Mondial 100 MG SuperBoy Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Mayıs 2013, 23:03
#201
ben gezdikçe yazıyorum övmeden gerçekleri dizlerimin arasına sıkıştırmadığım motor kullanmadım düşünmemde. ama alma yada al diyemem her insanın güzeli farklıdır.titreşim normalin altı diyebilirim sonradan artmazsa.yakıt henüz belli etmez 2000 ni devirmeliyim.dizlerim demişken depodaki yuvalara oturttunuzzmu dizleri dirseklerim hafif kırık duruyor benim boyumdaki birisi için ve motor ustalarının tavsiyelerine uyan bir tasarım.
Reklamlar
-
23 Mayıs 2013, 23:07
#202
Gördüğüm motorların arasında fiyat görünüş ve 100 luk olmasından dolayı en iyisi hem klasik kare far motorlardan farklı çok güzel bir görüntüsü var çok hoşuma gitti allah nasip ederse alacagim
-
23 Mayıs 2013, 23:10
#203
eski-hondacı adlı üyeden alıntı
yavaşlatmaya yavaşlatıyorda iki kişiydik öyle bir dönüşüm vardıki yayla yolunda 2.vites motor freni ve ön arka teker freni destekli yokuşu düşünün artık .
Motor freni illaki kullanacaksın hele 2 kişi binerken kampana frenli motorda vitesi boşa atıp yokuş aşağı salmak cinayet. Motosikletlerin fren gücünün yüzde 70'ini ön tekerin frenlenmesi sağlar ancak ön fren kampana motorlarda ön frende fren gücü diye bişey olmadığından arka frenin yardımıyla durabiliyorsun. Motorun frenlerinin tutmadığını varsayarak binersen fazla sorun olmuyo ama yinede ön frenin disk olmasını tercih ederim.
-
23 Mayıs 2013, 23:31
#204
lastikler eskisin değişik bir tasarım var aklımda deneyimli bir usta bulursam üstten körüklü bir ön düzen ,disk ve arkada biraz daha kalın bir lastik bu şekil bir 100cc çıkarsa superboydan üstün derim değiştiririm şimdilik yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:18 ----------
alırsan ekibe katılırsın muhterem birlikte açarız motorları yürür gideriz..
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
disk fren tabiki iyide ince bir ön düzeni nekadar esnetir bilemem hesap kitap meselesi makinacı olsaydım onuda hesaplardım fakat elektrikçilikle idare ediyoruz.reflex olarak birden asılırsanız diske ne olur hiç kullanmadım diskli kitlermi kaydırırmı arkadaşımın kazasından sonra cesaret edemem herhalde diske.
-
23 Mayıs 2013, 23:33
#205
Disk fren kaliperi takılabilen ön maşalar biraz daha kaliteli oluyo disk frenin amortisöre bindirdiği yük sorun olmaz. Amortisörleri değiştirmeden disk fren takılmaz zaten.
-
23 Mayıs 2013, 23:35
#206
maşaların çeliğinin kalınlığını kalitesini bilsem düşünmem döküm hatası varmı böyle hataları kampana tölare eder ama diske yorum yapamıyorum.
-
23 Mayıs 2013, 23:41
#207
eski-hondacı adlı üyeden alıntı
maşaların çeliğinin kalınlığını kalitesini bilsem düşünmem döküm hatası varmı böyle hataları kampana tölare eder ama diske yorum yapamıyorum.
Bişey olmaz, çinli 125-150cc bi sürü vitesli motorda ön fren disk ve amortisörlerde bi sorun çıkmıyor. Bunun yanında Disk frenli çinli scooterlar 2004-2005'ten beri piyasada onlarda da sorun yok.
-
23 Mayıs 2013, 23:45
#208
tamam ozaman 1yada 2 sene sonra motorun tasarımını değiştiririm eğer suzukı ınazuma mıydı neydi ondan almazsam ikinci ele düşerse tabi hedef belirlemek iyidir hayatta
-
23 Mayıs 2013, 23:50
#209
piyasada cok fazla çinli ve disk frenli model var hatta bende cross modeli var, o kadar atlama zıplamaya bile dayanıyor masalar.
disk yapılıyorsa binecek yükde hesaba katılıyordur merak etmeyin.
hem kampana olsun disk olsun fren anında masaya binecek yük aynıdır, ( motor +sürücünün) agırlıgın kinetik enerjısı kadardır
-
23 Mayıs 2013, 23:51
#210
6500 devirde 80 km hız yapabiliyor mu? Bir kez daha deneyin. Ben 7500 devirin altında 80 km hıza çıkamıyorum.
-
23 Mayıs 2013, 23:56
#211
evet yanlış değilse gösterge motorda çok bağırmıyordu 5. vitesteydim plaka için ilçeye gitmiştim boş elle döndüm yine yarına birdaha gidecem birdaha bakarım bu seferde sıra çoktu yetişmez dediler sabah horozlar öterken yola çıkacağım. sağ şeritten arabaların sol teker izinden gidiyordum hemde olması gerektiği gibi.
-
24 Mayıs 2013, 00:02
#212
Devir kesici falan yok herhalde. Sen gaz kolunu çevirdikçe devir de yükseliyor. 10.000 devire kadar bastım.
Daha fazlası için korktum. 10.000 devirde, ibre 100 km hız gösteriyor. Gerçekten bu model için çok tehlikeli
bir hız. Ben çok korkuyorum 80 km hızın üzerine çıkmaya. Sadece deneme için bir kaç kez çıktım o hıza.
-
24 Mayıs 2013, 00:32
#213
aynıdırda ben hani kampana kaçırıyorya tölare eder farz etmiştim tahminen. ya ben cenkito arkadaşa yazdım ben bu mesajı nasıl alıyorduk onun yazısını
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------
hız için haklısın daha öncede yazmıştık gerçektende daha fazlası bu tekerlerle çok hafifler motor yol tutuşu allaha emanetiz zatende zorla kaşınmak olur herhalde.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
herkeze kazasız sürüşler ben sabahtan yola koyulacağım, busefer takabilecekmiyim bakalım plakayı ? hayırlısı
-
24 Mayıs 2013, 13:18
#214
olmadı olmadı millet sabah kapıda yatıyor herhalde memurlar göreve başlamamıştı bile içeri girdimki listeye isim yazdım kaçıncı sıradayım bilin bakalım 40 lardan sonrayım oradan bir ses 30 uncu sıradan sonrakiler beklemesin dediler millet hurdaya çıkarma işi ile uğraşıyor aslında bunun görevlisi ayrı yeni araç görevlisi ayrı olmalı hepsi karışık bakılıyor anlamıyorum ben kanunlara uymaya çalıştıkça devlet uydurmamaya mı çalışıyor neden bu zulüm, vergileri almasını bilenler vatandaşa düzenli hizmeti neden veremiyor benim her gidişimde işlemeyen yövmiyemi kim verecek haram olsun hakkımı helal etmiyorum kim sorumluysa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
bu arada 6500 devirde 80 görmüşüm 5. viteste bugün denedim 78 falandı karşıdan hafif rüzgar alıyordum
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------
80 km le giderken kaskın camına bişey çarptı eşşek arısımıydı camız arısımıydı bilmem iyi ses çıktı kask olmasa ne olurdu bilmem halim gözüme gelse devirirdi herhalde.
-
24 Mayıs 2013, 13:54
#215
O zaman birde ben kontrol edeyim. Bakalım kaç devirde 80 km hız yapıyor. Belki de ben dikkat etmemişimdir.
