıktığımda 5 metre kadar kaydı zor durdu yani motorun frenleme ve durma sistemi berbat o yüzden disk firenli daha kaliteli motorlara yönelmek gerekiyor.
bu motoru sadece yakıt ekonomisi ve vergisiz oldugu için aldım. paramda buna yetiyordu . ileride alacağım motor sanırım Honda CBF 150 olacak .
bu titreşimden dolayı motoru hangi km aralıklarında hangi civatalarını sıktırmak ve kontrol etmek gerekir sürüş güvenliği açısından beni bu düşündürüyor?
kardeşim yağla alakası yok . motor çok hafif 90 kg , 80'i geç titremeye baslıyor . ben 120yi gördüm arkadasla motoru zor zaptediyordum. ışıklara 100 metre kala frenlemeye baslamak gerekıyor yoksa Allah göstermesin kaza riski çok çok yüksek dikkatli olun arkadaşlar ucuz etin yahnisi derlerya buda o misal ..
Arkadaşlar bir sorum olacaktı;
Bazen arada bir kalkışta 2. viteste kalksam bir sorun olurmu acaba?
Şimdiden Teşekkür Ederim
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)