Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hyosung GT 250 R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #29861
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    Cem kilometre fazla gösteriyor dedin ya gps le ölçümünde mi farklı geldi yoksa başka motorlarla ölçümde mi farklı geldi birisi daha transalp le ölçüm yaptıgını söyleyip aynı gösteriyor demişti ...
    bu arada bi video da gördüm 8000 devir giderken 127km yapıyor.ben alırsam bi dişli büyütmeyi düşünüyorum yani ozmanda 136 yapıcak 8000 devir de oda kafi gelir
    Bir yere gitmek için arabaya binilir,Motora binmek için her yere gidilir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #29862
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    dişliler,lastik çapı ya da kadranınızı degıstırmedıgınız surece belırlı bır devırde yapacagınız sürat sabittir cem

  3. #29863
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    orjinal dişlilerle oynamak ne kadar saglıklıdır inanın hiç bilgim yok. Bazı görüşler yararlı oldugunu savunsada bazı görüşler zararlı oldugunu savunuyor araştırmak lazım.

    barış abicim ..

    vegance ..

    Şimdi belirli bir devirde yapacagımız sabit ise ben 3 farklı hyoda test ettim yalan söyleyecek halim yok yahuu..

    Motorum otobanda belli bir devirde belli hızda kesiciye girerken tünelin içinde kesiciye girmeden o hıza ulaşıyor ??

    aynı şekilde karşı yönden çok şiddetli rüzgar yada arkamızda artçı agır ise motorumuz daha düşük süratlerde kesiciye girer.

    ben bunu kendim denedim gördüm test ettim. rüzgarın sürtünme kuvveti .. genelde çogu zaman aynı olur şehir içinde.

    şehir dışı yollarda genelde ufak cc motosikletlerle daha çok hissedilir.

    hyo'nun km göstergesi bizim hesaplarımıza göre fazla gösteriyor 10km ye kadar. hemen hemen..

    yalan söyleyecek halim yok 3 hyodada denedim



    esc bunu beğendi.

  4. #29864
    ysfist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2012
    Şehir
    İstanbul-Ümraniye
    Motosikleti
    2015 xt660z TENERE
    Alıntı wolrath adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişliler,lastik çapı ya da kadranınızı degıstırmedıgınız surece belırlı bır devırde yapacagınız sürat sabittir cem
    katılıyorum.

  5. #29865
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    cem kabul et artık yoksa seni dövecez!

  6. #29866
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yüksek devirde karşıdan gelen rüzgarla daha çok devir çeviriyor, yani erken kesiciye giriyorsa debriyaj kaydırıyor olabilir

  7. #29867
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    kendimi kominist direnişçi ve devrim yapmaya çalışan biri gibi hisettim

    saygılar herkese dostlar

    ---------- Post added at 23:16 ---------- Previous post was at 23:13 ----------

    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek devirde karşıdan gelen rüzgarla daha çok devir çeviriyor, yani erken kesiciye giriyorsa debriyaj kaydırıyor olabilir
    Dostum söyledigin şey benimkiyle aynı şeye denk geliyor ..

    karşıdan rüzgar gelince daha çok devir artıyor evet çünkü motor ulaşmak istedigi hıza daha güç tırmanıyor.

    fakat normalde tüneldeyken 175de kesiciye giren hyo 170de kesiciye giriyor. neden çünkü karşıdan gelen rüzgar daha çok devir çevirmemi saglayıp beni redlina sokuyor halbuki hızım 175 degilken..


    örnek verelim.. mobilete devir saati takalım. adam tapa gaz açıyor çift karbüratör 150de tıkandı kaldı. devir saatide takalım misal motor 8bin devirde yine tapagaz.

    adam motorun üstüne yatıyor karşıdan gelen rüzgarın bedeniyle olan sürtünme kuvvetini en aza düşürmek için motorun üstüne yatıyor.

    daha sonra el yine tapa gazda devir 8binde çünkü motorun çevirebilecegi okadar. fakat hızı 160a çıkıyor..

    kawasakiden örnek verelim. madem rüzgarın etkisi yok..

    er6n er6f..

    er6n 210 km yaparken erf 220 km yapıyor. tamamen mekanik ve tork hp degerleri aynı olan 2 motor rüzgar sürtünmesinden dolayı grenaj farkıyla farklı süratlere çıkabiliyor.

    devir aynı devir km saati aynı lastik ebatlar aynı .. fakat top speed farklı..

  8. #29868
    çelikatlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2009
    Şehir
    ist..
    bak arkadaş güzel yerden yakalamış. bir araç aynı devirde farklı farklı kmh gösteriyorsa debriyajı kaçırıyordur.

