bu motora cam şart
Herkese selamlar,
Bende bir Daelim Daystar 250 kullanıcısı olarak sosyal medyada motorumuzla ilgili bilgi ve tecrübelerimizi paylaşabilmek adına Facebook'ta bir grup açtım. Herkesi beklerim.
Daelim Daystar 250 Türkiye
https://www.facebook.com/groups/709069262570348/
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:10 ----------
Tekrar selamlar,
Facebook grubumuz, sayfa olarak tekrar düzenlenip açılmıştır. Herkesi bekleriz !
Daelim Daystar 250 Türkiye
https://www.facebook.com/daelimdaystar250turkiye
istanbulda bir ustaya vermiştim siparişi o yaptırdı , 180 tl ye mal olmuştu. sanayide yaptıra bilirsin zannedersem.
Bugun motor koruma demiri siparişini de verdik sanki mekan açıyoruz servet harcıyoruz motora
Hocam buraya resim taşımak deveye Hendek anlatmaktan zor ama denerim.
Bugün kırılan far camini tamir ettirdim , 300 tl far ücreti yerine 130 tl tamir ücreti ile eskisinden güzel oldu.
Herkese merhaba,
Uzun incelemelerden sonra ilk motorum olarak daystar almaya karar verdim. Ehliyeti alır almaz hemen bir tane edineceğim.
Tabiiki niyetim önce güvenlik aksesuarlarını tamamlamak.
Kask konusuna çok takıldım.
Heryerde her durumda kapalı kask öneriliyor. Hele İstanbul'da otobana çıkacaksanız sanıyorum bu şart. Fakat tarz olarak da bu tip cruiser motorlara hiç mi hiç gitmiyor. Yüzü açık kaskların daha uygun olacağını düşünüyorum. Ama hethangibir kazada da yüzüm dağılsın istemem açıkçası. Kullanıcılardan fikirlerini alabilirmiyim?
Bir de alır almaz lastik değişimi, tur camı vs gibi neler önerirsiniz? Anadolu yakasında nerde rahat ve ucuz yaptırabilirim?
Herkese kazasız belasız günler, iyi bayramlar şimdiden.
Kask için 800 tl ccivarı bütçenin var ise Shark in bir modeli var çetesi çıkabilen bence güzel, lastikleri değiştirmeniz tavsiye ederim, ben mitas marka taktım, siz butcenize göre hareket edin. Unutmayın ki Cruiser motor Hız ve manevra için değil konfor içindir, agresif kullanima olanak vermez.
Aman hocam Vespacı adam yarım kask takar, Choppercı adam Nazi kaskı ya da yarım kask takar gibi söylentilere gelmeyelim. Burası İstanbul ne trafik canavarı bitiyor ne inşaat çalışması ne tozu toprağı. Kazayı geçtim neredeyse her hafta bir arkadasımın gozüne sinek böcek toz toprak kaçtığı için tehlike gecirdiği haberini alıyorum. Sana tavsiyem kesinlikle fullface kask alman. Hee illa motorumla uyumlu olacak dersen şu yazdığım modellere bir göz gezdir derim. Cruiser motorlar için çok uyumlular ve güvenliler. (Shark Raw / Shark Raw Kurtz / Biltwell / Shark Vancore )
Arkadaşlar, tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. 70%-30% tam kapalı - yüz açık modeller arasında gidip geliyordum. Sayenizde 100% kapalıda karar kıldım ve Shark Speed R Carbon aldım. İnşallah gerek kalmaz test etmeye. Daelim firması Daystar için ay sonuna kadar kampanya yapıyor. Bayramdan sonra gidip çok beğendiğim siyah-beyaz modelini alacağım sanırım. Kısa sürede aranıza motorize olarak katılacağım tekrar. Herkese iyi bayramlar.
yeni başlayacaklara ve yeni motor alacaklara tavsiyemiz;
yeni motorcuya ekipman,yeni motorada sağlam lastik şarttır...daylim olsun kuba olsun hemen hemen her motorun orjinal lastikleri naylondur ve ülkemiz asfaltında tehlike yaratır (en ufak ıslak zemin dahil) dolayısı ile yeni motorun lastiklerini kaliteli lastiklerlede değişmek şarttır.Bu tecrübe ile sabittir.
herkeze güvenli sürüşler dilerim.
