Arkadaşlar merhaba,
Uzun süredir işlerimden ve tatil olaylarından dolayı aktif olmadım. Bu arada fırsat buldukça MT 150 ile kaynaşmakla beraber, motora bir takım değişiklikler yaptım. Değişiliklere gelmeden evvel motor hakkında konuşmam gerekirse, motorumun genel olarak beni tatmin ettiğini söyleyebilirim. 1.000 km'ye yakın yol yaptığım motorumun frenlerin de fark edilir derece iyileşme ve motor çekişinde gelişmeler oldu. Zaten rodaj'a önem veren bir insanım. Motor ucuz diye canını alırcasına kullanmaya gerek yok
. Bugün yazlığımdan, İzmir'e dönüş yaptım. Yazlığa giderken ve dönerken, toplam 400 km. yol katettim. Ortalama 80-90-100 km/sn hız ile motorum şişme yapmadan yolculuklarımı tamamladım. Sadece 100 km.'de 1, 10 dk'lık hem ihtiyaç, hem de sigara molası verdim. Motorumdan genel olarak memnun olmakla beraber iyi ki tercihimi scooter'dan yana değil, bu motordan yana kullanmışım. Aksi halde 100 veya 150cc'lik bir hava soğutmalı scooter tercihi yapsaydım, uzun yolcularda hem çok zor (zaten yapmazdım), hem de yeni alacağım motoruma kavuşana dek bu denli beni tatmin etmezdi. Kısacası yazlığa götürür, bırakırdım orada
.
Gelelim yaptığım değişikliklere; Servislerin ilgisizliği ve beceriksizliği üzerine, İzmir'de motorumu kendi güvendiğim ustama götürüyorum. Öncelikle diğer arkadaşlarımın beni uyarması üzerine arka lastiğimin hareket sırasında 8 döndüğünü fark ettim ve bu sorunu hallettirdim. Daha sonra arkadaşlarımla Çeşme yolculuğuna çıkmıştık. Bu yolculukta km. telim koptu. Meğerse km. telim yanlış bağlanmış. Bunların yanında;
1. Tüm sinyaller değiştirildi. Arka sinyaller daha arkaya alınarak, yan çantalar için yer ayarlandı. Daha fırsatını bulamadığım için yan çantaları taktıramadım.
2. Ön far gurunu değiştirilerek, mercekli xenon far takıldı. Işıklar parktayken mavi renk verdiği için, biraz apaçi ruhunu barındırıyor
. Fakat fark edilebilirlik adına gayet iyi ışık veriyor
. Gündüz far açma ihtiyacı hissetmiyorum. Bu arada xenon 6.000 kelvin.
3. Arka stop lambası değiştirildi.
4. İnciraltı gezim sırasın da, ayna camımın düştüğünü fark etmem üzerine, aynaları komple değiştirdim.
5. Öne sosis çanta takıldı. İleri de yanlara da takılacak.
Motorun üzerinde ki orjinal lastiklerden şu anlık memnunum. Yağışlı bir hava görmedik henüz fakat kuru zemin performansı gayet yeterli. Şu ana kadar her hangi bir salma yapmadı motor. Buna toprak yol da dahil. Bunun yanında motorun arka kısmı artçılar için biraz dar açıkçası. Özellikle biraz kalıplı birini arkaya oturtursanız, neredeyse benzi deposu üzerinde sürüyorsunuz
. Normal yapı da olanlar için problem yok
. Bunun dışında, egzoz ucunda parlama mevcut. Tabi ki bu halledilebilir bir şey. Başka bir şey gelmiyor aklıma şu anlık
. Bu motoru alın, her yerde tepe tepe kullanın. Öyle bir şey. İleri de paylaşımlarım devam edecektir. Şimdilik yazıyı fazla uzatmayıp, resim ve vidyo paylaşımı yapmak istiyorum. Vidyo'da orjinal sesini dinleyebilirsiniz.
ÇEŞİTLİ RESİMLER
Ön far grubu (gece)
http://i50.tinypic.com/167832o.jpg
Xenon kesit noktası
http://i45.tinypic.com/nlaa83.jpg
Diğer çeşitli resimler
http://i47.tinypic.com/a9q008.jpg
http://i49.tinypic.com/1zmysy9.jpg
http://i47.tinypic.com/2digi00.jpg
http://i49.tinypic.com/24payz9.jpg
http://i49.tinypic.com/33x8zzk.jpg
http://i45.tinypic.com/iqlylf.jpg
http://i47.tinypic.com/21ch5xs.jpg
Orjinal egzoz sesini dinlemek için youtube paylaşmım
Saygılarımla.