  9. #29869
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    istihkak kelimesini bilmiyordum ögrenmiş oldum sayenizde teşekkürler

    şimdi bu 8200 devirde 125km hız yapma olayı yoldan yola ve seyrettigimiz istikamete göre degişir ..

    antalya tarafı güney tarafı rüzgarsız ve yolu rahattır.

    fakat izmir çakannakle kuzeye dogru gittginizde uzun yolda 120km hızda seyredebilmek için ddaha yüksek devirlere çıkıyor.

    ayrıca hyonun hız/km göstergesinde benim hesaplamalarıma göre 10km kadar sapma var. yani 120km gittgimizi sanıyorsak aslında 110.

    karbüratörlüde çok kullandım enjeksiyonluda fakat hangi hızda hangi deviri yaptıgımı malesef unuttum kesin konuşamıyorum o yüzden.

    Tek hatırladıgım ve kendimce yakındıgım hyo'nun uzun yolda yetersiz kalmasıydı motoru zorlamak istemedigim 9.10bin hatta 8 bin devirde bile kullanmaya kıyamadıgım sadece bu devirleri ara hızlanmalarda yaptıgım için satttım.

    Bu arada gt 650'ye diyecek birşey yok 6.200 devir 140km sürat çok tatminkar

    benimde istedigim 7bin deviri geçmeden stabil seyredebilmekti yada istihkak diyelim
    Son devirlere doğru dediğin gibi aynı devirde farklı hızlar olabilir o da azalan sürtünme sebebiyle boşa giden kuvvettir vs. Ama 140' a kadar kolay kolay olmuyor.
    Uzun yolda yetersizlik hissetme sebebi hyodan değil 8200 devirden sonra hız artsada tork düşmesi sebebiyle oluşan hissiyattan kaynaklanıyor.
    Bir keresinde bu motor en fazla ne yakar denemesi yaptığımda 160-175km hız arasında 100km boyunca kullandım motosikleti 160 dan aşağı sadece gişe geçişinde indim.
    Gidiyor yani makina. Ama bazen canı istemiyor 155 i geçmiyor neden bilmiyorum :D

    GT650 ile şimdi Bursadan geliyorum. 105kg artçı ben 78kg gayet güzel gidiyor motor. 7bin deviri çoğu zaman geçmiyorum.
    Şimdi 17ön dişli aldım onu takınca 3.5lt/100km gibi bi rakam yakacak motor. Deneyenlerden biliyorum.Tabi bu boş uzun yolda sakin kullanımda yoksa bazı şartlarda 5lt/100km yakıyor

    Eğer ölçümü GPS aleti ile yaptıysan 100 ile giderken 91-92km gösterdiğini göreceksindir.
    Arkadaşlar bu A dan Z ye bütün araçlarda araba motosiklet fark etmez hepsinde bilerek yapılır.Sürücüleri psikolojik olarak olduğundan daha hızlı gittiği için daha fazla basmamaya yönlendirir.
    Hatta trafikte %10 sollama toleransı dedikleri şey varya işte budur aslen. Yok öyle sollama toleransı falan.
    Hız sınırı ve dolayısı ile cezalar GPS'e göre belirlenir. Ama aracınız siz 130 ile gittiğinizi zannederken aslında 118 ile falan gittiği için ceza yemezsiniz.
    CEM. bunu beğendi.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  10. #29870
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    işte tam olarak hız konusundada rüzgar konusundada demek istedıgım buydu sonunda yandaşımı buldum teşekkürler acıklama icin

    Hız ölcümünü radara gırerek ve gps ile ölctüm,

    Bu yüzden 10km sapma var dedim, fakat her motorda oldugunu bılmıyordum ögrenmiş olduk,

    140 meseleside aslında acıklamak gerekırse 140 gelince hızlandıgımız icin karşıdan gelen rüzgarın şlddetı o hızlarda daha cok arttıgı ıcın ancak etkıleyebılıyor, düşük hızlarda devir hız sabittir buna katılıyorum,,

  11. #29871
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Cem hocam deme :D Motor devri krank milinin dakikada yaptığı tur sayısıdır. E bu krank da bi şekilde ön dişliye bağlı. Birbirinden farklı hızlarda dönemezler. Yani debriyaj kaçırmıyorsa bir motor bugun 10 bin devirde 160 ile gidiyorsa rüzgarda da 10 bin devirde 160 ile gider. Rüzgarın etkisi sadece o devire çıkma süresini etkiler.
    cihangir151 ve Wazaa.35 bunu beğendiler.