Arkadaşlar merhaba, uzun süre hangi motoru alacağıma karar verememiştim sonunda Daystara karar verdim. Hala aklımın köşesinde sırf şekli sebebiyle Daytona da var. Doların düşmesi için ve en ucuz satış dönemi olduğu için Aralıkı beklemeyi düşünüyorum. Sizce o dönemde temiz ikinci eli kaça bulunur? Biraz ucuza alabilirsem sisi bar, koruma demiri, yan çanta ve lastik taktıracağım. Bir de motorun her noktasını siyaha boyatmayı düşünüyorum, sizce mantıklı mı ve kaça patlar?
Açık kaskın güvenlik ve kazalarda ki eksikliği bir kenara, açık kask iyi de pek rahat değil; Bir kere yanlardan hava almayan bi tasarımda gözlük takmak lazım zira rüzgardan gözyaşları sel oluyor. Ama güneş gözlüğü de olmaz akşam ve gece kullanımında olmuyor. Hadi bi gözlük ayarladık bu sefer yüze ve ağza da bir şeyler takmak lazım. Çünkü sinek, böcek, kelebek, arı ne varsa gelip suratına çarpıyor ve ciddi acıtıyor. Birde yanlışlıkla ağzın açıksa Allah muhafaza direk boğaza kadar gidiyor. Bunun birde araçlardan fırlayan taş sorunsalı var ki, benim arabanın önün camında 2 tane taş deliği var ve o taşların yüzüme doğrudan geldiğini düşünemiyorum. Bir keresinde bacağıma gelmişti, isabet alan yer çok acıdı, morardı bir hafta acısı geçmedi, kırıldı sandım. Dolayısıyla kaza yapmayacağınızın garantisi bile olsa ki yok , açık kask benim için sıkıntı maalesef.
Selam arkadaşlar, daha önce belirttiğim gibi ilk motorum Regal Raptor Daytona 250 idi yaklaşık üç haftadır ikinci motorum olan daystarımı kullanıyorum. Bu konularda ahkam kesecek kadar tecrübem yok ama dilim döndüğünce objektif olmaya çalışarak (marka fanatikliğim yok hiç biri babamın oğlu değil sonuçta) karşılaştırmaya çalışacağım, kararsız kalan arkadaşlara fikir verebilir yazacaklarım.
GÖRÜNÜM-TASARIM : Bu göreceli bir kavram kişiden kişiye değişebilir zevk meselesi sonuçta ama bana göre Regal görünüm olarak bayağı önde yalnız göze batan noktalarda yok değil depo altından bakılınca karşı taraf görülüyor karmakarışık kablolar arasından. Daystar bu konuda daha derli toplu ve kaliteli duruyor. Regalde ön arka sinyaller, far çok çok ucuz duruyor (ama halledilebilir) Daystarda kalitesiz malzeme yok gibi özellikle far ve göstergeye bayıldım. sonuç olarak ikiside iri gösterişli modeller ama görünüm olarak Regal bence tasarım harikası.
YAKIT SARFİYATI & PERFORMANS : Yakıtta Daystarın daha cimri performanstada daha iyi olduğunu düşünüyorum, Daystarda ölçüm yapmadım ama Regalde yakıt 4-4,5 lt gibiydi. Performans olarak Daystar bariz atak, beygir fazla ve tek silindir olmasının verdiği saldırganlık var bu arada Regalde hantal değil hatta hızlanmaları daha kararlı, oturaklı keçi gibi zıplamıyor. Farkettiğim bir durumda Daystarda tork yok, bg tork orantısı bence dengesiz 2-3 bg feda edip tork verselermiş daha duruşuna yakışır bir performans olurmuş.
