Motosiklette hacim azaldıkça yakıt verimliliği azalıyor gibi. Verimlilikten kastım yakıt/güç oranındaki değişim. BMW r1200gs ile uzun yolda 5,5 lt yaktığı rotada ben 4 lt yakıyorum. Kawasaki er6f te aynı rotada 4,5 lt civarı bir tüketim sağlıyor. Keza er5 yine benzer. Bir kaç müsrif motor(transalp,cbf500) dışında güce göre tüketilen yakıt düşük cc li motorlarda daha fazla. Kendimden yola çıkarak genelde yüksek rakımlı inişli-çıkışlı rotalarda 250cc nin yetersizliği aynı yakıtla çok daha rahat giden büyük motorları görünce gerçekten çok yakıyor bizim motor Lakin bence 250cc motorlar içinde de yaktığının hakkını veren en iyi motor gt250r.
ben de halilin dediklerine katılıyorum. katılmamak elde değil matematik ortada yakıt durumlarımız ortada :D yüksek hacim düşük devirlerde kullanma imkanı sağladığından ve yüksek tork ve beygire sahip oldugundan rahat çalışıyor ve yakıt da buna paralel düşük oluyor ufak cc lere göre..
1000 cc lik bir motosikletle aynı rotada 100-120 bandında seyahat edince max 2.5-3 litre fazla yakıyor o koca 4 silindir
8 aylık nacızane tavsıyem. ozellıkle 600lukten korkmayın , yakıt olarak
tekırdag gıt gel tempolu 28 kuruş ustune cıkmadı 97oktan 5.03 ten aldıgımda.
*
gordugum en leş(:D) tuketım ıse 100-110km/h aralıgında 4.6lt/100km
Kendi adıma konuşursam devamlı elimin altında 4 silindirli motorlar olmasına rağmen 2 silindirli makineler ile gezmeyi tercih ediyorum Tabi iş biraz egzost dinletmeye,gazlamaya yada mekana gitmeye gelince 4 silindirin tadını hiçbişey vermiyor o ayrı
Bu tamamen kişinin motordan beklentisi ile alakalı. Müstakbel motorum olacak er6 yı tercih etmemdeki en büyük neden her devirde yüksek tork vermesi ve 250cc kadar yakması. 4 silindir bir makinede 7 binden önce hiç tad yok, 7 binden sonra ise bonzai atmış dilinin altında jilet taşıyan travesti gibi çıldırıyor Yani hiç ortası yok, şöyle yumuşak sakin sessiz ama ufacık bir dokunuşla hareketlenen fazla vites istemeyen bir motor olmalı benim alacağım. Tabi birde 4 silindirin hararet sorunu var, azcık şehir içine girince altta ateş yanıyormuşcasına sıcak vermesi benim gibi anında terleyen biri için adeta ölüm nedeni
Lakin dediğin gibi 4 silindirli yeni motorlar verdikleri güce göre fazla yakmıyorlar. En azından 600lük olanları, litrelikler 1 lt kadar oynuyor yine. Zira litrelik endurolar hiç racingten farklı bir tüketim sergilemiyorlar hemde ortalama bir sürüşte !
son derece haklısın. cbr250yı bazen ozlemıyor degılım zıra 1 senede benı hıc YAKMADI ! :D en olumcul çöl sıcagında mersinde bıle ama rr sagolsun 5dk trafıge gırsen cop sıs kıvamı :D kaprıye elveda mesela . 250lık ıle cok rahat gezıyordum
ama ses dersen orada bı duracaksın ıste.sıralı 4 sılındır 15500dd redlıne adamı dınden ımandan cıkartıyor ıste
tork konusu gorecelı.ben 250cc den gectıgım ıcın bana hala altlar zevklı gelıyor hatta abartmıyorum sehırıcı radarlı - trafıklı yollarda genelde 3000dd dolasıyorum zorlamadan. he ama ısın zevk kısmına gelırsek 1000cc ıle arasında yarı yarıya fark var :D ya da tork bandı olarak er lerden zayıf kalıyordur. secım meselesı dedıgın gıbı. ben cıgırtkan bır sporcu ıstedım.allaha sukur yakıt konusunda da benı uzmedı.beraber yol yaptıgım mt-03 ve vfr800 den az harcadım hep.her kosulda cok memnunum dıyebılırım gonul rahatlıgıyla.
sadece yakıt olarak degıl,surus dınamıgı cok daha rahat,en hafıf 600luk ve orjınal elektronık gıdon amortısoru (hesd) ıle gelıyor.
elbette tercıh meselesi sonucta dıger japonlar da cok cekıcı aletler.hayır demek zor herbırıne
yahu 600lük segmentinde ne güzel konuşuyorsunuz RR daha güzel veya diğer japonlar çok da haklısınız farz ı misal satış konusunda da kolay herkes japon mu eyvallah alırız diyor... da .. bende bir problem var işte malı alıyorum ama satmayı özüm tutmuyor özgün ve az olana sahip olmak her zaman istediğim şeydir ( şu an hatayda 2012 kırmızı gri tek motora sahibim serkan geldi serkan gitti diye tanınacam az kaldı :D ) bu yüzden 600 klasmanında tercihim triumph daytona 675 R dır. geçenlerde 17.500e vardı sahibindende param yoktu alamadım ama içim hala acıyor. alsam da satamazdım heralde o da ayrı mesele de
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:38 ----------
sayfanın kalanını okumadım da o tek silindir çalışma derdi bir ara başıma gelmişti usta enjeksiyonda bir pislik var dedi bıraktım motoru geri aldığımda problem ortadan kalkmıştı yalnız çalışmayan silindirin buji piposu da değişmişti belki problem ordandır dedim ama kanımca o parçayı çaldı herif ikisini de kontrol ettirmende fayda var hocam
RAKİBİNİ GEÇ, SINIFINI GEÇ , AMA GÜLÜP GEÇME..