  12. #29872

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Alıntı çelikatlı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildiğim devir hız ilişkisi asla değişmez hele öyle rüzgarla falan hiç değişmez. bir araç misal 3.vitesde 3000rpm,de 50kmh yapıyorsa bu düzdede aynıdır yokuş çıkarkende aynıdır inerkende aynıdır. haa rüzgar var diye 3bin devire ulaşamıyor 50kmh hızı göremiyorsa o ayrı. buna rağmen benim araç gittiği yola göre 3000,devirde bazen 50 bazen 55 bazen 45 yapıyo diyen varsa devir saatini yada km saatini servise göstersin..
    Hemde acayip değişir çelikatlı kardeş. Fabrika verileri optimum değerlere göredir. Yani, yapılan tetlerde, üretilen enerjinin en önemli bölümü sürate aktarılır. Ancak günlük hayatta optimum şartlar yoktur. İşin içine daha fazla sürtünme kuvveti girer ki ruzgar da en büyük sürtünme kaynağıdır. Hatta gittiğiniz yolun asfalt kalitesi bile etkiler.
    CEM. bunu beğendi.

  13. #29873
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Cem hocam deme :D Motor devri krank milinin dakikada yaptığı tur sayısıdır. E bu krank da bi şekilde ön dişliye bağlı. Birbirinden farklı hızlarda dönemezler. Yani debriyaj kaçırmıyorsa bir motor bugun 10 bin devirde 160 ile gidiyorsa rüzgarda da 10 bin devirde 160 ile gider. Rüzgarın etkisi sadece o devire çıkma süresini etkiler.
    tamam fakat atladıgın bır yer var krank ile ön dişllyi birebir sayman, krank ne kadar devir cevirsede arka tekerde aktarma sırasında güc kaybedebılır,

    98 hplik fazer sadece motoru 98bg üretirken yere aktardıgı tahminimce 10bg daha azdır, dedıgın gıbı direk ön dişli krank güc kaybetmeden 8bin deviri verebılseydı fazer aslvata dırek 98bg iletirki ne yazıkkı öyle degıl,

    Motorun aslvata illetıgı gercek bg,, dyno testınde cıkıyor,


    Haydi hepsını unutalım,
    Kawasaki er6n er6f örnegını verdim,,

    Önümüzde canlı motosiklet örnegı var,

    Er6n er6f kawasaki motorları bırbırınden hıcbır teknik özellik bulunmaksızın tamamen aynıdırlar ,.
    Tek farkları grenaj farkıdır,
    tork ve hp degerlerı aynı olan motorların top speedleri neden farklı oluyor ?
    10km kadar fark edıyor,
    Bunun sebebi rüzgar aeırodinamigidir,


    resimdeki 3 hyo'nundan debriyaj kaçırması garip degilmidir

    ayrıca destro 250si olan arkadaşım otobanda çıkamadıgı hızlara tünelde ulaşabiliyor.

    rüzgar yok sürtünme kuveti yok.

    Bu her devirde farklı km olayı hergün başınıza gelmez.

    rüzgarın karşıdan çok şiddetli estigi günlerde hızınızda 140 150yi geçtigi zaman yüksek hızlarda rüzgarın hızıda karşıdan daha güçlü vurdugu için ozaman anlayabilirsiniz.[COLOR="Silver"]

    ---------- Post added at 04:05 ---------- Previous post was at 03:52 ----------

  14. #29874

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Arkadaşlar arka dişliye aktarılan enerji aynı ancak tamamı sürate aktarılamıyor. Ben Fen bilgisi eğitimi aldım. Doğada asla %100 verimle çalışan bir enerji aktarımı yoktur. Lise yılarınızdaki lanet fizik sorularını hatırlayın. Hesinde SÜRTÜNMELER İHMAL EDİLMİŞTİR yazıyordu. yani eldeki enerjinin tamamının sürate aktarıldığı farzedilirdi. Başka bir örnek daha verecek olursak motorlarımızın neden grenajları var sadace süs olsun diyemi yoksa rüzgarın sürtünmesini daha aza indirmek için mi?

    Bu arada cem bey mesleğiniz nedir bilmiyorum ama verdiğiniz örnekler bir makine mühendisinin veya fizikte mekanik üzerine doktora yapmış birinin vereceği örnekler kadar güzel.

    Çelikatlı kardeşimin gönderisine sonuna kadar katılıyorum amaç polemik yarartıp kalp kırmak değil doğru bildiğimiz yanlışları düzeltmek.
    CEM. ve sodalimon bunu beğendiler.

  15. #29875
    Alper Kaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 600 FA (2011) Honda CBR 500R (2014)
    ------------------------

  16. #29876
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı esc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar arka dişliye aktarılan enerji aynı ancak tamamı sürate aktarılamıyor. Ben Fen bilgisi eğitimi aldım. Doğada asla %100 verimle çalışan bir enerji aktarımı yoktur. Lise yılarınızdaki lanet fizik sorularını hatırlayın. Hesinde SÜRTÜNMELER İHMAL EDİLMİŞTİR yazıyordu. yani eldeki enerjinin tamamının sürate aktarıldığı farzedilirdi. Başka bir örnek daha verecek olursak motorlarımızın neden grenajları var sadace süs olsun diyemi yoksa rüzgarın sürtünmesini daha aza indirmek için mi?

