Kolay gelsin her şeyini buraya yaz kardeşim merakla izliyoruz :D
Kolay gelsin her şeyini buraya yaz kardeşim merakla izliyoruz :D
Evet elbette edindiğim tüm deneyim ve bilgileri paylaşacağım
Şu anda motorla birlikte bir kullanım kitabı verilmemesine takık durumdayım. Hem satın aldığım mağaza hem de Gaziantep merkezli ana bayii ile yazışma yapıyorum. Eğer bir gelişme olmazsa sa Tüketici Hakları Şikayet Kurulu'na başvuru yapacağım. İnternetten bir İspanyolca kılavuz indirdim, adamlar ilk 1000 km'de yapılacakları tek tek anlatmış rodaj için. Ama bizde ticarette ciddiyet sıfır. Teslim alırken usta bana "fazla abanma" diye çok bilimsel ! bir tavsiyede bulundu. Ne diyeyim burası Türkiye. Ama taktım bu meseleye sonuna kadar da takipçisi olacağım...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------
Bu arada "AngelA"
ben deponun sol tarafını dizlik kullandığım için çizdim,boyasıda kalktı 5-6 cm kadar.şimdi boyatmak istiyorum.bunu yapan nereler var acaba arkadaşlar?
Arkadaşlar ben motoruma ana farın yanına iki sis farı bağlamak istiyorum kısalarla beraber sürekli yanacak. Muhtelif sitelerde bolca çeşit var ancak hiçbirinde bağlantı aparatı bulamadım. Yalnızca highwayhawk model olanlar var onlar da aşırı pahalı. Bu tarz bir aparatı satan ya da montajını yapabilen bir servis bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
suan sifirlari ne kadar bilgisi olan var mi
Boya kodu ile sprey boya yaptırabilirsin veya sanayideki boyacılar boya koduna göre hazırlayıp boyayabilirler. Bende dizlik kullandığım için ufak tefek çizikler ve boya kalkması oluyor. Ben çözümü koltuk ayaklarına yapıştırılan kendinden yapışkanlı dikdörtgen süngerimsi şeylerleri kullanmada buldum. Milyoncularda bir kaç liraya bulabilirsiniz.
ben zaten motorda baya bir değişiklik yapacağım,yurtdışı siparişler verdim onları bekliyorum sonra bir dizi yenilikler-değişiklikler olacak.bu sırada depoyuda boyatacağım ve üzerine eşimin ismini yazdıracağım.ufak bir doğum günü hediyesi olacak işte bu işide kadıköyde motorsiklet boyacısı ismindeki yer yapıyor,kendileri ile görüşdüm 250 tl gibi bir maliyeti var.
Güzel olacak BlackGhost güzel
Bu arada benzincilerden yana dertliyim. Bugün 2.kez depo fulledim yine taşırdı benzini...
Sanırım artık bidonda benzin alıp kendim evde tamamlayacağım depoyu. Sıkıldım her bezin alımı sonrası temizle, cilala...
Bakım sonrası otobana çıktım, 600 km civarında motor şu anda. Yeni ve kaliteli yağ da koyduğum için biraz bakayım dedim ne durumdayız diye, fazla da sıkmadım açıkçası 110 km/ h 'ı düz yolda %75 gazla rahat gördü. Sanırım biraz daha limit var ama 1.000 km olana kadar bekleyeceğim. Bir sıkıntı yaşamadım bu hızda, hafif bir vibrasyon artışı oluyor 8.000 devir sonrası ama tek silindir için gayet doğal bence. Lastikler hala güven vermiyor hiçbir şekilde, ben psikolojik olarak öyle mi hissediyorum diyorum ama kuru havada da bence felaketler...
lastikler kötü gerçekten,kurusu ıslağı fark etmiyor.1200km oldu aynı yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
Bu arada şu motor tanıdık geliyormu
Gelmez mi
Gidon açısı biraz daha fazla olmakla birlikte Harley, Kuba Superlight dizaynını çalmış
Bizim motoru da Benelli, uzakdoğu için bu motoru baz alarak yaptı sanırım. Senin yapacağın değişikliklerden sonra yanına "Harley mi abi?" diye gelen sayısı fazla olacaktır sanırım. Bugün, İstanbul-Ankara TEM OPET'de kahve molası verdim. Motosiklet için park yeri yapmışlar bu arada takdir ettim adamları. Ben yanaştığımda motor yoktu hiç. Sonra 1 Kawasaki ZZR 1400, 2 adet CBR 600 F ve 1 adet de BMW GS 1200 yanaştı. ZZR ve GS'in yanında pek ufak kalmasına rağmen yaşlı, genç %90 ilgiyi benim AngelA çekti. Sanırım klasik görünümü daha sıcak geliyor insanlara. Hatta 2-3 yaşlarında bir çocuk ağabeyinin elinden tutup geldi motorun yanına. Bütün sevimliliği ile motora binmek istediğini anlattı yarım yamalak. Ben de üşenmedim çift sehpaya aldım ve üzerine oturttum çok sevindi, fotoğraf çektirdiler. Kısacası bu kadar motor kullandım şimdiye kadar, en çok sosyal ilgi Kuba'ya oluyor Yaklaşık 80 km yaptım gidiş dönüş. Eski motorlarımdan alışık olmadığım bir durum tabii, istediğimde gazlayıp sıyrılamamak konusu dışında şimdilik gayet memnunum. Şehirlerarası normal yollarda problem değil ama otobanda en sağ şeritte de olsak bazen 100 km/h yeterli gelmiyor, dibine bir TIR yapışıveriyor.