Az olana sahip olmak her zaman keyiflidir. İnsanların bakışı mutlu eder. Taa ki arıza-kaza durumu başa gelene kadar Markayı modeli falan geçtim. Özel renk makineler bile başa bela. En basitinden 600rr için özel renke sahip olmak bile zor. Boyasını tutturamazsın, stickerlar dünya para tutar vs vs. Bu yüzden tutulan renk ve modelleri tercih etmek bizim gibi geliri kısıtlı sürücüler için en doğrusu Ha o değil 3 silindirin sesi dehşet
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
Yok mu şöyle narin ellere sahip hyocu ?
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-aksesuarlar-4riders-yazlik-deri-eldiven-sifir-133738631/detay/
Bu eldiveni çok beğenerek aldım fiyatıda makul ve özellikle sürtünmelere karşı deri aldım ancak elim içine girmedi bile. Başka bedenide yok elimde kaldı.
valla aprılıa rs 125 7000tl ye alınıp ufacık kazada 7000tl hasar cıkarınca japon dısındakılere uzak kalmayı tercıh ettım ben.
trıumph fenaymıs yalnız. kalıte kokuyor. lakın ılanlarda 46 cıvarı :D
başka motorlara taktıranlar var :D bu motor yemez kanımca :D işin aslı böyle işte keyif için veriyoruz yoksa gerçekten bütün motorsikletler taşıdığı yüke oranla acaip çok yakıyor :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------
ya ben dizelciyim bayramdan önce kıyametle takas geldi satacaktım hep tüplü araba geldi keşke biriini üste para verip alaydım :D 1.6 siena kiraladık amasyaya 120 tl ile gidip geldi 880 km yol yaptık içindede köyde o kadar dolaştık yaylaya çıktık geri döndük yaktığı ortalama 12-13 kuruş 3 kişi bindik ben dizel linea ile 22 kuruş yakınca seviniyorum böyle bir fark yok ya :D motorda 18-19 kuruş yakıyor garip ... ben halen çözemedim ....
gazlı arabada işkence ama
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:46 ----------
bu motul yağı ankarada bulamadım ben nereden alıyoruz 20-50 motul yağ alacağım bulamadım :S
Ben bu siteden almıştım. Sitenin sahibide motorcu ve ilgili bir insan. Kargo bilgisi için aradığımda muhabbet ettik sanırım giresun yada trabzonluydu. Motul yağlarını piyasaya görede ucuz satıyor. Siteye üye olunca 5 tl de hediye çeki veriyor. Ben 4lt yağı kargo dahil 100 liraya satın almıştım. Hediye çekini kargo bedeli olarak kullanabilirsiniz.
http://www.boyassi.com/kategori/motul.aspx
boyassi trabzonda ben de 7100ü ordan getirtmiştim de güngör motor mu ne bugün denk geldim 10 40 motul 7100 havale ile 36 tl litresi bana çok uygun geldi getirecem yine
120 ile giderken sağdan jip sıkıştırdı tam da virajdaydın sol önden bariyere vurdum motor sola yattı 50 metre kadar sürklenmiş ben de yaklaşık 15 - 20 metre kadar sürüklenmişim ve motor sağ bariyere vurarak durdu kaza büyük çekmece yokuşunun en sağ tarafında olu bilenler anlar bariyer olmasaydı ben de motorda uçuruma doğru devam ederdik bu arada ben de sağ bariyere vurarak durdum
AZRAİL herzaman artçıdır ona göre kullan, yoksa
Arkadaşlar bu yağ konusunda 4.44 motora gittim bugün sağolsunlar çok ilgili bir ustaları var epey soru sordum hepsini tek tek yanıtladı
öncelikle yağ konusuna açıklık getirdi ..
- sordum ; motul yağ var mı ? dediki - motul veya castrol vs ne kullanırsan kullan bunların hepsi shell den gelme yağlar hepsi aynı dedi geniş kapsamlı anlattı tabi ben özetliyorum.
motora SHELL ADVANCE AX7 4T 10W-40 YAĞ koyacaksın yaz kış dedi . değiştirelim dedim randevu alacaksın deyince , yağı satıyormusun dedim satarım dedi , hiç fiyat sormadan aldım 50 tl ye 2 lt yağ
sonrasında eve geldim yağı boşalttım (ilk yağ değiştirme tecrübem epey sürdü grenajı söktüm rahat çalıştım yağ filtresi almamıştım ama zaten yağ 1000 km önce değiştiği için iyice yıkadım temizledim kuruladım geri taktım
bujilerde taze zaten 1407 km de motor
birde kilit aldım anaconda gibi 50 tlye :D yoruldum vallahi zor işmiş 2 saat sürdü eve in çık onu getir bunu götür :D
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)