-
24 Mayıs 2013, 15:11
#216
belkide üzerindeki montun falan saçların arkadaki çantan öndeki siperliğin falan aırodıynamıc mı diyorlardı ingilizcemde zayıf , ben model uçaklada uğraşıyorum tabi tembelliğe sardım kaç aydır , ilk yaptığım uçağın sürtünmesi çok azdı küçük bir motorla bile süratli gidiyordu yani birde onları hesaba kat.derim.
uçağa ne oldu demeyin kaç ay uğraştım yapmaya 3 kere havalandı 4.de sen sağol son devir burun üstü kurtaramadım ters rüzgar yedim acemilikten 6 parçaya ayrıldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------
100 cc bu motorlarla sizce en fazla kaç km yol yaparız durmadan yorgunlukda dahil yada kaç saat üzerinde durabiliriz gün içinde en uzağa kimler gitti bu forumda ?
-
24 Mayıs 2013, 15:33
#217
Birkaç yüz km hiç durmadan gidenler var. 100 km'de bir dinlenerek, 1000 km bile yapılabilir.
Ben prince ile 120 km yaptım en fazla.
Eski cub motorumla 300 km yaptım, aynı gün.
-
24 Mayıs 2013, 19:48
#218
akşam üzeri iki tane boş 5 litrelik su şişesini kaptım vurdum rampaya maksat yayla suyu doldurmak, beni 90 kg rahat götürdü fakat suları doldurduktan sonra nereye koyacağımı şaşırdım arka demirimdeki bağlama lastiğimden başka bişey yok neyse büyük sağlam bir poşet buldumda heybeye benzer bişeyler yaptım lastik bağıyla düşürmeden gittim şimdi ne yapabilirim diye düşünüyorum motorun tipini bozmadan. ne olabilir sizce?
mesela 650 km lik yolu gitmeye kalksam, kıyafetli tabiki tam tehcizat yermi yemezmi ? açıldıktan sonra tabiki ortalama 75-80 km hız diyelim bağırtmadan motoru
-
24 Mayıs 2013, 23:16
#219
O hızla her yere gidebilirsiniz. Motosiklet konusunda korkunuz olmasın. Ama yorucu oluyor haberiniz olsun.
Benimkine benzer bir rüzgarlık, üzerine cbf tur camı, arkaya en az 40 lt'lik bir çanta. Birde depo kılıfı takabilirsiniz.
-
24 Mayıs 2013, 23:21
#220
eski-hondacı adlı üyeden alıntı
akşam üzeri iki tane boş 5 litrelik su şişesini kaptım vurdum rampaya maksat yayla suyu doldurmak, beni 90 kg rahat götürdü fakat suları doldurduktan sonra nereye koyacağımı şaşırdım arka demirimdeki bağlama lastiğimden başka bişey yok neyse büyük sağlam bir poşet buldumda heybeye benzer bişeyler yaptım lastik bağıyla düşürmeden gittim şimdi ne yapabilirim diye düşünüyorum motorun tipini bozmadan. ne olabilir sizce?
mesela 650 km lik yolu gitmeye kalksam, kıyafetli tabiki tam tehcizat yermi yemezmi ? açıldıktan sonra tabiki ortalama 75-80 km hız diyelim bağırtmadan motoru
650km yol cidden sıkıntı olur bu motorla, 300km'ye kadar mesafeler makul hızla molalar vererek toplam 7-8 saatte katedilir. Karşıdan rüzgar gelen bir yolda 100'lük bir motor işkence olabilir bugün 150'lik motorumla zar zor 80-85 km hızla yol alabildim çok fena rüzgar vardı neredeyse yola çıktığıma pişman oldum bi ara sağa çekip durmak zorunda kaldım sonra biraz emniyet şeridinden sürdüm 50-60km hızla. Bugün ankara ve çevresi çok rüzgarlıydı, herkese böylesi denk gelir diye bişey yok ama 150'lik motoru bile bayıyorsa 100'lükle böyle bir yolda karayolunda gitmek sıkıntı olur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)