beyler yıl sonu Superlight 200 alacağım ama sizce daha ne kadar zam gelir artık korkudan motorun fiyatına bakamıyorum
Valla ben fuar sonrası zam haberini işitince bir miktar ödeme yapıp sabitledim fiyatı ve 5.750'ye aldım. Geçen hafta 6.250 dün de 6.750 gördüm ve şaşırdım, sezon vurgunu başladı sanırım !
6.450 diye şuanda gözüküyor zaten sezon ayağına motorların yanında kazık hediye ettiklerinden kendime söz verdim minimum 3-4 ay daha kendimi sıkayım diye ama gidişat hiç iyi değil dövizden mi bizimkilerin mi kazıkcılığından bilmiyorum ama şuan piyasanın en uygun en cazip motoru giderek pahalılaşıyor bir şehir efsanesine göre 8binleri görücek diyolar
Umarım görmez. Geçtiğimiz yıl olsa anlarım ama artık montajı Gaziantep'te yapılıyor motorun. Yani konteynır bekliyoruz mal yok gibi bir koşul pek olmamalı. Bence sezona doğru hafif stok yapıp bir süre bekliyoruz bahanesiyle yaratılan bir fırsatçlık durumu var. Sizler adına Umuyorum ki daha çok artmaz.
ben kasımda 5400e almıştım,ölü sezonda o fiyat güzeldi ama bu yıl anca 6000e iner ölü sezonda,yani 6000tl altına sıfır bulursanız bu yıl öpün başınıza koyun derim.yani sezon açıldı fiyatların inmesini beklemek,heleki dövizlerin şuan tavan yaptığı bir dönemde (ayrıca seçimlerinde etkisi var) hayal kurmak olur..ne yazıkki piyasa böyle..
haa bide şöyle bir durum var,6750 olmuşsa sl 200 ler,ben üstüne 1500 daha kor rks 250 blackster alırdım,hem v-twin motorlu hemde görsel olrak çok daha cazip.
Şöyle söylim,ben bu işe tabiri caiz ise alaylı başlamadım,eğitimli başladım dolayısı ile ağırlık olayı bana çok fazla büyük gelmiyor.Ha ben bütçemden ötürü sl 200 aldım rahat kullanıyorum.Şuan yan çantalar,full depo ile 160 lg filan benim alet ama eğitim aldığım dönemde gis akademide,sıfırdan motora başlayan başka bir arakdaşım eğitimlerini yeni aldığı harley v-rod ile yapıyordu ve o alette 300 kg filandı
yani bu işler acemi olarak zordur evet çünkü bilmeyenler için motorun ağırlığı yanında her türlü ayrıntısı ekstra bir yük getirir kullanıcıya.
Misal forumda çoktur,işte fren yaptım kaydım düştüm diye.işte bunlar tamamiyle eğitimsizlikden kaynaklı problemler,biz okuyunca anlıyoruz ama kaza yapanlar fark edemiyor,hatta bir başlıkda arakdaşın biri önce bir tavuğa sonrada bir koyuna çarpmışdı bu tamamiyle yolu okuyamama probleminden kaynaklı ve birde motora hakimiyeti konusunda sıkıntılı oluşundan ötürü.
bizim motorlara gelince;
blackster 250 hemen hemen 150-160 kg gelen güzel bir makinedir ancak kontrol etmesi,yani dönüşlerde ve virajlarda biraz zordur,tecrübe ister.spor bir modelin rahatça geçtiği bir virajda bizim modeller "tuzluk" misali gider dolayısı ile sizinde bu noktada eğitim almayacaksanız işiniz zor ,onu baştan söyleyelim.
Motosiklet sürüş teknikleri temelde aynı teoriyi kullansa da marka değil ama model (tip) farklılıkları sürüş karakterini ciddi olarak etkiler. Bu işe eğitim alarak ciddi başlayanların, scooter, düşük cc vitesli, orta cc vitesli vs vs kademelrini önermesinin nedeni de budur. Bir cruser ve daha da ötesinde chopper, gidon açısı ve motosikletin sürücüsüne verdiği tepki olarak, bir scooter, enduro motordan (CC farkı olmaksızın bile) çok ciddi farklılıklar gösterir. Bu nedenle motorunuzu almadan önce ciddi bir kurumdan eğitim önermek sorumluluk hissettim bir şey. Bir de mümkünse OMM'nin motosiklet yol sanatı kitabını okumanızı tavsiye ederim. BlackGhost'un sözünü ettiği "yol okuma" kavramı için çok ciddi bir kaynaktır ve ülkemizde bu tarzda yol okuma konusunda kendisini eğitmemiş bir sürücü ciddi tehlike altındadır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)