SÜSPANSİYON & FRENLER : Bana Regali sattıran en büyük etken arka süspansiyon. Kişiye göre değişebilir ama kronik sırt ağrıları olan biriyseniz sonunda benim gibi pes edersiniz, Regalin arka süspansiyonu çok çok kötü görüntüyü kurtarmak için konforu feda etmişler yalnız düzgün asfaltta gayet konforlu bunuda belirtmeliyim. Ön amortisörde iş tersine dönüyor Daystar da düştüğüm en ufak tümsekte gidon resmen sarsılıyor manetler ses yapıyor bir kaç kez noluyoruz dedim Regalde böyle bişey yaşamadım. Öntekerin büyük olmasının etkiside var ama bu kadar farkedermi bilemiyorum. (belkide benim Daystarda bir sorun vardır, sizde bu durum nasıl?) Gelelim frenlere belki henüz alışamadım ama Regalin hem ön özelliklede arka freni bana daha güven veriyordu.
OTURUŞ POZİSYONU & SÜRÜŞ KEYFİ : Buda kişiye göre değişebilir ama (araka süspansiyon hariç) Regalin oturuş pozisyonu, sürüş keyfi Daystarda yok, Regal böyle ne biliyim daha bir chopper ayaklar daha ileride, bacaklar açık, gidon biraz daha yüksek ve gözler daha fazla üstünüzde bunu size hissettiriyorlar. Lakin sürüş keyfini benim gibi acemiler için etkileyen bir faktörde şanzuman. Daystarın şanzumanı on numara beş yıldız, şıkır şıkır isviçre saati adamlar yapmış helal olsun, geçtimi geçmedimi derdi yok, geçerken tak diye gelen ses yok. Regalciler kızacak ama okuduğum kadarıyla şanzumanda kronik sorunlar var ikide giderken zora gelince kendiliğinden boşa atmalar, duruyorken birinci vetese geçme sorunu (kırmızıda durdunuz birinci vites için motoru ileri geri hareket ettirip boşluğu bulmanız gerekebiliyor) ha bunlara kullanıcı alışıyor ama Regalde şanzuman her an başınızı ağrıtabilir bu konudan muzdarip çok Regalci okudum. (ben kullanım zorluğu hariç bir sorun yaşamadım bunuda belirtelim yeni arkadaşları korkutmayalım)
MALZEME KALİTESİ & İŞÇİLİK : Şanzuman, motor ve elektrik tesisatı hariç ben bir kalite farklılığı göremedim, Regalde sinyaller, far vs dandik ama halledilebilir şeyler, öte yandan Regalin kromaj işçiliği, sele kalitesi ön arka çamurluklar gayet kaliteli. Daystarda çamurlukları plastik görünce şaşırdım doğrusu, göze batmıyor, dışarıdan bakan farketmiyor, hatta daha hafif ama sonuçta plastik. Şanzuman, motor ve elektrik tesisatı konusunda Daystarın kalite hissini söyleyebilirim. Motora iyi bakarsanız bu üç konuda yıllarca başınızı ağrıtmayacağını düşünüyorum.
TİTREŞİM : Regalde hiç yok diyebilirim, daystarda hissediliyor, sonuçta tek silindir ama beni rahatsız etmedi, tabi uzun yola gitmedim ne olur bilemem.
SONUÇ : Boyum 1,75 den fazla, sürüş tecribem var, mekanik bilgim var yolda kalmam, motoruma çok iyi bakarım oda bana bakar, arka süspansiyon sertliği bana dert değil, motorum şekil önümden çekil diyorsan kesinlikle Regal. Yok ben acemiyim mekanikten anlamam benzinimi koyar giderim zaten boyumda kısa viteslerde rahat geçsin, motor kolay sürülebilir olsun, şekil olarakta zaten acemiyim öğrenene kadar göze batmayım diyorsan Daystar al işi öğren sonra git 350 lik Regal al bin. )
Arkadaşlar sürçü lisan ettiysek affola bunlar benim şahsi fikirlerim, katılan olur katılmayan olur, herkese saygı duyarız. Yoğunluktan sık giremiyorum ama elimden geldiğince sorulara cevap vermeye çalışırım. Hoşçakalın.
Arkadaşlar eksoza işlem yapan yaptıran varmı aramızda, dün eksozun kalın olan iki ucu çıkarıp motoru çalıştırdım motor kükredi resmen, tabi bu ses çok fazla tamamen açık eksoz rahatsız edici ama delme yarım açma gibi işlemler okuyorum bilgisi olan varmı. scoter sesinden kurtaralım motorları.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)