    Bu arada cem bey mesleğiniz nedir bilmiyorum ama verdiğiniz örnekler bir makine mühendisinin veya fizikte mekanik üzerine doktora yapmış birinin vereceği örnekler kadar güzel.

    Çelikatlı kardeşimin gönderisine sonuna kadar katılıyorum amaç polemik yarartıp kalp kırmak değil doğru bildiğimiz yanlışları düzeltmek.
    ben üniversite ögrencisiyim fakat babam makine mühendisi eksik kaldıgım yerlerde malum danışıyoruz

    tecrübelerinizi paylaştıgınız için teşekkür ederim..

  17. #29877

    Üyelik
    21 Kasım 2013
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Hyosung GT250R
    Dişli konunsunda şunu söyleyebilirim. Daha büyük arka dişli daha yüksek süratlere çıkmamızı sağlar ancak kalkış hızında, yokuş yukarı çekişte ve artçılı sürüşlerde çekişte düşüşe neden olur. Bir dişli artması bunları ne ölçüde etkiler bilemem.

  18. #29878
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Alıntı Alper Kaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ------------------------
    fazer candır dostum öyle deme

    en son barkınla çektiginiz videodan sonra hala görüşüyormusunuz senin kadar şanslı olupta barkın agayla tanışabilseydik

  19. #29879
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Er6 f ile n deki fark grenajdan kaynaklanıyor. Rüzgar sürtünmesini tabiki de hesaba katıyorum. fakat f ve n aynı dişliyi kullanıyorsa ve motorları tamamen aynıysa ikiside aynı devirde aynı hızla gider. Son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz. Madem fizik konuşucaz; 1bölü2emvekare+tümdirençler=motorun ürettiği güç :D

    Çok farklı şeyleri konuşuyoruz. Tekere giden gücün farklı olacağıyla ilgili bir şey söylemedim veya asfalt kalitesinin (yuvarlanma direnci) son hıza etkisinin olmadığını da söylemedim. Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez
    cihangir151 bunu beğendi.

  20. #29880
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    son hızları elbette farklı olacaktır. er6-n de sürücü daha çok rüzgar direnciyle karşılaşacağından motorun ürettiği güçle f in ulaştığı son hıza ulaşamaz.
    Burda çevirdikleri devirin aynı oldugunu açıklamama gerek yok herhalde

    son hız dedigimiz zaman redlina girme noktası ... biri 210 yaparken digeri 220 yapıyor. hatta 230 yapanlar dahi varmış..

    F yoksa devir hız ilişkisi yüzünden 13bin devirlik motorda 14bin devir çevirmesi gerekmezmiydi


    Ben şunu söylüyorum.N.Ş.A da Bugün motor 7 bin devirde 100 ile giderken başka bir zaman 7200 devirde 100 ile gitmeez
    işte bizde bunu söylüyoruz dostum 7bin devir krank çeviriyorsa direk 7bin deviri aktaramıyorki lastik basıncları bile bunu etkiler.

    lastik ebatlarıda etkiler.

    senin dedigin nokta şu motor 3 bin devirde 50km ile gidiyorsa ne olursa olsun 3bin devirde yine 50km hızla gider.

    peki motoru 1nci vitese aldık arkasına ip baglayıp 5 kişi tutturduk. gazı açtık motor 3bine geldi fakat hız 10km bile degil.

    eger devir artmaz diyorsan motorculuk hayatında illaki görmüşündür birinin arkasından tuttukları zaman motor bagırır ama gitmez.

    devir yükselir fakat motor gidemez patinaj yapar saga sola kıc atar devir yükselir fakat ortada 50kmlik bir hız olmaz.


    eger dedigin gibi 7bin devirde her daim 100km yapsaydı motosikletler.

    ozaman arkadaki yükün yada artçının yakıta etkisi olmazdı.

    arkamıza 500kg'da koysak 7bin devirde yine 100le gidiyoruz arkadaş ne farkedicekki.

    tek ikende 7bindevir 100km hız arkada 500kg yük koysakta 7bin devir100km hız ..

    arkada yük olunca artçı 3lü çanta seti vs vs.. motorun devri hıza göre degişebilir.

    100le gitmek isteyen biri arkadaki yükten dolayı 7.200 devire çıkabilir.

    stabil 100km hızını korudugu için tek başına oldugu devirden yüksek devir çeviren motor arkadaki yükten dolayı daha fazla yakıt sarfiyatı yapar.
    esc bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler